Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Joku aiemmin kertoi tehneesä lapsia ja tämä on hänen panoksensa yhteiskunnalle. Kysyi myös mitä lapsettomat ovat antaneet yhteiskunnalle. Minä olen ainakin antanut tuloistani jäätävän määrän verorahoja millä on maksettu täysin tuntemattomien ihmisten räkänokkapentujen lapsilisiä, lastenhoidon tukia, terveydenhuoltoa jne. Samalla kun noiden kersojen mutsit ovat loisineet maksamillani tuilla kotona toteuttaen muka rankkaa (kenen mielestä oikeasti?) kotiäidin elämää. Kiitosta en ole saanut. Kateellisten kyräilyjä olen kyllä joutunut sietämään vaikkapa nyt tuosta Porsche Taycan sähköautostani. Kaikenlaisia hinnan yms. päivittelijöitä on ollut. Joku sanoi, että ei ymmärrä miksi joku laittaa noin paljon rahaa autoon. Tälle sanoin että minä taas en ymmärrä miksi kukaan ostaa auton velaksi. Kysyin myös kuinka monta lasta tällä on, kuulemma kolme. Sanoin että yhden sellaisen hinnalla ostaa tällaisen auton. Siinä jäi sitten miettimään tekemiään valintoja.
Vierailija wrote:
En tiedä mitä vanhemmat tai suku ajattelee, mutta en jaksaisi lasten kanssa eikä kutsumusta äidiksi. Liian raskasta yksinkertaisesti. Ja tulotaso niin niukka, ettei edes taloudellisesti onnistuisi.
Fiksut ihmiset osaavat miettiä tällaisia asioita ennen kuin penis työnnetään vaginaan. Tällä foorumilla on varmaan tuhansia esimerkkejä siitä kuinka vähemmän fiksut alkavat miettimään vasta jälkikäteen.
Ensin se tärkein syy:
1. En ole koskaan halunnut lapsia.
Sitten ne loput syyt:
2. En halua synnyttää tai edes olla raskaana. Mikäli lapset saatettaisiin maailmaan keisarinleikkauksessa, nukutuksessa, ehkä. Mutta vielä parempi vaihtoehto olisi, jos kumppanini olisi raskaana minun sijastani. Jos saisin olla ns. miehen roolissa.
3. En halua edes harrastaa seksiä - joten ns. "vahinkojakaan" ei pääse tapahtumaan. Olin nuorempana sen luonteinen, että mikäli olisin päätynyt raskaaksi esim. teini-ikäisenä, en olisi välttämättä pystynyt tekemään aborttia. Olisin siis ollut potentiaalinen teiniäiti.
4. Olen pitkäaikaistyötön. Koko aikuisikäni olen vaihdellut työttömyyden ja pienipalkkaisuuden välillä; en ole koskaan tienannut "edes" 1500 euroa kuukaudessa. Rahani ovat riittäneet juuri ja juuri itseni elättämiseen.
5. Haluan asua vaatimattomasti. Asun tällä hetkellä 26 neliön yksiössä, ja vaihtaisin mielelläni esim. 15 neliön yksiöön, mikäli sellaisia olisi paremmin saatavilla, järkevällä vuokralla tietenkin. Tykkään asua tiiviisti; minulla on vähän omaisuutta, ja pieni asunto on helpompi sisustaa ja siivota. Lisäksi jostain syystä koen "turvalliseksi", että näen tämän pienen pesäkoloni joka nurkan yhdellä vilkaisulla. Mutta lapsia täällä ei elätetä.
6. Minulla on harrastuksia, jotka eivät ole lapsiystävällisiä. Näin ikisinkkuna olen järjestänyt elämäni niin, että minulla on paljon "painolastia" jota ei katsota hyvällä edes parisuhdetta ajatellen. Harrastukseni ja oma pieni maailmani ovat minulle kaikki kaikessa - en halua luopua niistä.
7. En jaksa aina pitää edes itsestäni huolta. Jaksamiseni on siinä määrin epävakaata, etten pystyisi huolehtimaan edes lemmikkieläimestä. Tokikin pystyisin sellaisen hankkimaan, mutten halua olla yksi niistä ihmisistä jotka laiminlyövät toista elollista olentoa josta ovat vastuussa. Ja lapsi vaatii "vähän" enemmän kuin joku kissa.
8. Minulla ei ole kiinnostusta lapsiin, tai ns. lapsiperhekulttuuriin. Ymmärrän, että oman jälkikasvun elämänvaiheiden seuraaminen on monelle todella merkityksellistä, mutta minulla ei vain ole minkäänlaista sisäsyntyistä "draivia" siihen. Minua eivät kiinnosta niin lapsen ensimmäiset sanat kuin koulutien aloituskaan, tai nuoren ylioppilaaksi pääsy ja haaveilu lapsenlapsista. En myöskään välitä sukuloinnista ja muusta yltiösosialisoinnista, ja lapsen myötä elämääni tulisi paljon, PALJON uusia ihmisiä.
9. Koen itse olevani vielä monin tavoin ihan "lapsi", vaikka olen jo 30. Olenkin joskus vitsaillut, että "the only baby in this household is ME". Minulla on paljon harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita, jotka ovat kulkeneet mukanani ihan ala-asteelta asti, ja se osaltaan varmasti vaikuttaa asiaan. Mutta jo muutaman vuoden ajan ihan tietoinen elämänfilosofiani on ollut täyttää elämäni asioilla, jotka tekisivät 10-vuotiaan itseni onnelliseksi.
10. Lukuisat muut pienet syyt, joita en muistanut listata. :D
Vierailija wrote:
Joku aiemmin kertoi tehneesä lapsia ja tämä on hänen panoksensa yhteiskunnalle. Kysyi myös mitä lapsettomat ovat antaneet yhteiskunnalle. Minä olen ainakin antanut tuloistani jäätävän määrän verorahoja millä on maksettu täysin tuntemattomien ihmisten räkänokkapentujen lapsilisiä, lastenhoidon tukia, terveydenhuoltoa jne. Samalla kun noiden kersojen mutsit ovat loisineet maksamillani tuilla kotona toteuttaen muka rankkaa (kenen mielestä oikeasti?) kotiäidin elämää. Kiitosta en ole saanut. Kateellisten kyräilyjä olen kyllä joutunut sietämään vaikkapa nyt tuosta Porsche Taycan sähköautostani. Kaikenlaisia hinnan yms. päivittelijöitä on ollut. Joku sanoi, että ei ymmärrä miksi joku laittaa noin paljon rahaa autoon. Tälle sanoin että minä taas en ymmärrä miksi kukaan ostaa auton velaksi. Kysyin myös kuinka monta lasta tällä on, kuulemma kolme. Sanoin että yhden sellaisen hinnalla ostaa tällaisen auton. Siinä jäi sitten miettimään tekemi
Naurettavaa kilpailua, kuka on antanut enemmän yhteiskunnalle :D kaikki eivät voi saada lapsia edes eli he olisivat jotenkin 'huonompia' kansalaisia :D hohhoijaa Itse olen lapsettomana käynyt töissä ja antanut itselleni lomamatkoja, ostoksia. Ja maksanut veroja.
Isoäitini (syntyi vuonna 1902) sanoi, että ei olisi halunnut lapsia, vaan kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Kuusi lasta tuli ja synnytykset aiheuttivat mm. virtsankarkailua ja kohdunlaskeuman, jonka vuoksi hän seisoi aina jalat ristissä.
Hyvä isoäiti hän kuitenkin oli, vaikka äitiys ei hänen suunnitelmiin kuulunutkaan.
Syynä on ihan vaan se, että en halua lapsia.
Eikä mua kiinnosta, enkä ole kysynytkään mitä vanhemmat ovat päätöksestäni mieltä. En elä elämääni heitä varten. Täytin syyskuussa 40 vuotta ja en ole kertaakaan katunut päätöstäni olla hankkimatta lapsia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joku aiemmin kertoi tehneesä lapsia ja tämä on hänen panoksensa yhteiskunnalle. Kysyi myös mitä lapsettomat ovat antaneet yhteiskunnalle. Minä olen ainakin antanut tuloistani jäätävän määrän verorahoja millä on maksettu täysin tuntemattomien ihmisten räkänokkapentujen lapsilisiä, lastenhoidon tukia, terveydenhuoltoa jne. Samalla kun noiden kersojen mutsit ovat loisineet maksamillani tuilla kotona toteuttaen muka rankkaa (kenen mielestä oikeasti?) kotiäidin elämää. Kiitosta en ole saanut. Kateellisten kyräilyjä olen kyllä joutunut sietämään vaikkapa nyt tuosta Porsche Taycan sähköautostani. Kaikenlaisia hinnan yms. päivittelijöitä on ollut. Joku sanoi, että ei ymmärrä miksi joku laittaa noin paljon rahaa autoon. Tälle sanoin että minä taas en ymmärrä miksi kukaan ostaa auton velaksi. Kysyin myös kuinka monta lasta tällä on, kuulemma kolme. Sanoin että yhden sellaisen hinnalla ostaa tällais
Naurettavaa kilpalässytystä, mutta väärässä ketjussa tunkeileva rivisynnyttäjäkone on jo monesti puhunut itsensä pussiin. Teki lapsensa, koska HÄN HALUSI, mistään/kenestäkään huolimatta ja "yhteiskunnalle", mutta yhteiskunta ei saisi heistä hyötyä ja perceenpesijöiksi tms. likaisiin, simppeleihin ja suorittavan tason tusinatöihin = ei käy ja mitään menoeriä ei tule.
Sattumalta valitsin miljardien maailman naisten joukosta vaimoksi sellaisen joka ei halua lapsia. En halua minäkään mutta ei tullut puheeksi pariutumisen alkuvaiheessa.
Vierailija wrote:
Lapseton on MAHO.
https://fi.wiktionary.org/wiki/maho
Lisääntymishaluton _ihminen_ ei silti välttämättä ole lisääntymiskyvytön. Aivoton (pyytämättä) töksäyttelijä on TYHMÄ.
Moi.
kyse ei ole mun kieltäytymisestä, päinvastoin ! Se on vika miehissä ja heidän suhtautumisessaan vammaisen naiseen. Tai vammaisiin yleensä. Ja mulla on vielä muutama muu sairaus……..kukapa haluaa lapsensa olevan vammainen tai muuten sairas……? Niitä syntyy siitäkin huolimatta, halusi tai ei. Ja sit ne hylätään jonnekin. Kasvattakaa omat lapsenne täysin itse, ihmiset ! Kaikkien ei tarvitse olla ns normaaleja vauvoja. Vaikeasti vammainen lapsi voi olla tosin häpeä, mutta sille ei useimmiten voi mitään. Jos ei oo ryypännyt, huumeita ottanut äiti ite tai muuta roskaa. Tai jopa polttanut tupakkaa! Se on pahinta ! He eivät vain ajattele mitään muuta, kuin itseään. He juuri saastuttavat ja roskaavat eniten maailmassa. Hajukin…….. yh !! Hyi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä mitä vanhemmat tai suku ajattelee, mutta en jaksaisi lasten kanssa eikä kutsumusta äidiksi. Liian raskasta yksinkertaisesti. Ja tulotaso niin niukka, ettei edes taloudellisesti onnistuisi.
Fiksut ihmiset osaavat miettiä tällaisia asioita ennen kuin penis työnnetään vaginaan. Tällä foorumilla on varmaan tuhansia esimerkkejä siitä kuinka vähemmän fiksut alkavat miettimään vasta jälkikäteen.
Primitiivisin ja yksinkertaisin aines menee panemaan ja panee menemään, mutta sivistyneemmät hallitsevat ehkäisyn.
Vierailija wrote:
Miksi pilata oma elämä?
Siksi että alkeelliset kynnysmatotkin ovat marttyyreina uhrautuneet ja pilanneet oman elämänsä. Ei ikinä! T: vela 4ever.
Vierailija wrote:
Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.
1400+ tykkäystä mutta palstalla ei ole miesvihaa?
Heti kun löytyy joku Sandra Bullockin näköinen naapurintyttömäinen nainen niin voin alkaa tekemään. 🤗
Aion adoptoida, koska on paljon lapsia, jotka tarvitsevat kodin ja hyvät vanhemmat. En halua tehdä ihmistä omalla kehollani, se kuulostaa hirveän rankalta suoritukselta, ja siihen lisänä vielä että en halua siirtää tiettyjä geneettisiä juttuja lapselle. Mutta mikään ei ole kiveen hakattua, ja aikaa on vielä reilusti jos muutankin mieleni. Jos oikea mies sattuisi kohdalle ja elämäntilanne sallii, niin ehkä. Mutta hyvin epätodennäiköisenä pidän omaa lisääntymistäni.
En hanki lapsia, koska ei ole mahdollista etukäteen kysyä heiltä, haluavatko he syntyä tähän maailmaan tai minulle.
Tajusin jo aika nuorena, etten halua lapsia. En innostunut edes lapsena vauvanukkeleikeistä enkä pitänyt vauvoja söpönä. Ensimmäiset työpaikkani oli naisvaltaisilla aloilla ja niissä suoraan sanottuna v-tutti kun aina piti paikata jonkun työpanosta, kun oli raskauspahoinvointia, lapset sairaana tai muuten vaan alentunut työteho kun lapset olivat valvottanut. Yhdessä työpaikassa aloitin samaan aikaan 3 vuotta hoitovapaalla olleen naisen kanssa. Oli huhtikuu ja hän ilmoitti ensi töikseen olevansa sitten heinäkuun lomalla koska lasten päiväkoti on kiinni ja perheen yhteinen loma. Ja entäs sitten ne mammakestit, kun vauva työnnetään vaunuissa työpaikalle ja kaikkien pitäisi olla jotenkin ihan hullaantuneita ja onnitella että se vauva on paras asia ikinä. Sitten tulee ne jatkuvat joustovaatimukset, joissa perheellisten pitäisi saada vuodesta toiseen parhaat loma-ajat, parhaat vuorot vuorotöissä ja kollegoiden pitää olla jatkuvasti paikkaamassa jatkuvia lapsista johtuvia sairaslomia. Plus jaksaa töissä kuunnella pienten lasten äidin jatkuvaa narinaa siitä, miten lapsiperhe-elämä on kuluttavaa. Kuvio päättyy usein valittajan uuteen raskauteen ja jousto jatkuu loputtomiin. Tätä koko settiä kun seurasin eri työpaikoissa kymmenisen vuotta niin päätin, että koskaan en tuohon leiriin liity enkä työskentele enää naisvaltaisissa työpaikoissa.
Erittäin sairasta jos jotkut h*llut suolilaiset jatkaa n 4 ts1 geenejään eteenpäin.
Ei kukaan täysijärkinen tee lapsia kitumaan tällaiseen maailmaan, jossa jo alakouluikäiset diilaa huumeita, puukottaa ja potkii toisiaan kadulla. Tämä on arkea Suomessa. Marimekko-mammat tuijottaa vain kämnyköitään, kun piltit hyppii paskaisissa saappaisiin penkeillä ja lyö ventovieraitia. Aikuisena niistä sitten kasvaa materialistisia oman navan tuijottajia, jotka kiusaa töissä eikä kykene ymmärtämään yhtään mitään, itkee vain masennustaan tai muuta ”sairauttaan”, kun ei saa, mitä haluaa. Täytyy olla äärimmäsien etuoikeutettu tai uskonnon tmp aivopesemä, jos ei tätä ymmärrä. Ei tällä yhteiskunnalla ole mitään tulevaisuutta.