Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Pitääkö siihen nyt olla joku syy? Mitä se kenellekään kuuluu haluaako lapsia vai ei ja kumpaakaan vaihtoehtoa ei tarvitse kenellekään perustella eikä kenenkään valintaa saa kukaan kyseenalaistaa.
En kyllä halua muittenkaan lapsia. Mies, jolla on lapsia, ei jatkoon.
Sairastuin vakavasti parisen vuotta sitten ja vaikka tässä vaiheessa elän ihan tavallista elämää, sairaus on kuitenkin pysyvä osa arkeani. Olen tämän myötä alkanut pohtia, että haluan elää elämää itselleni ja tehdä asioita, joista itse nautin eniten. Olen stressannut terveyttäni ihan tarpeeksi ja raskaus ja synnytys lisäävät riskiä saada hengenvaarallisia komplikaatioita. En halua lisätä itselleni ongelmia hankkimalla lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Toiset haluaa lapsia, eivät vain saa. Ja sit on nuo jokka vihaa lapsia. Olettavat naapureiden lasten olevat tiukassa kurissa jossa ei saa tuntea ja jossa käskyt pitäisi ohjata hiljaa kuiskaamalla ole kiltti. Äläkä jne.
Sitten nuo lastenvihaajat eivät hallitse omia tunteitaan ja tekevät kaikkien tyhmää raivon vallassa.
Onneksi tuolla esimerkillä ei ole lapsia, eikä seksin äänetkään häiritse naapurustoa.
Auttaisiko tällä tapauksella enää mikään hoitokaan? Esimerkillisen kuvaava ja käypä lisäsyy teemakysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siihen nyt olla joku syy? Mitä se kenellekään kuuluu haluaako lapsia vai ei ja kumpaakaan vaihtoehtoa ei tarvitse kenellekään perustella eikä kenenkään valintaa saa kukaan kyseenalaistaa.
Ei pidä olla syytä, mutta yleensä fiksut ihmiset miettivät, et miksi haluavat jotain tai miksi eivät halua, eivätkä vain posota ajattelematta, ja joko saa tai ei saa lapsia randomisti :) Tai kai heitäkin on, mutta kuten Sartre sanoi: valitsematta jättäminenkin on valinta.
Kai asioista voi keskustella? Miksi niin piikit pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Velat perustelevat lapsettomuuttaan mm. ympäristötekona. Siinä kohdassa ollaan olevinaan niin tiedostavia ja tulevaisuutta ajattelevia. Mutta annas olla, kun puhutaan tulevaisuuden ongelmista Suomen mittakaavassa, niin mikään ei ole ongelma, ei kestävyysvaje, eikä mikään, jo nyt todennettavissa oleva asia. Tästä voimme päätellä, että perussyy lapsettomuuteen on itsekkyys, ei yhtään mikään muu.
Ympäristöteko eli luonnonsuojelullisista syistä ei halua lapsia, koska ihmisiä on jo nyt ihan liikaa maapallolla. Ihminen tuhoaa luontoa ja ympäristöä, eli mitä vähemmän on ihmisiä niin sitä parempi se on ympäristölle.
Miten kestävyysvaje tai esim huoltosuhde liittyy tähän?Ymmärrän. Silti onko mietitty ihan loppuun asti, eli onko tavoite lopulta, ettei maapallolla ole yhtään ihmistä? Ympäristö kyllä tykkäisi, mutta onko se tärkein aspekti ja aito tavoite?
Onhan näitä ympäristöhulluja nykyään, joille ympäristösuojelulliset asiat tuntuu olevan tärkein kriteeri monessakin asiassa.
En nyt oikein ymmärtänyt tuosta viimeistä kysymystä, että mitä sillä tarkoitit. Mutta onko sillä edes väliä muille, mikä kenenkin tärkein aspekti ja aito tavoite on.Ympäristöhullujakin on molempiin suuntiin, mutta velat (syistään ja motiiveistaan huolimatta) ovat silti ympäristönkin kannalta parempi (pienempi paha) kuin liukuhihnatuotantoa tehtailevat synnytyskoneet.
Miten kaunista kielenkäyttöä.
Teidän jakeluun ei muuten mene, että jättäkää ihmiset rauhaan jos ja kun olette itse on enne kukkuloilla niissä ruuhkvuosien pyörteissä.. 😄
Taas velalta unohtui sellainen pieni ihmisen ominaisuus, että lapset aikuistuvat. Vaikeaa tietysti ymmärtää, kun itse on jäänyt vähän lapsen tasolle.
Sinun on vaikea lapsen tasoisena työntyä tänne, vaikka te kuulu. Häpeä ominaisuuttasi hyökkäilevä äityliini. 😜😂😂😂😂
Nyt ei auennut.
Aukaisen... Äityliinit tukkii tänne ilkeyttään ja sairasta uteliaisuuttaan kieli pitkällä odottamaan että lapsettomat kääntäsi heille peräsuolensakkin että pääsee haukkumaan. Siksi en kerro omaa tarinaani lapsettomuudestani. Päätöstäni en ole katunut päivääkään. Eikä ole mistään paitsi jäänyt. Jos on hinku niin voi mennä ruuhkavuosia viettävään perheeseen viikoksi sen autuuden keskelle kylään.
.
Lapset on liian kallis hankinta. Ne syö, ne tarvii vaatteita, huonekaluja, tekemistä, tavaraa ja niiden takia tarvitaan isompi asunto. En halua sijoittaa sellaista summaa lapsiin.
...... Miksi niin piikit pystyssä... Siksi, ettei paha suovat ämmät tule reviirilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla syytä, mutta yleensä fiksut ihmiset miettivät, et miksi haluavat jotain tai miksi eivät halua, eivätkä vain posota ajattelematta, ja joko saa tai ei saa lapsia randomisti :) Tai kai heitäkin on, mutta kuten Sartre sanoi: valitsematta jättäminenkin on valinta.
Kai asioista voi keskustella? Miksi niin piikit pystyssä?
Minulla on piikit pystyssä siksi, että juuri tästä lapsiasiasta kysytään niin usein. Koskaan ei kysytä, miksi et halua opiskella kirjanpitäjäksi, tai miksi et halua katsella telkkarista sohvaperunoita. Eivätkö ne yhtä lailla ole asioita, joista fiksu ihminen miettii, miksi haluaa jotakin tai ei halua, ja joista voisi keskustella? Silti sitä keskustelua ei näy. Tämä lapsikeskustelu taas toistuu ja toistuu, ja yleensä juuri muodossa, miksi et niitä halua, kuin oletus olisi että kaikki haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Velat perustelevat lapsettomuuttaan mm. ympäristötekona. Siinä kohdassa ollaan olevinaan niin tiedostavia ja tulevaisuutta ajattelevia. Mutta annas olla, kun puhutaan tulevaisuuden ongelmista Suomen mittakaavassa, niin mikään ei ole ongelma, ei kestävyysvaje, eikä mikään, jo nyt todennettavissa oleva asia. Tästä voimme päätellä, että perussyy lapsettomuuteen on itsekkyys, ei yhtään mikään muu.
Ympäristöteko eli luonnonsuojelullisista syistä ei halua lapsia, koska ihmisiä on jo nyt ihan liikaa maapallolla. Ihminen tuhoaa luontoa ja ympäristöä, eli mitä vähemmän on ihmisiä niin sitä parempi se on ympäristölle.
Miten kestävyysvaje tai esim huoltosuhde liittyy tähän?Ymmärrän. Silti onko mietitty ihan loppuun asti, eli onko tavoite lopulta, ettei maapallolla ole yhtään ihmistä? Ympäristö kyllä tykkäisi, mutta onko se tärkein aspekti ja aito tavoite?
Onhan näitä ympäristöhulluja nykyään, joille ympäristösuojelulliset asiat tuntuu olevan tärkein kriteeri monessakin asiassa.
En nyt oikein ymmärtänyt tuosta viimeistä kysymystä, että mitä sillä tarkoitit. Mutta onko sillä edes väliä muille, mikä kenenkin tärkein aspekti ja aito tavoite on.Ympäristöhullujakin on molempiin suuntiin, mutta velat (syistään ja motiiveistaan huolimatta) ovat silti ympäristönkin kannalta parempi (pienempi paha) kuin liukuhihnatuotantoa tehtailevat synnytyskoneet.
Teidän jakeluun ei muuten mene, että jättäkää ihmiset rauhaan jos ja kun olette itse on enne kukkuloilla niissä ruuhkvuosien pyörteissä.. 😄
Taas velalta unohtui sellainen pieni ihmisen ominaisuus, että lapset aikuistuvat. Vaikeaa tietysti ymmärtää, kun itse on jäänyt vähän lapsen tasolle.
Sinun on vaikea lapsen tasoisena työntyä tänne, vaikka te kuulu. Häpeä ominaisuuttasi hyökkäilevä äityliini. 😜😂😂😂😂
Nyt ei auennut.
Te naiset jotka ette halua omia lapsia. Jos ei päde sinuun pysy poissa pyyhkimässä pilttiesi peput ja puklut.
En viitsi, kun ovat jo aikuisia.
No, Piruako sitten tukit tähän ketjuun kaakattamaan. 🐔😜😄
Piruuttani ja pidän uniikkien lumihiutaleiden ulinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei auennut.
Te naiset jotka ette halua omia lapsia. Jos ei päde sinuun pysy poissa pyyhkimässä pilttiesi peput ja puklut.
Ohis, mutta alkoiko lauman perässä tallustavaa lammasta ahdistaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.
Ilman pysyviä vaurioita? En tunne yhtään naista jolle olisi jäänyt pysyviä vaurioita. Ne ovat hyvin harvinaisia. Jos tarkoitat pysyvillä vaurioilla jotain raskausarpia tms niin kyse ei tietenkään ole vaurioista.
Synnyttäminen on nykyaikana todella turvallista. Toista oli ennen.
Kyse on luonnollisesta asiasta ja sen ymmärtäminen on jotenkin nykyajan some-nuorisolta kadonnut, myös kammotarinoilla tehdään itsestä uhria.
Kenenkään ei enää nykyään tarvitse olla mikään synnytyskone ja vaikka kulttuuri puskee itsekästä minämimä-kantaa niin lapsen saaminen on kaikin tavoin opettavaa ja elämää rikastuttava asia. Tärkeysjärjestys elämässä muuttuu. Ei kukaan ole "valmis" äidiksi. Lapsi tekee äidin.
Hommaan toki ei ole pakko ryhtyä jos muutama raskausarpi (niitäkin jää aika harvoille, riippuu ihosta) haittaa, niin vaikea siihen mitään sanoa. Jokaisella oikeus omanlaiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei auennut.
Ohis, mutta alkoiko lauman perässä tallustavaa lammasta ahdistaa? :D
Kas, uniikki lumihiutale saapui. Minulla on edes se lauma. Sinä sen sijaan hengailet lauman ulkopuolella ja elät muiden rippeistä, kun ei raaskita sua nälkäänkään jättää kuolemaan.
Erinnäiset tutkijat todenneet että jollei syntyvyys nouse, suomenkieli ja suomalaisuus katoavat n.100v kuluttua. Täällä on muualta tullutta väkeä joka lisääntyy moninkertaisesti.
Nämä ovat tilastollisia tosiasioita.
Minkälaisessa maassa haluat eläköityä ja tulla vamhuksena hoidettavaksi. Jos työtätekevä osa kutistuu, alkaa näyttää huonolta.
Monimuotoisuus on mielestäni rikkaus, en silti halua että kieli ja kulttuuri katoavat. Meitä on maailmassa hyvin vähän. Saman kohtalon on Venäjällä kokenut moni suomensukuinen kansa.
Nykypäivänä,kun eletään jo 2023 lukua,niin luulisi ihmisten olevan jo niin tietoisia,ettei kukaan ihmettelisi toisen valintoja :) tai ainakaan vihastuisi jos joku toinen tekee erilaisen valinnan kuin itse...itseä ei voisi vähempää kiinnostaa tuttavan tai naapurin valinta olla lapsettomana tai lapsellisena..ei kiinnosta pätkääkään,olen liian laiska ja kiinnostumaton kyttäämään edes ketään tai miettimään muuta kuin omaa elämää...ja tämä on tosi..olen varmaan harvinainen :)
Vierailija kirjoitti:
En koe oikeudekseni tuottaa tänne uutta ihmistä a.) itse kärsimään ja b.) tuhoamaan maapalloa.
Olen jutellut oman äitini kanssa tästä aiheesta paljon, koska olen ainoa lapsi, joten hän ei saa lapsenlapsia. Hän on sanonut, ettei myöskään tähän maailmanaikaan tekisi lapsia, ja että maailma oli erilainen silloin, kun minut halusi ja sai. Sitä maailmaa ei hänenkään mukaansa enää ole. Hän ymmärtää päätökseni ja kunnioittaa sitä.
Olet lukenut vääriä tutkimuksia jos väität että maapallo on tuhoutumassa. Maapallolla on menossa vielä jääkauden loppu, elämme aivan normaalia sykliä. Ihminen on toki saastuttanut palloa aivan liikaa, tuhoa ei silti ole vielä tulossa. Ennemmin täältä luonto ihmisen korjaa kuin toisin päin. Ehdimme kokea myös uuden jääkauden ennen kummempaa ilmaston lämpenemisen jaksoa. Aurinkopilkut ja aurinkomyrsky saattavat aiheuttaa omanlaistaan haittaa mutta mitään hätää ei ole.
Sinä puhut nyt politiikasta jolla ei ole tieteen kanssa tekemistä. Voin kertoa että suomalaiset ei ole se kansa jotka saastuttavat palloa, enemmän ehkä se osa joita tarvitaan lisää keksimään ratkaisuja ja viemään ympäristöystävällisiå ratkaisuja ulospäin. (Eivät edes välillisesti tuottamalla Kiinasta.)
Mikään tästä kuluttamisesta ei olisi tarpeellista mutta rahan valtaa ei haluta rikkoa eikä päästää ihmisiä asuttamaan ekologisia kyläyhteisöjä - päinvastoin kynsin ja hampain heidät halutaan pitää kiinni 8-16 työpäivässä pyörittämässä turhia kapuloita ja mukana kulutushysteriassa.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä,kun eletään jo 2023 lukua,niin luulisi ihmisten olevan jo niin tietoisia,ettei kukaan ihmettelisi toisen valintoja :) tai ainakaan vihastuisi jos joku toinen tekee erilaisen valinnan kuin itse...itseä ei voisi vähempää kiinnostaa tuttavan tai naapurin valinta olla lapsettomana tai lapsellisena..ei kiinnosta pätkääkään,olen liian laiska ja kiinnostumaton kyttäämään edes ketään tai miettimään muuta kuin omaa elämää...ja tämä on tosi..olen varmaan harvinainen :)
Et ole harvinainen. Olen samoin tunteva.. Minllekkin ollut aina yhdentekevää ketkä hankkii lapsia tai ei. Itse olen päättänyt olla koko elämäni sinkku, enkä selittele kellekään. Jos joku hölmö erehtyisi syitä kyselemään niin käsi on taskussa nyrkissä. Elän itelleni riittävää hyvää elämää ilman yhteiskunnan tukia. Hyvää uuttavuotta kaikille laulun sanoihin, että Anna kaikkien kukkien kukkia vaan....
Vierailija kirjoitti:
Toiset haluaa lapsia, eivät vain saa. Ja sit on nuo jokka vihaa lapsia. Olettavat naapureiden lasten olevat tiukassa kurissa jossa ei saa tuntea ja jossa käskyt pitäisi ohjata hiljaa kuiskaamalla ole kiltti. Äläkä jne.
Sitten nuo lastenvihaajat eivät hallitse omia tunteitaan ja tekevät kaikkien tyhmää raivon vallassa.
Onneksi tuolla esimerkillä ei ole lapsia, eikä seksin äänetkään häiritse naapurustoa.
Lasten vihaajia ovat lasten onat vanhemnat, jos ketkä. Mietitäänpä vaikkapa lastensuojelua ja esim huostaanottoja, keneltä ne lapset otetaan turvaan? Omilta vanhemmilta. Harvemmin kuulemme tarinoita veloista, jotka olisivat tehneet raivon vallassa pahaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Erinnäiset tutkijat todenneet että jollei syntyvyys nouse, suomenkieli ja suomalaisuus katoavat n.100v kuluttua. Täällä on muualta tullutta väkeä joka lisääntyy moninkertaisesti.
Nämä ovat tilastollisia tosiasioita.
Minkälaisessa maassa haluat eläköityä ja tulla vamhuksena hoidettavaksi. Jos työtätekevä osa kutistuu, alkaa näyttää huonolta.
Monimuotoisuus on mielestäni rikkaus, en silti halua että kieli ja kulttuuri katoavat. Meitä on maailmassa hyvin vähän. Saman kohtalon on Venäjällä kokenut moni suomensukuinen kansa.
Syntyvyys on laskenut 70-luvulta lähtien, en näe nousua olevan odotettavissa. Sen sijaan sinä teet lapsia maailmaan, jossa kertomasi skenaario on tilastollinen fakta ja tiedät tämän. Lapsenlapsesi elävät sitä todellisuutta, mutta sinua ei huoleta. Mietit vain millaisessa maailmassa itse haluat vanhuksena asua ja olisikin "järkeenkäypää", että ihmiset jotka tähtäävät sukunsa jatkumiseen, unohtavat että se jatkuva suku elää siinä tulevaisuudessa, jonka dystooppisella mahdollisuudella yrität perustella, miksi muidenkin tulisi samaan toivottomaan kehään lähteä. On ironisen hauskaa, että minä ajattelen jälkipolviasi enemmän kuin sinä, jolle konsepti on niin tärkeä. Sinänsä koska muitakin lajeja on kuollut sukupuuttoon, ei minusta ole yhtään sen surullisempaa vaikka suomalaisuuden jääminen unholaan. Aika aikansa kutakin, miksi me olisimme tärkeämpiä, kuin joku toinen rotu? Ainiin koska sinä kuulut siihen, joo kuulostaa ihan suhteellisuudentajuiselta. Kohta menee mehiläiset ja kasvien pölytys ja sinä kohkaat jostain suomalaisuudesta, anna mun kaikki kestää. Laitapa se mehiläishotelli pihallesi, niin lapsillesi on jotain toivoa.
Erojen määrä. En voisi luottaa avioliiton kestoon, koska moni tuttukin on eronnut "joista ei ois ikinä voinut arvata niin käyvän."
En haluaisi lastani eroperheen lapseksi, enkä itse yksinhuoltajaksi.
Ja kyllä, olen pitkäaikaisessa suhteessa tälläkin hetkellä. Tykkään lapsista. Olen kertonut tämän saman miehelleni ja se on hänelle ok. Ei hänkään halua etävanhemmaksi.
Olemme onnellisia näin.