Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
4921/5302 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä tulisi yhtä hankala kuin äidistään?

Jos kerran tehtailee sinappikonetuotantoa voi tietysti tulla millainen moniongelmavyyhtikriminaali tahansa, mutta

velana kun ei tee/jättää tekemättä (ketjun aihe) niin ei taatusti tule myöskään epäonnistunutta sutta ja sekundaa.

Vierailija
4922/5302 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kyse tenttaamisesta. Kyllä minuakin kiinnostaa miksi jotku ei halua lapsia. Se selviää kysymällä ja vastata voi kuka HALUAA, ei siis pakko. Jokainen saa kysyä mitä haluaa, ei sitä pidä arvostella tai tuomita

Kyse on auttamatta tungettelusta ja tenttaamisesta, jos pakkokuulustelun kohde eli uhri käytöksesi niin kokee ja mieltää.

Teknisesti voit toki töksäytellen ulitivata, mutta kukaan ei ole sinullekaan yksityisasioistaan vastausta velkaa, hyväksy se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4923/5302 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi kuin lukea tämän palstan juttuja niin huomaa miten lapsi vastaista elämä suomessa on. Kuka siihen haluaa lapsia tehdä. Jos kumppani päättääkin hävitä yhtälöstä niin sitten oletkin se parjattu yh. vaikka oikeasti ne yh:t on sankareita viedessään sen lapsen/lapset elämässä eteenpäin tehden kaiken. Kiittää pitäisi ei haukkua

Vierailija
4924/5302 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan kuule aina kapakassa ilmas... mitä järkee antaa ilman?

Vierailija
4925/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat äänekkäitä, lapset vievät vapaa aikasi, lapset vievät rahasi. Lapset haisevat, kiljuvan, oksentelevat, sotkevat. Ja tuskaa on vierestä katsoa loppuun palaneita äitejä, joista näkee kilometrin päähän miten se katuu sitä rääkyvää riippakiveä. Minulla jo haasteita olla lapsen kanssa samassa tilassa, joten en todellakaan sellaista hanki itselleni. T. 7 vuotta naimisissa

Vierailija
4926/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut lapsia. Mutta olen niin ruma nainen, että en ole koskaan kelvannut kenellekään miehelle. Ainoastaan juopot olisivat halunneet tai olisin kelvannut kertapanoksi,mutta sellaisia en halunnut.

Vierailija
4927/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kestän huonosti stressiä ja meteliä

-oma huono lapsuus, jos lapsi esim. perisi ulkonäköni ja tulisi kiusatuksi, en osaisi valehdella "kyllä sisin on tärkein :)" koska omalla kohdalla se ei ole pitänyt paikkaansa

-en halua pitää huolta kehitysvammaisesta/vaikeasti autistisesta lapsesta

-jos mies lähtisi koska ei huvita enää perhe-elämä tms. ja jättäisi lapset minulle tod näk leikkaisin sen nakin irti

Joten on varmaan ihan hyvä etten tee lapsia :D

Vierailija
4928/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen,että lapsen tekemiselle täytyy olla optimaaliset olosuhteet puolisoa myöten. Muuten projektiin ei kannata lähteä.

Hyvä sinänsä, mutta tämä ketju on niille, jotka vapaaehtoisesti omasta halustaan ja valinnastaan jättäytyvät kokonaan itselleen epämieluisasta/epäsopivasta/kannattamattomasta projektista kaikesta/kaikista olosuhteista, propagandasta ja puolisoista huolimatta. Halutaan elää lapsettomina lapsettomien elämää eikä kaivata lapsellisuutta missään muodossa.

No on kai se omasta valinnasta lapsettomaksi jättäytymistä, jos kokee olosuhteet sellaisiksi, ettei lapsia niihin halua tuoda. Se on kuitenkin valinta.

Aloituksessa puhuttiin naisista, jotka eivät halua lapsia. Ei naisista, jotka "vapaaehtoisesti omasta halustaan ja valinnastaan jättäytyvät kokonaan itselleen epämieluisasta/epäsopivasta/kannattamattomasta projektista kaikesta/kaikista olosuhteista, propagandasta ja puolisoista huolimatta". Älä siirtele maalitolppia, jos et pidä jonkun ihmisen vastauksesta aloituksessa esitettyyn kysymykseen.

Vierailija
4929/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jollain naisilla olla niin kova pelko synnytyskivuista, ettei tee lapsia. Ylikipeetähän se ottaa kun pienestä reiästä pitää mahtua nelikiloinen vauva. 

Vierailija
4930/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kyse tenttaamisesta. Kyllä minuakin kiinnostaa miksi jotku ei halua lapsia. Se selviää kysymällä ja vastata voi kuka HALUAA, ei siis pakko. Jokainen saa kysyä mitä haluaa, ei sitä pidä arvostella tai tuomita

?Miksi sinä hankit lapsia, oliko muitakin syitä kuin itsekkyys? Kunhan kyselen, ei ole pakko vastata.

Vierailija
4931/5302 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei enää tarvitse kasvaa ja kehittyä.

Vierailija
4932/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko jollain naisilla olla niin kova pelko synnytyskivuista, ettei tee lapsia. Ylikipeetähän se ottaa kun pienestä reiästä pitää mahtua nelikiloinen vauva. 

Tuskinpa, (koska taas lapsen/lapsia tarpeeksi haluavat ovat valmiita kärsimään ja uhraamaan mitä tahansa tuon itsekkään lisääntymishalunsa/-viettinsä vuoksi) ja oli taikka ei niin josko nyt jo viimeinkin voitaisiin tyhjemmissäkin päsmärinupeissa oivaltaa, että ko. YKSITYISASIA ei missään tapauksessa, millään mutkumutkuyhyy -verukkeilla keillekään ulkopuolisille kuulu.

Vierailija
4933/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan ole koskaan tuntunut siltä. 

Vierailija
4934/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi "pitäisi mahtua"? Miksi pitäisi vastentahtoisesti ja kivuliaasti mahduttaa mitään mitä EI ITSE ITSELLEEN HALUA ja jota kuitenkin itse joutuisi _pahimmillaan ypöyksin_ täysihoidolla passaamaan/piikomaan? Samalla yhteiskunnassa kaikki kääntävät selkänsä ja korkeintaan piruilevat, että MITÄS LÄKSIT niin, hoidapa kun kerran "_vapaaehtoisesti_" munimaan menit?

Vierailija
4935/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei ole koko maailma. Fiksut miehet ei roiku verkossa ja kirjoittele palstoille.

Vierailija
4936/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota yhteenkään mieheen enää niin paljoa, että tekisin lapsen hänen kanssaan. Yhden lapsen tein, minulle luvattiin kaikki mahdollinen odotusaikana ja matto vedettiin jalkojen alta kun arki astui kuvioihin. Nyt jo vuosia yh, enkä enää alusta aloita. 

Vierailija
4937/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin korkea kipukynnys ja vain sen puolesta voisin synnyttää/kärsiä synnytyskivuista vaikka kuinka usein, kunhan tästä huolimatta yhtäkään lasta ei sitten tulisi pysyvästi maailmaan. Lukutaidottomalle simppelisynnytyskoneelle lienee turha terästää: vapaaehtoisesti lapseton ei halua lasta tai mitään mikä siihen mitenkään (suoraan/epäsuoraan) liittyy. Velat = vapaaehtoisesti lapsettomat ovat erilaisia, mutta esim. minulla ei ole pelkoja, ei puutu resursseja, tms., mutta _en vain halua lapsia, vaikka mikä olisi_ = en koskaan tee lapsia. Jos kadun tätä omaa vapaata valintaani (epätodennäköistä!), niin so siinäpä kadun ja kärsin nahoissani, kukaan muu ei tästä järkipäätöksestäni kärsi ja mm. luonto ainakin jopa kiittää. 

Vielä kerran rautalankaa: synnytyspelko ei koske vapaaehtoisesti lapsivapaita / veloja, jotka eivät halua lapsia taikka mitään mikä lapsiin millään tavalla, välillisesti tai välittömästi, liittyy.

Vierailija
4938/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste: Etsikääpä jostain (fiktiivisen) TV-sarjan tai elokuvan pätkä, jossa nainen synnyttää jossain muussa kuin lähetyssaarnaaja-asennossa. Luin vuosia sitten jostain naistenlehdestä että päälläseisonta olisi huonoin synnytysasento; tämä kyseinen asento toiseksi huonoin.

("Niin, eiks se oo periaatteessa sama asento - puuttuu vain se aviomies päältä?")

Populaarikulttuuri siis myös osaltaan ylläpitää naisten alistettua asemaa. Tai itse asiassa viime vuosina naiset ovat vähitellen nousseet sellaiseen puoli-istuvaan asentoon. Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin saapa nähdä minkälaisessa asennossa silloin elokuvissa synnytetään.

Vierailija
4939/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä maailmassa on jo tarpeeksi ihmisiä.

Ei ole, täällä on vain liikaa kaikenlaisia ali--ihmisiä.

Vierailija
4940/5302 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaste: Etsikääpä jostain (fiktiivisen) TV-sarjan tai elokuvan pätkä, jossa nainen synnyttää jossain muussa kuin lähetyssaarnaaja-asennossa. Luin vuosia sitten jostain naistenlehdestä että päälläseisonta olisi huonoin synnytysasento; tämä kyseinen asento toiseksi huonoin.

("Niin, eiks se oo periaatteessa sama asento - puuttuu vain se aviomies päältä?")

Populaarikulttuuri siis myös osaltaan ylläpitää naisten alistettua asemaa. Tai itse asiassa viime vuosina naiset ovat vähitellen nousseet sellaiseen puoli-istuvaan asentoon. Sitten kun naisten emansipaatio saavuttaa huippunsa niin saapa nähdä minkälaisessa asennossa silloin elokuvissa synnytetään.

Miten vastaat kysyttyyn kysymykseen: Te naiset, jotka ette halua omia lapsia niin miksi ette halua? Lapsivapaa eli vela ei synnytä huonossa eikä hyvässä asennossa.