Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
921/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat höpisevät liikakansoituksesta, vaikka ongelma ei todellakaan koske Suomea. Tästä voimme päätellä, että velat ovat hyvin epäisänmaallisia, eikä heitä kiinnosta se, että Suomi häviää maailmankartalta. Itsekkyyttä on niin monenlaista.

On nämä hauskoja... :D :D

Vierailija
922/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo palsta omasta kokemuksesta ne naiset eivät juuri rakasta. T yh isä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus raskaudesta ällöttää. Mielestäni raskaana olevat naiset eivät todellakaan näytä hehkeiltä, vaan jotenkin säälittäviltä. En myöskään halua tuhota kehoani mahdollisesti pysyvästi. Moni saa raskaudesta ja synnytyksestä pysyviä vaurioita, mutta niistä ei vain saisi oikein puhua. Minun tuurillani saisin kuitenkin pahimman luokan repeämät ja menettäisin virtsanpidätyskyvyn loppuiäksi. Raskausaika olisi taatusti aivan hirveä, ja mikäli olen yhtään äitiini tullut, raskausmaha ei olisi sellainen söpö kumpu, jota ei takaapäin edes huomaa, vaan leviäisin joka suuntaan.

Lapsen hankkiminen laskisi elintasoa huomattavasti, ja vapaa-aikaa ei olisi moneen vuoteen. Päiväkodista lapsi toisi kaiken maailman pöpöt kotiin, ja  koko perhe olisi jatkuvasti sairaana. Huonolla tuurilla lapsella olisi jokin sairaus ja/tai oppimisvaikeuksia, joiden takia lapsi kaipaisi jatkuvasti ylimääräistä huomiota. 

Harva mies tuntuu edes oikeasti haluavan lapsia. Onhan se tekoprosessi ihan kiva, mutta sitten kumppani ei synnytyksen jälkeen kauaa kelpaakaan. Miehen lapset eivät tunnu olevan naisille ongelma, mutta lisääntyneet naiset ovat deittimarkkinoilla pohjasakkaa.

Vierailija
924/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On päivänselvää, että mammat yrittävät vääntää lapsettomien elämän negatiiviseksi siksi, koska itse katuvat omaa valintaansa!!!! Eivät ole itse olleet tarpeeksi rohkeita tekemään sitä päätöstä ja nyt harmittaa katsella kateellisena, kun toiset reissaavat, etenevät urallaan ja nauttivat elämästään!

Moni tuttavistani on sanonut minullekin suoraan, että näin on! Kadehtivat ihanaa elämääni ja katuvat, että ovat hankkineet lapsia!

Ymmärrän hyvin, että näin on ja olen onnellinen omasta tilanteestani

Työ ei merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. En pidä myöskään matkustelusta, mutta voisin sitä halutessani tehdä. Kiva, että etenet urallasi. Parempi palkkakehitys mahdollistaa minulle vapaan elämän, elämme nimittäin tulonsiirroilla, jotka sinäkin osaltasi kustannat. Lievästi autismi- oireinen lapseni sai juuri kuntoutusrahan, 660 €/kk. Se on mukava lisä parin tonnin lisäksi. Muista olla ahkera!

Ihan tästä sivusta vaan, mutta kaikki me saamme yhteiskunnalta erilaisia palveluita ja tukiakin elämämme aikana terveydenhuollosta ja koulutuksesta alkaen. Kiva, että sun autisti-lapsellesi annetaan kuntoutusrahaa, niin saat hoitaa lastasi niin kuin kuka tahansa, joka saa lapselleen tukia hänen erityistarpeidensa vuoksi. Toivottavasti lapsestasi kasvaa vähän vastuullisempi ihminen kuin sinusta, vaikka hänellä omat haasteensa onkin.

Ois kyllä ihan hirveetä olla autistisen tai kehitysvammaisen lapsen äiti... Miljoona kertaa ennemmin olen lapseton, ja hankin elantoni kehitysvammaisten parissa. Mutta se ois kyllä yksi pahimmista painajaisistani joutua itse sidotuksi sellaiseen lapseen, ja lopulta jopa aikuiseen.

Vierailija
925/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opioidiriippuvuus...

Vierailija
926/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on varmasti monia. Tärkeimpänä kuitenkin se, että ne asiat mitä elämältäni haluan eivät voi toteutua sellaisenaan jos minulla olisi lapsi tai lapsia. 

Elämäni on tällä hetkellä todella hyvää; teen kohtuullisen hyväpalkkaista työtä, koska tienaan hyvin enkä joudu laittamaan osaa rahoista jälkikasvuun niin pystyn takaamaan itselleni mukavan nykyisyyden sekä tulevaisuuden (koska säästöt ja sijoitukset, ei tarvitse pelätä riittääkö eläke elämiseen vai ei). Raha ei toki tee onnelliseksi mutta sillä saa mukavat puitteet ja taloudellinen turva luo aika hyvän balanssin kun ei tarvitse murehtia mitä kaupasta ostaa, paljonko sähkölasku on ja voinko käydä ulkona syömässä vai pitääkö metsästää punalaputettuja tuotteita ennen kello ilta yhdeksää Alepassa.

Rakastan työtäni. Jos flow vie mennessään niin voin tehdä töitä kellon ympäri, tämä harvoin toteutuu lapsiperhearjessa. Jos taas raskas työpäivä niin tiedän, että pääsen palautumaan töiden jälkeen koska velvollisuudet loppuu siihen kun painan firman oven kiinni. Vitsi mikä fiilis! Siitä kun pskan työpäivän jälkeen hakisi pari kitisevää mukulaa hoidosta ja aloittaisi niiden tarpeidentäyttämisrumban niin huhheijaa.

Minun ja mieheni parisuhde. Ollaan oltu pitkään, vuosikymmeniä, yhdessä ja suhteemme on elämäni tukipilari. Ollaan kliseisesti toistemme kumppanit, rakastajat ja parhaat ystävät. Ja saadaan olla sitä 100% toisillemme, kokoajan. Elämässä ei ole mitään energiavarasta, joka uuvuttaisi niin, että iltaisin ei jaksaisi muuta kuin pestä hampaat ja kääntää kylkeä, peläten kuinka monta tuntia unta sitä tänä yönä saakaan.

Hyvinvointi. Ollaan täällä vaan kerran joten on ihanaa voida nauttia omasta vartalostaan ja terveydestään. Ei uuvuttavia vauvavuosia tai raskauden runtelemaa kehoa. Minulla on jotain sellaista, joka suuremmalla todennäköisyydellä kantaa sinne vanhuusikään. Eläkeikään asti kun ei tarvitse odottaa, että voi lopettaa työt niin elämästä saa nauttia kenties silloinkin ihan täysillä. Ilman, että lapsenlapset tulee toiselle kierrokselle hoidettavaksi. Ja koska rahalla saa ja hevosella pääsee niin se mahdollinen hoito mitä tulevaisuudessa tarvitsee on luultavasti vauraalla paljon parempaa kuin mitä saisin jos joutuisin luottamaan siihen, että ne omat jälkeläiset käy moikkaamassa jossain kunnan ylläpitämässä homeisessa palvelutalossa kerran kuussa ja tuo tullessaan marketista ostetut reilun kaupan ruusut.

:)

Vierailija
927/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti että nainen lapsilla on pohjasakkaa deittimarkkinoilla.

Joo ehkä 20-30v ikähaarukassa. Nyt kun itse olen 39 niin vanhat piiat ne vasta pohjasakkaa onkin!

Vierailija
928/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla vanhana kunnan viranhaltijoiden vapaasti kyykytettävänä ilman että kukaan puolustaa minua

Vierailija
929/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat höpisevät liikakansoituksesta, vaikka ongelma ei todellakaan koske Suomea. Tästä voimme päätellä, että velat ovat hyvin epäisänmaallisia, eikä heitä kiinnosta se, että Suomi häviää maailmankartalta. Itsekkyyttä on niin monenlaista.

Mee nyt jo vi..... N. Haki ittes tiineeksi vielä minta kertaa ja ole onnesi kukkukoilla. Meitä vapaita ei sun vaippakaruselli kiinnosta pätkään. Tämä ketju ei ollut tarkoitettu sinukke.

Vierailija
930/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen opettajana. Töissäni olen nähnyt, että nykyään lapsilla on todella paljon erilaisia ongelmia, ja yhä useammalla on tarve tehostetulle tai erityiselle tuelle. On adhd:ta, lukivaikeutta ym. Sitten on ihan vaan motivaatio-ongelmaisia ja huonokäytöksisiä tapauksia. Suurin osa lapsista ja nuorista on addiktoituneita älypuhelimiinsa ja keskittymiskyky on nolla. Ei ole lainkaan pitkäjänteisyyttä ja oma-aloitteisuutta.

Osa lapsista ja nuorista on aivan mahtavia, mutta silti olisi liian iso riski sille, että omasta lapsesta tulisikin vaivalloinen ongelmatapaus, joten siksi parempi jättää lapset hankkimatta. En jaksaisi lasta, joka vaatisi erityisjärjestelyitä pärjätäkseen elämässä.

Noihin moniin asioihin voi vaikuttaa paljon ihan kasvatuksella. Harmi vain, että sellainen ei näytä nykyvanhempia juurikaan kiinnostavan....

Kasvatus ei auta neuropsykologisiin ongelmiin tai lukihäiriöön ja rajansa on silläkin, paljonko lasta voi kasvatuksella motivoida, jos joku asia ei kiinnosta kun kavereitakaan ei kiinnosta. Vain huonoon käytökseen voi vaikuttaa, jos se johtuu kasvatuksen puutteesta. Samoin ruutuaikaan voi yrittää vaikuttaa, Pirkko-Petterille ei ole pakko ostaa älypuhelinta tai tablettia heti kun hän alkaa sitä pyytämään tai äityliä ärsyttää kun lapsi on koko ajan jaloissa eikä keskity omiin juttuihinsa, mutta jossain vaiheessa se lapsi tai nuori sen puhelimen tarvitsee.

Vierailija
931/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut tarvetta lisääntyä. Ei minkäänlaista vauvakuumetta. Elämä lapsiperheenä ei tunnu itselle sopivalta tai mielekkäältä, joten olen valinnut toisin. Elämä puolison kanssa tuntuu täydeltä näin kahdestaan. Positiivisia puolia on että saan nukkua yöt, rahaa kuluu vähemmän jne. Sisaruksillani on lapsia, joita hoidan välillä ja ovat minulle rakkaita. Omia en kaipaa, minusta on mukava kun kotonani ei ole lasten meteliä ja voin tehdä aikuisten juttuja. Omat vanhempani eikä puolisonkaan vanhemmat ole koskaan kommentoineet valintaa. Tietävät että emme tee heille lapsenlapsia. Ja ymmärtävät, että elämäntapoja on monenlaisia.

Vierailija
932/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla vanhana kunnan viranhaltijoiden vapaasti kyykytettävänä ilman että kukaan puolustaa minua

Tuohon asemaan pääsee helposti, viranhaltijat kyykyttävät niitäkin, keillä on lapsia.

Virkarottailu on jo nyt ongelma, julkinen sektori on kasvanut liian suureksi.

Kannattaa myös pelata itsensä varattomaksi, muttei kyvyttömäksi, heittäytyessään yhteiskunnan turvaverkkojen varaan.

Vierailija
933/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kannata mitään syitä luetella äkkiä jonkun alkaessa vänkään vastaan. Uskovaisten mielestä mikään syy ei ole hyväksyttävä. Minä en enää perustele valintojani kenellekkään antaen muiden kuvitella ihan mitä lystää. 

Et kai sinä tökeröitä uteluita/ lapsenomaisen ilkeitä provosointiyrityksiä katso uskonnolliseksi kannanotoksi? Jokainen tekee mitä tekee oman tilanteensa ja elämänsä mukaisesti. Omaa tahtia löytyy myös henkisyys ja usko.

Moni pelkää raskautta ja synnytystä, eikä synnytystä ole ehkä vieläkään osattu tehdä tarpeeksi vaarattomaksi ja kivuttomaksi, kuten jo olisikin jos synnyttäjä olisi mies? Silti moni tahtoo ottaa sen riskin, ja osalle kaikki on jopa melko helppoa ja kaikki sujuu hyvin. Kannattaa vain puhua peloistaan ammatti-ihmisille, ja käydä heidän kanssaan läpi sitä mitä tulossa on. Monella on äiti tai mummo joka kertoo auliisti omista kokemuksistaan, mutta oli ne kokemukset millaisia vain, tiedä että sinussa on sisua ja voimaa silloin kun lapsesi ja sinä sitä tarvitset.

Tärkeintä on että suhtaudut rakkaudella ja kärsivällisyydellä siihen mitä kannat, ja otat vakavasti neuvot ja ohjeet. Kaikkea hyvää raskauksillenne ja menkää synnytykseen kuin otteluun missä olette tähtiä ja pysykää siinä vireessä kunnes vauva on valmis. 

Jos lapsia ei ole eikä ole tulossakaan, niin elämässä on paljon muutakin täytettä ja moni tarvitsee ja odottaa huomiotasi.

Vierailija
934/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kannata mitään syitä luetella äkkiä jonkun alkaessa vänkään vastaan. Uskovaisten mielestä mikään syy ei ole hyväksyttävä. Minä en enää perustele valintojani kenellekkään antaen muiden kuvitella ihan mitä lystää. 

Et kai sinä tökeröitä uteluita/ lapsenomaisen ilkeitä provosointiyrityksiä katso uskonnolliseksi kannanotoksi? Jokainen tekee mitä tekee oman tilanteensa ja elämänsä mukaisesti. Omaa tahtia löytyy myös henkisyys ja usko.

Moni pelkää raskautta ja synnytystä, eikä synnytystä ole ehkä vieläkään osattu tehdä tarpeeksi vaarattomaksi ja kivuttomaksi, kuten jo olisikin jos synnyttäjä olisi mies? Silti moni tahtoo ottaa sen riskin, ja osalle kaikki on jopa melko helppoa ja kaikki sujuu hyvin. Kannattaa vain puhua peloistaan ammatti-ihmisille, ja käydä heidän kanssaan läpi sitä mitä tulossa on. Monella on äiti tai mummo joka kertoo auliisti omista kokemuksistaan, mutta oli ne kokemukset millaisia vain, tiedä että sinussa on sisua ja voimaa silloin kun lapsesi ja sinä sitä tarvitset.

Tärkeintä on että suhtaudut rakkaudella ja kärsivällisyydellä siihen mitä kannat, ja otat vakavasti neuvot ja ohjeet. Kaikkea hyvää raskauksillenne ja menkää synnytykseen kuin otteluun missä olette tähtiä ja pysykää siinä vireessä kunnes vauva on valmis. 

Jos lapsia ei ole eikä ole tulossakaan, niin elämässä on paljon muutakin täytettä ja moni tarvitsee ja odottaa huomiotasi.

Wtf...? Yks puhuu ja selittää ummet ja lammet synnytyspelosta, vaikka toinen ei ole halaistua sanaa sanonut sinne päinkään.

Mitä sieniä sä oot oikein vetänyt?

Vierailija
935/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maailmassa on liikaa lapsia, joita on hankittu vain siksi, että joku haluaa. Lapselle pitää pystyä tarjoamaan sekä henkistä, että taloudellista turvaa ja hyvinvointia ja lapseen tulee kyetä sitoutua loppuelämäkseen. Minulla ei ole ollut tarjota tarpeeksi hyviä lähtökohtia elämään kenellekään, siksi en lapsia ole myöskään hankkinut.

Vierailija
936/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun syyni olla hankkimatta lapsia:

- ei ole miestä

- paska lapsuus, vanhemmat oli väkivaltaisia (saan luultavasti loppu ikäni käydä terapiassa keskustelemassa lapsuuden traumoistani)

- olen ollut masentunut viimeiset 10 vuotta, eikä loppua näy

- hyvä kun jaksan pitää huolta itsestänikään, saatikka sitten jostain lapsesta

- en ole koskaan sopeutunut joukkoon missään, ja pelkään liikaa että lapselleni kävisi samoin

- olen liian herkkä, ahdistun jo pelkästään ajatuksesta siitä että lapselleni kävisi jotain

- uusien ihmisten synnyttäminen tähän ylikansoittuneeseen maailmaan on edesvastuutonta, ensiksi pitäisi huolehtia jo olemassa olevista ihmisistä

- tarvitsen paljon omaa aikaa, lapsiperhearjessa sellaista en saisi tarpeeksi

- minulla ei ole mitään mielenkiintoa lastenkasvattamista kohtaan

- haluan säilyttää vapauteni tulla ja mennä oman tahtoni mukaan, ilman sitä en voi hyvin

Vierailija
937/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kuolla yksin vanhana eikä kukaan ole läsnä ja mahdollisesti vanhanapiikana?

Vierailija
938/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut masentunut yli puolet elämästäni, enkä usko että voisin olla hyvä äiti. On välillä vaikea saada edes itsensä hoidettua. Oma äitini antoi mallin, jota en soisi yhdellekään lapselle ja oma elämäni on välillä niin tuskaista, etten toivoisi tätä kenellekään. Lisäksi nyt onkin jo myöhäistä, ettei oikeastaan enää tarvitse sitä edes ajatella.

Vierailija
939/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee nyt jo vi..... N. Haki ittes tiineeksi vielä minta kertaa ja ole onnesi kukkukoilla. Meitä vapaita ei sun vaippakaruselli kiinnosta pätkään. Tämä ketju ei ollut tarkoitettu sinukke.

Velat on keskimäärin, mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä, niin että olisivat valmiita lastenkasvatukseen.

On paljon helpompaa istua sunnuntaita brunssilla, ja mennä Euroopan lentoreissuja viikonloppuisin.

Epäisänmaallisuutta on monenlaista, mm. vihervasemmisto vastustaessaan 25 - vuotta ydinvoimaa, on epäisänmaallinen.

Itse miehenä, kartan sellaisia naisia, ketkä eivät halua rakastella tai hankkia lapsia.

M42

Miksi esiinnyt miehenä. Minä taas kartan pirttiviljelyä.Tykkäät mitä lystäät, sinulta ei kysytä mitään. Eletään ihan omaa elämää jokainen. Miten on epäisänmaallista jos hankkiudu tiineeksi. Onneksi teille ulkomailta tukkii synnyttäjiä. Siinäpähän vähän moukkien dna sekoittuu.

Vierailija
940/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on kyllä eliitin propaganda liikakansoituksesta ja ilmastonmuutoksesta mennyt naisille läpi. Miljadöörien pankkitilit kiittää kun sai teistä pelkkiä työmuurahaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi