Sanotaan, että "kaikki tekee virheitä" , niin minkä virheen sinä viimeksi teit?
Kommentit (137)
Ei olis kantsinut olla niin ystävällinen lähisukulaiselle joka "maksoi" puhumalla minusta pahaa selän takana, valehtelemalla päin silmiä ja olemalla mahdollisimman hankala kun olisi pitänyt sopia yhdestä jutusta.
No sen opin tietysti, etten toista kertaa ole turhan ystävällinen. (= toista kertaa ei tule lainkaan)
Useampiakin, mutta en nyt luettele niitä tässä.
Pilkkuvirheen töissä. tänään Pikkujuttu, mutta se tuli väärään paikkaan. Numeroista ei onneksi ollut kyse, mutta lauseen merkitys muuttui. Vähän kuin armoa ei, Siperiaan, armoa, ei Siperiaan -tyylisesti.
Tein tänään vapaaputken jälkeen ekan työpäivän ja vanhasta muistista kiireessä tein yhden vanhan työtehtävän, joka ei enää kuuluisikaan meille. Hups. Mun työpari vihaa kaikkea, jos teen sellaista mikä meille ei kuuluisi. Se on tosi tarkka kaikista rajoista. :D Periaatteessa moka ei ollut iso eikä haittaa, paitsi jos meille aletaan nakittaa tota hommaa takaisin.
Viimeksi tein sen virheen, että otin kinkun liian aikaisin pois uunista. Ois tullut mureampi jos olisin paistanut hieman kauemmin mutta menee se noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tein tänään vapaaputken jälkeen ekan työpäivän ja vanhasta muistista kiireessä tein yhden vanhan työtehtävän, joka ei enää kuuluisikaan meille. Hups. Mun työpari vihaa kaikkea, jos teen sellaista mikä meille ei kuuluisi. Se on tosi tarkka kaikista rajoista. :D Periaatteessa moka ei ollut iso eikä haittaa, paitsi jos meille aletaan nakittaa tota hommaa takaisin.
Ja siis vahingossa tein ton, kun en muistanut heti, ettei se enää kuulu meille.
Tein taas tänään pahan virheen! Unohduin kommentoimaan vauvaketjuun hölmöjä juttuja ja perunat kiehui sillä aikaa aivan liian pehmeiksi.
No tänään olisi pitänyt siivota, mutta oon nyt vaan lähinnä juonut kirsikkacolavodkaa ja vauvapalstaillut.
Vierailija kirjoitti:
Vedin kännit ja hölmöilin
Ihan mielenkiinnosta: Mitä hölmöilit?
Annoin lemmikilleni herkkupalan, jota en älynnyt pilkkoa tarpeeksi pieneksi. Meinasi tukehtua ahneuksissaan...oli työn ja tuskan takana kaivaa herkkupala kurkusta pinsettien avulla. Säikähdin ihan helv...sti.
Paketoin esikoisen lahjan. Sitten tajusin, että lahjan sisällä oli myös toisen lapsen lahja! Ei muuta, kun paperit veke ja uudestaan. :D
En vahtinut alaisten tekemisiä, ja yksi tärkeä asia oli jäänyt tekemättä. Onneksi tällä alalla virheet saa korjattua eikä kukaan kuollut, mutta harmittaa kun en millään ehtisi kyttäämään itseohjautuvien asiantuntijoiden tekemisiä.
Tanssin tyttöjen illassa toisen miehen kanssa vähän liian lähekkäin, kunnes tajusin lähteä kotiin mieheni luo.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta siinä tein virheen, en ollut
Tapasin ihmisen, jota en olisi halunnut tavata. Tällä kertaa jätin myös tilanteessa vetämättä rajan tälle ilkeästi puhuvalle ja rajattomalle ihmiselle. Tapaamisesta tuli henkisesti ja fyysisesti erittäin huono olo.
Tuntuu, että inhoan itseäni joka kerta kun jätän vetämättä rajan vaikealle ihmiselle. Olen kyllä vetänyt aikaisemmin rajat tälle samalle ihmiselle ja antanut palautetta hänen käytöksestään ja määritellyt oman toimintani. Tästä viimeisestä virheestäni, jossa olin puuttumatta tämän ihmisen tahallisen ilkeilyyn, sain kimmokkeen vielä vetää sen rajan jatkossa vielä selvemmin. Ilmoitan siitä sitten taas sanallisesti. En aio suostua enää mihinkään pakottamiseen, juoniin ja harkittujen ilkeyksien kuuntelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
No itse tein eilen n. 4 tuntia töitä tallentamatta välissä. Työkaveri tuli juttelemaan ja sillä aikaa tietokone päätti asentaa pakollisen päivityksen. Joudun tekemään uudestaan vaikka tänään piti jo ehtiä päiväsaikaan ruokakauppaan ja laittamaan joulua.
Oma vika, olisi vaan tallentanut edes jossain kohtaa. Mutta ottaa päähän nuo pakotetut uudelleenkäynnistyksetkin, eikä ihan vähän. Vaikea keskittyä kun tiedän että on nyt liian kiire, siksipä ajauduin vauvapalstallekin.
Tuon takia kannattaa opetella tallentamaan vähintäänminuutin välein (windowsissa pikanäppäinyhdistelmä ctrl + s) . Itse tallennan valehtelematta minuutin välein, riippuen kuitenkin vähän siitä mitä teen. Lisäksi tärkeät tiedostot pitää ehdottomasti varmuuskopioda säännöllisesti.
Suuret kirjoitusvirheet näppäimistöllä.