Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Minulla on 7 sisarta, joten vanhemmillani on 18 lastenlasta. Heillä on kiirettä pitänyt lastenvahtina, vuosikymmenestä toiseen. Eivät ole koskaan edes kysyneet aionko minäkin hankkia lapsia, ehkä päinvastoin pelänneet pahinta, että minäkin ;-0
Itse olin myös lastenvahtina, ensin nuoremmille sisarilleni ja sen jälkeen sisarteni lapsille. Kun olisi ollut aika hankkia omia lapsia, tunsin että minulla on jo ollut lapsikatras, olen tehnyt osuuteni ja nähnyt senkin ihanuuden.
Tunnen aitoa iloa siitä ettei ole omia, olen vihdoinkin lapsivapaalla :-)
N56
Vanhemmillani oli onneton avioliitto, jossa he kuitenkin pysyivät äidin kuolemaan asti. Äiti kuittaili isälle, miten oli tuonut perintönsä taloon, vaikka olikin sitten elellyt kotirouvana siitä lähtien, ja itse täytenä absolutistina paheksui jopa saunakaljoja.
Minulla oli lisäksi kaksi huomattavasti vanhempaa sisarusta, veli ja sisko, jotka majailivat vanhemmilla pitkiä aikoja ja riitelivät isän kanssa kaikesta mahdollisesta. Koko talon ilmapiiri oli hyvin painostava ja vietin lapsena paljon aikaa omissa oloissani huoneessani, joka tosin sisareni mukaan ei edes ollut minun vaan häneltä, silloin jo aikuiselta opettajanaiselta, "varastettu".
En todellakaan ole ikinä kokenut itse minkäänlaista halua parisuhteeseen enkä lasten hankkimiseen. Minä haaveilin jo lapsena, että saisin vielä jonain kauniina päivänä vain asua ja elää omilla ehdoillani ja rauhassa mahdollisimman kaukana näistä ihmisistä. Yksin.
Sitä en tiedä, mitä vanhempani tästä ajattelivat. Ainakaan erityisesti minua ei painostettu eikä kyselty mistään poikaystävistä. Ehkä arvelivat, että heillä ei ole siihen todellakaan mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon naisia, jotka eivät saa lasta toiveistaan huolimatta.
Mutta he, jotka ovat tieten tahtoen lapsettomia ovat itsekkäitä, ei halua, tai ei pysty huolehtimaan kuin itsestään. Ovat omaan napaansa tuijottavia.
Älä jaksa.
Ei vaan lapsia tekevät ovat itsekkäitä
Yhä enemmän vahvistuu käsitys siitä, että suuri osa naisista, jotka eivät halua lapsia, ovat todellisia pintaliitäjiä, itsekeskeisiä ja niin sanotun helpon elämän metsästäjiä.
Toivottavasti katuvat valintaansa myöhemmin.
Tällä tarkoitan siis niitä, joilla ei ole fyysistä estettä lapsettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta he, jotka ovat tieten tahtoen lapsettomia ovat itsekkäitä, ei halua, tai ei pysty huolehtimaan kuin itsestään. Ovat omaan napaansa tuijottavia.
Älä jaksa.
Juuri näin, lapsia hankitaan tekemään vanhempien elämästä sisältörikkaampaa ja parempaa. Enpä usko että kukaan vanhempi ajattelee, että teenpäs lapsia hyväntekeväisyytenä juuri tätä syntymätöntä lasta kohtaan.
Ja jos lapset olisivat kaikkein tärkeimmät vanhemmilleen, niin miksi esim:
- Ihmiset jäävät suhteeseen jossa on väkivaltaa, alkoholismia, hyväksikäyttöä jne, josta lapset kärsivät. Syitä jääntiin voi olla monia, mutta moni perustelee jääntiä sillä että edelleen rakastaa puolisoaan. Entä lapsiaan?
- Ihmiset eroavat lasten toisesta vanhemmasta vain koska ovat sattuneet ihastumaan johonkin toiseen. Jos lapset olisivat tärkeimmät, niin heidän kanssaan haluttaisiin olla koko ajan, lapsia ei "uhrattaisi" joka toiseksi viikoksi, jotta itsellä olisi uutta parisuhdekivaa.
- Yleensä lapsiperheelliset tuntuvat välittävän vähiten ilmastomuutoksista. Eivät näytä olevan edes tietoisia asiasta, eivätkä ainakaan tekemään mitään sen eteen että jälkipolvellaan olisi tulevaisuus.
Mission completed, lapset saatu vanhempien iloksi.
Tässä vain pari esim siitä mitä olen nähnyt ympärilläni vuosikymmenien saatossa.
Koska en halua. En myöskään esim halua kissaa tai miestä. N36
Vierailija kirjoitti:
Yhä enemmän vahvistuu käsitys siitä, että suuri osa naisista, jotka eivät halua lapsia, ovat todellisia pintaliitäjiä, itsekeskeisiä ja niin sanotun helpon elämän metsästäjiä.
Toivottavasti katuvat valintaansa myöhemmin.Tällä tarkoitan siis niitä, joilla ei ole fyysistä estettä lapsettomuuteen.
Miksi elämän pitäisi olla vaikeaa? Ehkä se sitten on pintaliitoa, kun elän ihan tavallista elämää. On työ, on mies, on jotain vähäkuluisia harrastuksia. En reissaa ulkomailla tai kovin paljoa kotimaassakaan. Tykkään hiljaiselosta. Lapsia emme mieheni kanssa halua. Koira tai pari voitaisiin ottaa joskus tulevaisuudessa. En ymmärrä mitä se on keneltäkään pois, että elän sen näköistä elämää kuin minulle sopii. Lapsiperheen äitinä menettäisin mahdollisuuden elää tavalla, jota arvostan, ja lisäksi lapsen saaminen veisi nykyisen elintason ja pakottaisi muuttamaan isompaan asuntoon ja pohtimaan asioita, joihin en halua mitään osallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti katuvat valintaansa myöhemmin.Tällä tarkoitan siis niitä, joilla ei ole fyysistä estettä lapsettomuuteen.
En ole katunut sekunttiakaan :-) Sen sijaan kiitän joka päivä mielessäni sitä ettei tullut hankittua, sllä näinkin ikävästi olisi voinut käydä aikanaan ja seuraukset olisivat olleet elinikäiset, kuten olen ystäväpiiristäni voinut nähdä, huolta, huolta ja huolta.
N66
Vartalo menee pilalle ja lapset ovat työläitä. Sitten on oltu 40v ja huomattu kuinka tyhjää on nyt. Vieläkö voisi raskautua. Tahtoo sittenkin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Eli sinunkin vanhempasi olivat kun sinut tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Juuri näin, lapsia hankitaan tekemään vanhempien elämästä sisältörikkaampaa ja parempaa. Enpä usko että kukaan vanhempi ajattelee, että teenpäs lapsia hyväntekeväisyytenä juuri tätä syntymätöntä lasta kohtaan.
melko kiero ajattelutapa sulla kuvitella että uuden elämän tekeminen on väärin
Minusta taas lapsia tehdään liiankin heppoisin perustein.
Varsinkin ne joiden kannattaisi harkita kerta jos toinenkin ennen kuin hankkii edes sitä ensimmäistä.
Ja eronneet, joilla kummallakin on jo lapsia ennestään, hankkivat vielä yhteisiä, vaikka olemassa oleville lapsilleen ei ole riittävästi aikaa, eivätkä nämä lapset ole välttämättä vielä ehtineet toipua vanhempiensa erosta. Itsekkyys ja vastuuttomuus huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi katua? En ymmärrä. Varsinkaan kun maapallon resurssit ovat jo nyt kovilla.
Eikö pitäisi sen sijaan nöyrästi kiittää niitä jotka antoivat valinnallaan muiden jälkipolville mahdollisuuden pärjätä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi katua? En ymmärrä. Varsinkaan kun maapallon resurssit ovat jo nyt kovilla.
Eikö pitäisi sen sijaan nöyrästi kiittää niitä jotka antoivat valinnallaan muiden jälkipolville mahdollisuuden pärjätä paremmin.
hyvin on median aivopesu toiminut :DD kyllä maapallo nyt tuhoutuu kun irmeli suomessa pyöräyttää lapsen tai pari vaikka samaan aikaan afrikassa jokainen nainen paskantaa pihalle kymmenen lasta eikä ketään kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vartalo menee pilalle ja lapset ovat työläitä. Sitten on oltu 40v ja huomattu kuinka tyhjää on nyt. Vieläkö voisi raskautua. Tahtoo sittenkin lapsen.
Ei vielä 66 v tahdo ;-)
Ja ystävistäni ne joilla on lapsia tuntevat nyt elämänsä tyhjemmäksi ja ovat jopa vähemmän tyytyväisiä elämäänsä, kuin ne joilla ei ole lapsia.
Ja vartalo on sama, oli lapsia tai ei, riippuu geeneistä, treeneistä ja ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
melko kiero ajattelutapa sulla kuvitella että uuden elämän tekeminen on väärin
Ei väärin, mistä sen luit, vain normi itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvin on median aivopesu toiminut :DD kyllä maapallo nyt tuhoutuu kun irmeli suomessa pyöräyttää lapsen tai pari vaikka samaan aikaan afrikassa jokainen nainen paskantaa pihalle kymmenen lasta eikä ketään kiinnosta
Niin mutta Afrikkalainen äiti ei ehkä lennä Thaimaahan tai Alpille lapsineen useamman kerran vuodessa. Tai osta taloa täyteen muovisia leikkukaluja. Tai uusia merkkifarkkuja ja lenkkareita lapsilleen joka kuukausi. Tai lähetä lapsiaan ulkomaille kielikurssille tai työharjoitteluun. Jne. Jne.
😉
Uskon että ketjun ap on turhautunut mies, joka ei ole löytänyt tuleville lapsilleen synnyttäjää.
Onnistuisit varmaan paremmin eri taktiikalla, sillä tällä tavalla, tällä asenteella ja täällä Vauvassa niitä lapsia ei sinulle synny edelleenkään ;-)
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin pidä lapsista. En jaksa sitä huutamista, kiljumista, turhan hölöttämistä, riehumista, sotkemista ym. En jaksaisi koko ajan olla läsnä ja vain jonkun tarpeita ja huomionhakua varten. Perhe-elämässä ei ole mielestäni mitään tavoittelemisen arvoista. Nautin rauhallisuudesta ja tasaisesta arjesta. Kaikki vapaa-aika on omaa aikaani. En vaihtaisi tätä pois mistään hinnasta. Töissäkin huomaan, kuinka energiatasoni on paljon suurempi kuin perheenäideillä. Työaamuisin voin rauhassa käydä suihkussa ja valmistatua päivääni. Ei tarvitse kuunnella kenenkään kiukuttelua, taistella päiväkotiin/kouluun lähdöstä ym ym.
Olen kiitollinen syntymisestä Suomen kaltaiseen yhteiskuntaan, jossa elämänsä voi elää itsenäisenä naisena. Ei tarvitse mennä naimisiin eikä perustaa perhettä. Toivottavasti seuraavassa elämässä käy yhtä hyvä tuuri.
Miks kaikki hokee täälä koko ajan jostain seuraavista elämistä?!
Voikun niin kovasti toivon ettei sellaista tule!
En halunnut tätäkään, mutta ansaan jouduin ja en jaksa.
Enkä aio pakottaa uutta ihmistä samaan ansaan mihin itsekin tahtomattani jouduin.
Lue ketju: lapsiperhe-elämä on aivan hirveää!!
Mä oon aina nähnyt tuon kaikista vanhemmista, varsinkin äideistä näkyy kilometrin päähän pimeässä metsässä: lapsiperhe-elämä on hirveää, ei kannata ruveta siihen.