Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
4681/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut, hyvässä ja pahassa, sen näkee näistä viesteistä. 

Mutta onhan se aika oireellista, että niinkin luonnollinen asia kuin lisääntyminen on niin vastenmielistä suurelle osalle nuoria naisia. Sosiologit tutkinevat asiaa myöhemmin, mutta kyllä se niin on et suomalaisuus on vahvasti katoava asia. Kuolemme sukupuuttoon, mutta haittaako se, se on sitten toinen juttu.

Meanwhile in Africa....

Luonto ei välitä, vaikka pierun kokoinen kansa häviäisi. Niin se on aina mennyt, että väestö elää, kuihtuu ja liikkuu. Miksi nyt asian pitäisi olla poikkeus? Sä et edes ole maailmassa olemassa silloin, kun oikeasti alkaa tapahtumaan.

Enemmän olisin huolissani siitä, kuinka väestö lisääntyy köyhillä alueilla holtittomasti. 

Vierailija
4682/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi kenenkään pitäisi tehdä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saatuaan ihmiset lopettavat oman elämänsä elämisen ja alkavat elämään lapsensa elämää. Jossakin vaiheessa menetyksen ymmärtää ja katumus iskee 

Vierailija
4684/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Velat on itsekkäitä!"

Samaan aikaan tässäkin ketjussa mainittuja syitä lasten hankkimiseen:

"Muuten vanhana MINÄ olen yksinäinen!"

"Kuka MINUA vanhana hoitaa?"

"MINUSSA on luontainen vietti hankkia lapsia!"

"MINÄ olen aina halunnut vanhemmaksi."

"MINUN geenini pääsevät jatkumaan."

"Lapsi kruunaa MINUN parisuhteeni."

"MINÄ haluan kokea ainutlaatuisen ihmissuhteen."

"MINÄ haluan kokea maailman suurimman rakkauden."

"MINÄ haluan koko elämän kestävän ihmissuhteen."

Jne.

Mitä epäitsekkäitä syitä lapsen yrittämiselle keksitte? Veronmaksajia Suomeen? Monikohan on tehnyt oikeasti lapsen sillä kärjellä? Joku ehkä tekee vanhemmillee lapsenlapsia, vaikkei itse oikein halua vanhemmaksi. Toivottavasti tosi harva. Muita epäitsekkäitä syitä?

Vierailija
4685/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Velat on itsekkäitä!"

Samaan aikaan tässäkin ketjussa mainittuja syitä lasten hankkimiseen:

"Muuten vanhana MINÄ olen yksinäinen!"

"Kuka MINUA vanhana hoitaa?"

"MINUSSA on luontainen vietti hankkia lapsia!"

"MINÄ olen aina halunnut vanhemmaksi."

"MINUN geenini pääsevät jatkumaan."

"Lapsi kruunaa MINUN parisuhteeni."

"MINÄ haluan kokea ainutlaatuisen ihmissuhteen."

"MINÄ haluan kokea maailman suurimman rakkauden."

"MINÄ haluan koko elämän kestävän ihmissuhteen."

Jne.

Mitä epäitsekkäitä syitä lapsen yrittämiselle keksitte? Veronmaksajia Suomeen? Monikohan on tehnyt oikeasti lapsen sillä kärjellä? Joku ehkä tekee vanhemmillee lapsenlapsia, vaikkei itse oikein halua vanhemmaksi. Toivottavasti tosi harva. Muita epäitsekkäitä syitä?

Minä kirjoitin tuon ylläolevan ja täsmennän vielä, että minusta itsekkäät syyt ovat ihan hyviä syitä yrittää vanhemmaksi. Parempia ei voisi ollakaan. Mutta että siitä yritetään leipoa jotenkin epäitsekästä, se on naurettavaa.

Vierailija
4686/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4687/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ja synnytys ovat liian suuri riski ja rasite keholle. Ällöttää ajatuskin olla raskaana ja vielä enemmän riskejä on synnytyksessä. Haluan itse päättää kehostani enkä rikkoa sitä tarkoituksella. Pidän suurena huijauksena kun raskaudesta ja synnytyksestä puhutaan naisille ihanana aikana. Minua ei ku**teta. Olen seurannut vierestä niin monta hankalaa raskautta ja vielä hankalampaa synnytystä jotta minua ei moiseen hommaan saa ryhtymään. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa kuolemanriskin ja loppuiän vammat? Kukaan ystävistäni tai sukulaisista ei ole selvinnyt synnytyksestä ilman pysyviä vaurioita.

Ihan noin tyhmä ei tarvitse lapsettomankaan olla mutta hyvä ettet jatka vioittuneen geenin periytymistä

Vierailija
4688/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi jo aikuista tytärtä. Ikinä en  mitään vauvakuumetta potenut. 30-vuotiaana ajattelin, että katuisinko vanhana , jos minulla ei olisi lapsia ja tulin siihen tulokseen , että katuisin. Koskaan en ole lapsista erikoisemmin pitänyt, omista kylläkin. Ja hyvin on mennyt. Nyt kuusikymppisenä on kyllä mukavaa , kun on jälkikasvu olemassa. Suosittelen.

Vierailija
4689/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kaksi jo aikuista tytärtä. Ikinä en  mitään vauvakuumetta potenut. 30-vuotiaana ajattelin, että katuisinko vanhana , jos minulla ei olisi lapsia ja tulin siihen tulokseen , että katuisin. Koskaan en ole lapsista erikoisemmin pitänyt, omista kylläkin. Ja hyvin on mennyt. Nyt kuusikymppisenä on kyllä mukavaa , kun on jälkikasvu olemassa. Suosittelen.

Kadut mieluummin olemassa olevia lapsia (= itsekästä), velat mieluummin olemattomia (= epäitsekästä).

Ps. En ota suosituksia ääliöltä, joka ei osaa edes lukea. Suosittelen Aapista ja erityistarpeisen apukoulua.

Vierailija
4690/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/3b91b584-8b64-4eea-918a-9e2a…

En halua koskaan ikinä yhtään mitään tuosta kauhuskenaariosta edes lievennyksillä tai kevennyksillä.

Jos joskus kadun (en usko että niin tapahtuu) niin sittenpä kadun ja jatkan parasta elämääni nauttien.

Vierailija
4691/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisääntyminen on oletus arvo?Ei ihmiset lopu kesken.

Vierailija
4692/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pyhimpään ruusunnuppupimppaani mitään sukuelimen limoja ja eritettä jota joillakin syntyy yhdynnässä. Pimppa on kuin viiva ja ei eritä mitään ja on kuiva ja samaa odotan myös mieheltä ettei tule hajua ja sotkua!

Vierailija
4693/5302 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta vähääkään mitä minun vanhemmat ajattelee ne ovat jo lapsena itse tehneet ja saaneet, niin en ymmärrä miksi pitäisi saada olla isovanhempi.

En halua lapsia, koska : lapset ovat aina sairaana ja tauti pesiä , lapset ovat äänekkäitä , lapset ovat ärsyttäviä.

Koska en halua olla huolissani koko ajan ja haluan nukkua yöni rauhassa.

Ja niin on siinä sekin, että paha niitä lapsia on yksin tehdä, kun siihen tarvitaan se toinenkin pissavärkki .

Ja en sen takia väkisin rupea väkisin parisuhteen, että saisin lapsen.

Ja maailma on paha paikka johon ei kannata tehdä lisää lapsia.

Ja todennäköisesti olen liian rikkinäinen ihminen kasvattamaan tasapainoista ihmistä.

Vierailija
4696/5302 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4698/5302 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Olen 65-vuotias. Ei ole vielä kaduttanut sekuntiakaan, päinvastoin. Olen lukemattomia kertoja ajatellut miten onnellinen olenkaan siitä etten ole synnyttänyt lapsia enkä siis tuonut uusia ihmisiä tähän maailmaan. En koskaan haaveillut lapsista, en halunnut lapsia, en hankkinut lapsia vaikka ympäristö painosti jossain vaiheessa aika brutaalistikin ("pitääkö järjestää talkoot"). En vihaa ihmisiä ja minulla on voimakas hoivaamisvietti. En vain halunnut lapsia, olen ollut koko ajan erittäin tyytyväinen siitä ettei minulla ole lapsia ja olen edelleen tyytyväinen. 

Tiedoksi niille jotka väittävät että kaikki katuvat.

Vierailija
4699/5302 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin lapsia kohdattuani elämäni miehen

Muutoin olisi mennyt koulutus- ja uraputki edelle ja käydessä viihteellä etsien sitä oikeaa

Vierailija
4700/5302 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoitteet liittyy kaikkeen muuhun, uraan ja itseni kehittämiseen. Ei oo miestä. Nautin rauhasta ja yksinolosta.

N31