Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
4001/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aune kirjoitti:

Yleensä halutaan jatkaa sukua. On erittäin läheinen ihminen omaa verta. Todella tärkeä asia, vanhempana osaa varsinkin arvostaa rohkeutta perustaa perhe.

Todellista rohkeutta on elää itse 100% vapaasti valitsemaansa elämää sekä suoda sama oikeus muillekin.

Mistä lähtien vastuunvälttelyä on sanottu rohkeudeksi?

Rautalangasta: vaikka juuri sinä haluaisit lapsia vastuineen et silti sinäkään halua kaikkia mahdollisia muita vastuita ja samoin kaikki muut kanssaihmisesi eivät halua ja siten valitsekaan juuri sitä lapsellisuusvastuuta.

Suurinta vastuuta lapsettomat välttelevät tietenkin. Ette voi edes verrata muita vastuita lapsen kasvattamiseen. Surkimukset!

Kuule ihan mitä vaan/kaikkea voi verrata, jos vaan oma ylänuppi antaa myöten. Pysy sinä toki puklu-umpiossasi.

Totta kai voi. Syöpää voi verrata sinun maailmassasi pikku haavaan. Kyllähän se haava pahempi on?

Minun lapseni ovat aikuisia, joten älä huolehdi kuin omista ripuleistasi.

Anteeksi, mutta miksi sinä besserwisserinä selostat jonkun muun maailmaa? Small minds discuss people?

Minulla voi olla mielipide vastuunvälttelijöistä ja heistä joiden maailma on oman navan ympärys

Joojoo ja samaten kellä tahansa voi olla mielipide (sinulta kenenkään pyytämättömästä) "mielipiteestäsi". Mielipide ja selostaminen ovat silti täysin eri asioita, mutta tuskinpa osaat itsereflektoida ja mennä itseesi.

Reflektoipa sinä nyt mielipiteesi!

Tuhannennen kerran rautalankaa: Te naiset jotka ette halua omia lapsia, miksette? Muut kiitos näkemiin!

Vierailija
4002/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä että nykymaailma ei tule tarjoamaan tulevaisuutta jälkikasvulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4003/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi tykätä elämästään juuri sellaisenaan kuin se on ilman lapsia.

Vierailija
4004/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sata muutakin jo sanonut:

- ei ole minkään tason sisäistä paloa asiaan

- elämä on hyvää juuri näin

- näen koko projektissa vain itselleni haitallisia asioita

Vierailija
4005/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aune kirjoitti:

Yleensä halutaan jatkaa sukua. On erittäin läheinen ihminen omaa verta. Todella tärkeä asia, vanhempana osaa varsinkin arvostaa rohkeutta perustaa perhe.

Todellista rohkeutta on elää itse 100% vapaasti valitsemaansa elämää sekä suoda sama oikeus muillekin.

Rautalangasta: vaikka juuri sinä haluaisit lapsia vastuineen et silti sinäkään halua kaikkia mahdollisia muita vastuita ja samoin kaikki muut kanssaihmisesi eivät halua ja siten valitsekaan juuri sitä lapsellisuusvastuuta.

Suurinta vastuuta lapsettomat välttelevät tietenkin. Ette voi edes verrata muita vastuita lapsen kasvattamiseen. Surkimukset!

Kuule ihan mitä vaan/kaikkea voi verrata, jos vaan oma ylänuppi antaa myöten. Pysy sinä toki puklu-umpiossasi.

Totta kai voi. Syöpää voi verrata sinun maailmassasi pikku haavaan. Kyllähän se haava pahempi on?

Anteeksi, mutta miksi sinä besserwisserinä selostat jonkun muun maailmaa? Small minds discuss people?

Minulla voi olla mielipide vastuunvälttelijöistä ja heistä joiden maailma on oman navan ympärys

Joojoo ja samaten kellä tahansa voi olla mielipide (sinulta kenenkään pyytämättömästä) "mielipiteestäsi". Mielipide ja selostaminen ovat silti täysin eri asioita, mutta tuskinpa osaat itsereflektoida ja mennä itseesi.

Sinähän siinä selostat 🤣

Vierailija
4006/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa voisiko mua mahdollisesti kiinnostaa ajatus lapsista jos oisin terve ja toimintakykyinen ja mulla ois hyvä parisuhde, mut todellisuudessa en jaksa huolehtia edes itsestäni ja kodistani, joten ajatuskin lapsista stressaamassa ja uuvuttamassa vielä lisää on sietämätön.

Vierailija
4007/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton sanoa voisiko mua mahdollisesti kiinnostaa ajatus lapsista jos oisin terve ja toimintakykyinen ja mulla ois hyvä parisuhde, mut todellisuudessa en jaksa huolehtia edes itsestäni ja kodistani, joten ajatuskin lapsista stressaamassa ja uuvuttamassa vielä lisää on sietämätön.

Sen myöntäminen on mielestäni suurta vastuuta, ettei kykene tarjoamaan lapselle tasapainoista ja onnellista lapsuutta. Toivon kuitenkin, että löydät itsellesi vielä rauhan

Vierailija
4008/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän se käy ilmi, miksi teillä ei ole lapsia. Koska koette olevanne liian epävakaita. Onko se sitten syy vai seuraus...

Vierailija
4009/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aune kirjoitti:

Maailmassa on paljon huonoja vanhempia. Persoonallisuushäiriöisiä, alkoholisteja, muuten ongelmaisia, myös vastuunvälttelijöitä. Patologinen valehtelija taas ulkoistaa kaiken vian aina vain muihin sellaisella elämänmittaisella rutiinilla, että heidän elinympäristössään kaikki voivat huonosti. Mutta mitäs muista, heitä voi syytellä siitäkin, pahoinvoinnista.

Mua ei liikakansoitetussa ekokatastrofimaailmassa häiritse yhtään, jos kaikki eivät lisäänny. Ei tietenkään häiritse sekään, että monet lisääntyvät. Halveksin lähinnä sellaista autoritaarista ihmistyyppiä, joka tunkee itsensä muiden tontille, haluten varastaa heidän ainoan elämänsä ja omat elämänvalintansa, koska on niin hirmuisen viisas diktaattori mielestään.

Vierailija
4010/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aune kirjoitti:

Reflektoipa sinä nyt mielipiteesi!

Tuhannennen kerran rautalankaa: Te naiset jotka ette halua omia lapsia, miksette? Muut kiitos näkemiin!

Aika monennen kerran: En halua lapsia.

Miksi siihen pitää olla joku syy? Jos ei halua vaikka kampaajaksi niin pitääkö se kertoa että miksi et halua? Kun ei vaan ole esiintynyt sitä halua.

Vierailija
4011/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys on kyllä huipussaan tässä ketjussa, mutta: Jos te lapsettomat ihan vilpittömästi olette sitä mieltä, että lapsettomuus on teille ainoa oikea ratkaisu ja blaa blaa blaa, niin miksi sitä täytyy todistella? Ei ole pakko vastata, voi jättää koko kysymyksen omaan arvoonsa mutta ei, huudetaan suuna päänä ja todistetaan sillä mesoamisella sitä minkä me jo tiedämmekin; lapsettomat ovat itsekkäitä omaan napaan tuijottelijoita.

Ei kai sitä täällä olisi ketään todistelemassa jos ei kukaan olisi kyselemässä. Miksi sinä et halua lasta n + 1?

n = se lapsiluku, jonka haluat

Vierailija
4012/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen myöntäminen on mielestäni suurta vastuuta, ettei kykene tarjoamaan lapselle tasapainoista ja onnellista lapsuutta. Toivon kuitenkin, että löydät itsellesi vielä rauhan <3

Oikeastaan mulla ei ole ongelmaa tämän asian kanssa, koska mulla ei ole kuitenkaan syytä olettaa että olisi intoa tai kiinnostusta tulla äidiksi muussakaan tilanteessa, vaikka ajattelen etten voi tietää varmasti. Omalla kohdallani syynä on somaattinen sairaus, mut sen aiheuttama väsymys ja siihen liittyvä stressinsietokyvyttömyys tekisi kyllä varmasti elämän lapsen kanssa onnettomaksi kummallekin osapuolelle.

Vierailija
4013/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys on kyllä huipussaan tässä ketjussa, mutta: Jos te lapsettomat ihan vilpittömästi olette sitä mieltä, että lapsettomuus on teille ainoa oikea ratkaisu ja blaa blaa blaa, niin miksi sitä täytyy todistella? Ei ole pakko vastata, voi jättää koko kysymyksen omaan arvoonsa mutta ei, huudetaan suuna päänä ja todistetaan sillä mesoamisella sitä minkä me jo tiedämmekin; lapsettomat ovat itsekkäitä omaan napaan tuijottelijoita.

Ei kai sitä täällä olisi ketään todistelemassa jos ei kukaan olisi kyselemässä. Miksi sinä et halua lasta n + 1?

Olen saanut haluamani määrän lapsia, ja antanut panokseni tälle yhteiskunnalle. Lapsettomat eivät ole antaneet mitään.

Vierailija
4014/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut haluamani määrän lapsia, ja antanut panokseni tälle yhteiskunnalle. Lapsettomat eivät ole antaneet mitään.

Samoin minäkin olen saanut haluamani määrän lapsia, ja väitteestäsi huolimatta annan yhteiskunnalle huomattavan määrän veroina joka vuosi.

Vierailija
4015/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut astua vain kakkoseen.

Vierailija
4016/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minäkin olen saanut haluamani määrän lapsia, ja väitteestäsi huolimatta annan yhteiskunnalle huomattavan määrän veroina joka vuosi.

No hei, wau, ihan veroja maksat. Voi hurja! Miten sä pystyt siihen? Siis oikeesti, miten se on mahdollista? Siis apua! Maksat veroja, huh, huh! Tsemppiä hei.

Vierailija
4017/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei, wau, ihan veroja maksat. Voi hurja! Miten sä pystyt siihen? Siis oikeesti, miten se on mahdollista? Siis apua! Maksat veroja, huh, huh! Tsemppiä hei.

Siis ihan lapsen olet tehnyt? Voi hurja! Miten sä pystyis siihen? Siis oikeesti, miten se on mahdollista? Siis Apua! Sait lapsen, huh huh! Tsemppiä hei.

Vierailija
4018/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan lapsen olet tehnyt? Voi hurja! Miten sä pystyis siihen? Siis oikeesti, miten se on mahdollista? Siis Apua! Sait lapsen, huh huh! Tsemppiä hei.

Niinpä. Veroja pystyy jokainen maksamaan, mutta lasta ei sinustakaan ollut kasvattamaan.

Vierailija
4019/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Veroja pystyy jokainen maksamaan, mutta lasta ei sinustakaan ollut kasvattamaan.

Tilastokeskuksen mukaan 79 % 40-vuotiaista naisista on onnistunut synnyttämään lapsen. Jokainen voi arpoa päässään kuinka moni heistä on sitten onnistunut lastenkasvattaja. Kaikki eivät sitä ikävä kyllä ole.

Määritelmän mukaisesti tuloluokkien ylimpään 10 desiiliin kuuluu 10 % suomalaisista palkansaajista. Oletettavasti heistä vähemmistö on naisia, koska monet heistä ovat joutuneet jättämään uransa katkolle hoitaakseen lapsia. Lastenteko onnistuu helposti (suurimmalle osalle, valitettavasti toisilla se on hyvin haastavaa ja jopa mahdotonta), hyväksi veronmaksajaksi pääseminen vaikeaa.

Mutta ihan oikeasti, minua ei haittaa sinun valintasi perheenperustamisen suhteen. Miksi sinua kiinnostaa jos minulla ei ole lapsia?

Vierailija
4020/5302 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempani eivät rakastaneet minua,päätin alle kouluikäisenä asian,eikä ole miestä ollut vuosiin.Mun isä oli alkoholisti,hakkasi äitiä ja tappoi itsensä kun olin alle kouluikäinen.Mun äiti ei toipunut koskaan isän kuolemasta,jouduin tekee kotitöitä n8v siivous,ikkunoiden pesu,ruoan laitto.Mun äiti ei meille juurikaan jaksanut ruokaa laittaa,usein oltiin nälässä ja jatkuvaa huutoa ym.oli siinä hyvä perhemalli , siksi ei lapsia

Luulisi että tuolla taustalla olisit halunnut tarjota rakastavan kodin lapselle kun itse jäit ilman. Vai jäikö niin pahat traumat?

Ylisukupolviset kuviot kertovat siitä, ettei kyseessä ole yksinkertainen tehtävä. Toimia varmasti paremmin kuin omat vanhemmat, välttää heidän virheet. Kyseessä on mutkikas kokonaisuus, osin tiedostamaton ja näiden käsittely voi vaatia pitkän ajan(lastentekoaika taas rajallinen).

Dunning-kruger selittää; mitä huonommin osaat, sitä enemmän yläkanttiin taitosi arvioit. Tämän kun tiedostaa, on ihan tarpeellista kriittisesti katsoa, jos ajattelee olevansa hyvinkin loistava kasvattaja, tuosta noin vain. Verrattuna heihin, jotka eivät ole niin loistavasti onnistuneet. Onko itse poikkeuslahjakas yksilö? Vai voiko olla, ettei osaa realistisesti ennakkoon arvioida omia voimavaroja, läsnäoloa ja selviytymiskeinoja. Että oikeasti voi käydä miten vain ja tuleekin rankka arki, ongelmat ihmissuhteissa, oma jaksaminen ja yhtäkkiä totuus onkin toinen kuin haavekuvissa oli.

Ihmettelen aina ihmisiä, jotka sanovat, etteivät tajunneet lapsiperhearjen realiteetteja. Miten eivät? Ne ovat syy, miksi päädyin omaan päätökseeni. Tajusin ihan hyvin ja mietin kuinka omat voimavarat riittävät. Ei itseni kannalta, vaan sen lapsen. Ei häntä voisi vasurilla hoitaa. Ihan nähtävissä ja hyvä suhteuttaa omiin taipumuksiin. Mitkä ovat omat tunnetaidot, millaisia voisi lapselle opettaa. Itseluottamus, luottamus muihin, itsetuntemus, muiden ymmärrys. Ja sitten kuinka itse kestää arkea hyvässä hengessä, läsnäolevana. Käytämme etenkin stressitilanteissa opittuja käytösmalleja ja sieltä suoraan perintönä eteenpäin.

Maailman tärkeimpiä tehtäviä, johon suhtaudutaan yllättävän hälläväliä- asenteella. Ihmeellisellä luottamuksella kun hinnan epäonnistumisesta maksavat muut. Toivotaan parasta, mutta jos ei onnaa niin minkäs teet. Lapsilla ei ole valitusoikeutta.