Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
681/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu mammat taas toivomassa onnellisille naisille kaikkea pahaa,

sääli että tollasillakin saastoilla on lapsia, tulevia nistejä tietty.

Jospa yritettäisiin pysyä asiallisina.  

Omasta puolestani se joka haluaa alkaa vaikka synnytyskoneeksi, itse en sitä osaa halua enkä edes yhtä lasta.  

Antakaa toisten elää ja eläkää itsekin, valitsemallanne tavalla. Katkeruus ja viha syö ihmistä ja tässäkin asiassa se on turhaakin turhempaa.  

Ei se ole ihan niin, että "se joka haluaa synnytyskoneeksi niin siitä vaan". Me velat maksetaan veroistamne näitten synnytyskoneitten menot, nepsy-kakaroiden hoidon, niiden tulevien nistien hoidon ym.

Ihan samalla tavalla kuin nykyiset suuret ikäluokat ovat maksaneet veroistansa sen että olet saanut syntyä sairaalassa, ja olet saanut terveyspalveluja. Kokoomuslaisena kannattaisi miettiä sitä, että jos vastustat julkisia lasten palveluja, kuten neuvoloita, niin vastustat luultavasti omassa tulevaisuudessasi siintäviä vanhusten palveluita. Ainiin, velathan ovat ikinuoria, eivät he vanhene. Ei kyllä olo tunnu "synnytyskoneelta", synnytys vei 8 tuntia elämästäni.

Minulta jää rahaa niin paljon säästöön velana elellessä, että vanhana on varaa vaikka yksityiseen hoitajaan. Tämä raha säästyy juurikin sen takia, etten ole tehnyt yhtäkään kakaraa. Jännää, eikö?

Vierailija
682/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala lapsuus, ja yksinhuoltajaksi jäämisen pelko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lapsiperhe-elämä. En oikeasti halua asua yhtään kenenkään kanssa, kokeilin joskus avoliittoa, mutta sekään ei sopinut mulle. Tykkään tulla ja mennä miten lystää, tehdä paljon töitä ja matkustella vapaa-ajallani. Mulla on hyvät tulot, jotka käytän mieluiten omaan elintasooni.

En keksi yhden yhtä syytä, miksi haluaisin alkaa pitää huolta jostakusta tai kuluttaa rahojani johonkuhun toiseen ihmiseen. En saisi lapsen hoitamisesta yhtään mitään itselleni.

Vierailija
684/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

Vierailija
685/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmikymppinen. Meillä menee 13 vuotuisessa suhteessa mieheni kanssa hyvin kaksin emmekä ole kaivanneet ylimääräisiä jalkoja tepastelemaan. Olen hoitanut siskojeni lapsia ja ollut heille hyvä täti. Tämä on riittänyt minulle ja olen voinut näin olla aidosti läsnä oleva, väsymättä itse.

Ei ole mieli muuttunut vuosien varrella.

"Nykymaailma" on myös melko raju paikka.

Vierailija
686/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halunnut lapsia. Pelkäsin synnytystä ja täytyy sanoa ei se herkkua ollut. Ja joo toosa rikki. Tää on kyllä liian vähälle huomiolle jäänyt asia. Se ikään kuin kuuluu asiaan. Sanotaan vaan että jumppa yms. Haistakoon huilun.

Nyt kun kersat on isoja niin on kyllä kivaa että on lapsia. Toinen ei pidä mitään yhteyttä ja toinen pitää. Ja olihan se lapsiaika vaikeata. Varsinkin kun ukko lähti toisen matkaan kun nuorin oli 3v. Oli toosa varmaan liian rikki. Tämähän se on naisen kohtalo aika usein. Ukot menee minne huvittaa.

En yhtään ihmettele ettei naiset halua lapsia kun niitä ei ole pakko hommata.

Mut joo: on kivaa kun on edes se yksi lapsi joka pitää yhteyttä ja hänen onnen + riemut voi jakaa. Joskus surutkin mutta sekin on ok. Oishan sen ajan voinut käyttää "bailaamiseen" mutta jossain vaiheessa ei vaan huvittanut enää eikä huvita vieläkään. Eli ihan viisas valinta hommata lapsia, näin jälkikäteen mietittynä.

N58

Vierailija
687/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.

Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.

Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.

Ottakaa lisää koiria.

Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!

No jaa. Mä heräsin kymmeneltä ja olen lähdössä tyttären kanssa kaupungille kiertelemään. Poika lupasi sillä välin siivota. Heistä tulee pyllynpesijöitä isoina, ehkä sinullekin. Lapset katsos kasvavat, eivätkä ole ikuisesti pieniä. Voihan se koville ottaa, kun huomaa, että omassa elämässä ei sitten lopulta ole mitään järjellistä pointtia.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mua on aina säälittänyt ihmiset, jotka on niin yksinkertaisia, etteivät keksi elämäänsä muuta sisältöä kuin lapset. Viimeinen lauseesi paljastaa, että sinäkin kuulut tähän tyhjäpäiden laumaan. Toki on hyvä, että voitte niitä lapsia elämänne sisällöksi hankkia, mutta entäs jos ne lapset ei enää aikuisina välitäkään pitää yhteyttä?

Vierailija
688/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten seurassa oleminen on vain yksinkertaisesti vittumaisinta mitä tiedän. Oikein havahduin nyt jouluna, kun oli sukua koolla, että ensimmäistä kertaa en sadatellut mielessäni kun veljeni lapset olivat paikalla. Hänen kuopuksensa on nyt 15-vuotias. Eli jos vähintään 15 vuotta vituttaisi koko ajan, niin se on vähän liian rankka keikka. Elinkautisvangitkin pääsevät usein vähemmällä.

Olisin voinu kirjottaa tän! Systerin penskat on nyt 16 ja 18 ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa niiden kanssa oleilu.

Vierailija
689/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyni on ollut siinä etten ole ikinä uskonut että olisin onnellinen, jos olisin tehnyt lapset ensimmäisen pitkän suhteen aikana. Minulla on halu tehdä asioita jotka ovat intohimoni ja keskityn niihin kovin. Lapset on toki siunaus mutta minä alkaisin ajattelemaan ja ikävöimään vanhaa elämääni niin kovin. Lisäksi tätä on vahvistanut se etten ole uskonut miesten kykenevän siihen että kummallakin olisi mahdollisuus toteuttaa itseään jatkossakin vaikka olisi lapsia. Jompi kumpi saa jatkaa töitä ja harrastuksia. Nyt olen kuitenkin tavannut miehen jonka kanssa meillä on hyvä tiimi ja kunnioitamme toisiamme. Kuitenkin en halua ehkä, kun ajattelen pidemmälle elämääni, mutta ei ikinä tiedä, onneksi olen kuitenkin oppinut nauttimaan elämästä ja kunnioittamaan muita niin toisaalta siinä olisi hyvät eväät lapsen kasvuun kodissamme. Se on tärkeää että lapsi saa läsnä olevat vanhemmat.

Vierailija
690/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa lisää koiria.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mua on aina säälittänyt ihmiset, jotka on niin yksinkertaisia, etteivät keksi elämäänsä muuta sisältöä kuin lapset. Viimeinen lauseesi paljastaa, että sinäkin kuulut tähän tyhjäpäiden laumaan. Toki on hyvä, että voitte niitä lapsia elämänne sisällöksi hankkia, mutta entäs jos ne lapset ei enää aikuisina välitäkään pitää yhteyttä?

En usko, että niin käy ja jos käykin, niin se on vain elämää. Todellakin, lapset elämässä on jotain sellaista, mitä ei mikään muu voi korvata. Naurattaa joskus lapsettomien höyryäminen koirien tai milloin minkäkin asian parissa, se vasta tyhjäpäistä on.

Vierailija
691/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wittuako se sulle kuuluu utelias ääliö, pidä huoli omista asioistasi!

Vierailija
692/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mielenkiinnolla ja kieltämättä huvittuneenakin tätä keskustelua seuranneena ihmettelen miksi juuri tämä että valitsee elämän ilman lapsia nostattaa niin paljon ihan jopa vihaa?

Lapettomat naiset ovat bilettäjiä, holtittomia, ja jotain vielä pahempaa jota en tähän halua kirjoittaa.

Millä perusteella?

Ja entä sitten jos bilettäisikin hamaan hautaan asti, minkä osan se vie tunnollisilta ja uhrautuvilta äideiltä? Miksi toisen elämäntyyli joka omaa elämää ei mihinkään suuntaan heilauta, kuuluisi kenellekään toiselle? Lapseton bilettää, ei ole ketään kotona odottamassa. Lapsia ei ole jätetty heitteille eikä lasten hyvinvointi kärsi koska heitä ei ole. Mitä pahaa siis bilettäjä tekee kenellekään toiselle? 

Tähän kun vastausta ei saa, pelkkää vihaa ja solvauksia. Onko takana kenties jonkinlainen pelko vapaan naisen vapaudesta? Koetaanko uhaksi jollakin tavalla? Kertokaa!

Omalta osaltani voin sanoa  että en ole tippaakaan kiinnostunut kenenkään miehestä, en vapaasta enkä varatusta. Kenenkään perheonnea en ole uhkaamassa.  Oma onneni muodostuu vapaudesta ja mahdollisuudesta toteuttaa unelmaani ammatissa jota rakastan ja jossa haluan edetä.  

Nuorena biletin, nyt olen aikuinen ja se aika on takana.  Elämässäni on niin valtavan paljon muuta sisältöä ja asioita joita voin vapaasti toteuttaa ilman yhtäkään kiviriippaa nilkassani.

Tämä on valintani. Valitse sinä kuten haluat ja hyväksy se että niin teen minäkin. Omaa osaani en vaihda.

Vierailija
693/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ehtii vielä pilata kehosi, ikä tulee ja ryyppyjä, sairauksia, ym. ei keho on tarkoitus säilyttää kauneina Instaa varten. Mikä on elämä ilman arpeja, ihan tyhjä ontto kuori.

Vierailija
694/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän maailman tilanteeseen ja todennäköisesti tämä jatkuu on aivan älytöntä tekaista lapsia. Kun ajattelee pitkälle niin lapsilla sekä nuorisolla on surkea tulevaisuus. Tämä on ajateltu muutamien ihmisten kanssa lopputulemaksi.

Vierailija
695/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.

Jos kaikki hankkivat lapsia, yhteiskuntaa jatkuu, jos ei, niin se kuolee. Siksi on outoa kysyä, miksi hankit lapsia.

Vierailija
696/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailma on läpimätä paikka. Mitä muuta elämä on kuin toivotonta taistelua luonnonvoimia vastaan, kunnes kuolema päättää sen? Pienet mukavat hetket eivät ole kaiken sen arvoista. Tuntuisi moraalisesti väärältä pakottaa uusia ihmisiä kitumaan tänne turhaan, parempi keskittyä jo elävien olosuhteiden parantamiseen.

Ja vastauksena kysymykseen siitä, että mitäs sitten, jos kaikki ajattelisivat noin ja kukaan ei tee lapsia: se olisi oikein toivottava lopputulos.

Vierailija
697/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

outlander1960 kirjoitti:

Elämä ehtii vielä pilata kehosi, ikä tulee ja ryyppyjä, sairauksia, ym. ei keho on tarkoitus säilyttää kauneina Instaa varten. Mikä on elämä ilman arpeja, ihan tyhjä ontto kuori.

,,,,,,,arpeja?! Mitä tai mikä se on?

Vierailija
698/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla synnyttää alateitse. Saisin kai minä pelkosektion jos oikein anelisin, mutten tiedä jaksanko alkaa siihenkään. 

Toinen syy: ei ole parisuhdetta. 

Vierailija
699/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsettomia kavereita ollut aina ja jo aikuisista lapsista kaksi päättänyt pysyä lapsettomana. Tavallaan en ymmärrä miksi edes kysellä syitä,jokaisella on omansa.Toisaalta hurjan negatiivinen kuva lapsista näkyy vastauksista täällä. Minussa ei hajonnut mitään synnytyksissä,eikä ne olleet kamalia,muuten ei olisi kolmea.Seksielämää on edelleen,toinen parisuhde.En ymmärrä esitettyjä jyrkkiä jopa draattisia kommentteja.Arki on paljon monimaisempaa.

Vierailija
700/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.

Jos kaikki hankkivat lapsia, yhteiskuntaa jatkuu, jos ei, niin se kuolee. Siksi on outoa kysyä, miksi hankit lapsia.

Jos kaikki hankkivat lapsia, elämä maapallolla kuolee, jos ei niin sillä on mahdollisuus jatkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän