Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Mua kiinnostaa kyllä tietää muitten syyt koska itsekään en oo ikinä halunnu (traumoja ja inhorealismia 13 lapsen 3. vanhimpana sisaruksensa) mutta oon silti pelosta tehny (ja katunut ja masentunut joo ja päässy kohta ehkä yli myös, rakastanut myöskin) koska kuuluin vl-liikkeeseen ja katkera siitä :D mut ehkä mul menis yhtä huonosti joka tapauksessa mut silti. Kiinnostaa hirveesti muitten syyt, ku oon miettiny miks en ite oo halunnu, varmaan samasta syystä ku miks hommannaki, pelosta. En oo AP.
Itse en velana luovuttaisi sukusolujanikaan, koska en voi hallita tai tietää mitä siitä mahdollisesti seuraisi ja täten eliminoin tältä osin tuhot/vahingot sekä lisäksi ylläpidän ja parannan ilmaston ja luonnon kantokykyä.
Vierailija kirjoitti:
Usein syynä lienee heikko psyykkinen vointi. Toinen yleinen syy on henkinen kypsymättömyys. Sitten on le sbo ja jne...
Typerä kommentti. Nämä lähtökohdat taitavat ikävä kyllä päteä enemmän lapsellisiin. Jätetään tuo viimeisin syy kuitenkin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Usein syynä lienee heikko psyykkinen vointi. Toinen yleinen syy on henkinen kypsymättömyys. Sitten on le sbo ja jne...
Vain omakohtaisia syitä omalla kohdalla, ei besserwisseröintiä. (Lesbo(pari)kin voisi lisääntyä elleivät veloja).
Jouduin lapsena ottanut liian paljon muiden tarpeita huomioon ja kantamaan harteillani huolia ja vastuuta, jotka eivät lapselle kuulu. Jouduin myös sopeutumaan vaatimuksiin ja rooliin, jotka eivät antaneet minulle tilaa olla oma itseni ja tarpeitani ei huomioitu riittävästi.
Luulen, että tämä johti minut ajattelemaan etten enää koskaan halua asettaa muiden tarpeita omieni edelle tai tukahduttaa itseäni sitten kun asioista päättäminen oli omissa käsissäni.
Siksi en ole halunnut lapsia. Lapsi olisi vienyt tilani ja elämäni sellaisena kuin sen haluan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä VAUVA palstalla paljon kommentoimassa naisia, jotka eivät halua lapsia
No minäkin tulin tänne ihan alunperin vain nauramaan äitien jutuille, mutta huomasin pian, että täällä on jonkin verran myös normaalia porukkaa!
Nyt tämä toimii fiiliksestä riippuen keskustelupaikkana tai edelleen huvittelupaikkana, kun on tarvetta hörönauruille =D!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Velat perustelevat lapsettomuuttaan mm. ympäristötekona. Siinä kohdassa ollaan olevinaan niin tiedostavia ja tulevaisuutta ajattelevia. Mutta annas olla, kun puhutaan tulevaisuuden ongelmista Suomen mittakaavassa, niin mikään ei ole ongelma, ei kestävyysvaje, eikä mikään, jo nyt todennettavissa oleva asia. Tästä voimme päätellä, että perussyy lapsettomuuteen on itsekkyys, ei yhtään mikään muu.
Ympäristöteko eli luonnonsuojelullisista syistä ei halua lapsia, koska ihmisiä on jo nyt ihan liikaa maapallolla. Ihminen tuhoaa luontoa ja ympäristöä, eli mitä vähemmän on ihmisiä niin sitä parempi se on ympäristölle.
Miten kestävyysvaje tai esim huoltosuhde liittyy tähän?Ymmärrän. Silti onko mietitty ihan loppuun asti, eli onko tavoite lopulta, ettei maapallolla ole yhtään ihmistä? Ympäristö kyllä tykkäisi, mutta onko se tärkein aspekti ja aito tavoite?
Onhan näitä ympäristöhulluja nykyään, joille ympäristösuojelulliset asiat tuntuu olevan tärkein kriteeri monessakin asiassa.
En nyt oikein ymmärtänyt tuosta viimeistä kysymystä, että mitä sillä tarkoitit. Mutta onko sillä edes väliä muille, mikä kenenkin tärkein aspekti ja aito tavoite on.Ympäristöhullujakin on molempiin suuntiin, mutta velat (syistään ja motiiveistaan huolimatta) ovat silti ympäristönkin kannalta parempi (pienempi paha) kuin liukuhihnatuotantoa tehtailevat synnytyskoneet.
Miten kaunista kielenkäyttöä.
Teidän jakeluun ei muuten mene, että jättäkää ihmiset rauhaan jos ja kun olette itse on enne kukkuloilla niissä ruuhkvuosien pyörteissä.. 😄
Taas velalta unohtui sellainen pieni ihmisen ominaisuus, että lapset aikuistuvat. Vaikeaa tietysti ymmärtää, kun itse on jäänyt vähän lapsen tasolle.
Sinun on vaikea lapsen tasoisena työntyä tänne, vaikka te kuulu. Häpeä ominaisuuttasi hyökkäilevä äityliini. 😜😂😂😂😂
Nyt ei auennut.
Aukaisen... Äityliinit tukkii tänne ilkeyttään ja sairasta uteliaisuuttaan kieli pitkällä odottamaan että lapsettomat kääntäsi heille peräsuolensakkin että pääsee haukkumaan. Siksi en kerro omaa tarinaani lapsettomuudestani. Päätöstäni en ole katunut päivääkään. Eikä ole mistään paitsi jäänyt. Jos on hinku niin voi mennä ruuhkavuosia viettävään perheeseen viikoksi sen autuuden keskelle kylään.
Menisin mieluummin vankilaan, siellä on varmasti hiljaisempaa, siistimpää ja mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Nämä lähtökohdat taitavat ikävä kyllä päteä enemmän lapsellisiin. Jätetään tuo viimeisin syy kuitenkin ulkopuolelle.
Jaa sunko komentti ei ollut aivan yhtä typerä :D ?
Äly hoi, sitä on kyllä turha täältä palstalta hakea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä VAUVA palstalla paljon kommentoimassa naisia, jotka eivät halua lapsia
No minäkin tulin tänne ihan alunperin vain nauramaan äitien jutuille, mutta huomasin pian, että täällä on jonkin verran myös normaalia porukkaa!
Nyt tämä toimii fiiliksestä riippuen keskustelupaikkana tai edelleen huvittelupaikkana, kun on tarvetta hörönauruille =D!
Ajatteletko oikeasti, että kaikki äidit on naurettavia juttuineen? Taisi olla pilkettä sulla. Silti pistää miettimään, että palstalla löytyy ihan todella paljon jyrkkää kahtiajakoa, että tekeekö se hyvää kenenkään sisäiselle rauhalle, toksinen polarisointi, aiheesta kuin aiheesta. Minulle ainakaan ei, ja siksi käyn täällä nykyisin vain harvoin.
kiinnostunut
Itse en aiemmin halunnut lapsia, koska minulla oli vaativa, hyväpalkkainen työ enkä halunnut siitä maailmasta luopua. Sitten löysin hyvän,sitoutuvan kumppanin ja nyt minulla on 2 ihanaa tytärtä, Sitä ehdotonta rakkautta ja syvällistä onnea, jota omat lapset toivat, en vaihtaisi mihinkään. Never say never.
Ehkä täällä meillä on vaan tämä häpeän kulttuuri ja meillä on tapana muutenkin hävetä koko ihmiskuntaa, eipä se ole pelkästään meidän syy että ihmiset ovat mitä ovat. Elämän jatkaminen on vaan useimmille liian hankala ja vaikea homma, koska nykyään pitää vaan nauttia elämästä, mutta ilman lapsia ei ole elämää tai ainakaan mitään elämän jatkumista. Kyllä se on niin että suomalaiset kuolevat sukupuuttoon ja muut kansat eivät häpeile lisääntyä kuten suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse en aiemmin halunnut lapsia, koska minulla oli vaativa, hyväpalkkainen työ enkä halunnut siitä maailmasta luopua. Sitten löysin hyvän,sitoutuvan kumppanin ja nyt minulla on 2 ihanaa tytärtä, Sitä ehdotonta rakkautta ja syvällistä onnea, jota omat lapset toivat, en vaihtaisi mihinkään. Never say never.
Et ole enää lukutaitoinen / kohderyhmää: "Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämä toimii fiiliksestä riippuen keskustelupaikkana tai edelleen huvittelupaikkana, kun on tarvetta hörönauruille =D!Ajatteletko oikeasti, että kaikki äidit on naurettavia juttuineen? Taisi olla pilkettä sulla. Silti pistää miettimään, että palstalla löytyy ihan todella paljon jyrkkää kahtiajakoa, että tekeekö se hyvää kenenkään sisäiselle rauhalle, toksinen polarisointi, aiheesta kuin aiheesta. Minulle ainakaan ei, ja siksi käyn täällä nykyisin vain harvoin.
kiinnostunut
Ettei vain olisi toksista kyyläyskiimaista sorttia kiinnostus _muiden yksityisasioihin_?
Nyt onkin kyse vain tästä ketjusta, jossa kysytään vain _omakohtaisia motiiveja kunkin omalla kohdalla_.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä taas yksi lukutaidoton ääliö...
En ole ikinä pitänyt lapsista. Siedän pakosta. En jaksa, en kestä enkä halunnut niitä. Enää ei onneksi ole edes pelkoa saada niitä.
Kakarat on kuvottavia. Iästä riippumatta. En siedä. Ja vihaan vanhempia jotka kuvittelevat ylpeästi että heidän aikaansaannoksensa on jotain ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lesboparin, jossa on 2 kpl (potentiaalista) synnytyskonetta lesbous tms. estäisi lasten hankinnan, jos he eivät ole veloja? Yrittäkää nyt laittaa sinne tulppa, jotta tajuaisitte pointin: vapaaehtoisesti lapseton/ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut äidin roolista.
Voisin kyllä hankkia lapsia, jos löytyy sopiva kumppani. Miehen täytyy olla nuori, komea ja rikas. Siis hyvät geenit ja hyvä elatuskyky. Mieheltä vaaditaan vähintään HNWI-tason (high net worth individual) varallisuutta ja kovapalkkaista duunia. Mies maksaa kaikki kulut mitä lapsesta aiheutuu. Elatussopimus laaditaan kirjallisena jo ennen kuin lapsi pannaan alulle.
Lapsi saa puolet geeneistään minulta (munasolun luovutus) ja puolet mieheltäni (sperman luovutus). Kun munasolu on hedelmöitetty, se siirretään toisen naisen kohtuun (sijaissynnyttäjä). Hän tekee kaiken likaisen työn. Raskaus, synnytys ja vauvan hoitaminen sairaalassa.
Kun vauva on valmis kotiutettavaksi sairaalasta, hänen tuodaan kotiin. Minä en hoida vauvaa itse, vaan "ulkoistan" kaikki työt ammattilaisille (lastenhoitajat), jotka tekevät töitä kellon ympäri kolmessa vuorossa. He kasvattavat lapsen aikuiseksi (18 vuoden ikään asti) ilman minun apuani. Lapsen isä saa toki osallistua, jos haluaa. Minä olen vain lapsen biologinen äiti ja juridinen vanhempi. Jos mies haluaa yksinhuoltajuuden, hän saa pitää koko lapsen. Minua ei kiinnosta. Vaadin kyllä, että mies noudattaa sopimusta. Minulle maksetaan korvaus siitä, että luovutin munasoluni ja tarjosin miehelle mahdollisuuden saada biologinen lapsi, jolla on minun geenejäni. :D
Terveisin
nainen, yliopistokoulutettu, entinen SM-tason urheilija, Mensan jäsen (testattu älykkyys)
Jenkeissä tää olis varmaan ihan pätevä juttu.
Aivan oikein. Jenkeissä avioliitto on bisnestä. Lasten hankinta on myös bisnestä ja kukaan ei edes teeskentele, että lapsi hankittaisiin täysin puhtaasti "rakkausavioliittoon". Lapsen tulevaisuutta mietitään jo etukäteen. Kuka maksaa koulutuksen, sairaanhoidon, yms.
Jenkeissä maksetaan naisille hyvät palkkiot munasolujen luovuttamisesta yksityisillä lääkäriasemilla. Normaali palkkio on 5 000 - 10 000 dollaria per luovutuskerta. Ja nainen voi olla täysin tavis ilman mitään erityisiä ominaisuuksia.
Jos nainen on korkeasti koulutettu ja älykäs, hänelle maksetaan suurempi korvaus. 50 000 euroa on ihan käypä hinta älykkään naisen munasoluista. Jos nainen on älykäs JA kaunis, hänelle voidaan maksaa jopa 150 000 euroa. Näin korkea palkkio yleensä edellyttää sitä, että munasolut on kerätty, hedelmöitetty, siirretty toisen naisen kohtuun ja raskaus on sujunut normaalisti. Kun lapsi syntyy, kauppasopimus on tullut lopullisesti täytetyksi. Jos raskaus menee kesken, munasolujen luovuttajalle maksetaan osittainen palkkio, joka kattaa kaikki todelliset kustannukset (lääkärikäynnit, sairaalakäynnit, matkakulut, lääkekulut) ja luovuttajalle aiheutuneen vaivan (kipu, särky, tilapäinen haittaa).
Olen melko yllättynyt siitä, että suomalaiset nuoret naiset (alle 35-vuotiaat) eivät käy useammin luovuttamassa munasolujaan ulkomailla. Sieltä voi helposti kuitata 50 000 dollaria, kun luovuttaa solujaan pari kertaa ja osaa hinnoitella itsensä oikein. Yliopistokoulutus, älykkyys ja kaunis ulkonäkö (vaaleat hiukset, siniset silmät) ovat haluttuja ominaisuuksia amerikkalaisessa yhteiskunnassa.
Jotkut ostajat haluavat erityisesti juuri skandinaavisen luovuttajan. Amerikkalainen yläluokka on aina ollut Euroopasta tulleiden valkoisten siirtolaisten (white anglo-saxon protestant) jälkeläisiä. Samaa geeniperimää halutaan nyt ostaa ja käyttää lapsettomuushoidoissa. Varsinkin tanskalaiset munasolut ovat kysyttyä tavaraa. Myös muut Pohjoismaat (mukaan lukien Suomi) ovat olleet runsaasti esillä mediassa ja yhteiskunnallisessa keskustelussa. Suomihan on "maailman onnellisin maa" ja pärjännyt erittäin hyvin PISA-tuloksissa (lasten ja nuorten koulutus).
Kun ei halua omia lapsia tai mitään niihin liittyvää niin ei luovuta raaka-aineitakaan sijaiskoneillekaan.
Ei kaikki ole kaikille kaikilta kaupan/ostettavissa mistään hinnasta millään valuutalla, vrt. Henry Aflecht.
Ajatusleikki, onko ihminen, joka on luovuttanut munasoluja, joista mahdollisesti on syntynyt lapsi/lapsia, vielä vela? Omia lapsia hän ei ole tehnyt ja kasvattanut.
Veloja haukutaan itsekkäiksi, se on mantra mitä toistellaan. Munasoluja luovuttanut ihminen on epäitsekäs siinä mielessä, että on lähtenyt hoitoprosessiin ja lahjoittanut lapsia toivoville ja perheestä unelmoiville sen mahdollisuuden toteuttaa unelma ja ilman korvausta siitä. Vaikka ei olisi uskonnollinen, niin lähimmäisen (tuntemattoman) auttaminen on yleisesti ajateltuna hyvä arvo.
Entäpä spermanluovuttajat? He mahdollistavat lapsen itsellisille äideille, ovatko he veloja, jos omia lapsia ei kotona pyöri?Luovuttaessaan sukusoluja ihminen on itsekäs siinä mielessä, että hän osallistuu synnytystalkoisiin ja osaltaan mahdollistaa uusien ihmisten syntymisen jo nyt ylikansoitetulle maapallolle luonnonvaroja ja ympäristöä tuhoamaan.
Kuinka pitkälle osallistuminen viedään? Voiko kätilö, synnärin hoitaja, synnytyslääkäri, lapsettomuusklinikan henkilökunta olla veloja (siis jos heillä ei ole omia lapsia) ? Hehän auttavat ihmisiä saamaan lapsia ja osallistuvat näin lisääntymisen tukemiseen.
Menee vähän lennokkaaksi pohdinnaksi, mutta mitä mieltä palstaraati on?
Itse näen velan olevan ihminen, joka ei ole tehnyt omia lapsia kasvatettavakseen.Vela ei tee itse eikä mahdollista tai osallistu mitenkään muidenkaan lapsitehtailuun/synnytystalkoisiin.
Ok, eli sukusoluja luovuttanut ei ole vela. Mites nuo ammatit/ työpaikat? Kaikki velat eivät vihaa lapsia tai äitejä ja työ lisääntymisen parissa voi olla mielekästä tai olosuhteiden pakko. Entä varhaiskasvatuksen porukka? Hekin auttavat vanhempia. Opettajat? En halua provosoida, kunhan pohdin, mikä kaikki on lisääntymisen tukemista. Ja olen vela, en tee lisääntymiseen mitenkään liittyvää työtä enkä harkitse munasolujen luovuttamista, eli se pois.
Yleensä veloille riittää että vapaana saa elää ja olla rauhassa ilman kenenkään yksilön/porukan/yhteisön tuomitsemista, pakkotuputusta tai puuttumista. Ei vela-status tällöin 'ylety' sen pidemmälle (veloillakaan).