Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
2401/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://maailmankuvalehti.fi/2018/3/pitkat/lisaantymatta-paras/

Lukutaidottomille synnytyskoneille löytyy kuvia, joita voivat kritiikittä ja järjen päätä pakottamatta ihastella.

Vierailija
2402/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa niille, jotka ovat lapsia tehneet ja lapsista osa tietenkin terveydenhoidon parissa työskentelee, että heidän pitää hoitaa näitäkin törkyturpia, kun he sairaalaan vääntäytyvät sydäninfarktejaan hoidattamaan. saatika, kun vanhoina makaavat vaipoissaan ja "pallokoneen" tuotos vaihtaa heille vaippoja ja työntää lusikalla ruokaa suuhun, mittaa verenpainetta ja verensokeria.

Joutaisit jäädä ilman hoitoa tuollaiset ihmiset, jotka eivät lapsia ja heidän vanhempiaan arvosta ja luulevat, että tämä yhteiskunta vaan heitäkin hoitelee ja hoivaa joskus, vaikka lapsia ei saisi syntyä, vaikka nämä tulevat lapset heitäkin hoitaa ja ruokkii.

Hirveätä haukkumista ihmisiä kohtaa, joilla on lapsia (toki siinä haukkuvat omat vanhempansakin) ja halveksuntaa viattomia lapsia kohtaan.

Mutta kun minun tissit ja minun perse.... voivat mennä pilalle ;D

Kysyttiin _omakohtaisia syitä omalla kohdalla_ ja kun siihen _vastaa vain omakohtaisesti_ niin miten se on haukkumista ketään tai mitään muuta kohtaan? Voitko vastata perustellen lillukanvarsissa roikkumatta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drublu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.

Olisi kannattanut olla hereillä ala-asteen biologian tunneilla.

Ihmiset hankkivat pääsääntöisesti lapsia siksi, että evoluutio ohjaa meitä eläimiä harrastamaan seksiä ja lisääntymään.

Toki siihen on myös itsekkäitä syitä kuten se, miten älyttömän suurta mielihyvää saan siitä, kun näen lapseni kasvavan ja kehittyvän.

Lisääntymisestä kieltäytyminen taas puolestaan on yksi frigidismin muodoista, jotka luonto karsii pois geenipoolista luonnonvalinnan kautta.

Heikkojen ja sairaiden sukuhaarojen kohtalo on jäädä historian romukoppaan.

No toiset meistä ovat jo päässeet pidemmälle sivistyksessä eikä tarvitse enää elää eläimenä pelkän biologiansa pohjalta.

Vierailija
2404/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa niille, jotka ovat lapsia tehneet ja lapsista osa tietenkin terveydenhoidon parissa työskentelee, että heidän pitää hoitaa näitäkin törkyturpia, kun he sairaalaan vääntäytyvät sydäninfarktejaan hoidattamaan. saatika, kun vanhoina makaavat vaipoissaan ja "pallokoneen" tuotos vaihtaa heille vaippoja ja työntää lusikalla ruokaa suuhun, mittaa verenpainetta ja verensokeria.

Joutaisit jäädä ilman hoitoa tuollaiset ihmiset, jotka eivät lapsia ja heidän vanhempiaan arvosta ja luulevat, että tämä yhteiskunta vaan heitäkin hoitelee ja hoivaa joskus, vaikka lapsia ei saisi syntyä, vaikka nämä tulevat lapset heitäkin hoitaa ja ruokkii.

Hirveätä haukkumista ihmisiä kohtaa, joilla on lapsia (toki siinä haukkuvat omat vanhempansakin) ja halveksuntaa viattomia lapsia kohtaan.

Voi että, mistä vihasi kumpuaa? Onko huono olla itsesi kanssa? Tunnetko itsesi arvottomaksi? Inhoatko itseäsi? Voimia.

Vierailija
2405/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas nyt öykkäri. Yhteiskunnalle (ja koko maapallolle) voi antaa sen oman panoksensa niin monella muullakin tavalla kuin lisääntymällä. Se panos voi olla juurikin se, että jättää lisääntymättä. Ja monista lapsista (ja vanhemmista) ei ikävä kyllä ole yhteiskunnalle muuta kuin rasitetta, haittaa ja huolta sekä murhetta muille ihmisille.

Vierailija
2406/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M e n g e l e, miten ilolla ylentäisi itsensä jumalasemaan, jossa hän yksin valitsee 'ansiokkaat' hoidettavat.

Vierailija
2407/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

Miesten suuri suisuus. Pitkin nettiä naisille painotetaan ettei mies kaipaa naista muuhun kuin lisääntymiseen ja statuksen nostoon. Viesti meni perille.

Teetkö yhden elämän merkittävimmistä ratkaisuista sillä perusteella mitä jotkin ajankuluksi trollaavat anonyymeinä netissä? Mieti vielä uudestaan.

Vierailija
2408/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kuolla yksin vanhana eikä kukaan ole läsnä ja mahdollisesti vanhanapiikana?

Jokaisen pitää varautua kuolemaan yksin. Ja niin se on että kuoleminen on yksinäistä puuhaa joka tapauksessa. Lapsista ja perheestä ei siinä kohtaa ole mitään turvaa vaikka kuinka pelottaisi.  

Kuka on sanonut, että kuolema pelottaa kaikkia.

Olen varmaan outo, mutta tiedostan jo nyt vaikka olen perheellinen, että tulen kuolemaan yksin ja minua ei kuolema pelota.

Veikkaan, ei ole edes hoitaja pitämässä kädestä kiinni. Elämän realiteetti.

Vierailija
2409/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kuolla yksin vanhana eikä kukaan ole läsnä ja mahdollisesti vanhanapiikana?

Jokaisen pitää varautua kuolemaan yksin. Ja niin se on että kuoleminen on yksinäistä puuhaa joka tapauksessa. Lapsista ja perheestä ei siinä kohtaa ole mitään turvaa vaikka kuinka pelottaisi.  

Kuka on sanonut, että kuolema pelottaa kaikkia.

Olen varmaan outo, mutta tiedostan jo nyt vaikka olen perheellinen, että tulen kuolemaan yksin ja minua ei kuolema pelota.

Veikkaan, ei ole edes hoitaja pitämässä kädestä kiinni. Elämän realiteetti.

Oispa lukutaito.

Vierailija
2410/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läheinen ystävä, jonka kanssa voi tästä aiheesta puhua tosi suoraan. Hän mietti tosi pitkään haluaako lapsen ja lopulta 40v päätti sitten hankkia yhden

Puhuttiin tästä keskustelusta täällä ja hän sanoi, että kyllä se äitien viha veloja kohtaan johtuu nimenomaan kateudesta! Kertoi itsekin rehellisesti olevansa kateellinen ja kaipaavansa kovasti "entistä elämäänsä", vaikka nyt rakastaakin lastaan yli kaiken eikä hänestä tietenkään luopuisi!

Perhe-elämä vain on niin paljon muuta, kuin etukäteen osaa odottaa ja suurin osa näistä "ylläreistä" on kuitenkin negatiivisia eikä sitä oikeasti käsitä etukäteen mistä kaikesta joutuu luopumaan ja miten raskaaksi elämä muuttuu!

Näin olen sen ajatellutkin ja minusta on rohkeaa, että ystäväni uskaltaa sanoa sen ääneen!

Vierailija
2411/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsettoman pitää perustella sitä ettei halua lapsia? Ei lapsen hankkineiltakaan kysellä miksi on lapsi haluttu. 

Aina sitä joutuu ainakin minun tuttavapiirissäni perustelemaan, miksi olen hankkinut lapsia.

Kun esikoista aloin odottaa, siskoni ensimmäinen kommentti oli, meinaatko sä pitää sen. Uskomattoman loukkaava kommentti. Ei osata enää edes onnitella.

Työkaverini paasasi viime keväänä työpaikan kahvipöydässä, miten itsekkäitä ihmiset on, kun perheelliset haluaa kaikki parhaat loma-ajat. Hän itse oli ollut 5 vuotta putkeen heinäkuussa lomalla ja kun viime vuonna perheellinen kollega pyysi saada olla heinäkuussa lomalla päiväkodin ollessa kiinni, se oli heti itsekäs pyyntö. Vaippajätteet vauvoilla myös hänen mielestään kasvattavat ympäristökuormaa kestämättömäksi. Olen sen verran sivistynyt ihminen, etten ole viitsinyt huomauttaa hänen todennäköisesti tuottavan monta kertaa enemmän sitä vaippajätettä vanhuudessaan kuin yksikään pikkupirpana ehtii ensimmäisen elinvuotensa aikana.

Onnitteletko sinä veloja (aidosti, vilpittömästi sydämestäsi) vai onko onnitteluodotus vain yksisuuntainen?

Vierailija
2412/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Drublu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.

Olisi kannattanut olla hereillä ala-asteen biologian tunneilla.

Ihmiset hankkivat pääsääntöisesti lapsia siksi, että evoluutio ohjaa meitä eläimiä harrastamaan seksiä ja lisääntymään.

Toki siihen on myös itsekkäitä syitä kuten se, miten älyttömän suurta mielihyvää saan siitä, kun näen lapseni kasvavan ja kehittyvän.

Lisääntymisestä kieltäytyminen taas puolestaan on yksi frigidismin muodoista, jotka luonto karsii pois geenipoolista luonnonvalinnan kautta.

Heikkojen ja sairaiden sukuhaarojen kohtalo on jäädä historian romukoppaan.

Kyllä, näin se toimii pääsääntöisesti. Mutta geenien siirtymistä eteenpäin voi ajatella yksilön sijasta myös perhekohtaisesti. Esim. jos ravinnosta ja elintilasta on pulaa, kuten ihmislajin historiassa enimmäkseen on ollut, on geenien jatkamisen näkökulmasta voinut olla parempi, että ihan kaikki yhteisön sukukypsät aikuiset eivät lisäänny. Tällöin syntyvien lasten selviytymiselle on paremmat edellytykset, kun ravintoa on enemmän heille ja yhteisön aikuisille ja lisäksi lapsista on huolehtimassa useampi aikuinen. Lisäksi synnytys ja raskaus on aina ollut iso riski naiselle, joten on parempi, mitä vähemmän niitä joutuu käymään läpi. 

Huomaa myös, että esim. homoseksuaalisuus ei ole vuosituhansien aikana kadonnut minnekään ja myös aseksuaaleja on olemassa. Siksi minusta on syytä uskoa, että ihmislajiin kuuluu myös se, että osa on vapaaehtoisesti lapsettomia.

Tutkimusten valossa lisääntymishalukkuus on vähentynyt. Koska se ei ole vähentynyt koko maapallolla, jotain outoa täällä pohjoisessa kuitenkin on. Onko syynä hormonaalinen ehkäisy kenties? Jokin jarruttaa luontaista lisääntymisviettiä. Syynä mikromuovit, lääkkeet, yhteiskunta, arvopohjan muutos, hormonaalinen ehkäisy, masennuksen ja ahdistuneisuuden lisääntyminen, d-vitamiinin puutos, stressaava koulu- ja työelämä vai kenties kännykkä, some ja vihapuhe? Mene ja tiedä, kun ei tutkijatkaan ole löytäneet yksiselitteisiä ratkaisuja.

F e m i n i s m i

Vierailija
2413/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.matkakuume.net/2019/03/lapset-eivat-ole-suurin-ilmastonmuut…

Esimerkki lapsellisen lapsusselittelyistä, joilla yrittää kumota faktan että lapsettomuus on ekoteko numero 1.

Vierailija
2414/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakkaan mieheni kanssa onnellinen näin. Hän lähtee pian tekemään väitöskirjaa ja minä lähden parin vuoden päästä.

Tiedän omat rajani. Lapsi on aikaa vievä ja stressaava, en usko että selviytyisin siitä ilman että muu elämä ja tutkimuksen tekeminen kärsisi.

Ja en vain halua. En ole koskaan tuntenut halua, vaikka sinänsä parisuhde ja tulot olisi kunnossa. Ei siis oikeasti ole mitään ulkoista syytä.

Vierailija
2415/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeenpä haluaisin lapsen, näyttääkseni vauva palstalaisille, ettei se ole niin vaikeeta kasvattaa lasta.

Palstalta löytyy niin paljon äitejä, joilla on ongelmia jos jonkin näköisiä. Ei se voi olla niin vaikeata. 

Vierailija
2416/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut äidin roolista. 

Voisin kyllä hankkia lapsia, jos löytyy sopiva kumppani. Miehen täytyy olla nuori, komea ja rikas. Siis hyvät geenit ja hyvä elatuskyky. Mieheltä vaaditaan vähintään HNWI-tason (high net worth individual) varallisuutta ja kovapalkkaista duunia. Mies maksaa kaikki kulut mitä lapsesta aiheutuu. Elatussopimus laaditaan kirjallisena jo ennen kuin lapsi pannaan alulle.

Lapsi saa puolet geeneistään minulta (munasolun luovutus) ja puolet mieheltäni (sperman luovutus). Kun munasolu on hedelmöitetty, se siirretään toisen naisen kohtuun (sijaissynnyttäjä). Hän tekee kaiken likaisen työn. Raskaus, synnytys ja vauvan hoitaminen sairaalassa. 

Kun vauva on valmis kotiutettavaksi sairaalasta, hänen tuodaan kotiin. Minä en hoida vauvaa itse, vaan "ulkoistan" kaikki työt ammattilaisille (lastenhoitajat), jotka tekevät töitä kellon ympäri kolmessa vuorossa. He kasvattavat lapsen aikuiseksi (18 vuoden ikään asti) ilman minun apuani. Lapsen isä saa toki osallistua, jos haluaa. Minä olen vain lapsen biologinen äiti ja juridinen vanhempi. Jos mies haluaa yksinhuoltajuuden, hän saa pitää koko lapsen. Minua ei kiinnosta. Vaadin kyllä, että mies noudattaa sopimusta. Minulle maksetaan korvaus siitä, että luovutin munasoluni ja tarjosin miehelle mahdollisuuden saada biologinen lapsi, jolla on minun geenejäni.   :D

Terveisin

nainen, yliopistokoulutettu, entinen SM-tason urheilija, Mensan jäsen (testattu älykkyys)

Vierailija
2417/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään haluta niin paljon lapsia tähän maailmaan. Maapallo on jo Liian täynnä ja tätä maapalloa tallaa liian moni itsekäs idiootti tyranni jyräten muita. Joten viisaat jättävät tekemättä.

Vierailija
2418/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään haluta niin paljon lapsia tähän maailmaan. Maapallo on jo Liian täynnä ja tätä maapalloa tallaa liian moni itsekäs idiootti tyranni jyräten muita. Joten viisaat jättävät tekemättä.

Mitä ajattelet vanhemmistasi? Ei sinuakaan olisi täällä kirjoittelemassa.

Vierailija
2419/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee lapsen sitoakseen miehen itseensä.

Vierailija
2420/5304 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. En ole tuntenut mitään äidillisiä tunteita lapsia kohtaan koskaan. Enkä myöskään avioliittoa kohtaan. Elän yksin, kissojeni kanssa, mökissäni onnellisena.