Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Ei pienintäkään mielenkiintoa kasvattaa lapsia.
Lapset ei kiinnosta, ei mikään niissä. En jaksa kuunnella huutamista, kiljumista ja riehumista, en tykkää kasvattaa tai olla roolimallina kenellekään ja oon niin introvertti, että tulisin hulluksi jos 24/7 pitäisi huomio kiinnittää toiseen ihmiseen. Vietän ison osan päivästä oman pääni sisällä. En aikuisistakaan erityisemmin välitä, ainoastaan omaa perhettä jaksan, mutta en esim. jaksa seurustella kollegoiden kanssa tai pitää kaverisuhteita yllä, kun en oikein saa niistä mitään. Tykkään kuitenkin elää parisuhteessa ja oon onnekseni löytänyt miehen, joka ei myöskään halua lisääntyä. Vietetään leppoisaa kotielämää ja nautitaan harrastuksista, matkustelusta ja runsaasta vapaa-ajasta. Kaksi kissaa meillä on, jotka hemmotellaan piloille, ja varmaan koirakin otetaan jossain vaiheessa. Itse oon sisimmässäni hullu kissanainen, mutta kyllä koiratkin menee kun on toinen jakamassa ulkoilutusvastuuta. Kunhan se on iso ja pörröinen :)
Ajattelinkin , että varmaan on tällainen keskustelu tällä palstalla. No olen itse kahden tytn äiti , ovat nyt jo aikuisia, He ovat aina tiennet etteivät halua lapsia. Syytä en ole koskaan heiltä kysellyt. Ei mielestäni kuulu minulle, eikä kenellekkään muullekkaan. Olen vain sanonut heille ettei kaikkien ole pakko lapsia tehdä jos ei halua. toinen tyttäristäni kuitenkin kerran kertoi saaneensa lukuisia kommentteja asiata: Minun lapseni joutuu sitten maksamaan sinun eläkkeesi. No voi pyhäjysäys! Molemmat tyttäreni ovat aina olleet työelämässä ja maksaneet veroa. Niillähän käsittääkseni maksetaan lapsilisät,koulutus,terveyspalvelut ym. mitä nyt lasten kuuluukin yhteiskunnalta saada. Niitä palveluitahan he joilla lapsia ei ole eivä tarvitse. eiköhän jätetä nämä ihmiset rauhaan. Ei pidä keneltäkään edes kysyä miksi ei ole lapsia. On mielestäni jopa sivistymätöntä.
Pro-natalismi on noloa primitiivistä laput silmillä kohellusta järjen yläpäätä pakottamatta.
Lapseton taas on onnistuneesti propagandasta huolimatta välttänyt (sarja)tehtailemasta:
-nettoveronmaksajia valtiolle,
-tykinruokaa armeijalle,
-lisäjäseniä kirkolle,
-rivisinikaulusduunareita teollisuuteen/tuotantoon,
-palvelusväkiorjia porvareille ja yläluokalle yleensäkin,
-ylikuluttajia ostamaan enemmän turhia tavaroita/palveluja,
-liikaväestöä maapalloa kuormittamaan ja tuhoamaan,
-itsensä jatkeita (megalomaanisine harhaluuluineen keskinkertaisten geeniensä ylivertaisuudesta),
-itselleen viihdykettä, seuraa ja toteuttamaan vanhemman/vanhempien (toteutumattomia) unelmia,
-hoitamaan minäminäminää vanhana ja tuottamaan lastenlapsia, (joista kilpalaulu muiden kanssa).
-itselleen elämänsisältöä, norminnoudatusstatusta, kaikessa aina nro.1 minäminäminän halut/tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joutuu sterilointia odottamaan 30-vuotiaaksi. Jos on 18-vuotiaaksi asti ollut sijaishuollossa, niin siksi ei halua lapsia. Pitäisi alentaa sterilointi-ikää, kun nyt se on ihan naurettava.
Öö, miksi pitää mennä steriloitavaksi? Miksi ei voi käyttää ehkäisyvälineitä tai kuten minä ei harrasta seksiä, jos ei kerta halua lisääntyä? Ei ymmärrä vai koska minä, minulle, vain minä itse...
Pidän lapsista liikaa halutakseni tehdä niitä tähän maailmaan. Ainoa tapa suojella niitä turhalta kivulta ja tuskalta, on ettei niitä ole.
Itsekkäitä ovat be jotka lapsia ovat tehneet, koska oman halunsa tähden tekivät tänne uusia ihmisiä kärsimään.. Vai että saisivat itse elämälle merkitystä ja sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joutuu sterilointia odottamaan 30-vuotiaaksi. Jos on 18-vuotiaaksi asti ollut sijaishuollossa, niin siksi ei halua lapsia. Pitäisi alentaa sterilointi-ikää, kun nyt se on ihan naurettava.
Öö, miksi pitää mennä steriloitavaksi? Miksi ei voi käyttää ehkäisyvälineitä tai kuten minä ei harrasta seksiä, jos ei kerta halua lisääntyä? Ei ymmärrä vai koska minä, minulle, vain minä itse...
"Ymmärtämättömyytesi" paljastaa joko aidon tai teeskennellyn typeryyden ja/tai lisäksi veemäisyyden (halun määräillä muidenkin perhesuunnittelu ja elämänvalinnat juuri sinulle mieleisiksi). Seksi toisen tai toisten kanssa on päinvastoin nimenomaan jaettu, terveyttä edistävä ilo ja siihen on suostuvaisilla aikuisilla niin halutessaan oikeus - ja lisääntymättä. Sinunkaan "ymmärrystä", lupaa, hyväksyntää taikka mielipidettä ei kysellä eikä tarvita kun on kyse muiden ihmisten perhesuunnittelusta ja kehollisesta itsemääräämisoikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen, että en halua lapsia, on monia eri syitä. Ehkä suurin on oma ulkonäköni. En halua, että kukaan joutuu perimään rumia piirteitäni itselleen.
Ei se aina mene noin. Tiedän pariskunnan, nainen on kaunis ja mies on komea. Olivat jo lukiossa näitä kauniita pariskuntia. Mutta, heidän kolme lastaan eivät ole kauniita. Heidän tytärtään voisi jopa sanoa todella rumaksi. Vanhemmat ovat edelleenkin keski-ikäisinä todella hyvännäköisiä, mutta ne lapset.. Perhepotretti näyttää epäsuhdalta, kun vanhempien ulkonäkö on kympin tasoa ja rumat lapset siinä vanhempiensa välissä. Ne geenit voi joskus yllättää, joko positiivisesti tai negatiivisesti.
Sori, mutta millainen on "kympin tason ulkonäkö"? Minkä hemmetin "tason"? :D
En usko että jaksan elää esim 70v ikään enkä jaksa palvella ketään lemmikkiä vaativampaa. Enkä tykkää miehistä. Olisi aika julmaa hankkia yksi isätön lapsi ja poistua sen elämästä kun ei enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä vain voimakkaimmat yksilöt lisääntyy luonnossa.
Joo, just siltä vaikuttaa kun tutkailee, että mikä porukka se suomalaisista lisääntyy eniten. Nämä monilapsiset ja moniongelmaiset. Oikea yhteiskunnan selkäranka.
Yksi lapsuudenystävistäni hankkiutuu oikeasti joka kerta paksuksi, kun edellinen vanhempainvapaa etuuksineen päättyy. 🙄
Olisin ehkä halunnutkin, mutta sairaudet tulivat tielle. Käytännössä voisin jopa raskautua ja synnyttää, mutta suurella todennäköisyydellä sairaudet periytyisivät lapselleni. En koe reiluksi tuoda maailmaan sairasta ihmistä, etenkin kun olen itse kokenut miten vaikeaa on saada hoitoa.
Masennuksesta olen kärsinyt 14-vuotiaasta, kaksisuuntainen ei ole pois suljettu. En voi taata, että masennusjaksolla pystyisin huolehtimaan kunnolla lapsesta. En halua ottaa riskiä, että siirtäisin ongelmani toiselle sukupolvelle. Ei se olisi reilua.
tunnetasolla voisin olla hyväkin äiti, mutta en välttämättä selviäisi arjen pyörittämisestä. Ehkä jos olisi kumppani, johon luottaa 100% mutta todellisuudessa kotityöt ja vetovastuu lapsesta luisuvat äidin harteille useimmissa tapauksissa, ainakin heterosuhteissa.
olen biseksuaali, eli periaatteessa on mahdollisuus että löytäisin naispuolisen kumppanin, joka on valmis synnyttämään lapsen ja ymmärtää tilanteeni.
lisäksi olen vaativalla luovalla alalla, joka vie kaiken energiani. En pystyisi panostamaan kumpaankaan kunnolla, perheeseen tai uraan, jos olisi molemmat. Nyt sentään voin käyttää rajalliset resurssit ja energian uraan
Minä sanon että ota pää pe-seestäsi ja katso ympärillesi. Siksi.
Ja siksi että en halua. EN H-A-L-U-A. En halua. Enhaluaenhaluaenhalua.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.
vaikeahan noita nykyfeministejä on rakastaa tällaisena metoo-aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.
vaikeahan noita nykyfeministejä on rakastaa tällaisena metoo-aikana
Ei tarvitse lisääntyä, jos ei minäminäminämunansa lisäksi kiinnosta siitostapahtuman jälkeen lapsesi eikä lapsesi äiti. Metoo ja feminismi suojelevat ahdistelijamisogynisteilta ja normaali parisuhdekelvollinen (= ei-ahdistelija ja ei-misogynisti) mies on aina ulicematta molempien aatteiden puolella, koska ne eivät ole häneltäkään pois vaan päinvastoin hänelle ja kaikille etu.
Täällähän on oikea velojen kokoontumisajot tulilla. Voi teitä.
T: onnellinen 5-kymppinen isä
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on oikea velojen kokoontumisajot tulilla. Voi teitä.
T: onnellinen 5-kymppinen isä
Pyydä jotakuta _lukutaitoista_ lukemaan ja vääntämään sinulle rautalangasta mitä otsikossa kysytään ja keneltä sitä kysytään.
Minun ystävä päätyi samaan ratkaisuun eli kriisi miehen elämässä sai tämän yhtä äkkiä haluamaan lasta ja ystäväni tähän suostui, koska olisi muutoin menettänyt miehen. Iso virhe! Ja nimenomaan naisen kannalta. Eipä pitäisi tuollaisia päätöksiä tehdä asiaan liittymättömän kriisin innoittamana. Ystäväni siis raataa kotiorjana sekä lasta että tätä miestä paapoten. Miehellä ei sitten ollutkaan kypsyyttä tasapainoiseen vanhemmuuteen, ei yllätä kun tietää miksi se lapsi väen vängällä piti saada.