Mitä asioita et ikinä tekisi ammatissasi/työssäsi nähtyjen asioiden vuoksi?
Tällaisia kiertää Instagramissa lähinnä terveydenhuollon ihmisten kertomina, mutta näitä on mielenkiintoista kuulla muutenkin!
Olen sosiaalityöntekijä enkä ikinä suostuisi järjestelyyn, jossa puolisoni hoitaa (tai "hoitaa", sehän tässä on riskinä) kaikki perheemme raha-asiat eikä minulla ole mitään tietoa siitä, millä tolalla asiat ovat. Parhaissa tapauksissa näissä on vielä ainoastaan yhteinen tili, ei omia tilejä kuin korkeintaan sillä asioita huonosti hoitavalla osapuolella. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, kun jonkun säntillistä elämää elävän henkilön palkat ja etuudet on pelattu tai pyöritetty ties mihin hämäriin säätöihin ja asumiskulut, vakuutukset, sähkölaskut ja jopa lasten harrastukset jääneet maksamatta.
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
Korjaisi oppilaiden ulosteita, kuten alkuperäinen ohje oli.
Haaveilen ulosteenkorjaajan ammatista. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta. Millainen on ehjä uloste? Miten niitä korjataan?
Suhakza
En halua makaamaan sänkyyn osastolle kun olen vanha. Elän nyt täyttä häkää ja kuten laulussa sanotaan: Siellä mentiin täyttä häkää, ei jäänyt aikaa huilailuun.... vai miten se mun suosikki Hariolax lauloikaan....laaalaalllalllaa, terkut Karille.
Kirjoituksestasi päätellen olet asiantuntija ja tiedät mitä teet. Tavikset eivät ymmärrä tuollaisia ja siksi heidän ei pidä esim. vetää jatkojohtoa sisältä ulos eikä tehdä muitakaan noita juttuja.
"En kuuluisi omaan uskonnolliseen yhteisööni hyvinkin monista syistä, ellei olisi työpaikan vuoksi pakko. Papeilla vain ei ole uskonnonvapautta."
Virallisesti asia määritellään niin, että papilla on uskonnonvapaus siinä missä muillakin mutta että pappi on käyttänyt omaan uskonnonvapauteensa sisältyneen valintaoikeuden tehdessään sen valinnan, että on mennyt tietyn uskonnollisen yhteisön palvelukseen.
Kaikki sympatiani ovat kuitenkin puolellasi.
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi lapsiani kenen tahansa hoitoon, vaikka näyttäisivät kuinka kilteiltä ja vaarattomilta, ja tuntisin heidät pidemmältä ajalta. Terveiset oikeuspsykiatrialta
Minä en ole suostunut jättämään lastani kenenkään muun kuin isovanhempiensa tai minun tai miehen sisarusten hoitoon. En luota oikein keneenkään, mikä tosin on toisaalta aika raskasta.
en ostaisi ulkomailta autoa mikä tulee kontissa suomeen.
osumaa tulee laittaessa konttiin ja kontista purkaessa.
Täälläon kaikenlaisia isompia fiksuja asioita listattuna jo, joten laitanpa oman työni kautta tulleen toisen asian: en ikinä maksa laskua käyttämättä laskussa määriteltyä viite- tai viestitietoa.
Yritä siinä nyt selvittää kun joku Liisa Virtanen maksaa laskua viestillä: Penan lasku. Sitten kun saat pankista arkkarikyselyllä selville missä tämä yksi Suomen Liisa Virtasista asuu, alat selvittää että kukahan mahtaa olla Pena (kirjeellä koska pankista saa vain osoitteen). Vastaus: No mun mieheni Matti Virtanen tietenkin! Ahaa. Ja tässä välissä lasku on ehtinyt lähteä perintään, koska selvittämisessä kestää niin kauan.
En ikinä kuolisi. Niin suuria riitoja ja eripuraa kuolema aiheuttaa perillisten kesken, että olen päättänyt olla kuolematta.
asianajaja, N54
Hyvä aihe. Itselleni kävi niin että minusta tuli viikossa hylkiö ja haiseva paskaläjä joka pitää kiertää kaukaa. Tylytystä, jopa nöyryyttämistä muiden kuullen. En ole ollut loukkaava, en ole kohdellut huonosti. Kaikki muut työpaikalla viihtyvät kanssani oikein hyvin. Tätä ennen meillä oli hauskaa ja tulimme hyvin juttuun. Sitten vain eräänä päivänä kaikki oli ohi. Kenties feikki, kulissin ylläpitäjä, ehkä tosiaan tarvitsee jonkun jota vihata, ehkä kasetti jumittaa. En tiedä ehkä koskaan, ei ole enää keskusteluyhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Päästäisi teiniä rippikoululeirille tai isoseksi.
Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aihe. Itselleni kävi niin että minusta tuli viikossa hylkiö ja haiseva paskaläjä joka pitää kiertää kaukaa. Tylytystä, jopa nöyryyttämistä muiden kuullen. En ole ollut loukkaava, en ole kohdellut huonosti. Kaikki muut työpaikalla viihtyvät kanssani oikein hyvin. Tätä ennen meillä oli hauskaa ja tulimme hyvin juttuun. Sitten vain eräänä päivänä kaikki oli ohi. Kenties feikki, kulissin ylläpitäjä, ehkä tosiaan tarvitsee jonkun jota vihata, ehkä kasetti jumittaa. En tiedä ehkä koskaan, ei ole enää keskusteluyhteyttä.
Hritti väärään ketjuun. Kummallinen tämä sivuston toiminta.
Olin nuorena naisena tienaamassa vähän lisää rahaa. Pori Jazzeilla myymässä kebabia....
Työkaverit kävivät virtsaamassa viereisessä puskassa. Käsienpesu mahdollisuutta ei ollut. Myöskään kumihanskoja ei käytetty. Siitä sitte fresh salaatti paljain käsin.
En ole sen jälkeen kebabiin koskenut, hygienia käsitykset olivat erilaisia....
Terveisin: Liikaa nähnyt