Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä tässä on se, että me muut teemme uhrauksia mahdollistaaksemme velojen helpon ja hedonistisen elämäntavan. Toivon, että se huomioitaisiin jotenkin tulevaisuudessa. Vanhanpiian vero takaisin!
Totta tämä - tarvitaan velavero!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän off-topic, mutten malta olla tuomatta erästä näkökulmaa asiaan.
Vastauksissa on suuri osa sellaisia (oletetusti) terveen, työikäisen täyttä elämää elävien kirjoittamia. Elämä nykyisellään on hyvää ja vanhemmuudessa näkyy enemmälti vain haittapuolia.
Elämää on kuitenkin pitkälti tuon vaiheen jälkeenkin. Et ole enää töissä, sairauksia iskee itselle/kumppanille/kaveripiiriin. Kaveripiiri ajan myötä harvenee.
Teknologia kehittyy ja maailma muuttuu. Et olekaan enää tilanteen herra, kuten ennen.
Tarvitsisit jonkun sukupolvea nuoremman auttamaan/neuvomaan, miten asiat nykyisin hoidetaan. Haluaisit jonkun läheisen, jonka kanssa voit puhua muistakin, kuin tv-ohjelmista ja tuttavien enenevistä sairauksista.
Eikö olisikin kiva, jos sinulla on joku, joka pitää sinusta ja välittää sinusta vielä silloinkin, kun elämäsi ei olekaan enää niin "täyttä". Keneltä voit pyytää apua? Kenelle voit opettaa hyviä asioita?Se vaatisi uhrauksia. Sen raskauden, jonka jälkeen vyötärösi ei ole yhtä kapea kuin ennen. Lasten kasvattamisen kaikkine vaivoineen. Mielestäni lapsiperhearki on mukavaa, useimmiten hauskaakin. Vieraita lapsia en jaksaisi kaitsea, mutta omani ovat ihania.
Olen yksi kommentoijista. En ole terve, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä huolimatta tai ehkä jopa sitä suuremmalla syyllä olen lapseton.
En myöskään tarvitse vanhana nuorempaa neuvomaan asioissa, koska kehitän itseäni jatkuvasti, otan asioista selvää ja pysyn ajassa mukana.
Lapsipehe arki on omiin silmiin kaikkea muuta kuin mukavaa. Toisille sopii ja toisille ei.
On ihan järkevää olla tekemättä lapsia tällaiseen maailmaan, jossa nyt jo nähdään nälkää ja on muutakin karmeutta.
Vierailija kirjoitti:
Aika hassu tuo joka väittää vehtaavansa varatun kanssa, mutta ei ole maksua ottava. Luulee että sillä miehellä on vaan se ykkösnainen, niitähän on useampia. Olen itsekin ollut yksi sellainen monista joskus, tosin se päättyi klamydiaan, joten suosittelen olemaan tarkka kumin kanssa. Ja tiedoksi, olet aina kakkonen, pelkkä kakkonen
Voi sinua....etkö käsitä millään, että EN HALUAkaan olla mitään muuta, kuin 'kakkonen"!!!! En halua siitä miehestä mitään muuta, kuin satunnaisia tapaamisia; välillä pelkkää s****ä ja välillä vaikkapa kivaa matkaseuraa. Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää???
Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän off-topic, mutten malta olla tuomatta erästä näkökulmaa asiaan.
Vastauksissa on suuri osa sellaisia (oletetusti) terveen, työikäisen täyttä elämää elävien kirjoittamia. Elämä nykyisellään on hyvää ja vanhemmuudessa näkyy enemmälti vain haittapuolia.
Elämää on kuitenkin pitkälti tuon vaiheen jälkeenkin. Et ole enää töissä, sairauksia iskee itselle/kumppanille/kaveripiiriin. Kaveripiiri ajan myötä harvenee.
Teknologia kehittyy ja maailma muuttuu. Et olekaan enää tilanteen herra, kuten ennen.
Tarvitsisit jonkun sukupolvea nuoremman auttamaan/neuvomaan, miten asiat nykyisin hoidetaan. Haluaisit jonkun läheisen, jonka kanssa voit puhua muistakin, kuin tv-ohjelmista ja tuttavien enenevistä sairauksista.
Eikö olisikin kiva, jos sinulla on joku, joka pitää sinusta ja välittää sinusta vielä silloinkin, kun elämäsi ei olekaan enää niin "täyttä". Keneltä voit pyytää apua? Kenelle voit opettaa hyviä asioita?Se vaatisi uhrauksia. Sen raskauden, jonka jälkeen vyötärösi ei ole yhtä kapea kuin ennen. Lasten kasvattamisen kaikkine vaivoineen. Mielestäni lapsiperhearki on mukavaa, useimmiten hauskaakin. Vieraita lapsia en jaksaisi kaitsea, mutta omani ovat ihania.
Olen yksi kommentoijista. En ole terve, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä huolimatta tai ehkä jopa sitä suuremmalla syyllä olen lapseton.
En myöskään tarvitse vanhana nuorempaa neuvomaan asioissa, koska kehitän itseäni jatkuvasti, otan asioista selvää ja pysyn ajassa mukana.
Lapsipehe arki on omiin silmiin kaikkea muuta kuin mukavaa. Toisille sopii ja toisille ei.
Joku ei nyt täsmää..työkyvyttömyyseläkkeellä ja kehittää itseään jatkuvasti...? Jospa kehittäisit töihin itsesi jos olet kykenevä kehittämään itseäsi ja pysymään ajan hermolla...anteeksi jos oli ilkeästi sanottu, mutta ehkä et edes oikea henkilö ole, koska aika hassulta kuulostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hassu tuo joka väittää vehtaavansa varatun kanssa, mutta ei ole maksua ottava. Luulee että sillä miehellä on vaan se ykkösnainen, niitähän on useampia. Olen itsekin ollut yksi sellainen monista joskus, tosin se päättyi klamydiaan, joten suosittelen olemaan tarkka kumin kanssa. Ja tiedoksi, olet aina kakkonen, pelkkä kakkonen
Voi sinua....etkö käsitä millään, että EN HALUAkaan olla mitään muuta, kuin 'kakkonen"!!!! En halua siitä miehestä mitään muuta, kuin satunnaisia tapaamisia; välillä pelkkää s****ä ja välillä vaikkapa kivaa matkaseuraa. Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää???
Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!
Hups, meni tunteisiin tällä ikuisella kakkosella
Iha ku jotkut tietää jo tarhaiässä haluavansa suurperheen, mä oon tienny etten lapsia vaan halua. Täysi-ikäistyttyäni otin selvää mitkä on vaatimukset että saa "piuhat poikki" ja sen myös toteutin heti kun alaikäraja siihen tuli täyteen. Vaikka löysinkin hiukan myöhemmin vierelleni sen, jonka kanssa haluan vanheta, hänkään ei lapsia halua. Eletään tyytyväisinä kahdestaan. Vanhemmilleni en ole kertonut ratkaisustani, äiti sillointällöin elättelee toivetta yhdestä lapsenlapsesta lisää. Ja tykkään siltiin lapsista, tommone 2-6 vuotias on vallan hupaisaa seuraa kun kaikki on vielä ihan uutta ja tulee hauskoja oivalluksia. Että jos sen lapsen sais sen ikäsenä että kävelee jo itse ja osaa puhua, muttei ikääntyisi niin paljon että olisi kouluiässä, hetitännemullesellainen! Mitään täysin selittämättömästä syystä rääkyvää sinappikonetta en haluaisi ja teinitkin on, noh, ne kyseenalaistaa kaiken eikä tottele.
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä tässä on se, että me muut teemme uhrauksia mahdollistaaksemme velojen helpon ja hedonistisen elämäntavan. Toivon, että se huomioitaisiin jotenkin tulevaisuudessa. Vanhanpiian vero takaisin!
No sehän tässä just on se valintakysymys!!!! Itsepähän valitsitte niin ja siitä syystä me taas kieltäydyimme, koska emme halua olla niitä uhrautujia!
Ja outoa edes kitistä siitä, kun se kerran niin hirmuisesti teille antaa!!!!!!
Ensin selitetään suut vaahdossa, että miten upeaa ja mahtavaa se on ja miten me raukat jäädään vaille kaikesta! Sitten valitetaan perään!? Eikö sen kaiken upean ja mahtavan sitten pitäisi riittää korvaukseksi??? Mehän jäämme kostoksi sitä vaille!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!Hups, meni tunteisiin tällä ikuisella kakkosella
TYHMYYS se vaan menee aina tunteisiin....
Tämä toinen nainen-keskustelu menee äideillä siksi tunteisiin, koska heistä lähes jokainen on potentiaalinen uhri (jos ei ole jo yh). Valitettavasti perhe-elämä on niin haastavaa.
Olimme pääsiäisen aikaan tyttöporukalla Levillä ja aivan käsittämätöntä se miesten käytös siellä!!!! Että kyllä on syytäkin pelätä....
Ja vielä tämä OCD-äitien tinkaamis- ja tivaamismylly jaksaa jauhaa. On niillä aikaa tämmöiseenkin. Mieltä triggeröivät asiat jäävat kytemään yhä uudelleen ja uudelleen ja vaativat ilmaisua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen nainen-keskustelu menee äideillä siksi tunteisiin, koska heistä lähes jokainen on potentiaalinen uhri (jos ei ole jo yh). Valitettavasti perhe-elämä on niin haastavaa.
Olimme pääsiäisen aikaan tyttöporukalla Levillä ja aivan käsittämätöntä se miesten käytös siellä!!!! Että kyllä on syytäkin pelätä....
No levititkö miehille kunnolla? Joka ilta uusi perheeniskä "hoidossa" vai kuinka? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme pääsiäisen aikaan tyttöporukalla Levillä ja aivan käsittämätöntä se miesten käytös siellä!!!! Että kyllä on syytäkin pelätä....No levititkö miehille kunnolla? Joka ilta uusi perheeniskä "hoidossa" vai kuinka? :)
No oli siinä pari ihan kivaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis miehelle ilmainen pi**u. Kovastipa arvostat itseäsi.
Eri
Tähän sairaaseen yhteiskuntaan ja maailmaan teen palveluksen "lapselleni", että jätän synnyttämättä. Koronarokote huijaus ja pelko ettei lapsi synny terveenä kun piikit otin painostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!Olet siis miehelle ilmainen pi**u. Kovastipa arvostat itseäsi.
Eri
No, ihan samalla tavalla nämä miehenne ovat ilmaisia iloja, joten win-win! Ajattelitko, että sinkkuna pitäisi jalat ristissä olla????
Olen aseksuaali ja aromantikko, joten en halua seksiä enkä parisuhteita. Siitä seuraa se, ettei lapsiakaan tule. Tai no, voisi sitä toki hankkiutua lääketieteen ja luovutettujen siittiöiden avulla itsellisesti raskaaksi, mutta yksinhuoltajan elämä ei kuulu haaveisiini. Eikä se lapsi muutenkaan. Tykkään lapsista kovasti, mutta en halua vastuuta sellaisesta 24/7 vuosikausia, eli mieluiten katselen vieraiden lapsia kuin hankin omia. Ikää jo 38 eli pian menee ne vuodet ohikin jolloin olisi edes mahdollista.
Mikä ihmeen algoritmi tällä sivulla on, kun tämä keskustelu on joka kerta ykkösenä kun tulen sivustolle? Täällä on trendaavampia keskusteluita.
K-rokote teki minut lapsettomaksi. Siinä syy miksi en tee lasta vaikka hauluaisimmekin.
Ihan vapaasti 😂
Naimisissa oleva velahan ei sitä maksa ja yh:t maksaa.😂