Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vierailija kirjoitti:
https://www.sitra.fi/artikkelit/elamantapatesti-kertoo-oletko-ymparisto…
Naurettavaa, että tässä puutteellisessa pilipalitestissä ei huomioida lapsilukua (lapsettomuus vs lapsellisuus).
Höpöhöötestissä ei ole matkustamisestakaan -> lapselliset kaukomatkaajat kiillottavat kilvan sädekehiään.
En ole yksineuvoinen ja minulla on jonkinlainen rima lapsen isälle, esimerkiksi reilun hoitovastuun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki miehet eivät halua/saa/tee lapsia? Yleensä hommaan tarvitaan kaksi. Miksei miehiltä kysytä syytä?
Nainen: teen (koneistamisesta alkaen) kaiken joka tapauksessa. Mies: paan vaan paljaalla (vastuutta) jippii.
Heikko mielenterveys, minusta ei olisi vastuulliseksi äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki miehet eivät halua/saa/tee lapsia? Yleensä hommaan tarvitaan kaksi. Miksei miehiltä kysytä syytä?
Miten niin ei kysytä? Ihan irl joiltain miehiltä kysytään, ja täälläkin saa kuka tahansa pyöräyttää sellaisen kyssärin.
Vierailija kirjoitti:
Kakarat on kuvottavia. Iästä riippumatta. En siedä. Ja vihaan vanhempia jotka kuvittelevat ylpeästi että heidän aikaansaannoksensa on jotain ihmeellistä.
Et kuulosta siltä, että rauha asuisi sydämessäsi. Toivottavasti olen väärässä. Joka tapauksessa hyvä ettet väkisin tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakarat on kuvottavia. Iästä riippumatta. En siedä. Ja vihaan vanhempia jotka kuvittelevat ylpeästi että heidän aikaansaannoksensa on jotain ihmeellistä.
Et kuulosta siltä, että rauha asuisi sydämessäsi. Toivottavasti olen väärässä (ketjussa). Joka tapauksessa hyvä ettet väkisin tee lapsia.
Oma sydämesi oikein huokuu rauhaa, ehdotonta rakkautta ja hyväksyntää. Lukutaito sis. oppivelvollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että sellainen ihminen, jolla on itsellään ollut ongelmallinen lapsuus, ei halua lapsia.
Itsekin sellainen. Tein kyllä lapsia miehen toiveen vuoksi. Nyt lapset aikuisia ja ajattelen epäonnistuneeni äitinä.
Voi kapeakatseinen putkiaivo kun ne syyt ovat moninaisia molempiin suuntiin. Kaikki eivät myöskään tanssi kulloisenkaan kumppaninsa pil(l)in mukaan vastoin omaa tahtoaan ja marttyyrina kynnysmattona uhraudu.
Minäkään en usko, että kukaan täydellisen lapsuuden omaava ei haluaisi omia lapsia.
Mulla taas niin päin, että mulla oli jos ei täydellinen lapsuus niin ainakin todella hyvä. Siksi en todennäköisesti lapsia teekään kun en pysty tarjoamaan puoltakaan siitä elämänlaadusta mitä itselläni oli. Kun nykyään tarttis olla aika varakas että on suuri talo ja oma piha ja mahdollisuudet kaikkiin harrastuksiin. En todellakaan tee lapsia kaupunkiin kerrostaloon.
Ei penskat vaikuta kehitykseen ihmisenä mitään. Luonne on,mikä on. Kotikasvatus vielä suurempi tekijä. Kovat kokemukset pehmittävät joskus tai toisen ihmisen rakkaus. Kova luonne pysyy kovana ja säälimättönä loppuun asti. Se on sukuvika. Ainoa minkä olen nähnyt muuttavan ihmistä parempaan suuntaan , on Jumalan armon löytäminen.
En halua lapsia kahdesta syystä: itsekkäästä ja epäitsekkäästä.
Itsekäs syy on, että koska ne ovat meluisia, sotkuisia ja kalliita, ja nämä sotivat elämässäni arvostamiani asioita kohtaan. Tykkään hiljaisuudesta, omasta järjestyksestäni ja siitä, että pärjään palkallani tarvitsematta laskea joka penniä tarkkaan.
Epäitsekäs syy on suuri rakkaus syntymätöntä lastani kohtaan. En itse viihdy kovin hyvin tässä maailmassa - joskin yritän parhaani mukaan tekemällä asioita, joista saan tyydytystä - enkä missään nimessä haluaisi olla vastuussa siitä, että olen tuonut tänne jonkun, joka kokisi samoin.
Äitini on ollut päätöksestäni harmissaan. Hän olisi aikanaan itsekin halunnut useamman lapsen (meitä on kaksi), mutta olosuhteiden vuoksi määrä jäi tähän. Sisareni onneksi teki muutaman suvun jatkajan, joten äitini pääsi mummoilemaan kuten tahtoikin. Isäni on aina seisonut päätökseni takana. Vaikka hän meitä lapsia rakastaakin, olisi tuskin hankkinut jos se vain hänestä olisi ollut kiinni. Kai se melankolinen luonteenlaatuni on sieltä peräisin ja pelkään paljon, että antaisin sen eteenpäin.
Hankkikoot lapsia ne, jotka haluavat. Oli syy sitten vanhuudenturva, sydämen tyhjiön täyttäminen, veronmaksu tai muu. Pidän maailmaa jotenkin niin pelottavana ja epävakaana, etten edes pysty arvailla, mikä tilanne on viidenkymmenen vuoden päästä ja kuka silloin minun pyllyäni pyyhkii.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että miksi en halunnut ratkaisua, jossa ensin romutan fyysisen terveyteni, toosani ja ulkonäköni raskauden ajan, sitten pääsen kokemaan kipuja jollaisia kenenkään ei missään muussa tilanteessa oleteta kestävän tajuissaan, menetän mahdollisesti virtsan- ja ulosteenpidätyskykyni ja saan trauman, sitten haahuilen n. vuoden verran univelkaisena zombina kotona, minkä jälkeen haastetasoa nostetaan niin että pitäisi hoitaa vielä palkkatyökin samalla. Ja tähän projektiin menee sitten kaikki rahat, aika ja energia seuraavien 18 vuoden ajan. En tiedä, miksi en ole tätä loistodiiliä valinnut.
Tässä onkin hyvin monet syyt kuvattu tapahtumajärjestyksessä :D Lisäksi elämää kannattelevat ekosysteemit ovat jo romahtamassa ja romahtaneet monessa paikassa kun ihmiset tuhoaa luonnon tasapainoa minkä kerkeää. Meitä on täällä jo aivan liikaa. Ennemmin kuin lasta, odotan kunnon pandemiaa joka tasaa tilannetta.
Ei kehitys jää kesken , jos ei ole lapsia. Maailma on avarampi,ei lässytetä vain itsekeskeisesti lapsista ja omasta elämästä . Moni avioliitto luhistuu,kun penskat lähtevät- on jäljellä vain kaksi ihmisen kuorta tyhjissä huoneissa. Ei mitään yhteistä,kun ei ole enää lapsia välissä puheenaiheena. Puolisoille tulee päälle nelikymppisenä usein vimma alkaa elää uudelleen nuoruutta. Hajoaa koko homma siihen. Kaksistaan saa elää toisen kanssa ilman häiriöitä.liittyä yhteen .
Vierailija kirjoitti:
En ole yksineuvoinen ja minulla on jonkinlainen rima lapsen isälle, esimerkiksi reilun hoitovastuun suhteen.
Kyllä olet yksineuvoinen (=yhdet sukuelimet), koska kaksineuvoisella kuten kastemato on kahdet sukuelimet.
Vierailija kirjoitti:
Ei penskat vaikuta kehitykseen ihmisenä mitään. Luonne on,mikä on. Kotikasvatus vielä suurempi tekijä. Kovat kokemukset pehmittävät joskus tai toisen ihmisen rakkaus. Kova luonne pysyy kovana ja säälimättönä loppuun asti. Se on sukuvika. Ainoa minkä olen nähnyt muuttavan ihmistä parempaan suuntaan , on Jumalan armon löytäminen.
Jumalharhoihin langenneet eivät ole yhtään parempia kuin mihinkään falskiin instanssiin hurahtamattomat.
-Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä? -En halua omia lapsia, koska en niitä halua.
-Mitä mieltä vanhempasi kun et jatka sukua? -Pettyneitä kaiketi, mutta ymmärtävät yksityiselämäni valintani.
-Jos olisit halunnut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti? -Elämä meni niin, suotta kysyt.
Lapset ei vaan ole mun juttu. Eikä kissat. Olen koiraihminen. Ei ole koskaan ollut pienintäkään kiinnostusta lisääntyä ja kun ei ole pakko niin miksi vaivautua.
Ja olen siis sitä mieltä että mulla on päässä jotkut piuhat ristissä koska lisääntymisen pitäis luonnollisesti kiinnostaa mutta hitot siitä
vieläkö tää sama on täällä...
VAPAUS
VAPAUS
VAPAUS
ja VAPAUS.
siinä 4 tärkeintä syytä
Tykkään omasta elämästäni. Kunnianhimo. VAPAUS. T. korkeasti kouluttautunut nuori nainen, imeskelkää sitä.