Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Ei siinä ole mitään kummallista takana, kuten lapsivihaa tms., mutta en vain halua äidiksi. Miehen lapset edellisestä liitosta ja siskoni lapset riittävät vallan mainiosti. Tulen lasten kanssa hyvin toimeen ja tuen miestäni lastensa kasvattamisessa, mutta kasvatusvastuu ei kuitenkaan ole minulla.
Kukaan meistä ei ole varmaankaan päättänyt omasta syntymästään.
Miksi minä päättäisin jonkun syntymästä? Ei juuri minun elämäni tarvitse jatkua.
Niiden jotka haluavat lisääntyä annettakoon niin tehdä, mutta kaikilta ei sitä tarvitse edellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaakaan sinun eläkettäsi? Jonkun toisen lapset?
Itse olen eläkkeeni ansainnut. Kuka sun lasten koulun maksaa?
En tee koska täällä on liikaa ma.. mu.. ja. Kouluissa , tarhoissa meluisaa, epäjärjestystä, oppimisesta ei tule mitään. Huumeet, rikollisuus, epävarmuus työnsaannista, väkivalta , katuje. ngit ym, ym pac. kaa. Rehellinen vastaus.
Tällaisessa maailman tilanteessa on itsekästä lisääntyä.
Siskoni teki lapsen ja nyt vielä 2 vuoden jälkeenkin hän kusee housuunsa aina, kun naurattaa tai aivastuttaa! Yäk!
1. Arki on erittäin kuormittavaa ilmankin, niin miten jaksaisi, kun pieni lapsi vielä kyljessä tai useampi. Et jos ei tarvis töissä käydä ni vois edes kerran harkita..
2. jatkuva huoli ja oma elämä lopullisesti pilalla, jos lapselle jotain kävisi.
3. En halua olla raskaana, enkä halua synnyttää. Ja vaikutukset kehoon ja ulkonäköön.
4. Ei oo vaa tuntunut siltä, että haluaisi lisääntyä
5. Maailma on menossa niin erikoiseen suuntaan monella tavalla, jotta miksi miksi tehdä lisää ihmisiä tänne?? Todellisuus on vain illuusio, kun pelätään, että joku loukkaantuu, esim esitetään, että on olemassa joku kolmas muu sukupuoli. Ei oo terve tämä maailma tehdä lapsia
6. Kallista
7. Ei oo tarjota lapselle vaihtoehtoista elämää oravanpyörän sijasta. Töistä suoraan hautaan, kun ei eläkkeellekään taida enää päästä. Siinäpä vasta hieno elämä lapselle, joku perustuu pelkkään työntekoon.
8. Jos onkin vammainen, esim kärsii ja joutuu olee jossain letkuissa.
9. Sanoinko jo, että arjessa ei oo aikaa sille lapselle
10. Parisuhde kärsii
Minulla on paha migreeni, joka hyvin suurella todennäköisyydellä periytyy. En tahtoisi tätä sairautta edes pahimmalle vihamiehelle, miksi sitten omalle lapselle?
Usein toimin vähän liikaakin mielitekojeni mukaan, mutta kun yksinkertaisesti en koskaan vain ole halunnut lasta. En edes tiedä, miltä se tuntuu. Jos sellainen halu tulisi, niin varmaan hankkisin, tai siis ainakin yrittäisin. N35
Olen koulutettu ja urakeskeinen nykyaikainen nainen. Enää ei naisen ainoa tehtävä ole kotona hoitaa lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat!
Lapsettomat työssäkäyvät ovat nettomaksajia. Lapsi maksaa 18-vuotiaaksi noin 200 000 euroa yhteiskunnalle eli meille veronmaksajille, eikä silloinkaan välttämättä ala kerryttämään veroja. Jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat!
Lapsettomat työssäkäyvät ovat nettomaksajia. Lapsi maksaa 18-vuotiaaksi noin 200 000 euroa yhteiskunnalle eli meille veronmaksajille, eikä silloinkaan välttämättä ala kerryttämään veroja. Jos koskaan.
Tässä vielä linkki.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Vierailija kirjoitti:
Nykyään moni yrittää hallita liikaa elämäänsä ja kehoaan. Ei uskalleta heittäytyä vaikka heittäytyminen toisi sen todellisen onnen ja täyttymyksen. Elämässä ei voi hallita kaikkea, pitää vain hyväksyä se ja uskaltaa elää, mennä ja tehdä.
Tarkoittaako tämä ettei uskalleta "heittäytyä" raskaaksi? Jos, niin elämässä on monta muutakin asiaa johon heittäytyä. Minulle ne heittäytymiset ovat maailman näkeminen ja tuntemattomien asioiden/paikkojen kokeminen, uuden oppiminen ja itsensä fyysisesti äärirajoille haastaminen. Avoimin mielin täällä kuljen, uteliaasti, iloisena ja onnellisena. Samalla tietäen sen että raskaus ja lapsi eivät olleet minua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat!
Tässä vielä linkki.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Paitsi että nykyään kulu on lähempänä kolmeasataatuhatta...
Mun kohdallani ehdottomasti syynä se, että oikeasti haluaisin, mutta tiedän että en saa biologisesti. Joten olen yrittänyt sitten oppia hyväksymään sen, että en saa. Näkemään kaikki hyvät puolet. Koska niitä on myös. Ja kun miettii, millaisia miehiä on kumppaneina ollut.
Äidin osa on kyllä tosi rankka. Epäreilukin. Olisin minä voinut (ainakin yrittää) adoptoida nuorempana, jos olisin saanut olla vanhempana samalla lailla huoleton kuin isä. Että kaikki pieninkin efortti ois suuren kiitoksen ja uhrauksen aihe.
Äitiä ei kiitetä eikä arvosteta mistään, vaikka aluksi annat kehosi joka synnytyksessä kuolemanvaaraan ja kaikki muu kaiken tason yksinäinen vastuunkanto siihen päälle.
Tottakai äitiys maksaa tuon kaiken moninkertaisesti, usein, mutta ei aina. Joistakin lapsista tulee tappajia ja mitä lie rikollisia, narkkeja, alkoholisteja, psykopaatteja, varkaita tai vähintään mielisairaita jne.
Sitä ei voi etukäteen tietää. Jo erityislapsi on äärimmäinen työleiri äidille. Ja lopulta kaiken poikkeavan syy kaivellaan jossain terapiassa esiin ja sekin on yllättäen... ÄITI ja äitisuhde!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka maksaakaan sinun eläkettäsi? Jonkun toisen lapset?
Itse olen eläkkeeni ansainnut. Kuka sun lasten koulun maksaa?
Nykyisten eläkeläisten eläkkeitä sinä maksat. Ei kohta mitään eläkejärjestelmää enää olekaan, josta me nuoremmat jotain hyödyttäisiin. Toivottavasti itseltä tai suvusta löytyy lapsia, jotka ottavat köyhät vanhukset luokseen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustajat!
Parempi että kansakunta kuolee kokonaan pois, ei tule turhia kuluja.
Tänään täällä on ollut parikin aloitusta koskien artikkelia, jossa miehiä on anonyyminä haastateltu koskien ajatuksia lasten hoitamisesta kotona. Vastauksissa oli, että eivät halua uransa kärsivän, eivät tykkää pienten lasten hoitamisesta, lapset ovat tylsiä eivätkä jaksaisi olla kotona monotonisissa rutiineissa, vaan työ on mielekkäämpää ja kuulemma naiset ovat parempia lastenhoidossa, kun se jotenkin maagisesti tulee heille luonnostaan.
Monella velalla (naisella) on samankaltaisia ajatuksia (miinus tuo paremmuus ja tulee luonnostaan).
Ei siis ihme, etteivät lapsia jollain tasolla haluavatkaan naiset halua lähteä siihen hommaan, jos miesten asenne on tuo ja kaikki jätetään äidin hoidettavaksi. Noin ajattelevat miehethän ovat oikeasti veloja, jos lapsi ei kiinnosta ja muut asiat ovat mielekkäämpiä.
Eugeniikan kannattajana katson, että pakkosterilsaatio olisi ollut tarpeen suurimmalle osalle lisääntyneistä. Kehtaavatkin jatkaa niin kehnoja geenejä .