Iän valehtelu tinderissä. Esim. Oikea ikä 40, mutta ilmoittanut 39
Eikä edes mainitse profiilissa että ikä on väärä, vaan tämä käy ilmi myöhemmin muissa yhteyksissä. Jatkaisitko tutustumista?
Kommentit (103)
Todellisen syntymänimen salaaminen on oikeasti valehtelun merkki, mutta iän suhteen jokainen osaa odottaa että sitä vähän saatetaan kaunistella, sehän on vähän kuin ulkonäkö, tosin nuorelle sekin voi olla ehdoton vaatimus, vanhemmiten sitten löystyy kun tulee elämänkokemusta ja alkaa ymmärtämään erilaisia luonteita. Käsikädessä kulkevat valehtelu-joustavuus sekä sääntöjen noudattaminen-jäykkyys, olennaista on vain näiden määrä, että oivaltaa itse milloin on mennyt liiallisuuksiin toisten silmin nähtynä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä valokuvillaan valehtelevat? On sekä meikkiä että filtteriä niin paljon, ettei todellinen ulkonäkö vastaa lainkaan kuvaa. Miehet syyllistyvät enemmän vanhojen kuvien esittelyyn. Totuus käy ilmi treffeillä, kertomattakin.
Vuoden, parin ikäheittoa ei yleensä voi nähdä.
Kannattaa tutkia miltä (suomalaiset) naiset keskimäärin näyttävät ilman filttereitä ja meikkiä. Vaaleita piirteitä, pieniä juonteita, satunnaisia näppyjä, punakoita poskia ja neniä. Joillakin on tummat silmänaluset ja laajentuneet ihohuokoset.
(Olen itsekin siis nainen, ei tarvitse nyt 10 muun tulla kertomaan, että minulla ainakin on täydellinen iho :D)
Ja miettiä sitten, että onko se kardashianmeikattu nukenihoinen bambisilmä täysin luomu.
Esimieheni näytti 42-vuotiaana 50-vuotiaalta ja väitti olevansa 39 jossain nettideitissä. Hämmentävää.
Toivoo, että osuisi nuorempien naisten asettamaan ikäluokkaan, eihän tuossa muuta syytä ole laittaa kolmosella alkava ikä.
Ikävimpiä on kyllä ne miehet jotka valehtelee ikänsä ihan reilusti ja sitten treffeillä argumentoivat että "ikä on vaan numero". Joopa joo.
En valehtele ikääni, mutta omasta mielestäni iän näyttäminen profiilissa on täysin turhanpäiväistä. Jos ikää ei voi päätellä naamasta, niin ei sitä tarvitse muistakaan syistä tietää. Sama pätee pituuteen.
Oikeasti tärkeitä asioita, kuten sitä mitä etsii, tai mitä arvoja edustaa, ei ole pakko kirjata mihinkään, niiden perusteella ei voi filtteröidä, eikä niitä juuri kukaan viitsi edes profiilitekstiinsä kirjoittaa. Naurettavaa touhua koko peli.
Minusta tuo on melko sama, onko 39 v vai 40v.
Onko kuitenkin niin, että ei halua "kaiken varalta" sanoa prikulleen oikeaa ikää, jotta joku läheinen (puoliso, seurustelukumppani tai vaikka vaan lähisukulainen) ei tunnistaisi.
Tavaroiden mainoksissa on iät ja ajat käytetty tuota alaspäin pyöristelyä. Eikö olekin kiinnostavampaa, jos jokin tuote maksaa 9,99 e kuin jos maksaisi 10 e.
Eiköhän tuokin selviäisi ihan kysymällä et miks ikä väärin yms. Voi sit vastauksesta päätellä yhtä sun toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei yksi vuosi ole paha enää tässä iässä. Itsekin joutuu hetken miettimään minkä ikäinen on.
Kyse ei ole iästä, vaan valehtelusta. Ja btw, mulla ikähaarukka paljon ylikin tuon. Mies olisi ihan omana itsenäänkin kiinnostanut minua.
Ap
Onko sama jos pituudessa sentin ero, kun laitat ukon tarkistusmittaukseen tai jos miehen huumori ei riitä huumorintajutestissäsi jne. Näitä muijia, joissa yhdistyy kirjanpitäjän ja natsivartijan luonne, Tinderissä riittää. Jos haette arkipäivän "dominaa" niin siitä vaan.
Fiksua. Kaikkia henkilötietoja ei kannata jakaa netissä eikä joka sivustolle.
Vuoden heitto iän ilmoittamisessa ei ole mitään valehtelua millä olisi mitään todellista merkitystä treffikumppanille. Niin ja tosiasiassa se voi kaiken lisäksi olla alle puolen vuoden heitto.
Miten iän valehtelu auttaa keski-iän kriisiin?[/quote]
Sama kuin 9,99 hinta. Ymmärrätkö?
Voi myös luoda itselleen harhakuvan, että ei ole vielä nelikybänen.
Olen 45 ja kaikilla tuntemillani 39-vuotiailla on löysempi iho ja enemmän juonteita kuin minulla. Jopa kolmivitosilla. En siltikään valehtele ikääni vaan kerron reilusti olevani jo tämän ikäinen.
Iän valehtelivat alaspäin oikeasti ikäänsä vanhemman näköiset!
Sä teit samanlaisen aloituksen, kuin se että joku oli valehdellut tinderissa ylöspäin, oli sanonut olevansa 28 v mutta oli 23 v. 33-vuotias koki olevansa ikäloppu 23-vuotiaan rinnalla. Suurin osa piti ikävänä asiana, että oli valehdellut ikänsä. Eikä 23-vuotias sovi kolmekymppiselle, kolmekymppinen on siihen liian vanha. On poikkeuksia toki. 28-vuotias menee hyvin +30-vuotiaalle.
36-39-vuotias taistelee sitä vastaan, että olisi ihan sama kuin jos olisi nelikymppinen.
mulla tuli ikää liikaa, tinder kysyy syntymäpäivän amerikkalaisittain, eli ensin kuukausi ja sitten päivä. synttärit on kesällä, mut nyt tulee jo tammikuussa vuosi lisää
Jos valehtelee yhdestä asiasta, niin valehtelee silloin toisestakin.
🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
Voisin harkita jatkamista vain siinä tapauksessa, että se ihminen kertoisi oma-aloitteisesti asiasta ja vaikuttaisi nolostuneelta, kun on noin typerän tempun tehnyt. Jos taas ei kokisi tehneensä mitään väärää ja vähättelisi asiaa, ei jatkoon.
En koskaan laita oikeaa syntymäpäivääni tuollaisiin palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sinne tänne, iän kaunistelussa, ei meinaa yhtään mitään.
Sillä ei ole mitään merkitystä.
Jos se ei merkitse mitään, niin miksi siitä sitten pitää valehdella?
Käytännössä se toki ON ihan sama onko joku 39 vai 40, mutta ongelma onkin tuossa se valehtelu, ei itse ikä.
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla helposti näppäilyvirhekkin jota on vaikea muuttaa jälkeenpäin.
Tämä on hyvin mahdollista. Tinderissä syntymäaika laitetaan muodossa kuukausi/päivä/vuosi ja itse laitoin huolimattomasti päivän ja kuukauden väärin päin.
Tuo on eri asia, koska on pitkälti mielipidekysymys vastaako kuvat todellisuutta. Sen sijaan ikä ei ole millään lailla mielipidekysymys.