Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
2541/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi haluta?

Vierailija
2542/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on olemassa miestä joka haluaa sen arjen jakaa vaikka loppuelämän, pikkutyttönä haaveilin niinkuin saduissa mutta mitä olen pettämistä perheessä lapsuudessa nähnyt ja tässä iässä sivusta seuranut sairaita juttuja niin ei kiitos lasta siihen kärsimään.

N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julma maailma, ei ole löytynyt sopivaa kumppania, ikä alkaa painaa, laiskuus etc.

Vanhempieni mielipidettä en tiedä, mutta heillä on jo lapsenlapsia.

Vierailija
2544/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin parikymppisenä lapsia. Tai lähinnä ehkä enemmän ajattelin, että niiden hankkiminen kuuluu aikuisen ihmisen elämään, ikinä mulla ei ole vauvakuumetta ollut tai oikeaa halua olla äiti . Mutta koen lasten kasvattamisen aivan liian vaikeaksi, varsinkin nykymaailmassa en varmasti onnistuisi kasvattamaan lapsista täyspäisiä aikuisia. Siinäpä se suurin syy. Aiemmissa parisuhteissa ei ole syntynyt sellaista tunnetta, että tuon ihmisen kanssa haluaisin perheen.

En lähtökohtiasesti vihaa lapsia, mielestäni lapset on metkoja ja mun elämässä olevista lapsista pidän oikeasti ihmisinä. Mutta elämä nyt meni näin.

Vierailija
2545/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi haluta?

Vaikka itse olenkin lapseton vapaaehtoisesti, niin oletusarvoisesti ihmisillä on yleensä biologinen tarve jatkaa sukua ja lisääntyä. Lasten haluaminen on tämän tarpeen ilmentymä.

Itse näen luonnollisena populaation säätelynä sitä, että on kehittynyt myös meitä, joilla tuo vietti on heikko tai sitä ei ole lainkaan.

Vierailija
2546/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta tuhlata omaa elämää. Asiahan ei vanhemmilleni luojan kiitos kuulu mutta ovat onneksi hyväksyneet päätökseni.

Vierailija
2547/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootteko te tavannu ikinä lapsia? Ne on todella huonosti käyttäytyviä ja aikaa vieviä. Rahatkin menee. En todellakaan halua elää sellaista elämää missä tapellaan prismassa ja suhataan töiden jälkeen kiireessä johonkin harrastuksiin.

Vierailija
2548/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupulandian Jennikään ei halua, wuhuu! Joukkomme kasvaa! <3

Vierailija
2549/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö, mulla mielialat heittelee sen verran voimakkaasti että uuvun ilman lastakin, en osaa olla vastuullinen ja sekoaisin varmaan aika pahasti siitä huolesta mikä lapsesta olisi ja riittämättömyydestä. Pimeimpinä aikoina oon siskonkin lapsen "varastanut" eli jotain narsistin oikkujakin mussa on olemassa enkä oikeasti pystyis laittamaan lasta etusijalle. Onneks ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan et lapsen teko olisi voinut tuntua jotenkin hyödylliseltä kuten että se olisi pitänyt parisuhteen kasassa koska sit olisin sen kyllä varmasti tehnyt. Kun en oo koskaan edes oikeiden ihastusteni kanssa päässyt niin pitkälle onneksi.

Ja joo käyn terapiassa että löydän varmaan tasapainon vielä, mut en ala sitä koetella. Sopivan miehen löytymisenkin suhteen oon hyvin kyyninen. Tehkää te vaan lapsia joilla on homma hanskassa

Vierailija
2550/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lapsilleni selväksi, että heidän ei anneta pitää niitä lapsia. Jos minulta otettiin lapset pois, niin otetaan heiltäkin. Se ei ole ihmisen elämää. Kaikki lapseni syntyivät ulkomailla, sen ajan asuivat kotona, mutta Suomessa ei saa lapset asua vanhemmillaan.

Vierailija
2551/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuon ikäisellä lapsettomalle naisella lle kyllä juuri muita realistisia vaihtoehtoja mitä haluta. Jennihän täyttää kohta just 40. Se nyt on yksi lapsettomaksi jäänyt nainen joka kertoo että hänelle asia on ok mutta somemainostajien kohdalla ei nyt voi aivan sokeasti ajatella etteivätkö myös laskelmoisi aika tarkkaan avautumisiaan

Vierailija
2552/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt lapsilleni selväksi, että heidän ei anneta pitää niitä lapsia. Jos minulta otettiin lapset pois, niin otetaan heiltäkin. Se ei ole ihmisen elämää. Kaikki lapseni syntyivät ulkomailla, sen ajan asuivat kotona, mutta Suomessa ei saa lapset asua vanhemmillaan.

Ei taida ihan liittyä aiheeseen. Täytyy myös sanoa, että ei niitä lapsia heppoisin perustein oteta vanhemmiltaan.

Vierailija
2553/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuon ikäisellä lapsettomalle naisella lle kyllä juuri muita realistisia vaihtoehtoja mitä haluta. Jennihän täyttää kohta just 40. Se nyt on yksi lapsettomaksi jäänyt nainen joka kertoo että hänelle asia on ok mutta somemainostajien kohdalla ei nyt voi aivan sokeasti ajatella etteivätkö myös laskelmoisi aika tarkkaan avautumisiaan

Tietenkin on vaihtoehtoja ja hän valitsi lapsettomuuden. Hyvä Jenni!

Vierailija
2554/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä realistisia vaihtoehtoja on hänellä kyllä vain yksi. Itse siis lapsia saaneena ja halunneena jos olisin nelikymppinen hipsteribloggaaja ja pitäisin työstäni niin en kyllä tekisi lasta kiireellä tuhoten olemassa olevan suosioni ja pakottaen itseni pitämään jotain ylikilpailtua ja väsynyttä hörhömammablogia seuraaviksi 10-15 vuodeksi samalla kun äitiyttäni arvosteltaisiin julkisesti joka päivä... siis ainoa hyvä vaihtoehto hänelle oikeastikin on pysyä lapsettomana, muita hyviä vaihtoehtoja ei edes ole

Vierailija
2555/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä realistisia vaihtoehtoja on hänellä kyllä vain yksi. Itse siis lapsia saaneena ja halunneena jos olisin nelikymppinen hipsteribloggaaja ja pitäisin työstäni niin en kyllä tekisi lasta kiireellä tuhoten olemassa olevan suosioni ja pakottaen itseni pitämään jotain ylikilpailtua ja väsynyttä hörhömammablogia seuraaviksi 10-15 vuodeksi samalla kun äitiyttäni arvosteltaisiin julkisesti joka päivä... siis ainoa hyvä vaihtoehto hänelle oikeastikin on pysyä lapsettomana, muita hyviä vaihtoehtoja ei edes ole

Joku taitaa katua lisääntymistään.... :D

Vierailija
2556/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan :D mut kunhan ajattelen et ei lapsia voi kuka vain mihin tahansa tilanteeseen tehdä enkä itsekään olisi tehnyt. Aikuiset ei enää ajattele noin mustavalkoisesti.

Vierailija
2557/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ihmetellyt tota joidenkin lisääntymisvimmaa,ja ihan kuin se olisi jonkinlainen "uroteko" kun synnyttää lapsia,ikäänkuin me lapsettomat oltaisiin joitain kummajaisia joidenkin mielestä.itse olen jo yli 6-kymppinen,enkä ikinä ole halunnut lapsia,enkä minkäänlaista perhettä,en edes aviomiestä,enkä koskaan katunut päätöstä siitä.ehkä olen nähnyt liikaa tämän elämän nurjaa puolta,etten ylipäätään mitenkään ihannoi "perhe-elämää", oikeastaan aika harvoin olen törmännyt perheeseen,missä on jonkinlainen hyvä,toimiva porukka.useimmiten siellä on juopottelua,riitelyä,väkivaltaa,levottomuutta,kurittomuutta,välinpitämättömyyttä,jne...lapsista en ole koskaan erityisemmin edes pitänyt,en inhokkaan,mutta ei ne vedä mua mitenkään puoleensa,eikä herää hoivavietti.joskus ulkomailla olen nähnyt symppiksiä lapsia,varsinkin köyhissä oloissa olevia,jotka eivät kiukuttele,rääy,tai pyydä kokoajan jotain,vaan usein ovat jossain vanhempien liepeissä,käyttäytyvät hyvin,ja tyytyväisiä jos saavat jonkun käntyn suuhunsa.suurin ongelmahan ainakin täällä suomessa on lasten vanhemmat,jotka kääntävät päänsä pois kun kiukuttelu,ja mekastaminen alkaa,sitten nämä vanhemmat "neuvottelevat"kun pitäisi ohjata ja pitää kuria,yritetään lahjoa,kun pitäisi kieltää..on välillä käsittämätöntä kuinka aikuiset ovat ihan kun sätkynukkeja joita lapset ohjailee..ei ihme sitten että lapsilla onkin pallo hukassa myöhemmällä iällä,kun tuleekin joku muu joka sanoo EI.usein se on opettaja tai poliisi,mutta sitten ollaan jo myöhässä. toinen mikä ihmetyttää,on kuinka ihmisiä kehotetaan lisääntymään,kun jo nyt maa on ylikuormitettu ihmisistä,täällä on vaan liikaa ihmsiä nyt jo...ollut jo kauan. 

Vierailija
2558/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen aina ihmetellyt tota joidenkin lisääntymisvimmaa,ja ihan kuin se olisi jonkinlainen "uroteko" kun synnyttää lapsia,ikäänkuin me lapsettomat oltaisiin joitain kummajaisia joidenkin mielestä.itse olen jo yli 6-kymppinen,enkä ikinä ole halunnut lapsia,enkä minkäänlaista perhettä,en edes aviomiestä,enkä koskaan katunut päätöstä siitä.ehkä olen nähnyt liikaa tämän elämän nurjaa puolta,etten ylipäätään mitenkään ihannoi "perhe-elämää", oikeastaan aika harvoin olen törmännyt perheeseen,missä on jonkinlainen hyvä,toimiva porukka.useimmiten siellä on juopottelua,riitelyä,väkivaltaa,levottomuutta,kurittomuutta,välinpitämättömyyttä,jne...lapsista en ole koskaan erityisemmin edes pitänyt,en inhokkaan,mutta ei ne vedä mua mitenkään puoleensa,eikä herää hoivavietti.joskus ulkomailla olen nähnyt symppiksiä lapsia,varsinkin köyhissä oloissa olevia,jotka eivät kiukuttele,rääy,tai pyydä kokoajan jotain,vaan usein ovat jossain vanhempien liepeissä,käyttäytyvät hyvin,ja tyytyväisiä jos saavat jonkun käntyn suuhunsa.suurin ongelmahan ainakin täällä suomessa on lasten vanhemmat,jotka kääntävät päänsä pois kun kiukuttelu,ja mekastaminen alkaa,sitten nämä vanhemmat "neuvottelevat"kun pitäisi ohjata ja pitää kuria,yritetään lahjoa,kun pitäisi kieltää..on välillä käsittämätöntä kuinka aikuiset ovat ihan kun sätkynukkeja joita lapset ohjailee..ei ihme sitten että lapsilla onkin pallo hukassa myöhemmällä iällä,kun tuleekin joku muu joka sanoo EI.usein se on opettaja tai poliisi,mutta sitten ollaan jo myöhässä. toinen mikä ihmetyttää,on kuinka ihmisiä kehotetaan lisääntymään,kun jo nyt maa on ylikuormitettu ihmisistä,täällä on vaan liikaa ihmsiä nyt jo...ollut jo kauan. 

On piste ja tekstin jaksottaminen tullut sinulle tutuksi 60:n elinvuoden aikana?

Vierailija
2559/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan :D mut kunhan ajattelen et ei lapsia voi kuka vain mihin tahansa tilanteeseen tehdä enkä itsekään olisi tehnyt. Aikuiset ei enää ajattele noin mustavalkoisesti.

Jennin tilanne olisi erittäin hyvä, mutta kun ei vain halua lisääntyä ja sekös sinua sitten harmittaa? :D

Vierailija
2560/5304 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisi liikaa kun pitäisi hankkia sairauden takia lapsettomuushoitoa yksityissairaalasta. Ja koska lopputulos olisi epävarma, en halua edes yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan