Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Pimppi menee pilalle ja hanaviinimammojen kanssa on kivempaa pämpätä ja kasvattaa pömppöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ajatelleet, että teidän kehitys ihmisenä jää kesken, koska teillä ei ole lapsia? Näin väistämättä nimittäin tapahtuu.
En, mutta pitää varmaan paikkansa. Sillä ei ole väliä, koska kuolen kuitenkin joskus.
Mitä noita monia lapsen saaneita, tai useita lapsia saaneita, on katsellut ja kuunnellut, niin ei se niiden kehitys ole siitä mitenkään merkittävästi edennyt. Tai sitten en halua edes tietää, miten alkutekijöihinsä se olisi jäänyt ilman niitä lapsia! Jotkut kehittyvät paljon pitemmälle ilman lapsiakin.
Yleensähän kaikki viisaat gurut sun muut on lapsettomia. :D Siis sellaset temppeleissä asuvat jotka meditoi. Mutta kai nekin on jotenkin jälkeenjääneitä lapsipakottajien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisille yhteiskunnan loisille pitää säätää lapsettomuusvero. Miehille lisävaatimuksena armeijan suoritus. Muuten nelivitosesta kuolemaan saakka maksettaisiin lisäveroa. Ei hyvinvointivaltion eduista saa poimia vain itselle sopivia bonuksia.
Millä tavalla lapsettomuus tekee ihmisestä loisen??
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia (nuorena koska):
nuoruus on kerran, sitä ei takaisin saa
haluan mies seikkailuja, bilettää ja shoppailla
haluan matkustaa vapaasti ja muuttaa ilman sitoumuksia mihin vain
haluan maata rauhassa krapulassa ja nukkua yöni niin hyvin kuin mahdollista
en halua käyttää aikaa, energiaa enkä rahaa lapseen, käytän nämä itseeni
haluan rentoutua, somettaa, pelata pelejä, mikäli ylimääräistä aikaa jää
haluan säilyttää ulkonäköni ja terveyteni, erityisesti niin kauan, kuin se luonnostaan on mahdollista
näistä syistä en myöskään sitoudu mihinkään työhön tai asuntoon, niiden aika tulkoon myös myöhemmin
lapsen voin tarvittaessa vaikka adoptoida, näin ollen ei tarvitse stressata iästä, aikataulusta tai kumppanista
haluan myös, että talouteni on jossain määrin jo tasapainossa, jos ja kun lapsi kuvioihin tulee
Kaikki mitä juuri kuvasit on aikuistumista ja vastuunottoa. Haluat siis elää ikuisena teininä missä on minimaalinen sitoumuksia vastuita.
Näin nuorena se voi tuntua hyvältä vaihtoehdolta mutta 50v jälkeen asia ei ehkä enään olekkaan niin koska olet elänyt koko elämän mukavuudelle etkä saanu oikeastaan mitään aikaiseksi.
En sano mikä on oikein tai väärin mutta hyvä miettiä asioita ennenkuin se on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia (nuorena koska):
nuoruus on kerran, sitä ei takaisin saa
haluan mies seikkailuja, bilettää ja shoppailla
haluan matkustaa vapaasti ja muuttaa ilman sitoumuksia mihin vain
haluan maata rauhassa krapulassa ja nukkua yöni niin hyvin kuin mahdollista
en halua käyttää aikaa, energiaa enkä rahaa lapseen, käytän nämä itseeni
haluan rentoutua, somettaa, pelata pelejä, mikäli ylimääräistä aikaa jää
haluan säilyttää ulkonäköni ja terveyteni, erityisesti niin kauan, kuin se luonnostaan on mahdollista
näistä syistä en myöskään sitoudu mihinkään työhön tai asuntoon, niiden aika tulkoon myös myöhemmin
lapsen voin tarvittaessa vaikka adoptoida, näin ollen ei tarvitse stressata iästä, aikataulusta tai kumppanista
haluan myös, että talouteni on jossain määrin jo tasapainossa, jos ja kun laps
Kyllä kyllä, pitäisi saada "jotain" (= vain lapsi tai mieluummin lapsia monikossa, ei muuta) aikaiseksi ja "ennen kuin on liian myöhäistä" (= ennen kuin tulee järkiinsä/tajuaa kuinka sysipasha diili lisääntyminen on nimenomaan naiselle ja ennen kuin luonto viimeistään laittaa stopin joka lisääntymiskoneistolle. "Vain lapsettomuus kaduttaa aina".
Hei
Itse olen synnyttänyt kaksi lasta. Ensimmäisestä en ehtinyt saada kivunlievitystä, mutta suhtauduin asiaan jo ennakolta niin, että synnytys sattuu. Se nyt on vain pieni hetki elämässä. Asenne ratkaisee. Toisesta lapsesta ehdin saada epiduraalin ja kaikki kivut hävisivät heti. Ihan kuin ei synnytyksessä olisi ollutkaan.
Synnytystä on aivan turha liikaa pelätä. Riskit, jos niitä on, selvitetään kyllä etukäteen ja pääsee vaikka sektioon. Itselläkin ahdas lantio, mutta etukäteistutkimuksessa selvisi, että vauva kyllä mahtuu sieltä. Neuvolassa arveltiin pari päivää ennen synnytystä, että vauva on väärinpäin. Se oli virhearvio, jonka lääkäri korjasi tutkittuaan minut. Minulle tehtiin myös lapsivesipunktio, vaikkei mitään ongelmaa löytynytkään. Sekin tutkimus tehtiin etukäteen, eli näitä kannattaa selvittää etukäteen turhien pelkojen poissulkemiseksi.
Apuja kyllä saa , henkisiäkin, eli väärät asenteet usein lietsovat pelkotiloja. Samoin jos esim.sukulaisilla tai ystävillä ollut vaikeita synnytyksiä. Ei itsellä välttämättä tule olemaan. Synnytykseen kannattaa suhtautua mieluummin positiivisesti. Ei se niin kamalaa ole, vaikka kipuja onkin. Niin minullakin. Silti olisin voinut synnyttää kolmannenkin, kivuilla tai ilman.
Onnellinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Hei
Itse olen synnyttänyt kaksi lasta. Ensimmäisestä en ehtinyt saada kivunlievitystä, mutta suhtauduin asiaan jo ennakolta niin, että synnytys sattuu. Se nyt on vain pieni hetki elämässä. Asenne ratkaisee. Toisesta lapsesta ehdin saada epiduraalin ja kaikki kivut hävisivät heti. Ihan kuin ei synnytyksessä olisi ollutkaan.
Synnytystä on aivan turha liikaa pelätä. Riskit, jos niitä on, selvitetään kyllä etukäteen ja pääsee vaikka sektioon. Itselläkin ahdas lantio, mutta etukäteistutkimuksessa selvisi, että vauva kyllä mahtuu sieltä. Neuvolassa arveltiin pari päivää ennen synnytystä, että vauva on väärinpäin. Se oli virhearvio, jonka lääkäri korjasi tutkittuaan minut. Minulle tehtiin myös lapsivesipunktio, vaikkei mitään ongelmaa löytynytkään. Sekin tutkimus tehtiin etukäteen, eli näitä kannattaa selvittää etukäteen turhien pelkojen poissulkemiseksi.
Apu
Eihän tämä liity aiheeseen mitenkään?
En pidä lapsista, olen itsekäs ihminen, raskaus ja synnytys pelottaa, elämäntyyliini ei sovi lapset, ylikansoittumisen ongelmat, lapsen epäekologisuus.
Haluan elää elämäni itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Apu
Minulla on erittäin korkea kipukynnys ja vain sen puolesta voisin synnyttää/kärsiä synnytyskivuista vaikka kuinka usein, kunhan tästä huolimatta yhtäkään lasta ei sitten tulisi pysyvästi maailmaan. Lukutaidottomalle simppelisynnytyskoneelle lienee turha terästää: vapaaehtoisesti lapseton ei halua lasta tai mitään mikä siihen mitenkään (suoraan/epäsuoraan) liittyy. Velat = vapaaehtoisesti lapsettomat ovat erilaisia, mutta esim. minulla ei ole pelkoja, ei puutu resursseja, tms., mutta _en vain halua lapsia, vaikka mikä olisi_ = en koskaan tee lapsia. Jos kadun tätä omaa vapaata valintaani (epätodennäköistä!), niin so siinäpä kadun ja kärsin nahoissani, kukaan muu ei tästä järkipäätöksestäni kärsi ja mm. luonto ainakin jopa kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Apu
Voi sissus s**tana. Toivottavasti lapsiparat perivät älynlahjansa jostain kauempaa kuin lukutaidottomalta umpinuppiemoltaan. Tässä on jälleen hyvä esimerkki, miten vaikeaa tästä vela-aiheesta on keskustella/tehdä tutkimusta/kirjallisuutta, koska harvat velat haluavat syistään missään avautua, kun aina sataa p:tä niskaan ja aina besserwisserlapsellistyrannit jyräävät, huutavat yli, käyvät (kaikin tavoin) päälle, eivät hyväksy, cancelloivat, lynkkaavat, painostavat, syyllistävät, tuomitsevat, pyrkivät nolaamaan, häivyttämään ja vaientavat "vääräuskoiset".
Vierailija kirjoitti:
Hei
Apu
Pyydäpä, että joku lukutaitoinen opastaa sinut täältä velojen Vela, Miksi Olet Vela -ketjusta sankarisynnytyskoneiden Ihanaa Lapset Ihanaa -kilpaporsimisketjuun, hei hei!
Itse koen,että lapsen tekemiselle täytyy olla optimaaliset olosuhteet puolisoa myöten. Muuten projektiin ei kannata lähteä.
Minulle on aina ollut selvää, etten halua lapsia tai perhettä. Enkä ole koskaan ajatellut, että sitä pitäisi mitenkään perustella. Onneksi omat vanhempani ymmärtävät mitkä asiat kuluvat heille ja mitkä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen,että lapsen tekemiselle täytyy olla optimaaliset olosuhteet puolisoa myöten. Muuten projektiin ei kannata lähteä.
Hyvä sinänsä, mutta tämä ketju on niille, jotka vapaaehtoisesti omasta halustaan ja valinnastaan jättäytyvät kokonaan itselleen epämieluisasta/epäsopivasta/kannattamattomasta projektista kaikesta/kaikista olosuhteista, propagandasta ja puolisoista huolimatta. Halutaan elää lapsettomina lapsettomien elämää eikä kaivata lapsellisuutta missään muodossa.
Jos siitä tulisi yhtä hankala kuin äidistään?
Ei varmaankaan kyse tenttaamisesta. Kyllä minuakin kiinnostaa miksi jotku ei halua lapsia. Se selviää kysymällä ja vastata voi kuka HALUAA, ei siis pakko. Jokainen saa kysyä mitä haluaa, ei sitä pidä arvostella tai tuomita
Et ole velvollinen tekemään mitään (vapaaehtoista) mitä et itse halua etkä myöskään selittelemään ja perustelemaan niitä haluamattomuuksiasi kenellekään (muulle kuin itsellesi).