Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Ei kiinnosta kirkuvat kakarat. Haluan matkustella ja nauttia omasta elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Hassua että joku määrittelee itsensä sen perusteella onko hänellä lapsia vai ei, ja vielä erikseen sen perusteella haluaako hän lapsia tällä hetkellä vai ei.
Tuohan on sama kun määrittelisi itsensä vanhemmaksi, ja katsoisi ainoastaan sitä kautta maailmaa. Teen näin koska olen äiti/isä, minä äitinä/isänä olen tätä mieltä jne.
Vielä hauskempaa on se että määritellään itsensä sitä kautta mitä itsellä ei ole, ja mitä itse ei halua. Minä en halua moottorikelkkaa, joten määrittelen itseni vapaaehtoisesti moottorikelkattomaksi, ja lähden kaikkeen keskusteluun siitä pisteestä.
:D
Tiedän ihan tosi paljon ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä ja kaikki muutkin ihmiset sukupuolen mukaan joko äideiksi tai isiksi. Jossain on esiteltävä itsensä, niin ollaan niin ja niin monen äitejä tai isiä Kysyy kuulumisia, niin vastataan lastensa asioilla. Huoh. Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.
Työterveydessä kertoo univaikeuksistaan työstressin takia, lääkäri kertoo sen kuuluvan lapsiperhearkeen ja sitten vasta huomaa kysyä, että olikos teillä lapsia. Plaah 😂
Js tosi usein saa agressiivisen purkauksen lapsiperheiden vanhemmilta siitä, miten heille ei koskaan tule koiraa, hyi!
No mitäs kysyi onko perhettä. Mulla on, siihen kuuluu aviomies, 2 koiraa, 2 undulaattia, hevonen, vanhemmat js sisarukset perheineen. En edes sano ikinä ettei ole lasta, sanon vaan nuo mitö on. Silti osa pillastuu koirista ja määrittelee itsensä koirattomaksi äidiksi 😂
Vanhempieni ajatukset eivät ole minun huoleni millään tavalla, he ovat itse vastuussa omista tunteistaan.
Minä en halua lapsia koska olen jo lapsuudessa oppinut että perhe-elämä on saatanasta sekä minussa ei ole mitään äidinvaistoa, en halua olla vastuussa ihmishengestä. Ja lapsen saadakseen pitäisi harrastaa seksiä ja minä en sitäkään halua.
Koska olen jo 30 enkä osaa edes pitää huolta itsestäni. Kaikista ei vaan ole ottamaan vastuuta lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että joku määrittelee itsensä sen perusteella onko hänellä lapsia vai ei, ja vielä erikseen sen perusteella haluaako hän lapsia tällä hetkellä vai ei.
Tuohan on sama kun määrittelisi itsensä vanhemmaksi, ja katsoisi ainoastaan sitä kautta maailmaa. Teen näin koska olen äiti/isä, minä äitinä/isänä olen tätä mieltä jne.
Vielä hauskempaa on se että määritellään itsensä sitä kautta mitä itsellä ei ole, ja mitä itse ei halua. Minä en halua moottorikelkkaa, joten määrittelen itseni vapaaehtoisesti moottorikelkattomaksi, ja lähden kaikkeen keskusteluun siitä pisteestä.
No näin juuri. Naurettavaa :D minulla on vapaus koska minulla ei ole moottorikelkkaa enkä sellaista riesakseni haluakaan, ne joilla on moottorikelkka eivät voi ymmärtää miten kivaa on kun ei ole moottorikelkkaa :D ja kaikki me ollaan kuitenkin eletty elämää ilman moottorikelkkaa. Siis ihan pelleilyä nuo vela hommat. Pitää vaan keksiä jotain selitystä sille elämänsä tyhjiölle.
Onko moottorikelkka sama kuin lapsi? Meneppä vielä kouluun, se on peruskoulu-pohjalta ponnistaminen just tätä tasoa.
Ai jaa, minusta se moottorikelkka oli oikein onnistunut vertaus ja vertausten käyttäminen yleensä kertoo hyvästä hahmotuskyvystä. Oletettu koulutustaso taas ei ollut millään tavalla asiassa relevantti.
- Ei myöskään moottorikelkkaa
Minä en halua koskaan koiraa, en ole koskaan tuntenut tarvetta hoivata koria, ne jotka niitä haluaa riesakseen niin hankkikoon. Minä määrittelen itseni vapaaehtoisesti koirattomaksi, eli olen veko. Ihan hassuja olette
Kuinka usein sinulta kysytään onko sulla koiraa? Kuinka usein implikoidaan, että tämä koirattomuus tekee sinusta jotenkin vastuuttoman tai itsekkään? Sitähän minäkin, tosi hassu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin juuri. Naurettavaa :D minulla on vapaus koska minulla ei ole moottorikelkkaa enkä sellaista riesakseni haluakaan, ne joilla on moottorikelkka eivät voi ymmärtää miten kivaa on kun ei ole moottorikelkkaa :D ja kaikki me ollaan kuitenkin eletty elämää ilman moottorikelkkaa. Siis ihan pelleilyä nuo vela hommat. Pitää vaan keksiä jotain selitystä sille elämänsä tyhjiölle.
Onko moottorikelkka sama kuin lapsi? Meneppä vielä kouluun, se on peruskoulu-pohjalta ponnistaminen just tätä tasoa.
Ai jaa, minusta se moottorikelkka oli oikein onnistunut vertaus ja vertausten käyttäminen yleensä kertoo hyvästä hahmotuskyvystä. Oletettu koulutustaso taas ei ollut millään tavalla asiassa relevantti.
Minä en halua koskaan koiraa, en ole koskaan tuntenut tarvetta hoivata koria, ne jotka niitä haluaa riesakseen niin hankkikoon. Minä määrittelen itseni vapaaehtoisesti koirattomaksi, eli olen veko. Ihan hassuja olette
Kuinka usein sinulta kysytään onko sulla koiraa? Kuinka usein implikoidaan, että tämä koirattomuus tekee sinusta jotenkin vastuuttoman tai itsekkään? Sitähän minäkin, tosi hassu juttu.
Tietenkään ei koirasta kysytä. Lapsista ilman muuta kysytään jatkuvasti ja sen vuoksi syrjitään. Olet ilmeisesti mies. Naisten maailmassa on kato aivan eri säännöt ja normit. Lapsettomuus on naiselle edelleen tosi nou nou.
Tämä täysin sekopäisen sairaaksi mennyt maailma ja suomalainen peruskoulu on täysin mätä. Sekopäälapsiteinit ja vanhemmat vedättää koko systeemiä.
Ihminen voi olla täysin tyytyväinen ilman lapsia tai puolisoa,kaikille ei sovi sama.
Vierailija kirjoitti:
Musta lapsia haluaa eniten ne, jotka kokee äitiyden jotenkin ammattina, eivätkä ole kovin korkeasti koulutettuja. Korkeasti kouluttuneilla naisilla, joilla on hyvä palkka, on muitakin tarkoituksia elämässä ja varaa elää, miten haluaa.
Puhutko nyt siis omasta äidistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai sen kautta itseä ensisijaisesti määritellä, moni ei mieti aktiivisesti asiaa ennen kuin tulee esille keskustelussa. Mutta jos joku kysyy lapsiasioista, niin kyllä sitä mielummin vastaa totuudenmukaisesti, että en halua, en koe itselleni merkitykselliseksi. Kuin että en saanut tai jotain muuta omaan elämään liittymätöntä. Tälle "en halua lapsia" joku on sitten keksinyt tällaisen termin, ehkä erottaakseen sen olosuhteiden tuomasta lapsettomuudesta tai jotain. Sehän siinä onkin hauskaa, etteivät muut kysele miksi et halua moottorikelkkaa, vaikka heillä sellainen olisi. Jos kysyisikin, yleensä ymmärretään kun sanoo ettei kiinnosta. Ihan voi vaan sanoa kuten asia on, eikä tälle tarvitse antaa nimeä tai etsiä syytä siihen.
Eli määrittelee itsensä velaksi, ettei vaan kukaan luule hänen kärsivän lapsettomuudesta. Ihan ku olisitte jotenki parempia ku he jotka eivät saa lasta vaikka haluaisivat. Ollaan ihan vaan ihmisiä, jotkut meistä on onnekkaita ja saavat perillisiä ja sitten on toiset jotka eivät niitä saa. Piste. Totuushan se on.
Sitten on heitä, jotka eivät halua lapsia. Piste ja huutomerkki. Totuus.
Mistä tietää että ihminen on vela tai vegaani? -He kertovat sen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta lapsia haluaa eniten ne, jotka kokee äitiyden jotenkin ammattina, eivätkä ole kovin korkeasti koulutettuja. Korkeasti kouluttuneilla naisilla, joilla on hyvä palkka, on muitakin tarkoituksia elämässä ja varaa elää, miten haluaa.
Minustakin tuntuu että äityis on biologinen kutsu jota ei voi välttää, se on naisessa sisäisesti.
Eikä vanhemmuus ole kirjoitettu ainoastaan naisten geeneihin. Näin miehenä minussa tapahtui useampikin täysin odottamattomon muutoksia kun tulin/olin tulossa isäksi.
Sain esimerkiksi aika vahvan korkean paikan kammon kun ennen en pelännyt ollenkaan korkeita paikkoja, ja itsesuojeluvaisto muuttui muutenkin aivan uudelle tasolle tuossa kohtaa. Innostuin myös vaimon raskausaikana aivan älyttömästi musiikin soittamisesta jota olin harrastanut viimeksi silloin kun olin itse lapsi, Soittoharrastus on itseasiassa pysynyt tärkeimpänä harrastuksenani koko sen 12 vuotta mitä tuosta heräämisestä on aikaa.
Mikä oudointa, olen kuullut aivan vastaavista identiteettimuutoksia muiden isien suusta. Selkeästi siis myös miehillä jotkin geenit kytkeytyivät päälle kun jälkikasvua tulee. Tuon itsesuojeluvaiston muutoksen logiikan vielä tajuan, mutta musiikin merkityksen kasvamista en. Olisiko kyse sitten siitä, että tunteet jotenkin herkistyvät kun tulee vanhemmaksi? Tai että antaa jotenkin peräksi "pehmeille" tunteilleen.
Ajatteletteko te, jotka väitätte, että lisääntyminen on ihmisen elämäntarkoitus, että teidän omien vanhempien elämä olisi merkityksetöntä ilman teitä ja samalla että omat lapsenne ovat ihmisenä merkityksettömiä, jos eivät lisäänny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiksi päätyneet ihmiset ovat äksyjä, väsyneitä, itsekkäitä ja heillä on hirveä tarve puuttua toisten elämään väittämällä, että lisääntyminen on elämän tarkoitus. Ei muuten ole.
Lisäksi vanhemmat eivät arvosta edes itseään. Nähdään ettei omalla elämällä ole merkitystä ilman jälkikasvua.
Kuka nyt tuollaista elämää haluaisi.
Ei olla sen parempia kuin esim. virukset. Elämän tarkoitus on luoda lisää elämää, aivan kuten virukset joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin lisääntyä, on ihmisenkin perimmäinen syy täällä oloon lisääntyminen.
Se vaan on totuus, että vasta kun saa oman lapsen ymmärtää mitä on rakkaus ja miksi olemme tässä maailmassa. Saada kasvattaa pieni ihminen aikuiseksi, ei sen suurempaa onnea ole.
Kyllä ihminen eroaa viruksista hyvin monella tapaa. Meillä on esimerkiksi hyvin monimutkainen kulttuuri ja pystymme ajattelemaan sekä mennyttä, tulevaa että nykyhetkeä.
Se on hyvin surullista, jos elämä typistyy pelkkään lisääntymiseen, onneksi on toisenlaistakin ajattelua. Eihän me kehityttäisi mihinkään, jos oltaisiin jääty eläimen tasolle ihan vaan lisääntymään.
Pelkkää soopaa tuo "sitten vasta ymmärrät rakkaudesta" -höpötys. Kyllä minä teen hyvin paljon muita mielekkäämpiä asioita kuin hoidan toista ihmistä. Minulla on elämänmittainen ilo, onni, rakkaus ja merkitys elämälleni. Mitäs sinä teet kun se lapsi lähtee elämään omaa elämää? Seuraat vierestä, kun toinen elää? Hankippa kuule ihan oma elämä.
Voi kultapieni, ei se ole joko tai, ei omasta elämästä tarvitse luopua kun saa lapsia. Niin on vääristynyt kuva lapsettomilla meidän vanhempien maailmasta. Meillä on kaikki mitä lapsettomilla ja vielä elämän tarkoitus ja suurin lahja siihen päälle. Olen pahoillani, että sinulta se puuttuu.
Sulta puuttuu se tärkein eli vapaus. En ole pahoillani sun puolesta, itseppä tuota halusit.
Miksi vanhemmilta puuttuisi vapaus? Meillä on ihan yhtä paljon tunteja päivässä kuin muillakin. Jokainen päättää itse miten tuntinsa käyttää. Vapaus voi merkitä eri asiaa eri ihmisille.
LOL, no sinä hoidat niitä lapsia ja fasilitoit heidän elämää.
LOL ja se tarkoittaa minulle vapautta, koska saan elää omanlaistani elämää ja koen että elämälläni on tarkoitus
Surullista ja myös itsekästä, että tarvitset toisen ihmisen tuomaan sinulle elämäntarkoituksen. Et itsenäsi riitä? Minä riitän
Toivon että tuo uskomuksesi kantaa sinua ja tuo sinulle rauhan
Tätäkään lapselliset eivät koskaan pysty ymmärtämään eikä kokemaan. Että elämässä voi ja on tarkoitus ilman, että tarvitsee sen vuoksi jälkeläinen tehdä. Että ihan oma kapasiteetti riittää. Tätä ei voi ymmärtää muut kuun sen kokeneet eli velat. Lapselliset eivät pysty ymmärtämään, eivätkä koskaan tule kokemaan. Jäävät ulkopuolelle, niinkuin monessa muussakin asiassa.
Olin itsekin vela. Kunnes lopulta uskalsin hankkia lapsen. Ja nyt vasta olen oikeasti onnellinen.
Mikä tuo uskallus-juttu on? Onko monellakin esteenä pelko ja uskallus, sen voittaminen, eikä muu pohdinta asian ympärillä? Toki monella näin voi olla. Mutta ei kaikilla. Monet uskaltavat ottaa riskiä, uhkapelata, muttei se tarkoita että se kannattaisi. Jos muut perusteet pitävät, ei uskalluksen puutteen pidä antaa tietenkään torpata asiaa. Täytyy katsoa kokonaisuutta. Mutta jos kyse on muista syistä, ei ole järkeä toteuttaa vain jotta voittaa itsensä. Siihen riittää ilmaisutaidon kurssi tai laskuvarjohyppy.
On monella, ja itsellänikin olisi jos nyt pitäisi asiaa pohtia. Onneksi ei tarvitse, kun omat on jo aikuisia.
Sääliksi käy niitä joilla on halu perheeseen, mutta korona/sota/elinkustannusten nousu/työpaikan puute/kumppanin puute/epäluottamus muita ihmisiä,tulevaisuutta kohtaan jne.
Miten voi olla näin vaikeaa sisäistää/tajuta: "Te naiset jotka ette halua omia lapsia?" -> Muilta ei nyt kysytä.
Miten voi olla noin tyhmä ettei ymmärrä mitä lainaaminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tuumaisit siitä, että kun kertoisit ettet halua koiraa, niin sulle jatkuvasti tyrkytettäisiin sitä koiraa, ohitettaisiin sun päätös olla koiraton, sanottaisiin, että muutat vielä mielesi, tulet katumaan ettet koiraa ottanut. Ja että sun elämällä ei ole merkitystä, koska sulla ei ole koiraa. Että olet myös itsekäs, koska sulla ei ole koiraa, koska jokainen, aivan jokainen oikeasti haluaa sen koiran. Mutta kaikki ei vaan uskalla ottaa sitä. Ja että et tule koskaan kokemaan todellista rakkautta, koska sulla ei ole koiraa. Ja ei, et todellakaan itse tiedä mikä sulle on parasta, vaan me muut koiranomistajat sulle nyt kerrotaan, että otat sen koiran.
Miksi jäät jankkaamaan ihmisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
En pidä lapsista. En siis vihaa lapsia, mutta en ole millään tavalla kiinnostunut lapsista. Tulen lapsien kanssa kai ihan hyvin toimeen, mutta siihen se jää. Minkäänlaista äidinvaistoa minulla ei koskaan ole ollut. Mitä vanhemmaksi tulen sitä tyytyväisempi olen päätökseeni.
Totta kai vanhempani haluaisivat lapsenlapsia, mutta en minä sen takia lapsia ala tekemään.
Eivät kaikki välttämättä halua lastenlapsia,lähes kaikki varmaan rakastavat heitä jos heitä on,mutta monelle asia voi olla täysin neutraali eikä välttämättä toivelistalla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai sen kautta itseä ensisijaisesti määritellä, moni ei mieti aktiivisesti asiaa ennen kuin tulee esille keskustelussa. Mutta jos joku kysyy lapsiasioista, niin kyllä sitä mielummin vastaa totuudenmukaisesti, että en halua, en koe itselleni merkitykselliseksi. Kuin että en saanut tai jotain muuta omaan elämään liittymätöntä. Tälle "en halua lapsia" joku on sitten keksinyt tällaisen termin, ehkä erottaakseen sen olosuhteiden tuomasta lapsettomuudesta tai jotain. Sehän siinä onkin hauskaa, etteivät muut kysele miksi et halua moottorikelkkaa, vaikka heillä sellainen olisi. Jos kysyisikin, yleensä ymmärretään kun sanoo ettei kiinnosta. Ihan voi vaan sanoa kuten asia on, eikä tälle tarvitse antaa nimeä tai etsiä syytä siihen.
Eli määrittelee itsensä velaksi, ettei vaan kukaan luule hänen kärsivän lapsettomuudesta. Ihan ku olisitte jotenki parempia ku he jotka eivät saa lasta vaikka haluaisivat. Ollaan ihan vaan ihmisiä, jotkut meistä on onnekkaita ja saavat perillisiä ja sitten on toiset jotka eivät niitä saa. Piste. Totuushan se on.
Tässä oiva esimerkki syrjinnästä. Että omasta velaisuudesta ei saa kertoa, se on merkityksetöntä, turhaa tietoa.
Mites sitten, mistä tietää että ihminen on vanhempi, hänellä on lapsia? No se aivan varmasti sen kertoo sulle, vaikka ei edes kysyttäisi.
Nunna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihan tosi paljon ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä ja kaikki muutkin ihmiset sukupuolen mukaan joko äideiksi tai isiksi. Jossain on esiteltävä itsensä, niin ollaan niin ja niin monen äitejä tai isiä Kysyy kuulumisia, niin vastataan lastensa asioilla. Huoh. Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.
Työterveydessä kertoo univaikeuksistaan työstressin takia, lääkäri kertoo sen kuuluvan lapsiperhearkeen ja sitten vasta huomaa kysyä, että olikos teillä lapsia. Plaah 😂
Js tosi usein saa agressiivisen purkauksen lapsiperheiden vanhemmilta siitä, miten heille ei koskaan tule koiraa, hyi!
No mitäs kysyi onko perhettä. Mulla on, siihen kuuluu aviomies, 2 koiraa, 2 undulaattia, hevonen, vanhemmat js sisarukset perheineen. En edes sano ikinä ettei ole lasta, sanon vaan nuo mitö on. Silti osa pillastuu koirista ja määrittelee itsensä koirattomaksi äidiksi 😂
Lapseton ostaa kaupasta maitoa ja suklaata-> kassa nimittää äidiksi tai isäksi. Lapseton käy ravintolassa äitienpäivänä ja saa ruusun, häkeltyy eikä huomaa kieltäytyä.
??? Häh?? Mitvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oiva esimerkki syrjinnästä. Että omasta velaisuudesta ei saa kertoa, se on merkityksetöntä, turhaa tietoa.
Mites sitten, mistä tietää että ihminen on vanhempi, hänellä on lapsia? No se aivan varmasti sen kertoo sulle, vaikka ei edes kysyttäisi.
Äitis.
Minä en vaadi äideiltä perusteluita/syitä miksi halusivat lapsia, eikä minunkaan tarvitse perustella syitä sille etten ihmislapsia ole ikinä halunnut. Ollessani nuorempi kuulin useaan otteeseen että kyllä se mieli vielä muuttuu. Ei muuttunut, ja olen valintaani tyytyväinen sekä myös onnellinen näin.
Lapsettomia naisia kutsutaan itsekkäiksi. Entäpä "lapselliset" sitten? Eräällä ex-ystävällä oli tapana pyytää viime minuuteilla lapsenvahdiksi, eikä tahtonut uskoa kun yritin kertoa että minulla on jo muuta sovittua menoa enkä pääse, kaikki muu olisi pitänyt perua tuon vuoksi. Ja se lasten huono käytös esim kaupoissa pitäisi aina hymyssä suin ymmärtää. Kukaan ei kuitenkaan ymmärtäisi aikuista joka karjuu täyteen ääneen hyllyjen välissä kun ei saa mitä haluaa.
No mitä tuumaisit siitä, että kun kertoisit ettet halua koiraa, niin sulle jatkuvasti tyrkytettäisiin sitä koiraa, ohitettaisiin sun päätös olla koiraton, sanottaisiin, että muutat vielä mielesi, tulet katumaan ettet koiraa ottanut. Ja että sun elämällä ei ole merkitystä, koska sulla ei ole koiraa. Että olet myös itsekäs, koska sulla ei ole koiraa, koska jokainen, aivan jokainen oikeasti haluaa sen koiran. Mutta kaikki ei vaan uskalla ottaa sitä. Ja että et tule koskaan kokemaan todellista rakkautta, koska sulla ei ole koiraa. Ja ei, et todellakaan itse tiedä mikä sulle on parasta, vaan me muut koiranomistajat sulle nyt kerrotaan, että otat sen koiran.