Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Todellinen syy on se, ettei ne voi saada lapsia. Syynä nuorena tehtaillut abortit ja lukuisat sairastetut sukupuolitaudit varsinkin Välimerenmaihin, Turkkiin tai Gambiaan tehtyjen seksilomien jälkeen.
Täysin vaiettu tabu-aihe.
Jos et kohderyhmään kuuluvana (= nainen, joka ei halua omia lapsia) pysty kertomaan omakohtaisia syitä ja mielipiteitä painu muualle ulicemaan incceliyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Haaste: Etsikääpä jostain (fiktiivisen) TV-sarjan tai elokuvan pätkä, jossa nainen synnyttää jossain muussa kuin lähetyssaarnaaja-asennossa. Luin vuosia sitten jostain naistenlehdestä että päälläseisonta olisi huonoin synnytysasento; tämä kyseinen asento toiseksi huonoin.
("Niin, eiks se oo periaatteessa sama asento - puuttuu vain se aviomies päältä?")
Populaarikulttuuri siis myös osaltaan ylläpitää naisten alistettua asemaa. Tai itse asiassa viime vuosina naiset ovat vähitellen nousseet sellaiseen puoli-istuvaan asentoon. Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin saapa nähdä minkälaisessa asennossa silloin elokuvissa synnytetään.
Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin ei synnytetä enää ollenkaan - ei missään eikä minkäänlaisissa asennoissa.
Ehkä sun kannattaa hengata vähemmän tällä paskapalstalla
Höpöhöpö. Sun parin lorttotutun tarina ei oo se yleisin syy
Niitä näkyy ja varsinkin kuuluu joka paikassa riesaksi asti ja kotiini en niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut. Ei ole mitään traumaa tai muuta "syytä". Lapsettomuus on tuntunut minulle aina oikealta vaihtoehdolta. Ei ole mieli muuttunut vuosikymmenten aikana.
Vanhemmat eivät ole asiaa koskaan mitenkään kommentoineet. Ovat normaaleja hienotunteisia ihmisiä - aika tökeröä olisi muiden valintoihin sotkeutua.
Täysin sama juttu. Ei mulla ole mitään lapsia vastaan, en ole vain koskaan niitä itselle halunnut. Ei ole mikään sen isompi tai mystisempi asia. Ja vanhemmat ei ole koskaan udelleet. Kai minä oon joskus nuorempana sanonut, etten niitä halua. En muista, että mitään keskustelua olisi käyty, eli mitään järkytystä tai pettymystä ei liity heidän suhtautumiseen, pikemmin neutraali.
Mitä vanhempien mielipide kuuluu siihen jatkanko minä sukua vai en?
En kyllä ymmärrä miksi minun pitäisi perustella omia päätöksiäni kenellekään. Ei vanhemmillenikaan. Minä omissa nahoissani elän. Minä itse tiedän miten sen haluan elää ja miten en.
Mutta ok. En halua sitoutua yhtään kehenkään. Se on numero yksi.
Haluan olla täysin vapaa toteuttamaan omia unelmiani. En halua että kukaan on minusta riippuvainen, sillä se sitoisi minua ja estäsi itsenäisyyttäni.
Olen sitten itsekäs, ok, niin olenkin. Pistän itseni muitten edelle siinä kuka elämääni ohjailee. Olen itsekäs enkä anna muitten määrätä ja määritellä miten minun pitäisi tämä ainutkertainen elämäni läpi vetää.
En halua vapaaehtoisesti heittäytyä onnettomaksi ja surra sitä mistä luovuin koska niin kuuluu. Koska sitä odotetaan ja edellytetään. Itsekkyys voi olla hyvin tervettä.
Jos minun luonteenlaadullani aletaan vastustaa sitä mitä tiedän itselleni oikeaksi, jos taivun siihen mitä odotetaan, en todellakaan ole onnellinen enkä tyytyväinen, eikä olisi se mahd. lapsenikaan saati puoliso. "Mutta kun niin kuuluu tehdä!"
Olen elänyt sinkkuna aikuisen ikäni. Koskaan en vakituisessa parisuhteessa ole ollut enkä ala. Tapialusuhteita on ollut, ilman sitoumuksia. Olen hyvinkin aikuinen nainen, en enää ihan nuori, ja aion nauttia itsenäisestä vapaasta elämästäni loppuun asti.
En halua lapsia. Ei siihen ole mitään yksittäistä syytä tai tarvetta miettiä miksi näin.
En vain halua. Miksi siihen jotain syytä pitäis olla?!
Eikä kuulu vanhemmille tai muille mitenkään. Toinen vanhempani on jo kuollut.
Teoriassa haluaisin, mutta en vallitsevassa yhteiskuntajärjestyksessä. Lasten pakottaminen yksin siittäjien seuraan on vaarallista ja luonnotonta. Avioliitot ovat seksiorjuutta. Naisten ja äitien lääketeollinen, raju ja verinenkin pahoinpitely on hirvittävää. Lasten indoktrinaatio ja sossujen sairaat jutut tekevät suomesta yksinkertaisesti kelvottoman maaperän kasvattaa terveitä, tervehenkisiä lapsia
Eli periaatteessa haluan, mutta on ihan turha istuttaa siementä mätään ja toksiseen maaperään
Yksi aspekti on tietysti sekin, että jumala loi paratiisiin naisen ja miehen. Siellä ei ollut lapsia,vain adam, eeva ja jumala. Seksitön kumppanuus saattaa olla avain autuuteen. Miehistä ei tähän kuitenkaan ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaste: Etsikääpä jostain (fiktiivisen) TV-sarjan tai elokuvan pätkä, jossa nainen synnyttää jossain muussa kuin lähetyssaarnaaja-asennossa. Luin vuosia sitten jostain naistenlehdestä että päälläseisonta olisi huonoin synnytysasento; tämä kyseinen asento toiseksi huonoin.
("Niin, eiks se oo periaatteessa sama asento - puuttuu vain se aviomies päältä?")
Populaarikulttuuri siis myös osaltaan ylläpitää naisten alistettua asemaa. Tai itse asiassa viime vuosina naiset ovat vähitellen nousseet sellaiseen puoli-istuvaan asentoon. Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin saapa nähdä minkälaisessa asennossa silloin elokuvissa synnytetään.
Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin ei synnytetä enää ollenkaan - ei missään eikä minkäänlaisissa asennoissa.
Totta kai synnytetään. Synnytys ja imetys ovat merkittävä osa naisen seksuaalisuutta
Ei ole mitään motivaatiota. Silloin ei missään nimessä kannata. Halu pitää lähteä itsestä.
En koe mitään kiinnostusta kasvattaa ketään toista. Päivittäin olen kiitollinen ja helpottunut ettei tarvitse. Nyt esim kun koulut taas alkaa pian, tunnen helpotusta, että mun ei tarvitse hankkia lapselle koulureppua, opettaa sitomaan kengännauhoja, avaamaan kotiovea avaimilla, kulkemaan koulutietä turvassa. Ei tarvitse murehtia, että onko oppimisvaikeuksia, kiusataanko lasta, onko opettaja joki hirveä pedo, jne, jne.
Voimavarat ja mielenkiinto riittää vain kahden koiran kanssa elämiseen. Asia ei kuulu vanhemmilleni mitenkään.
On paljon naisia, jotka eivät saa lasta toiveistaan huolimatta.
Mutta he, jotka ovat tieten tahtoen lapsettomia ovat itsekkäitä, ei halua, tai ei pysty huolehtimaan kuin itsestään. Ovat omaan napaansa tuijottavia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta he, jotka ovat tieten tahtoen lapsettomia ovat itsekkäitä, ei halua, tai ei pysty huolehtimaan kuin itsestään. Ovat omaan napaansa tuijottavia.
Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kiinnosta sinun mielipiteesi. Vaikka kuinka solvaat, niin lapsia en tee.
Todellinen syy on se, ettei ne voi saada lapsia. Syynä nuorena tehtaillut abortit ja lukuisat sairastetut sukupuolitaudit varsinkin Välimerenmaihin, Turkkiin tai Gambiaan tehtyjen seksilomien jälkeen.
Täysin vaiettu tabu-aihe.