Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
901/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kammosin raskaana oloa, synnytystä(oksetti pelkkä ajatuskin raskaudesta ja synnytyksestä) ja kaikkea lapseen liittyvää. Olin ihan varma, etten ikinä halua lasta yök!

Sitten 32v tulin raskaaksi suunnittelematta (saman miehen kanssa oltu siihen mennessä 13v)

Mies oli onnensa kukkuloilla ja iloitsi lapsesta, minä en ollut varma mitä ajatella.

Totuin kuitenkin ajatukseen, että meille tulee lapsi ja kun hän syntyi, ei suurempaa rakkautta ole olemassa, kuin rakkaus lapseen. Se on jotakin ihan käsittämätöntä. Sitä ei voi ymmärtää, ennen kuin  sen kokee.

Sen jälkeen sain vielä muutaman lapsen, koska tajusin, että lapset on ihania ja rakastan niitä!

Nyt lapset jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa.  Joululomalla kaikki tulivat käymään ja  nyt vähän masenta, kun kaikki lähteneet omiin koteihinsa/omaan elämäänsä, ja koti on hiljainen.

Ainoa oikea saavutus mitä tässä elämässä olen savuttanut, on lapset. Mikään muu ei merkitse mitään heidän rinnallaan. Työelämä ja saavutukset sillä saralla ovat pelkkää tyhjää lasten rinnalla.

Silti olen sitä mieltä, että kaikkien ei pidä alkaa vanhemmiksi. Niin kamalia kohtaloita on lapsilla ja nuorilla.

Mutta joskus elämä voi yllättää tälläisen lapsivastaisenkin ja onneksi se yllätys oli vain kaikkea hyvää. 

Vierailija
902/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko, oli siihen syytä tai ei.

Eikä sitä tarvitse perustella kenellekkään.

Ei kannatakkaan eikä se ole vastuullista hankkia lapsia, vain siksi, että jotkut toiset haluaa, tai jos ei itse halua tai epäilee pärjäämistään tai jokin muu syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Olet oikeassa. Itselläni yksi lapsi. Raskausaika sekä synnytys olivat yhtä helvettiä. Keholla kesti monta vuotta toipua.

Vierailija
904/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos mulla olisi ollut terve kuva parisuhteesta omien vanhempieni kautta ja olisin päässyt parisuhteeseen aikaisemmin perheen perustamiseen sopivan miehen kanssa, niin olisin voinut olla ihan erilainen ihminen ja halu saada lapsia olisi syttynyt. Sen sijaan sain kotoa mallin siitä, millainen parisuhteen ei ainakaan tule olla ja miten lapsia ei pidä hankkia vaan ympäristön painostuksesta, jos vanhemmuuteen ei ole ollut valmis.  Mulla ei ollut parisuhteita teininä ja ensimmäisen kunnon parisuhteen sain vasta 27v. Lapsista en ole juuri koskaan pitänyt ja vasta nyt vanhemmiten siedän niitä vähän paremmin, kun olen nähnyt kavereiden taaperoita. Omia ei ole tullut missään vaiheessa tarve saada ja pelkään, että historia toistaa itseään ja siirrän vaan lapsuuden traumani omaan perheeseeni jos joskus lapsia hankin. Olen tyytyväinen näin ja jos nyt yhtäkkiä lapsia tulisi tarve saada, niin pitäisi laittaa nykyinen mies vaihtoon ja etsiä jostain sellainen, joka lapsia haluaa ja mielellään heti.

- N32

Vierailija
905/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia koska ihan ilman niitäkin on riittävän rankka elämä. Ja näillä sairauksilla olisi myös itsekästä lisääntyä.

Vierailija
906/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kateus haiskhtaa ketjussa kun perheelliset rupluaa täällä..... Miten muuten ne tänne tukkisi... Hmmm.. 🙄😂

Minusta tuntuu vaan kauhean ällöttävältä, että ihminen ei halua vaivaantua muuhun kuin itsensä paapomiseen. Minun orgasmi, minun täyttymys... Sehän on ihan tyhjää elämää, kun kaikessa on vain koko ajan se itse, minä minä kaikkein tärkeintä. Laiskoja ovat kuin saappaat.

Ottaako tiukille. En ole laiska, teen kahta hyväpalkkaista työtä. Ei elämäni ole tyhjää, on paljon kavereita, teatteria, matkustelua, käsitöitä, kuntosalia. Ym. Aina on elämää ja lisää löytyy jos haluan. Joten ole ihan levollinen, elän rikasta, täyteläistä elämää omillani. Illanjatkoa.

Pitihän se arvata. Sitä samaa itsensä julistamista aina vaan. Minä mun levollisuudestani sulle yhtään mitään. No kylläpä oletkin ahkera. Noita kaikkia on perheellisilläkin. 

Sittenhän meillä on kaikilla valtakunnassa kaikki hyvin, ja sinäkin julistit että perheillä kaikki hyvin. Onnelista uuttavuotta kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
907/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että kateus haiskhtaa ketjussa kun perheelliset rupluaa täällä..... Miten muuten ne tänne tukkisi... Hmmm.. 🙄😂

Minusta tuntuu vaan kauhean ällöttävältä, että ihminen ei halua vaivaantua muuhun kuin itsensä paapomiseen. Minun orgasmi, minun täyttymys... Sehän on ihan tyhjää elämää, kun kaikessa on vain koko ajan se itse, minä minä kaikkein tärkeintä. Laiskoja ovat kuin saappaat.

Ottaako tiukille. En ole laiska, teen kahta hyväpalkkaista työtä. Ei elämäni ole tyhjää, on paljon kavereita, teatteria, matkustelua, käsitöitä, kuntosalia. Ym. Aina on elämää ja lisää löytyy jos haluan. Joten ole ihan levollinen, elän rikasta, täyteläistä elämää omillani. Illanjatkoa.

Pitihän se arvata. Sitä samaa itsensä julistamista aina vaan. Minä mun levollisuudestani sulle yhtään mitään. No kylläpä oletkin ahkera. Noita kaikkia on perheellisilläkin. 

MITEN ihmeessä omien lasten paapominen ei sitten olisi itsekästä? Minä ja minun perheeni, nih!

Vierailija
908/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ensimmäisen sivun ja

- On kylmiä nautoja, on...

- Miesvihaa

- Itsekkyyttä

Vierailija
909/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain ensimmäisen sivun ja

- On kylmiä nautoja, on...

- Miesvihaa

- Itsekkyyttä[/quote

:D :D :D

Vierailija
910/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

Ainoa järjellinen pointti ihmiselämässä on uusien ihmisten tuuppaaminen tähän liikakansoitettuun maailmaan, jossa ei kohta ole enää kenelläkään kivaa? Ihan oikeastiko et keksi muuta tekemistä ja tarkoitusta elämääsi?

Vierailija
911/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut orgasmeista ja täyttymyksestä tällaisessa ketjussa... Etkö itse saa näitä ja se sitten riepoo? Onko vika sinussa itsessäsi vai syytätkö miestäsi?

Vai onko seksi sinun mielestäsi pelkästään lasten hankkimista varten, ja siitä nauttiminen on jotenkin moraalitonta?

Jokin ongelma sulla nyt selvästi on tämän aiheen suhteen. Sun vois olla ihan hyvä pohtia sekä itseksesi että mahdollisen kumppanin kanssa.

Vierailija
912/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen opettajana. Töissäni olen nähnyt, että nykyään lapsilla on todella paljon erilaisia ongelmia, ja yhä useammalla on tarve tehostetulle tai erityiselle tuelle. On adhd:ta, lukivaikeutta ym. Sitten on ihan vaan motivaatio-ongelmaisia ja huonokäytöksisiä tapauksia. Suurin osa lapsista ja nuorista on addiktoituneita älypuhelimiinsa ja keskittymiskyky on nolla. Ei ole lainkaan pitkäjänteisyyttä ja oma-aloitteisuutta.

Osa lapsista ja nuorista on aivan mahtavia, mutta silti olisi liian iso riski sille, että omasta lapsesta tulisikin vaivalloinen ongelmatapaus, joten siksi parempi jättää lapset hankkimatta. En jaksaisi lasta, joka vaatisi erityisjärjestelyitä pärjätäkseen elämässä.

Vierailija
913/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

Vai että ihan molemmat opiskelevat lähihoitajiksi vanhuspuolelle. Hienoa! Heitä tarvitaan. Ootko itsekin lähäri?

Vierailija
914/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksillani on lapsia, vanhempani ovat ymmärtäneet pitää suunsa kiinni eivätkä vaivaa minua tyhmillä kysymyksillä kuten ap.

Vierailija
915/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen opettajana. Töissäni olen nähnyt, että nykyään lapsilla on todella paljon erilaisia ongelmia, ja yhä useammalla on tarve tehostetulle tai erityiselle tuelle. On adhd:ta, lukivaikeutta ym. Sitten on ihan vaan motivaatio-ongelmaisia ja huonokäytöksisiä tapauksia. Suurin osa lapsista ja nuorista on addiktoituneita älypuhelimiinsa ja keskittymiskyky on nolla. Ei ole lainkaan pitkäjänteisyyttä ja oma-aloitteisuutta.

Osa lapsista ja nuorista on aivan mahtavia, mutta silti olisi liian iso riski sille, että omasta lapsesta tulisikin vaivalloinen ongelmatapaus, joten siksi parempi jättää lapset hankkimatta. En jaksaisi lasta, joka vaatisi erityisjärjestelyitä pärjätäkseen elämässä.

Noihin moniin asioihin voi vaikuttaa paljon ihan kasvatuksella. Harmi vain, että sellainen ei näytä nykyvanhempia juurikaan kiinnostavan....

Vierailija
916/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lisää koiria.

Ainoa järjellinen pointti ihmiselämässä on uusien ihmisten tuuppaaminen tähän liikakansoitettuun maailmaan, jossa ei kohta ole enää kenelläkään kivaa? Ihan oikeastiko et keksi muuta tekemistä ja tarkoitusta elämääsi?

Kaikki muu kalpenee vanhemmuuden rinnalla, mutta mitäpä sinä siitä voisit ymmärtää.

Vierailija
917/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla äiti joskus puhui haaveilevasti ja toiveikkaasti lapsenlapsista, ja mietti ääneen että koskahan niitä saisi... Nykyään onneksi ei enää puhu eikä taida enää pahemmin haaveillakaan. Itse en ole koskaan halunnut lapsia. Enkä ole keksinyt juuri yhtäkään syytä, miksi edes haluaisin. Ei taida ihan lapsen hommaamisen syyksi riittää se, että saisi sitten pukea vauvansa ja taaperonsa suloisin vaatteisiin :D.

N36

Vierailija
918/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lisää koiria.

Kaikki muu kalpenee vanhemmuuden rinnalla, mutta mitäpä sinä siitä voisit ymmärtää.

Tuo on vain sinun ajatuksesi. On monia vanhempia, jotka ajattelevat toisin. Mutta mitäpä sinä, oman navan tuijottelija, siitä voisit ymmärtää.

Eri

Vierailija
919/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat höpisevät liikakansoituksesta, vaikka ongelma ei todellakaan koske Suomea. Tästä voimme päätellä, että velat ovat hyvin epäisänmaallisia, eikä heitä kiinnosta se, että Suomi häviää maailmankartalta. Itsekkyyttä on niin monenlaista.

Vierailija
920/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat höpisevät liikakansoituksesta, vaikka ongelma ei todellakaan koske Suomea. Tästä voimme päätellä, että velat ovat hyvin epäisänmaallisia, eikä heitä kiinnosta se, että Suomi häviää maailmankartalta. Itsekkyyttä on niin monenlaista.

Kansainvälistyminen on sinulle suurempi uhka kuin Suomen velat :D

1/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi