Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vain itsekkään hankkivat lapsia!
Ne kuvittelevat, että ne lapset sitten vaihtavat niiden vaipat, kun ne vanhenee!
Little we know......
Vierailija kirjoitti:
Vain itsekkään hankkivat lapsia!
Ne kuvittelevat, että ne lapset sitten vaihtavat niiden vaipat, kun ne vanhenee!
Little we know......
Little they know....
Vierailija kirjoitti:
Melkeenpä haluaisin lapsen, näyttääkseni vauva palstalaisille, ettei se ole niin vaikeeta kasvattaa lasta.
Palstalta löytyy niin paljon äitejä, joilla on ongelmia jos jonkin näköisiä. Ei se voi olla niin vaikeata.
Minulla on kaksi lasta, jotka olen kasvattanut aikuisiksi. Nyt kun tilannetta katselee taaksepäin, niin kyllä siinä oli valtavan suuri urakka vaikka meillä oli helpot lapset. Sinun ei kannata huudella aiheesta, josta sinulla ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Melkeenpä haluaisin lapsen, näyttääkseni vauva palstalaisille, ettei se ole niin vaikeeta kasvattaa lasta.
Palstalta löytyy niin paljon äitejä, joilla on ongelmia jos jonkin näköisiä. Ei se voi olla niin vaikeata.
Ei ole kysymys vaikeudesta kun kyseessä on vela, joka EI HALUA LAPSIA, koska ei halua lapsia vaikka mikä mussunmuulässynlää olisi.
Mikset osaa elää vain sitä omaa näköistäsi elämää ilman naurettavia muille näyttämisiä ja sirkustemppuja?
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut äidin roolista.
Voisin kyllä hankkia lapsia, jos löytyy sopiva kumppani. Miehen täytyy olla nuori, komea ja rikas. Siis hyvät geenit ja hyvä elatuskyky. Mieheltä vaaditaan vähintään HNWI-tason (high net worth individual) varallisuutta ja kovapalkkaista duunia. Mies maksaa kaikki kulut mitä lapsesta aiheutuu. Elatussopimus laaditaan kirjallisena jo ennen kuin lapsi pannaan alulle.
Lapsi saa puolet geeneistään minulta (munasolun luovutus) ja puolet mieheltäni (sperman luovutus). Kun munasolu on hedelmöitetty, se siirretään toisen naisen kohtuun (sijaissynnyttäjä). Hän tekee kaiken likaisen työn. Raskaus, synnytys ja vauvan hoitaminen sairaalassa.
Kun vauva on valmis kotiutettavaksi sairaalasta, hänen tuodaan kotiin. Minä en hoida vauvaa itse, vaan "ulkoistan" kaikki työt ammattilaisille (lastenhoitajat), jotka tekevät töitä kellon ympäri kolmessa vuorossa. He kasvattavat lapsen aikuiseksi (18 vuoden ikään asti) ilman minun apuani. Lapsen isä saa toki osallistua, jos haluaa. Minä olen vain lapsen biologinen äiti ja juridinen vanhempi. Jos mies haluaa yksinhuoltajuuden, hän saa pitää koko lapsen. Minua ei kiinnosta. Vaadin kyllä, että mies noudattaa sopimusta. Minulle maksetaan korvaus siitä, että luovutin munasoluni ja tarjosin miehelle mahdollisuuden saada biologinen lapsi, jolla on minun geenejäni. :D
Terveisin
nainen, yliopistokoulutettu, entinen SM-tason urheilija, Mensan jäsen (testattu älykkyys)
Harmi että älykkyys ei suojaa persoonallisuushäiriöiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään haluta niin paljon lapsia tähän maailmaan. Maapallo on jo Liian täynnä ja tätä maapalloa tallaa liian moni itsekäs idiootti tyranni jyräten muita. Joten viisaat jättävät tekemättä.
Mitä ajattelet vanhemmistasi? Ei sinuakaan olisi täällä kirjoittelemassa.
Rautalangasta: on ihan se ja sama mitä kukaan meistä ajattelee vanhemmistaan (+ heidän valinnoistaan :). He tekivät omat enemmän tai vähemmän itsekkäät valintansa ja lapsiltahan ei mitään mielipiteitä kysellä.
Huh miten täynnä vihaa tämä ketju on. Minä kun luulin että lapsettomat olisi mukavia ihmisiä
Mikäs hermoromahduksen partaalla oleva mamma tänne on eksynyt sekoilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kyllä hankkia lapsia, jos löytyy sopiva kumppani. Miehen täytyy olla nuori, komea ja rikas. Siis hyvät geenit ja hyvä elatuskyky. Mieheltä vaaditaan vähintään HNWI-tason (high net worth individual) varallisuutta ja kovapalkkaista duunia. Mies maksaa kaikki kulut mitä lapsesta aiheutuu. Elatussopimus laaditaan kirjallisena jo ennen kuin lapsi pannaan alulle.
Lapsi saa puolet geeneistään minulta (munasolun luovutus) ja puolet mieheltäni (sperman luovutus). Kun munasolu on hedelmöitetty, se siirretään toisen naisen kohtuun (sijaissynnyttäjä). Hän tekee kaiken likaisen työn. Raskaus, synnytys ja vauvan hoitaminen sairaalassa.
Kun vauva on valmis kotiutettavaksi sairaalasta, hänen tuodaan kotiin. Minä en hoida vauvaa itse, vaan "ulkoistan" kaikki työt ammattilaisille (lastenhoitajat), jotka tekevät töitä kellon ympäri kolmessa vuorossa. He kasvattavat lapsen aikuiseksi (18 vuoden ikään asti) ilman minun apuani. Lapsen isä saa toki osallistua, jos haluaa. Minä olen vain lapsen biologinen äiti ja juridinen vanhempi. Jos mies haluaa yksinhuoltajuuden, hän saa pitää koko lapsen. Minua ei kiinnosta. Vaadin kyllä, että mies noudattaa sopimusta. Minulle maksetaan korvaus siitä, että luovutin munasoluni ja tarjosin miehelle mahdollisuuden saada biologinen lapsi, jolla on minun geenejäni. :D
Terveisin
nainen, yliopistokoulutettu, entinen SM-tason urheilija, Mensan jäsen (testattu älykkyys)
Harmi että älykkyys ei suojaa persoonallisuushäiriöiltä
Kyllä suojaa jatkossa jos älykäs yksilö ei ota riskejä ja pysyy velana, ei hanki lapsia eli ei monista geenejään.
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee lapsen sitoakseen miehen itseensä.
Tai yrittää parantaa henkitoreissa olevan parisuhteen lapsen avulla! Sairasta, niin sairasta...
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee lapsen sitoakseen miehen itseensä.
Se on heidän itsekkyytensä ja häpeänsä sekä siittäjän häpeä. Ei yhäkään ole kohderyhmää, "jotka ette halua".
Vierailija kirjoitti:
Huh miten täynnä vihaa tämä ketju on. Minä kun luulin että lapsettomat olisi mukavia ihmisiä
Niin metsä vastaa kuin hakkuukoneet sinne huutavat. Ei ole pakko huudella jos ei katkeraa kaikuaan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Drublu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.
Olisi kannattanut olla hereillä ala-asteen biologian tunneilla.
Ihmiset hankkivat pääsääntöisesti lapsia siksi, että evoluutio ohjaa meitä eläimiä harrastamaan seksiä ja lisääntymään.
Toki siihen on myös itsekkäitä syitä kuten se, miten älyttömän suurta mielihyvää saan siitä, kun näen lapseni kasvavan ja kehittyvän.
Lisääntymisestä kieltäytyminen taas puolestaan on yksi frigidismin muodoista, jotka luonto karsii pois geenipoolista luonnonvalinnan kautta.
Heikkojen ja sairaiden sukuhaarojen kohtalo on jäädä historian romukoppaan.
Kyllä, näin se toimii pääsääntöisesti. Mutta geenien siirtymistä eteenpäin voi ajatella yksilön sijasta myös perhekohtaisesti. Esim. jos ravinnosta ja elintilasta on pulaa, kuten ihmislajin historiassa enimmäkseen on ollut, on geenien jatkamisen näkökulmasta voinut olla parempi, että ihan kaikki yhteisön sukukypsät aikuiset eivät lisäänny. Tällöin syntyvien lasten selviytymiselle on paremmat edellytykset, kun ravintoa on enemmän heille ja yhteisön aikuisille ja lisäksi lapsista on huolehtimassa useampi aikuinen. Lisäksi synnytys ja raskaus on aina ollut iso riski naiselle, joten on parempi, mitä vähemmän niitä joutuu käymään läpi.
Huomaa myös, että esim. homoseksuaalisuus ei ole vuosituhansien aikana kadonnut minnekään ja myös aseksuaaleja on olemassa. Siksi minusta on syytä uskoa, että ihmislajiin kuuluu myös se, että osa on vapaaehtoisesti lapsettomia.
Tutkimusten valossa lisääntymishalukkuus on vähentynyt. Koska se ei ole vähentynyt koko maapallolla, jotain outoa täällä pohjoisessa kuitenkin on. Onko syynä hormonaalinen ehkäisy kenties? Jokin jarruttaa luontaista lisääntymisviettiä. Syynä mikromuovit, lääkkeet, yhteiskunta, arvopohjan muutos, hormonaalinen ehkäisy, masennuksen ja ahdistuneisuuden lisääntyminen, d-vitamiinin puutos, stressaava koulu- ja työelämä vai kenties kännykkä, some ja vihapuhe? Mene ja tiedä, kun ei tutkijatkaan ole löytäneet yksiselitteisiä ratkaisuja.
Mitä ikäluokkaa olet? Kaiklle 30v ja nuoremmille on varmaan selvää, miksi.
Minulla on kaksi lasta, aikuisia jo. En mennyt rikki mistään kohdin heidän takiaan. Odotin ekaa raskautta 11 vuotta mutta lopulta onnistui. Ja vieläpä toisenkin kerran. Olin ikionnellinen ja olen vieläkin. Nyt ikäihmisenä heistä on paljon iloa ja apua, jos satun apua tarvitsemaan. Nyky ihmiset haluavat että elämä olisi mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Mulle kaikki heti, taitaa olla slogan.
Tee katugallup. Kysy naisilta. Enminä tiedä. Ei kaikki haluu et niistä ollaan riippuvaisia.
Etsin Tinderistä yli 30 vuotiaita lapsettomia naisia jotka haluaa perustaa perheen mutta näyttää huolestuttavalta.
Moni nainen on lapseton eikä halua lapsia ja näitä on todella paljon.
Sitten on myös paljon naisia joilla on jo lapsia.
Osa naisista siellä miettii vielä 35-40 vuotiaina haluaako lapsia.
Mikä naisia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta, aikuisia jo. En mennyt rikki mistään kohdin heidän takiaan. Odotin ekaa raskautta 11 vuotta mutta lopulta onnistui. Ja vieläpä toisenkin kerran. Olin ikionnellinen ja olen vieläkin. Nyt ikäihmisenä heistä on paljon iloa ja apua, jos satun apua tarvitsemaan. Nyky ihmiset haluavat että elämä olisi mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Mulle kaikki heti, taitaa olla slogan.
"Te naiset jotka ette halua lapsia niin mikä siihen syynä?" -Hiljaa huonommat kun minäminäminä jyrään aina.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
Jenkeissä tää olis varmaan ihan pätevä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, turha viesti väärässä ketjussa.
Toisekseen, kyllä siitä elämästä saa vaikeaa, hankalaa ja kärsimystä ilman lisääntymistäkin, jos se on se tavoite.
Ei ole oma tavoitteeni, nauti sinä kärsimyksestäsi, mutta jossain toisessa ketjussa, tämä ketju ei ole sinulle.
Tämä on niin totta!
Ja sitten kohta ollaan että "yhyy yhyy, säälikää yksinhuoltajaa!"