Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
5261/5302 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin halua olla äiti. Jos se olisi biologisesti mahdollista, olisin mielelläni isä. 

Vierailija
5262/5302 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ole koskaan halunnut omia lapsia. Olen erittäin tyytyväinen omannäköiseen, rauhalliseen elämääni itsekseni.

Joskus hoidan tuttavien lapsia kyllä.

Äitini aikoinaan odotteli jälkikasvua, mutta jossakin vaiheessa totesi sitten, että eihän niitä lapsia tarvii kaikkien tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5263/5302 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varsinkin äitiys on varsin epäkiitollista hommaa. Teet kaikkes ja lapset vaan kiukuttelee. Mua säälitti äitini jo lapsena. Oli aina niin stressaantunut (iso syy siihen ettei isä osallistunut) ja etenkin kun veljeni oli todella hankala lapsi, niin mä jotenkin jäin ja jättäydyin omastakin halustani varjoon ihan vain säästääkseni vanhempiani.

Hirveä duuni. Ensin teet kaikkes kersan eteen, sitten siitä tuleekin joku oirehtiva teini joka vihaa sua. Tää siis oli mun veljeni.

Mutta minusta tuli paljon pahempi riesa, koska aloin oireilla vasta aikuisena mt-ongelmieni myötä. Se ei loppunut koskaan. Äitiparka pääsi lepoon vasta kuoltuaan, oli niin huolissaan minusta yötä päivää. 

Juuei lapsia mulle.

Vierailija
5264/5302 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo 10 vuotiaana etten halua lapsia. Kirjoitin päiväkirjaan että hankin isona sata koiraa, 50 kissaa, ja 20 kania, mutta en rääkyviä lapsia. Rankka elämä, hyvä kun olen itse hengissä. Järkyttävää painostusta suvun taholta, näin painajaisia että synnytän lapsen mitä en halua. Kiitollinen että pidin pääni ja onnellinen tästä elämästä.Täällä lapissa vielä 10 vuotta sitten neuvolan tätin läski leuka tippui ja jäi ällöttämällä suu auki kattomaan kun vastasin etten lapsia hanki.

Vierailija
5265/5302 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti se lintukin seitsemän vaativaa suuta ruokkii, vaikka eivät kaikki niistä isoiksi elä. Ehkä sama pitäisi ottaa ihmisyyteenkin: 3/7 on riittävän hyvä suoritus.

Vierailija
5267/5302 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska on pedofiilien paratiisi

"ajankohtaista pohjoismaiden suurimmilta kustantajilta"

Vasemmalla olevassa kuvassa lapseton tanskalainen pariskunta, Aase ja Børge Frandsen, he ostivat Suomesta lapsia leikkikaluikseen 1960-luvulla, pilaten usean suomalaisen elämän ja terveyden. Kuvassa oikealla suomalainen toimittaja.

Viranomaiset ovat vasta nyt saaneet konkreettista kuvamateriaalia siitä, miten Frandsenit kohtelivat lapsia, joita he ostelivat adoption varjolla.

Frandseneja ei voida enää tuomita pedofiliasta rikoslain nojalla, mutta vahvin muistuttaja on media valistaen että

älkää ihmiset antako lapsianne adoptoitavaksi Tanskaan.

Aihe myös kuunneltavana versiona täällä, yleisö olkaa hyvä:

https://medium.com/@mikko.kupera/denmark-a-paradise-for-pedophiles-f909…

Vierailija
5268/5302 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikän ihmeen lapsivihaketju tää on? Ymmärrän, etteivät kaikki halua, mutta mitä tuo viha tulee? Onko teitä väheksytty ja tölvitty lapsina?

Ps. Kohti sitä paskovaa ja kuolaavaa mennään kaikki jossain vaiheessa. Osa täällä mölisee jo.

Ei halua = ei halua = ei silti tarvetta/velkaa selitellä. Et sinä mitään ymmärrä: et voi projisoida kenellekään sellaista olematonta vihaa, jota hän ei vain tunne. Lisäksi yhyyvihaa lapsia taikka ei vihaa lapsia on irrelevantti lillukanvarsi, jota ei edelleenkään tarvitse (kaltaisillesi haaskalinnuille) selitellä. Hanki holhooja, joka takoo sinulle mitä tarkoittaa "YKSITYISASIA".

Mitähän tää sekoilee? Ketjun aihe on: miksi et halua lapsia. Jos se on yksityisasia, ei tänne avaudu. Edes lapsivihastaan, kuten nyt moni on tehnyt. Asiallinen kysymys: miksi niin moni vihaa lapsia. 

Mut mitenkään uutta ja yllättävää ei ole, et vela on kiukkuinen ja haukkuu satunnaisen kommentoijan. Ei tietty kaikki velat tällaisia ole ja asiallisiakin kommentteja täällä on.

Vierailija
5269/5302 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velaus ole vain naisten asia vaan myös miehet ovat veloja. Tutkimusten mukaan kumpiakin on lähes yhtä paljon.

Vela ei halua lapsia koska ei koe tarvetta sille tai näkee lapsiperheellisen elämän haitat luotaantyöntävänä. Elämässä on niin paljon muuta upeaa tekemistä ettei siihen lapsia tarvita: esim. ura, matkustelu, harrastukset, löhöäminen, hiljaisuus, parisuhde jne... jokaisella on se oma juttunsa. Kun lapsi tulee väliin, on pakko tinkiä jostain. Velat eivät halua tinkiä elämän laadustaan, vaan asettavat vaatimustason korkemmalle.

Osa myös tiedostaa, että jos väkisin alkaisi vanhemmaksi, olisi epäkelpo siihen mikä olisi väärin lasta kohtaan. Itsetuntemus on tärkeää. Lapsen etu menee aina edelle ja velat laittavat syntymättömän lapsen oikeudet korkealle. Lapsi ansaitsee syntyä 100% haluttuna. 99% ei riitä.

Jos ihminen ei ole koskaan halunnut kerätä postimerkkejä, eikä edes ajatellut asiaa koskaan, kuinka järkevää on tentata häneltä, "miksi et kerää postimerkkejä???" --> Kun ei ole tarvetta. Ihminen ei tarvitse lapsia elämiseen selviytymiseen eikä lapset ole onnellisuuden edellytys. Hyvin usein tutkimuksissa onnellisuustilastojen kärjessä ovat lapsettomat sinkkunaiset. Mistähän johtuu? =)

Vierailija
5270/5302 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tätä kysyä myös miehiltä ja onko vastauksissa eroa?

Vierailija
5271/5302 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. En edes pidä lapsista. Työssä joutuu joskus olemaan vähän tekemisissä, mutta onneksi pääpaino on muussa. Useimmat nykylapset käyttäytyvät tosi huonosti, ovat meluisia, puhuvat huutamalla ja käytöstavat puuttuvat. Miksi sellaisista täytyisi pitää?

Vierailija
5272/5302 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt sopivaa miestä koskaan 

Mies siis kyllä on mutta ei lastentekoon sopiva ja tavattiin vasta nyt. Tässä iässä lisääntyessä (mies lisäksi 39) huolettaisi jo entistä enemmän lasten mahdolliset nepsyhaasteet tai vaikeasti vammainen lapsi. Tämä siis koska silloin ei oikeastaan toteutuisi se mitä kaipaan perheen perustamiselta. Ei siis jos lapsi on autismin kirjolla vaan jos ei esimerkiksi koskaan itsenäisty. 

N34

Vierailija
5273/5302 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhoan koko prosessia. Se on elinikäinen riesa. Monet sanovat, että synnytys oli kamalaa mutta on ihana seurata lapsen kasvamista ja muuta tuubaa. Mutta kun EI KIINNOSTA se. Ei mikään siinä prosessissa.

Vierailija
5274/5302 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska inhoan koko prosessia. Se on elinikäinen riesa. Monet sanovat, että synnytys oli kamalaa mutta on ihana seurata lapsen kasvamista ja muuta tuubaa. Mutta kun EI KIINNOSTA se. Ei mikään siinä prosessissa.

Se onkin vapaa valinta.

Vierailija
5275/5302 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsiperheessä parasta on se, että silloin pääsääntöisesti on oma, tiivis lauma. Mutta sillä on hintansa, erityisesti naisille. 

Minä haluan elää rauhassa, en lapsiperhelaumassa. Varmasti jää jotain kokematta niinkuin lapsiperheellisilläkin, erityisesti taas naisilla.

Mutta sellaista elämä on. Pitää punnita, että mikä merkitsee eniten itselle. 

Itselleni myös riitti se oma lapsuus, ei ole tarvetta käydä sitä uudelleen läpi seuraamalla (ja fasilitoimalla) oman lapsen kasvua. 

Vierailija
5276/5302 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5277/5302 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys, joka näkyy kaikessa muussakin velan käyttäytymisessä. Vela EI kasva ikinä aikuiseksi, vastuunsa tuntevaksi ihmiseksi, vaan jää lapseksi, koska niin, hän ei ole vanhempi, vaan lapsi. 

Vierailija
5278/5302 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys, joka näkyy kaikessa muussakin velan käyttäytymisessä. Vela EI kasva ikinä aikuiseksi, vastuunsa tuntevaksi ihmiseksi, vaan jää lapseksi, koska niin, hän ei ole vanhempi, vaan lapsi. 

Aikuinen vela ei ole enää aikuisena lapsi vaikka kuinka (lapselliset itkupotkuraivareita viskovatkin) ei itse halua lapsia tehtailla patriarkaatin ja kapitalistisen koneiston riistämiksi tai muuten vaan. Kaikki ja mitkä vain syyt ovat omakohtaisesti valittavissa ja täysin ok. Lapsellisempaa/lapsellisinta ja katkerinta tuo sinun ulinasi kun näet vaivaa muiden yksityisasioista kenenkään sinultaKAAN kysymättä. Sössit oman elämäsi ihan omaa tyhmyyttäsi, sillä sinullakin oli valittavana velaelämä, joten turha sinun on enää mokaasi muille syyttömille kostaa ja laajentaa epätoivottuja taakkoja, ei se lopulta helpota yhtään sinun taakkaasi vaikka saisitkin jonkun/jotkut kiusattua/pakotettua pakkolisääntymiseen.

Vierailija
5279/5302 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulette vanhana katumaan lapsettomuuttanne. Yhteiskunta ei huolehdi enää vanhoista kunnolla. Ja kun ei jälkikasvuakaan ole olet omillasi. 

Vierailija
5280/5302 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen vela ei ole enää aikuisena lapsi vaikka kuinka (lapselliset itkupotkuraivareita viskovatkin) ei itse halua lapsia tehtailla patriarkaatin ja kapitalistisen koneiston riistämiksi tai muuten vaan. Kaikki ja mitkä vain syyt ovat omakohtaisesti valittavissa ja täysin ok. Lapsellisempaa/lapsellisinta ja katkerinta tuo sinun ulinasi kun näet vaivaa muiden yksityisasioista kenenkään sinultaKAAN kysymättä. Sössit oman elämäsi ihan omaa tyhmyyttäsi, sillä sinullakin oli valittavana velaelämä, joten turha sinun on enää mokaasi muille syyttömille kostaa ja laajentaa epätoivottuja taakkoja, ei se lopulta helpota yhtään sinun taakkaasi vaikka saisitkin jonkun/jotkut ki

Et kuulosta kovin onnelliselta. Tämä on keskustelupalsta, jossa voin tuoda ajatukseni esille, vaikka sinä et siitä pidäkään. Lapsellista huutamista, enkä minä sinulta kysynyt yksityiselämästäsi mitään, vaan itse ryhdyit huutamaan.