Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien todistelu ja ulina on hauskaa seurattavaa.
Kun puhuu itsestään ja omista tunteistaan, joista myös nyt kysyttiin, ei tarvitse ikinä todistella yhtään mitään merkityksettömille nälviville nilviäisille tai ulista tyytymättömyyttään vaan sen voi jättää sinappikoneistajille.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tiedä, että vasta 1960-luvulla poistui laista velvoite lasten hoitaa vanhempiensa vanhuus.
Ennen siis lapset elättivät perheissään vuorotellen vuoden ajan kussakin tai kustansivat ympärivuorokautisen hoitajan kotiin (näin tehtiin isoäidilleni) tai kustansivat yksityiseen vanhainkotiin (näin tehtiin isoisäni isälle 1920-luvulla)
Lapsettomat varmaan kuoli nälkään tai joutui kamalassa kunnossa olevaan kunnalliseen köyhien, hullujen ja vanhusten yhteiseen hoitolaan. Sitä paikkaa kavahdettiin.
No niin, sama takaisin. Lapset ottamaan kotiinsa vanhat vanhempansa tai maksamaan omasta pussistaan niiden hoito. Me lapsettomat maksamme oman hoitomne niin kuin tähänkin asti. Jep. Näihin vaaleihin ei enää tällä ennätä, mutta olkoon ensi vaalien teemana. Kuka alkaa ajaa tätä? Minä äänestän tällaista ehdokasta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lapselliset vanhukset makaa ihan yksin kotonaan ja laitoksissa, ei niitä lapset juuri käy katsomassa.
Ei tietenkään käy. Ne somettavat, eivät ehdi autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tiedä, että vasta 1960-luvulla poistui laista velvoite lasten hoitaa vanhempiensa vanhuus.
Ennen siis lapset elättivät perheissään vuorotellen vuoden ajan kussakin tai kustansivat ympärivuorokautisen hoitajan kotiin (näin tehtiin isoäidilleni) tai kustansivat yksityiseen vanhainkotiin (näin tehtiin isoisäni isälle 1920-luvulla)
Lapsettomat varmaan kuoli nälkään tai joutui kamalassa kunnossa olevaan kunnalliseen köyhien, hullujen ja vanhusten yhteiseen hoitolaan. Sitä paikkaa kavahdettiin.
Ja siksi sitä kohtaa ei laissa enää ole. Miten liittyi otsikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole halunnut lapsia tähän maailmaan kärsimään. Mielestäni on melko tyly paikka nykyään. Köyhyys ja yksinäisyys ovat melko raskaita asioita, joita olen kohdannut. En olisi kyennyt antamaan riittäviä eväitä elämää varten, jotta heillä olisi ollut toisin. Luultavasti vastuu perheestä olisi rikkonut niitä vähäisiä ehjiä ja toimivia asioita elämässäni. Lapsesta olisi ollut kova työ ja huoli.
Joku edes tunnustaa, että lapsista on työ ja huoli, tottakai on. Toiset siis pystyvät, toiset eivät.
Tämä kommentti huvitti mua hitusen. Otetaan vapaaehtoisesti kova työ ja huoli vain koska siihen pystyy.
Vähän sama kuin leuhkisi sillä kuinka on kovalla työllä ja huolella remontoinut jonkun toisen taloa ilmaiseksi vain koska pystyy siihen.
Meillä muilla saattaa olla muitakin arvoja kuin oma napa ja minulla se on maamme tulevaisuus.
Sepä hyvä tietää.
Kun Suomi joutuu sotaan, haetaan sitten ne sun kakarat ensiksi luotien tielle. Ovat pelastamassa maamme tulevaisuutta, niin kuin äitimuori haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos elää hyvin vanhaksi, ne kaikki ympärille kertyneet ystävät ovat kuolleet tai niin huonokuntoisia, ettei niistä ole mitään seuraa. Näin yleensä. Ei toki ihan aina.
Tällöin on ainoa ilo ne omat lapset.
No, ei välttämättä elä vanhaksi. Eikä ne lapset välttämättä elä ollenkaan vanhoiksi. Esimerkiksi isoäitini on vielä elossa, mutta molemmat lapsensa kuolivat jo nelikymppisinä. Me lapsenlapset ollaan ympäri maailmaa. Yksinäinen vanhuus hänellekin väistämättä tulee, vaikka miten teki lapsia. Niillä lapsilla on katsos aina omakin elämä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä muilla saattaa olla muitakin arvoja kuin oma napa ja minulla se on maamme tulevaisuus.
Sepä hyvä tietää.
Kun Suomi joutuu sotaan, haetaan sitten ne sun kakarat ensiksi luotien tielle. Ovat pelastamassa maamme tulevaisuutta, niin kuin äitimuori haluaa.
Ja tyttölapset pannaan äkkiä raskaaksi tuottamaan lisää tykinruokaa, sehän on niiden käyttötarkoitus.
Kun taas mulle koulutettuna naisena on ammattini vuoksi sijoituspaikka pääesikunnan bunkkerissa jos tulee iso pum-pum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun puhuu itsestään ja omista tunteistaan, joista myös nyt kysyttiin, ei tarvitse ikinä todistella yhtään mitään merkityksettömille nälviville nilviäisille tai ulista tyytymättömyyttään vaan sen voi jättää sinappikoneistajille.
Uu, kuulostat todella empaattiselta ihmiseltä ja uliset edelleen. Musiikkia korvilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä hyvä tietää.
Ja tyttölapset pannaan äkkiä raskaaksi tuottamaan lisää tykinruokaa, sehän on niiden käyttötarkoitus.
Kun taas mulle koulutettuna naisena on ammattini vuoksi sijoituspaikka pääesikunnan bunkkerissa jos tulee iso pum-pum.
Älä viitsi olla lapsellinen. Kaikki olemme samassa suossa, jos sota syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko hoksanneet, että tulevaisuudessa suomalaiset lapset (ja siten jatkossa myös aikuiset) ovat enimmäkseen tummaihoisia, ssmalien ym. msslimien jälkeläisiä?
Suomessa lisääntyvät jo nyt eniten nämä kelan rahoittamat moniavioiset perheet.Tätä ei oikeasti tajua juuri kukaan. Kun siitä ei mediassa puhuta, se jotenkin jopa tietoisesti kollektiivisesti unohdetaan.
Koska tänne tulevia kannustetaan oman kulttuurin säilyttämiseen (lapsille oman äidinkielen opetus jne), niin Suomi muuttuu väistämättä.
Muuttuu ja kohta me syntyperäiset suomalaiset olemme vähemmistö. Sitten loppuu velojenkin itsekäs elämäntyyli, kun lait muutetaan heimokansojen arvoja vastaaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uu, kuulostat todella empaattiselta ihmiseltä ja uliset edelleen. Musiikkia korvilleni.
Sinä uliset minun ulisemattomasta ulinastani, mutta jatka toki jos oma sikiämistaakkasi on siten kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä hyvä tietää.
Niin ollaan, sen takia äitylien ei kannattaisi ylvästellä olevansa sankareita kun ovat saaneet pungerrettua värkistään ulos peräti kaksi jälkeläistä, jotka ovat joko ovat hyödyksi tai eivät ehkä olekaan yhtään miksikään hyödyksi kriisitilanteessa, ihan kuin esim. lapseton koodari joka voi naputella vihollisen palomuurit nurin olisi turhake. Siinä sitä lapsellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko hoksanneet, että tulevaisuudessa suomalaiset lapset (ja siten jatkossa myös aikuiset) ovat enimmäkseen tummaihoisia, ssmalien ym. msslimien jälkeläisiä?
Suomessa lisääntyvät jo nyt eniten nämä kelan rahoittamat moniavioiset perheet.Tätä ei oikeasti tajua juuri kukaan. Kun siitä ei mediassa puhuta, se jotenkin jopa tietoisesti kollektiivisesti unohdetaan.
Koska tänne tulevia kannustetaan oman kulttuurin säilyttämiseen (lapsille oman äidinkielen opetus jne), niin Suomi muuttuu väistämättä.
Muuttuu ja kohta me syntyperäiset suomalaiset olemme vähemmistö. Sitten loppuu velojenkin itsekäs elämäntyyli, kun lait muutetaan heimokansojen arvoja vastaaviksi.
Heimokansojen, joiden kulttuureissa lapset pakotetaan hoitamaan vanhempiaan, ihan kuin tässä ketjussa lapsi-ihmiset messuavat että pitääkin tehdä, joten teidänhän pitäisi iloita?
Pätkätyöt tai osa-aikatyöt.
Ei vakituista työtä kummallakaan.
Ei vakituista asuntoa.
Ei mahdollisuutta hankkia omaa asuntoa.
Ei luottamusta taloudelliseen pärjäämiseen elämässä.
Pitäisikö lapsia tehdä puutteen polulle leipäjonoihin?
Leipäjonoja ei tarvita suomessa kokoomuksen mielestä.
Ruokaa ei riitä kahdelle aikuisellekkaan saati sitten tuleville lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heimokansojen, joiden kulttuureissa lapset pakotetaan hoitamaan vanhempiaan, ihan kuin tässä ketjussa lapsi-ihmiset messuavat että pitääkin tehdä, joten teidänhän pitäisi iloita?
Taisi osua. En minä ole sanonut, että pitäisi. Olenpahan vain todennut, että se on todennäköisempää, että sellaisella vanhuksella, jolla on lapsia on todennäköisemmin seuraa vanhana. Älä laita sanoja suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä hyvä tietää.
Niin ollaan, sen takia äitylien ei kannattaisi ylvästellä olevansa sankareita kun ovat saaneet pungerrettua värkistään ulos peräti kaksi jälkeläistä, jotka ovat joko ovat hyödyksi tai eivät ehkä olekaan yhtään miksikään hyödyksi kriisitilanteessa, ihan kuin esim. lapseton koodari joka voi naputella vihollisen palomuurit nurin olisi turhake. Siinä sitä lapsellisuutta.
Jopa sä nyt sotaa toivot ja ihan vain siksi, että saisit laittaa lapset tykinruoaksi. Melko häiriintynyttä
Tässäkin ketjussa riehuu jotkut itseään miehinä pitävät nulkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä hyvä tietää.
Jopa sä nyt sotaa toivot ja ihan vain siksi, että saisit laittaa lapset tykinruoaksi. Melko häiriintynyttä
Enkä toivo, mutta et vissiin parempaakaan keksi. Henkilökohtaisuuksiin käymisen yritys on ihan yhtä turhaa kuin tuo maanpuolustuksesta länkyttäminen kun ei ole mitään hävettävää minkään osalta.
En ole halunnut,enkä ollut haluamatta. Lapsia ei vain tullut ja olen täysin tyytyväinen siihen. Heidät menettää kuitenkin avioliiton ja kotoa lähdön myötä.
Paljon tuskaa heihin myös liittyy. Pieleen menneet avioliitot, huonot lapset. Paljon parempi on vain täysin rakkaan ja sopivan aviomiehen kanssa. Muuta en kaipaa. Pidän kyllä lapsista,en koskaan tee heille muuta kuin hyvää,kun tapaan heitä.[/quote]
Eikä häntä kiinnostanut pätkääkään huvittaako noita lapsia hoitaa häntä vai ei.
Musta se on itsekkyyden multihuipentuma, tehdä ihmisiä siksi että niiden elämäntehtävä on sitten palvella vanhempaansa.
Sitten te syytätte itsekkäiksi lapsettomia, joiden valinnoista ei kukaan muu joudu kärsimään. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Lapsetonhan on se epäitsekäs, joka ei pakota lapsia orjikseen.