Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Sain koko nuoruuteni kuulla olevani vääränlainen ja kiinnostunut vääristä asioista. Äitini sanoi toivovansa kuolemaa koska olen pilannut hänen elämänsä, ilmeisesti ihan vain syntymällä. Olin ihan tavallinen lapsi, luin paljon, urheilin, pärjäsin hyvin koulussa. Ja olen pärjännyt ihan hyvin elämässä siitä asti kun muutin pois kotoa opiskelemaan 15-vuotiaana. Tunnistan kuitenkin itsessäni paljon samoja piirteitä kuin äidissäni. Olen introvertti, ja pelkkä ajatus siitä että toinen ihminen kaipaa jakamatonta huomiotani koko ajan ahdistaa. En halua ajauta samaan jamaan ja huutaa minusta riippuvaisille lapsille kuinka heidän olemassaolonsa on virhe ja kuinka heidän pitäisi olla erilaisia kelvatakseen. Minulla on vakituinen työ ja parisuhde, mies haluaisi lapsia mutta minä en vaan halua koska tiedän oman jaksamiseni rajat ja sukulaisista ei olisi tukiverkoksi.
En vaan halua lapsia. Siihen ympärille onkin sitten helppo keksiä muita syitä: lapset ovat kalliita, kaikki vapaa-aika menee, tulee lisää vastuuta, ei voi tehdä sitä eikä tätä. Ei noilla seikoilla olisi väliä jos haluaisin lapsia. Mutta kun en halua.
Asiaa pitäisi purkaa sen kautta miksi jotkut haluavat lapsia. Lisää sisältöä elämään? Selviän hyvin vähällä sisällöllä, eikä lastenhoito vaikuta sellaiselta sisällöltä mihin haluaisin aikani käyttää. Turvaa vanhuudenpäiville? En haluasi olla lapsilleni taakaksi, eikä omat lapset takaisi turvaa muutenkaan. Suvun jatkaminen? Ei minun geenit ole niin erikoisia, että juuri niiden pitäisi täällä säilyä. Mitä muita syitä näitä nyt on.
Syynä minulla ovat ympärillä näkyvät (ja kuuluvat) järkyttävän meluisat ja huonosti kasvatetut lapset. Puhuvat koko ajan kovalla äänellä julkisissa kulkuneuvoissa, äitinsä tai isänsä lässyttää ylpeänä vieressä. Lapselta kysellään koko ajan, haluatko sitä, haluatko tätä, tuletko tähän, menetkö siihen. Suuri osa nykyvanhemmista ei osaa kasvattaa lapsiaan.
Ei tee mieli hankkia omia lapsia ja mitenkään sekaantua tuollaiseen elämäntyyliin. Ei lasten kavereiden, ei koulun tai päiväkodin muodossa. Tahdon säilyttää oman elämäni enkä ottaa riippakiveksi mitään lapsiin liittyvää.
Ei ole haluamisesta kiinni. Kun syöpä vie nuorena jo mahdollisuuden edes haaveilla. Elämän suuri kipu, kun leikataan kaikki pois mitä tarvitaan unelmaan yrittää saada lasta. Ei lapsia niin vain hankita.
Huono geeniperimä. En halua, että kukaan joutuu kärsimään samoista ongelmista. Lapsellisten ihmisten mielestä olen itsekäs, kun en halua lapselleni pahaa. :)
En ole koskaan tuntenut mielenkiintoa lapsen hoitamiseen tai kasvattamiseen. Ei vain kiinnosta. Miksi sellaiseen siis ryhtyisin? En ala väkisin harrastamaankaan asiaa, josta en pidä.
En uskaltanut ottaa sitä vastuuta ja huolta. En vaan uskaltanut.
N62, eikä kaduta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.
1400+ tykkäystä mutta palstalla ei ole miesvihaa?
Kuka on väittänyt ettei ole miesvihaa?! Ihan vapaastihan täälä saa vihata just sitä mitä vihaa. Vihaathan säkin naisia, mihin luulit sen johtavan ellei miesvihaan?!
En pidä erityisesti lapsista (voin hoitaa, mutten jaksa viettää joka päivä aikaa lasten kanssa), en halua olla raskaana, en halua olla vastuussa toisesta ihmisestä ja tietenkin myös rahakysymykset. Ilman lapsia elämä on yksinkertaisesti vapaampaa ja voin suunnitella työn ja vapaa-ajan kuten haluan. En keksi oikein hyviä syitä hankkia lapsia, kun olen onnellisempi ilman.
Vierailija wrote:
Tajusin jo aika nuorena, etten halua lapsia. En innostunut edes lapsena vauvanukkeleikeistä enkä pitänyt vauvoja söpönä. Ensimmäiset työpaikkani oli naisvaltaisilla aloilla ja niissä suoraan sanottuna v-tutti kun aina piti paikata jonkun työpanosta, kun oli raskauspahoinvointia, lapset sairaana tai muuten vaan alentunut työteho kun lapset olivat valvottanut. Yhdessä työpaikassa aloitin samaan aikaan 3 vuotta hoitovapaalla olleen naisen kanssa. Oli huhtikuu ja hän ilmoitti ensi töikseen olevansa sitten heinäkuun lomalla koska lasten päiväkoti on kiinni ja perheen yhteinen loma. Ja entäs sitten ne mammakestit, kun vauva työnnetään vaunuissa työpaikalle ja kaikkien pitäisi olla jotenkin ihan hullaantuneita ja onnitella että se vauva on paras asia ikinä. Sitten tulee ne jatkuvat joustovaatimukset, joissa perheellisten pitäisi saada vuodesta toiseen parhaat loma-ajat, parhaat vuorot vuorotöissä ja kollegoiden pitää olla jatkuvasti paikkaamassa jatkuvia laps
Yhdyn täysin tähän. Edellisessä työpaikassani naisvaltaisella hoitoalalla oli ihan helvetillistä, onneksi olen jo eläkkeellä.
Haluaisin mielummin olla isän roolissa.
En ole koskaan pitänyt lapsista mutten vihaakaan
Lapset ovat ihmisiä eikä mitään lemmikkejä. Et siis pidä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:Olen tiennyt aina etten halua lapsia enkä perhettä, en siis myöskään miestä.
Tämän olen sanonut vanhemmilleni 9-vuotiaana ja heille se on täysin OK.
Elämäni on minun elämäni. En ole täällä toteuttamassa kenenkään toisen toiveita. Elän itselleni.
En ole koskaan pitänyt lapsista mutta en vihaakaan. Täysin yhden tekeviä.
Keskityn työhöni ja siinä eteenpäin pyrkimiseen. En ole perhe-ihminen.
Oma koti ja hiljaisuus on minulle erittäin tärkeää. Hakeudun seuraan jos siltä tuntuu, ja vetäydyn kotiin tai metsään tai rannalle kun haluan olla yksin ja rauhassa.
Minulla on kolme veljeä ja kolme siskoa. Yksi veli on kuin minä, elää yksin eikä halua perhettä.
Muilla on yhteensä 11 lasta. Siinä pitäisi olla sitten isovanhemmillekin niin että valittamisen aihetta ei pitäisi olla. Eikä valitettu ole.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku vielä katsoo aiheelliseksi kysyä syitä tällaiseen? Ihan yhtä hyvin voisi tentata, miksi joku haluaa lapsia.
Kyllä sitä onkin tentattu tällä palstalla!
Miksi? Syitä on kymmeniä. Mistähän sitä aloittaisi? Yleensäkin kysymys on naurettava, enhän minäkään utele miksi joku lapsia haluaa. Oli onni löytää mies joka ei itsekään halua lapsia, todella eläinrakkaita olemme molemmet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mammat on taas muka kovana, mutta kun "heat" iskee päälle on se lapsi saatavana kenen kanssa tahansa, joka on vähänkään leveälle vedettyyen raamien puitteissa.
Jos raskautuisin niin se olisi abortti välittömästi. Ei ole kyllä tarvinnut kun olen osannut huolehtia ehkäisystä kuten fiksun ihmisen kuuluukin. Sinappikoneet eivät kiinnosta, sori siitä.
Maailman liikakansoitus siihen on syynä. En halua siinä maailman pahimmassa ympäristörikoksessa olla mukana.
En pidä lapsista. Alle 5-vuotiaat on aika rumiakin, en halua joutua katselemaan sellaista koko päivää.
Joo miehet vaa haluu panna ja sit jättää