Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Lapset pitäisi saada ostaa valmiina kaupasta. No ehkä tulevaisuudessa näin se käykin.
Lapset ovat ihan kivoja kunhan ne eivät vain ole omia : )
Ihmiset ovat pahoja. Miksi haluaisin kylvää lisää pahuutta?
Jos tuon vaippavaiheen voisi ohittaa niin sitten voisin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta?
Vaikka itse olenkin lapseton vapaaehtoisesti, niin oletusarvoisesti ihmisillä on yleensä biologinen tarve jatkaa sukua ja lisääntyä. Lasten haluaminen on tämän tarpeen ilmentymä.
Itse näen luonnollisena populaation säätelynä sitä, että on kehittynyt myös meitä, joilla tuo vietti on heikko tai sitä ei ole lainkaan.
Sain vasta äskettäin tietää, että suurin osa lapsettomuushoidoista toteutetaan lahjoitussoluilla. Kuinka tämä korreloi suvunjatkamisen kanssa? Eihän omaa perimää siirretä eteenpäin? Tästä päättelin, että joko vaistoa voi huijata helposti, tai sitten lasten hankkimisessa on kuitenkin kyse merkityksen hankkimisesta itselle, omaan elämään. Eikä ensisijaisesti geneettinen vietti.
Niillä, jotka hankkii lapsia lahjoitussoluilla, on kuitekin vahva halu ja/tarve niitä lapsia hankkia. Jopa niin vahva, että he ovat valmiita uhraamaan siihen paljon rahaa ja aikaa. Se, ettei pysty lapsia fysiologisista syistä hankkimaan, ei tietenkään automaattisesti poista sitä biologista tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani kaikista tehokkain ehkäisykeino on voimakas inho raskautta ja synnytystä kohtaan jo ihan ajatuksena. Lapsiperhe-elämä myös kuulostaa kamalalta, enkä ole koskaan ollut kovin kiinnostunut lapsista. Se on ihan se ja sama, mitä vanhempani tästä ajattelevat, lähinnä huvittaa, että joku edes kysyy tuollaista.
Tämä on surullista luettavaa. Niin nuo muutkin kommentit täällä. Kenen etua palvelee se, että nuorille naisille on "opetettu" näin negatiivista ajattelutapaa? Jotain voi mennä pieleen odotusaikana ja synnytyksessä, kyllä, mutta yleensä ei mene. Nyt alan melkein uskoa salaliittoteorioihin, joita seuraavia ihmisiä olen mielessäni pilkannut. Siis että terveet nuoret naiset näkevät lasten saamisen niin hirveänä asiana, että luopuvat koko asiasta. Voiko tämä olla totta? Miehet ovat myös syypäitä tähän, kun puhuvat rumasti naisista ja naisen ruumiista ja ehkä välttelevät omaa puolisoa, jonka alaruumis on vähän muuttunut lapsen maailmaantulon myötä. Se, että on oma terve lapsi, ei merkitse mitään! Voi ihmiskuntaa ja voi suomalaisia.
Ei tähän ole kukaan opettanut, osaan kyllä aikuisena ihmisenä tehdä ihan itse päätökseni. Mun mielestä on ihan hyvä, että asiasta kerrotaan myös se vähemmän autuas puoli. Näin ihmiset voi tehdä sellaiset ratkaisut, jotka on ihmiselle itselleen parhaita. Ja ennenkaikkea varautua myös siihen, jos lasten saamisen jälkeen elämä ei olekaan niin ihanaa ja antoisaa, kuin on annettu ymmärtää.
Totta. Vattuako se kenellekään kuuluu. Jos joku haluaa repiä persettään vapaaehtoisesti, siinäpähän repii. Mutta kaikkien ei tarvitse, eikä tarvitse myöskään selitellä, eikä ylipäätään kuulu kenellekään esittää edes tuollaisia kysymyksiä.
Ja ihan on turhaa yksinäistä vanhuutta ennustaa ja säälitellä, ettei ole ketään hoitamassa. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Sitä paitsi mitä minä olen ympärilleni katsonut, niin eivätpä ne uraohjukset kerkiä vanhuksistaan huolta pitämään. Ehkä huomaavat jotakin, kun nyt ovat itse vanhoja, kuten vaikka, että ei kiinnostanut omien vanhempien vanhuus tipan tippaa. Eikä kiinnosta omien lastenkaan.
Itsellä ei ole ollut juuri minkäänlaista suhdetta ja kakaroiden tekemisen saivat todella hoitaa muut. Nuorena ei minulla ollut tilaisuutta juosta kaksilahkeisten perässä, minulle oli ladattu niitä hommia, mistä ilman jäämisellä minua nyt vanhana pelotellaan. Että muut saivat rypeä ja rellestää ja leikkiä perheellistä. En minä siitä ole pahoillani, että olin läsnä, kukaan ei vaan koskaan ole kiittänyt puolella sanalla. Perinnönjaossa pyysin hiukan korvausta ja sain kuulla, että mitä mukamas olin tehnyt. Että niin kiitollisia olivat. Välimme eivät ole lämpimät edelleenkään.
Otin etäisyyttä lähtemällä lopulta henkilökohtaisen raskaan pettymyksen ja sydänsurujen kautta kauas pois. Jätin kaiken joksikin aikaa ja palasin koulun penkille uutta oppimaan. Samalla otin myös takaisin nuoruudessani menettämäni vapauden ja huvittelut, joita minulla ei koskaan ollut ollut. Kuljeskelin pellonpientareita, kun muut nuoret menivät tansseihin. Olin elämän sivustakatsoja.
Myöhemmin muutin kauas uudestaan töihin. Toinenkin vanhempi sairastui ja kuoli melko äkkiä. Palasin hetkeksi selvittelemään asioita ja muutin saman verran toiseen suuntaan, kuin mistä äskettäin olin palannut, koska minulla ei siellä ollut enää mitään töiden loputtua ja "ystävien" osoittauduttua pettymykseksi.
Taas uudella paikkakunnalla kokemassa ulkopuolisuutta ja sitoutumiskammoisia tyyppejä kerta toisensa jälkeen.
Tuollaistenko kanssa joku haluaisia lisääntyä? En minä ainakaan.
Ja katsohan nyt millainen on maailma, ystäväiseni 2023. Jos jostain olen onnellinen, niin siitä, että minun ei todellakaan tarvitse kantaa murhetta, miten lapseni pärjäävät tässä hullussa ja vaaralliseksi muuttuneessa maailmassa. Kukaan ei tiedä, milloin se pommi putoaa, joka tuhoaa meidät kaikki.
Minusta on aika kauheaa tämä puhe, että lapsia pitäisi hankkia, koska tarvitaan työvoimaa etc. Siis orjalaumaako tänne pitäisi synnyttää rikastuttamaan joitakin harvoja? Tai tykinruokaa. Eikö edelleenkään ihmiselämällä muuta tarkoitusta ole? Halpatyövoimaa, jonka korvaa kone lähitulevaisuudessa, työttömäksi vuosia kouluttautuneita nuoria jne.
Keksikää joku parempi syy miksi ihmiskunnan pitäisi kasvaa EDES TÄÄLLÄ.
Niinpä. Ymmärrän hyvin kokemuksesi perusteella. Minulla on vastaavanlainen. Entinen työkaveri kävi ipanansa kanssa kerran. Sen jälkeen sain pestä ikkunatkin. Mitenkään ei voinut sitä rajoittaa, olin hankkinut penskaa varten värikyniä ja piirustuspaperia, no eihän ne kiinnostaneet.
Minusta tuo penska oli muutenkin jotenkin omituinen, ikäänkuin omissa maailmoissaan koko ajan. Liekö ollut joku autistinen tms. Ei reagoinut mihinkään, mutta söi kyllä hanakasti, kaikki leipomukseni kelpasivat ja tahmaisilla sormilla sitten lähmittiin ikkunatkin siihen malliin, että pesuhommiksi meni. Huokasin helpotuksesta, kun lähtivät.
En halua jäädä yksinhuoltajaksi, lapset on rasittavia, olen vähävarainen, haluan elää vapaasti. Vanhempani eivät ajattele asiasta mitään, heillä on jo lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki miehet eivät halua/saa/tee lapsia? Yleensä hommaan tarvitaan kaksi. Miksei miehiltä kysytä syytä?
Samalla voisi kysyä miehiltä: Miksi ette halua parisuhdetta? Näitä tullut jo useampi vastaan. 30-35v miehiä jotka eivät halua parisuhdetta. Sitten varmaan 45v heräävät, että lapsi ois kiva. Juna meni jo. Tämä on todellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään moni yrittää hallita liikaa elämäänsä ja kehoaan. Ei uskalleta heittäytyä vaikka heittäytyminen toisi sen todellisen onnen ja täyttymyksen. Elämässä ei voi hallita kaikkea, pitää vain hyväksyä se ja uskaltaa elää, mennä ja tehdä.
Tällainen kommentti kertoo hyvin selvästi sen, ettei suurempia ongelmia elämässä ole oikeasti ollut. Voi suhtautua potentiaalisiin vaikeuksiin tai sairauksiin melko kevyesti, koska niiden aiheuttamasta rasituksesta ja kärsimyksestä ei ole kokemusta. Loppukaneettina uskallus elää, mennä, tehdä. No, esim. jatkuvat kivut vähentävät tehokkaasti halua ja kykyä mennä ja tehdä, vaikka rohkeutta riittäisikin. Tyhjää idealistista touhotusta.
Miten ihmeessä kukaan vastuullinen, normijärkinen voisi "yrittää _'liikaa'_ hallita" elämäänsä ja kehoaan?
Lapsettomana voi kaikilla muilla segmenteillä jopa paremminkin uskaltaa, heittäytyä, elää, mennä, tehdä.
Mitä lapsettomat yleensä tekevät täällä vauva-palstalla??
Kyllähän purkkitavarallakin voi hedelmöityksen hoitaa, jos ei halua pilluaan miehelle näyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäpäs arvelisit?
Vierailija kirjoitti:
Hekun ovat olleet joskus vauvoja.
Syynä on se, että tahdonvoinani ja järkeni ovat vahvemmat kuin munasarjani/hormonaalinen sisäeritykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa länsimaa, jossa kukaan kaltaisesi määrääjä ei voi lajitella ihmisiä ja häätää "tottelemattomia" pois.
Vauvapalstalla yläotsikko AIHE VAPAA ja alaotsikko: Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin miksi näin.
Mutta kuka maksaakaan sinun eläkettäsi? Jonkun toisen lapset?
Et osaa lukea?