Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
3361/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että joku määrittelee itsensä sen perusteella onko hänellä lapsia vai ei, ja vielä erikseen sen perusteella  haluaako hän lapsia tällä hetkellä vai ei. 

Tuohan on sama kun määrittelisi itsensä vanhemmaksi, ja katsoisi ainoastaan sitä kautta maailmaa. Teen näin koska olen äiti/isä, minä äitinä/isänä olen tätä mieltä jne.

Vielä hauskempaa on se että määritellään itsensä sitä kautta mitä itsellä ei ole, ja mitä itse ei halua. Minä en halua moottorikelkkaa, joten määrittelen itseni vapaaehtoisesti moottorikelkattomaksi, ja lähden kaikkeen keskusteluun siitä pisteestä.

:D

No näin juuri. Naurettavaa :D minulla on vapaus koska minulla ei ole moottorikelkkaa enkä sellaista riesakseni haluakaan, ne joilla on moottorikelkka eivät voi ymmärtää miten kivaa on kun ei ole moottorikelkkaa :D ja kaikki me ollaan kuitenkin eletty elämää ilman moottorikelkkaa. Siis ihan pelleilyä nuo vela hommat. Pitää vaan keksiä jotain selitystä sille elämänsä tyhjiölle.

Onko moottorikelkka sama kuin lapsi? Meneppä vielä kouluun, se on peruskoulu-pohjalta ponnistaminen just tätä tasoa.

Ai jaa, minusta se moottorikelkka oli oikein onnistunut vertaus ja vertausten käyttäminen yleensä kertoo hyvästä hahmotuskyvystä. Oletettu koulutustaso taas ei ollut millään tavalla asiassa relevantti.

- Ei myöskään moottorikelkkaa

Minä en halua koskaan koiraa, en ole koskaan tuntenut tarvetta hoivata koria, ne jotka niitä haluaa riesakseen niin hankkikoon. Minä määrittelen itseni vapaaehtoisesti koirattomaksi, eli olen veko. Ihan hassuja olette

No mitä tuumaisit siitä, että kun kertoisit ettet halua koiraa, niin sulle jatkuvasti tyrkytettäisiin sitä koiraa, ohitettaisiin sun päätös olla koiraton, sanottaisiin, että muutat vielä mielesi, tulet katumaan ettet koiraa ottanut. Ja että sun elämällä ei ole merkitystä, koska sulla ei ole koiraa. Että olet myös itsekäs, koska sulla ei ole koiraa, koska jokainen, aivan jokainen oikeasti haluaa sen koiran. Mutta kaikki ei vaan uskalla ottaa sitä. Ja että et tule koskaan kokemaan todellista rakkautta, koska sulla ei ole koiraa. Ja ei, et todellakaan itse tiedä mikä sulle on parasta, vaan me muut koiranomistajat sulle nyt kerrotaan, että otat sen koiran.

Miksi jäät jankkaamaan ihmisten kanssa? 

Loppuiko "argumentit"? Pitäiskö sun painua muualle tästä vela-ketjusta? Sulla ei ole kokemusta, etkä voi ymmärtää vela-asiaa. Sen ymmärtää vain sen kokenut. Mee jonnekin keskustelemaan vanhemmuudesta. Se on se sun juttu.

Vierailija
3362/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että joku määrittelee itsensä sen perusteella onko hänellä lapsia vai ei, ja vielä erikseen sen perusteella  haluaako hän lapsia tällä hetkellä vai ei. 

Tuohan on sama kun määrittelisi itsensä vanhemmaksi, ja katsoisi ainoastaan sitä kautta maailmaa. Teen näin koska olen äiti/isä, minä äitinä/isänä olen tätä mieltä jne.

Vielä hauskempaa on se että määritellään itsensä sitä kautta mitä itsellä ei ole, ja mitä itse ei halua. Minä en halua moottorikelkkaa, joten määrittelen itseni vapaaehtoisesti moottorikelkattomaksi, ja lähden kaikkeen keskusteluun siitä pisteestä.

Tiedän ihan tosi paljon ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä ja kaikki muutkin ihmiset sukupuolen mukaan joko äideiksi tai isiksi. Jossain on esiteltävä itsensä, niin ollaan niin ja niin monen äitejä tai isiä Kysyy kuulumisia, niin vastataan lastensa asioilla. Huoh. Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

Työterveydessä kertoo univaikeuksistaan työstressin takia, lääkäri kertoo sen kuuluvan lapsiperhearkeen ja sitten vasta huomaa kysyä, että olikos teillä lapsia. Plaah 😂

Js tosi usein saa agressiivisen purkauksen lapsiperheiden vanhemmilta siitä, miten heille ei koskaan tule koiraa, hyi!

No mitäs kysyi onko perhettä. Mulla on, siihen kuuluu aviomies, 2 koiraa, 2 undulaattia, hevonen, vanhemmat js sisarukset perheineen. En edes sano ikinä ettei ole lasta, sanon vaan nuo mitö on. Silti osa pillastuu koirista ja määrittelee itsensä koirattomaksi äidiksi 😂

Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

??? Häh?? Mitvit?

Eli sulla ei ole tästä asiasta kokemusta etkä voi sitä ymmärtää. Sen ymmärtää vain jos oma kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletteko te, jotka väitätte, että lisääntyminen on ihmisen elämäntarkoitus, että teidän omien vanhempien elämä olisi merkityksetöntä ilman teitä ja samalla että omat lapsenne ovat ihmisenä merkityksettömiä, jos eivät lisäänny?

Koska kaikki elävä kuolee ennemmin tai myöhemmin, elämää ei olisi ilman lisääntymistä. Itseasiassa lisääntyminen ja jälkeläisten onnistunut kasvattaminen sukukypsiksi on elämän jatkuvuuden kannalta se kaikista tärkein asia, joten yksilön kohdalla voinee sanoa että lisääntyminen on "elämän tarkoitus". Toki sen voi jättää tekemättä, mutta se ei noita tosiasioita miksikään muuta. Voi sitten valita elämän tarkoituksen vaikkapa ura edellä, eikä siinä mitään väärää ole. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaikkien panosta tarvitaan.

Vierailija
3364/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletteko te, jotka väitätte, että lisääntyminen on ihmisen elämäntarkoitus, että teidän omien vanhempien elämä olisi merkityksetöntä ilman teitä ja samalla että omat lapsenne ovat ihmisenä merkityksettömiä, jos eivät lisäänny?

Koska kaikki elävä kuolee ennemmin tai myöhemmin, elämää ei olisi ilman lisääntymistä. Itseasiassa lisääntyminen ja jälkeläisten onnistunut kasvattaminen sukukypsiksi on elämän jatkuvuuden kannalta se kaikista tärkein asia, joten yksilön kohdalla voinee sanoa että lisääntyminen on "elämän tarkoitus". Toki sen voi jättää tekemättä, mutta se ei noita tosiasioita miksikään muuta. Voi sitten valita elämän tarkoituksen vaikkapa ura edellä, eikä siinä mitään väärää ole. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaikkien panosta tarvitaan.[/quote

Ihminen on ihminen, ei eläin.

Vierailija
3365/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki elävä kuolee ennemmin tai myöhemmin, elämää ei olisi ilman lisääntymistä. Itseasiassa lisääntyminen ja jälkeläisten onnistunut kasvattaminen sukukypsiksi on elämän jatkuvuuden kannalta se kaikista tärkein asia, joten yksilön kohdalla voinee sanoa että lisääntyminen on "elämän tarkoitus". Toki sen voi jättää tekemättä, mutta se ei noita tosiasioita miksikään muuta. Voi sitten valita elämän tarkoituksen vaikkapa ura edellä, eikä siinä mitään väärää ole. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaikkien panosta tarvitaan.

Elämällä voi olla todella monia muitakin tarkoituksia kuin lisääntyminen! Esimerkiksi taiteen, musiikin, kirjallisuuden tuottaminen kaikkien rakennukseksi. Kutsumuksena voi olla vaikka muiden auttaminen, tieteen tekeminen, tutkimusmatkailu, sen tarkoituksen etsiminen, muutamia mainitakseni.

Vierailija
3366/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai sen kautta itseä ensisijaisesti määritellä, moni ei mieti aktiivisesti asiaa ennen kuin tulee esille keskustelussa. Mutta jos joku kysyy lapsiasioista, niin kyllä sitä mielummin vastaa totuudenmukaisesti, että en halua, en koe itselleni merkitykselliseksi. Kuin että en saanut tai jotain muuta omaan elämään liittymätöntä. Tälle "en halua lapsia" joku on sitten keksinyt tällaisen termin, ehkä erottaakseen sen olosuhteiden tuomasta lapsettomuudesta tai jotain. Sehän siinä onkin hauskaa, etteivät muut kysele miksi et halua moottorikelkkaa, vaikka heillä sellainen olisi. Jos kysyisikin, yleensä ymmärretään kun sanoo ettei kiinnosta. Ihan voi vaan sanoa kuten asia on, eikä tälle tarvitse antaa nimeä tai etsiä syytä siihen.

Eli määrittelee itsensä velaksi, ettei vaan kukaan luule hänen kärsivän lapsettomuudesta. Ihan ku olisitte jotenki parempia ku he jotka eivät saa lasta vaikka haluaisivat. Ollaan ihan vaan ihmisiä, jotkut meistä on onnekkaita ja saavat perillisiä ja sitten on toiset jotka eivät niitä saa. Piste. Totuushan se on.

Sinä olet täysin väärässä.

Vierailija
3367/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta lapsia haluaa eniten ne, jotka kokee äitiyden jotenkin ammattina, eivätkä ole kovin korkeasti koulutettuja. Korkeasti kouluttuneilla naisilla, joilla on hyvä palkka, on muitakin tarkoituksia elämässä ja varaa elää, miten haluaa. 

Minustakin tuntuu että äityis on biologinen kutsu jota ei voi välttää, se on naisessa sisäisesti.

Ei ole.

Vierailija
3368/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiksi päätyneet ihmiset ovat äksyjä, väsyneitä, itsekkäitä ja heillä on hirveä tarve puuttua toisten elämään väittämällä, että lisääntyminen on elämän tarkoitus. Ei muuten ole.

Lisäksi vanhemmat eivät arvosta edes itseään. Nähdään ettei omalla elämällä ole merkitystä ilman jälkikasvua.

Kuka nyt tuollaista elämää haluaisi.

Ei olla sen parempia kuin esim. virukset. Elämän tarkoitus on luoda lisää elämää, aivan kuten virukset joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin lisääntyä, on ihmisenkin perimmäinen syy täällä oloon lisääntyminen.

Se vaan on totuus, että vasta kun saa oman lapsen ymmärtää mitä on rakkaus ja miksi olemme tässä maailmassa. Saada kasvattaa pieni ihminen aikuiseksi, ei sen suurempaa onnea ole.

Kyllä ihminen eroaa viruksista hyvin monella tapaa. Meillä on esimerkiksi hyvin monimutkainen kulttuuri ja pystymme ajattelemaan sekä mennyttä, tulevaa että nykyhetkeä.

Se on hyvin surullista, jos elämä typistyy pelkkään lisääntymiseen, onneksi on toisenlaistakin ajattelua. Eihän me kehityttäisi mihinkään, jos oltaisiin jääty eläimen tasolle ihan vaan lisääntymään.

Pelkkää soopaa tuo "sitten vasta ymmärrät rakkaudesta" -höpötys. Kyllä minä teen hyvin paljon muita mielekkäämpiä asioita kuin hoidan toista ihmistä. Minulla on elämänmittainen ilo, onni, rakkaus ja merkitys elämälleni. Mitäs sinä teet kun se lapsi lähtee elämään omaa elämää? Seuraat vierestä, kun toinen elää? Hankippa kuule ihan oma elämä.

Voi kultapieni, ei se ole joko tai, ei omasta elämästä tarvitse luopua kun saa lapsia. Niin on vääristynyt kuva lapsettomilla meidän vanhempien maailmasta. Meillä on kaikki mitä lapsettomilla ja vielä elämän tarkoitus ja suurin lahja siihen päälle. Olen pahoillani, että sinulta se puuttuu.

Sulta puuttuu se tärkein eli vapaus. En ole pahoillani sun puolesta, itseppä tuota halusit.

Miksi vanhemmilta puuttuisi vapaus? Meillä on ihan yhtä paljon tunteja päivässä kuin muillakin. Jokainen päättää itse miten tuntinsa käyttää. Vapaus voi merkitä eri asiaa eri ihmisille.

LOL, no sinä hoidat niitä lapsia ja fasilitoit heidän elämää.

LOL ja se tarkoittaa minulle vapautta, koska saan elää omanlaistani elämää ja koen että elämälläni on tarkoitus

Surullista ja myös itsekästä, että tarvitset toisen ihmisen tuomaan sinulle elämäntarkoituksen. Et itsenäsi riitä? Minä riitän

Toivon että tuo uskomuksesi kantaa sinua ja tuo sinulle rauhan

Tätäkään lapselliset eivät koskaan pysty ymmärtämään eikä kokemaan. Että elämässä voi ja on tarkoitus ilman, että tarvitsee sen vuoksi jälkeläinen tehdä. Että ihan oma kapasiteetti riittää. Tätä ei voi ymmärtää muut kuun sen kokeneet eli velat. Lapselliset eivät pysty ymmärtämään, eivätkä koskaan tule kokemaan. Jäävät ulkopuolelle, niinkuin monessa muussakin asiassa.

Olin itsekin vela. Kunnes lopulta uskalsin hankkia lapsen. Ja nyt vasta olen oikeasti onnellinen.

Olet ollut lapseton, et vela. Vela-elämässä ei ole kyse siitä, että ei uskalla hankkia lapsia, vaan siitä, että niitä ei halua. Sinä halusit, uskalsit ja sait. Nyt suu tukkoon velojen asioista, joita et pysty ymmärtämään. Kokemus puuttuu.

Vanhapiika oli ennen se nimitys. Kaikki pitää saada kuulostamaan niin hienolta nykyään ja kaikelle pitää olla oma leimansa.

Vanhapiika on naimaton nainen. Vela voi olla myös naimisissa, kuten minä olen, olen ollut jo pian 31 vuotta. Kerroin miehelle heti seurustelun alkuvaiheessa 34 vuotta sitten, että minä en sitten lapsia tee, ota tai jätä. Mies otti, ja on ollut omien sanojensa mukaan tyytyväinen asiaintilasta.

Vierailija
3369/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihan tosi paljon ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä ja kaikki muutkin ihmiset sukupuolen mukaan joko äideiksi tai isiksi. Jossain on esiteltävä itsensä, niin ollaan niin ja niin monen äitejä tai isiä Kysyy kuulumisia, niin vastataan lastensa asioilla. Huoh. Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

Työterveydessä kertoo univaikeuksistaan työstressin takia, lääkäri kertoo sen kuuluvan lapsiperhearkeen ja sitten vasta huomaa kysyä, että olikos teillä lapsia. Plaah 😂

Js tosi usein saa agressiivisen purkauksen lapsiperheiden vanhemmilta siitä, miten heille ei koskaan tule koiraa, hyi!

No mitäs kysyi onko perhettä. Mulla on, siihen kuuluu aviomies, 2 koiraa, 2 undulaattia, hevonen, vanhemmat js sisarukset perheineen. En edes sano ikinä ettei ole lasta, sanon vaan nuo mitö on. Silti osa pillastuu koirista ja määrittelee itsensä koirattomaksi äidiksi 😂

Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.

??? Häh?? Mitvit?

Miksi ihmeessä aspahlö kuunaan NIMITTÄISI/muutenkaan turhaan lokeroisi asiakkaita yhtään miksikään?

Vierailija
3370/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole kieltämässä sinua lisääntymästä. Lisäänny kaikin voimin vaikka joka vuosi! Älä kuitenkaan odota sitä niiltä, jotka eivät sitä halua. Emme nyt ihan vielä elä totalitarismissa, vaikka neljä seuraavaa vuotta voivat sen asian vielä muuttaakin. Merkit siitä ovat jo olemassa.

Vierailija
3371/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhdellä kappaleella teet tarkoituksettomaksi heidän elämän, joiden lapsi menehtyy, joiden lapsi ei voi saada omia lapsia jne. Onko sillä mitään väliä, jos tuo "tarkoitus" ei täyty? Mistä vain syystä. Puhut vain siitä, että sen jättää tekemättä. Entä jos yrittää ja tarkoitus jää saavuttamatta? Täytyykö kuolla vailla merkitystä?

Näissä aina näyttäytyy todellisen ymmärryksen ja suvaitsevaisuuden puute, kun vähän kaivaa. Vaikka viesti on olevinaan jalo ja yhteistä hyvää ajatteleva. Tyhjää täynnä, onttoa.

Vierailija
3372/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa palvella ja hoitaa toista ihmistä alussa 24/7 ja vielä pitkään vauvavaiheen jälkeenkin lapset tarvitsee paljon huolenpitoa ja kasvatusta. En jaksaisi olla vuorovaikutuksessa, ottaa kiukunpuuskia vastaan ja käydä samoja asioita läpi kerta toisensa jälkeen ja opettaa tunnetaitoja. Oma etiikka ei toisaalta antaisi periksi hoitaa hommaa "huonosti" joten todennäköisesti uupuisin. Mua ei kiinnosta muut ihmiset, en jaksaisi kaikkea päiväkoti- ja koulusäätöjä tai harrastuksia. Pitäisi verkostoitua ja opettaa lapselle sosiaalisia taitoja ja muiden ihmisten ymmärtämistä vaikka itseä lähinnä vituttaa kun joutuu puhumaan muille ihmisille. Ei kiinnosta perhejargoni miten meillä on nyt syöty ja kakattu ja sitä ja tätä.

Mietin kyllä että varmasti menetän jonkinlaisen kokemuksen, sillä uskon että rakastaisin lastani/lapsiani ja varmasti saisin myös mielihyvää ja tarkoituksentunnetta, mutta silti koen että en halua olla äiti ja elää perhearkea. Koska arkea se pitkälti on, ja mulla ainakin nousee karvat pystyyn kun joskus oon kuullut että vanhemmat ensin päivän kypsyy lapseen ja väsyy ja huutaa ja tiuskii ja toivoo että lapsi menis vaan aikaisin nukkumaan ja sitten siinä lapsen nukkuessa tuntee sen hetken että onhan tuo aika ihana - ei kyllä oikein vastaa omaa käsitystä onnellisesta elämästä jos oot 10 min illalla onnellinen sun lapsestas mutta muuten oot vaan väsynyt, useita vuosia.

Vierailija
3373/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki elävä kuolee ennemmin tai myöhemmin, elämää ei olisi ilman lisääntymistä. Itseasiassa lisääntyminen ja jälkeläisten onnistunut kasvattaminen sukukypsiksi on elämän jatkuvuuden kannalta se kaikista tärkein asia, joten yksilön kohdalla voinee sanoa että lisääntyminen on "elämän tarkoitus". Toki sen voi jättää tekemättä, mutta se ei noita tosiasioita miksikään muuta. Voi sitten valita elämän tarkoituksen vaikkapa ura edellä, eikä siinä mitään väärää ole. Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja kaikkien panosta tarvitaan.[/quote

Ihminen on ihminen, ei eläin.

Ihminen on eläin. Ihimislaji kuuluu eläinkuntaan ja siellä ihmisapinoiden yläheimoon. Samaan yläheimoon kuuluvat myös mm. gorillat, simpanssit ja orangit. Esimerkiksi simpanssien kanssa ihmiset jakavat 99 % DNA:sta, eli ollemme todella läheistä sukua simpansseille.

Tällaisten perustason biologisten tosiasioiden luulisi olevan 2020-luvun Suomessa ihan yleisesti tiedossa...

Vierailija
3374/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhdellä kappaleella teet tarkoituksettomaksi heidän elämän, joiden lapsi menehtyy, joiden lapsi ei voi saada omia lapsia jne. Onko sillä mitään väliä, jos tuo "tarkoitus" ei täyty? Mistä vain syystä. Puhut vain siitä, että sen jättää tekemättä. Entä jos yrittää ja tarkoitus jää saavuttamatta? Täytyykö kuolla vailla merkitystä?

Näissä aina näyttäytyy todellisen ymmärryksen ja suvaitsevaisuuden puute, kun vähän kaivaa. Vaikka viesti on olevinaan jalo ja yhteistä hyvää ajatteleva. Tyhjää täynnä, onttoa.

Jokainen voi ihan vapaasti keksiä itse itselleen elämän tarkoituksen. Kuten kirjoitin, siinä ei ole mitään väärää. Pointtina vain se, että silloin omat geenit eivät mene eteenpäin joten evoluution näkökulmasta päädytään yksilön kohdalla umpikujaan. Elämän itsensä päätavoite jää siis toteutumatta.

Tähän asiaan liittyvänä kuriositeettina, vanhin ihmisillä (ja suurella osalla muista eliöistä) yhä käytössä oleva geeni ilmestyi perimään yli 2 miljardia vuotta sitten.

Vierailija
3375/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä tämä keskustelu, jossa äidit jankuttaa miten ihanaa se äitiys on. Samaan aikaan kitistään päivähoitokriisistä, kun heillä kaikilla on h*****nmoinen kiire dumpata ne vaippaikäiset, puhumattomat ja kävelytaidottomat vauvansa yhteiskunnan hoidettaviksi!!!!!

Samoin kitistään, kun ei riitä raha ruokaan eikä lasten harrastuksiin.

Koulussa kiusataan ja vähintään puolella lapsista on kirjon diagnoosi.

Kyllä se niiiiiin ihanalta ja kovin houkuttelevalta kuulostaa se äitiys.....ilman kaikkea tuota on kyllä elämä tyhjää ja tylsää!

Vierailija
3376/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kyllä tämä keskustelu, jossa äidit jankuttaa miten ihanaa se äitiys on. Samaan aikaan kitistään päivähoitokriisistä, kun heillä kaikilla on h*****nmoinen kiire dumpata ne vaippaikäiset, puhumattomat ja kävelytaidottomat vauvansa yhteiskunnan hoidettaviksi!!!!!

Kyllä se niiiiiin ihanalta ja kovin houkuttelevalta kuulostaa se äitiys.....ilman kaikkea tuota on kyllä elämä tyhjää ja tylsää!

Aika suppea näkemys sulla, tää on just tätä että ei lapseton voi ymmärtää miten paljon tää elämä antaa, eikö ole uskomatonta, noin paljon negaa ja silti tää on elämässä parasta mitä vaan voi olla

Vierailija
3377/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat ja se, etten usko tämän maapallon olevan kovin elinkelpoinen paikka enää kauaa.

Vierailija
3378/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika suppea näkemys sulla, tää on just tätä että ei lapseton voi ymmärtää miten paljon tää elämä antaa, eikö ole uskomatonta, noin paljon negaa ja silti tää on elämässä parasta mitä vaan voi olla <3

Ja sitten on olemassa myös niitä, jotka voi ihan helposti myöntää, että ihan kamalaa on välillä ja se toinen vaihtoehtokin (eli lapsettomuus) olisi ollut ihan yhtä hyvä ratkaisu. Näin siis eräs perheellinen kaverini viime viikolla totesi! Arvostan, koska hänellä oli pokkaa sanoa se, mitä kaikki ajattelee, mutta ei voi missään tapauksessa sanoa ääneen, koska se on niin valtava tabu, kuten tästäkin ketjusta voi taas päätellä!

Vierailija
3379/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika suppea näkemys sulla, tää on just tätä että ei lapseton voi ymmärtää miten paljon tää elämä antaa, eikö ole uskomatonta, noin paljon negaa ja silti tää on elämässä parasta mitä vaan voi olla <3

Ja sitten on olemassa myös niitä, jotka voi ihan helposti myöntää, että ihan kamalaa on välillä ja se toinen vaihtoehtokin (eli lapsettomuus) olisi ollut ihan yhtä hyvä ratkaisu. Näin siis eräs perheellinen kaverini viime viikolla totesi! Arvostan, koska hänellä oli pokkaa sanoa se, mitä kaikki ajattelee, mutta ei voi missään tapauksessa sanoa ääneen, koska se on niin valtava tabu, kuten tästäkin ketjusta voi taas päätellä!

Näinhän ne meidänkin vanhemmat hokee, että ois voinu meidät jättää tekemättäkin XD

Vierailija
3380/5302 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on lapsellisilta pois se, että joku ei hanki lasta? Miksi se herättää niin valtavaa vihaa heissä? En käsitä!

Enkä keksi mitään muuta vastausta, kuin kateus!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän