Naapurin erityislapsi kiljuu ja karjuu
Kai tuo jotain leikkiä on, mutta kailotus on tauotonta. Iltaisin raivoaa sitten muuten ja potkii seiniä. Kehtaako tuollaisesta valittaa, kun tuo lapsi nyt ei varmaan oikein voi itselleen mitään. On vaan vittumoista kuunneltavaa ja vanhemmat eivät myöskään häntä komenna. Kuuluu vaan jotain "äläpä nyt, ei saa" hyssyttelyä.
Kommentit (127)
"MITÄS JOS KASVATTAISIT LAPSESI TAI ANTAISIT SEN POIS KUN ET ITSE OSAA!? LAITOKSEEN TUOLLAISET ON LAITETTAVA!"
Sinähän sinne laitokseen kuulut : D
Tee itse tilanteelles jotain, tää kaikki on osa muiden kanssa elämistä ja viime kädessä vastuu sun omasta viihtyvyydestä on sulla itellä, yritä edes, saatat yllättyä kuinka paljon kykenet ja kuinka helppoa se on kun et odota et kirjaimelliset lapset ois vastuussa sun viihtyvyydestä.
Voi raukkaa, mahtaa olla paha olo.
Vierailija kirjoitti:
"MITÄS JOS KASVATTAISIT LAPSESI TAI ANTAISIT SEN POIS KUN ET ITSE OSAA!? LAITOKSEEN TUOLLAISET ON LAITETTAVA!"
Tee itse tilanteelles jotain, tää kaikki on osa muiden kanssa elämistä ja viime kädessä vastuu sun omasta viihtyvyydestä on sulla itellä, yritä edes, saatat yllättyä kuinka paljon kykenet ja kuinka helppoa se on kun et odota et kirjaimelliset lapset ois vastuussa sun viihtyvyydestä.
Juurikin niin, minä olen se pahasusi joka pitää laittaa laitokseen. Kaikki nepsyt ja typsyt saa rellestää ihan miten vaan, mutta normaalit ihmiset joutuvat siitä maksamaan. Minun pitää yrittää, miksei ne nepsyt (YÖK) yritä ja tee jotain...
Minä olen väärässä ja nepsyt (YÖK) oikeassa, juurikin näinhän se menee! Vammaiset ja muut oudot saa rellestää ihan miten vaan meidän normaalien ihmisten kustannuksella. SE ON VÄÄRIN!
Miten näitä "nepsylapsia" on yhtäkkiä joka paikassa nurkat tursuen. Täysin pidäkkeettömiä eri ikäisiä oletettuja. Ei ennen ollut. Onko 10 vuodessa tapahtunut joku susäsiittöinen rapauttava degeneraatio, kun jokaisesta perheestä tuntuu löytyvän joku puoliapina?
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, että ne nepsylasten vanhemmat, jotka yhtä lailla vois hoitaa omalta puoleltaan sen äänieristyksen kuntoon tai vaikka ostaa naapureille sellaiset ääntä säätelevät korvatulpat, eivät näköjään ole huushollinsa vaikutuksista missään vastuussa? Sen sijaan naapureiden pitäisi heille tarjota apuaan. Vai ovatko ne vanhemmatkin kenties erityislapsia, joilta ei saa mitään vastuunottoa vaatia?
-Eri
Vierailija kirjoitti:
"Osa muiden kanssa elämistä" on siis se, että naapuri on vastuussa nepsyjen ja narkkareiden lastenhoito-ongelmista, äänierityksistä ja ilmansuodattimista, mutta osa normaalia elämää ei ole se, että häiriköt itse tekevät jotain häiritsevälle käytökselleen tai muuttavat asumismuotoon, joka ei edellytä muiden ihmisten huomioimista?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku diagnoosi voisi olla syy häiritä muita. Huutaa. Riehua.
Käsittämätön että lapsi saa tehdä kaikkea ja häiritä muita kun on lapsi.
Ei missään nimessä!
Kun näitä nepsylapsia on nykyään kovin paljo n, jossain perheessä jopa viisi, niin olen miettinyt mitä tapahtuu, kun lapset kasvavat aikuisiksi? Esim., kun täyttävät 50 vuotta jne., eikä elämässä KOSKAAN kaikki mene oman tahdon mukaan. Se on fakta. Saavatko he raivopuuskia, huutoa jne. silloin vanhanakin? Olen lähenemässä kohta 80 v, ja elämääni on mahtunut monta harmitusta.
Pitää varmaan alkaa maksaa potut pottuina. Huudattamaan musiikkia ja muutenkin kolistelemaan.
Asutaankohan samassa talossa? Kiljuminen on päivittäistä ja vanhemmat vaikuttavat kädettömiltä. Onnea vaan perusopetukseen!
Ilmoitusta vaan. Taloyhtiölle ja sossuun. Ei siitä tarvitse naapureiden päivästä toiseen kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan alkaa maksaa potut pottuina. Huudattamaan musiikkia ja muutenkin kolistelemaan.
Tää on mun vastaus tän talon tuontitavaralle joka mekastaa yötä myöten ihan arkenakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten näitä "nepsylapsia" on yhtäkkiä joka paikassa nurkat tursuen. Täysin pidäkkeettömiä eri ikäisiä oletettuja. Ei ennen ollut. Onko 10 vuodessa tapahtunut joku susäsiittöinen rapauttava degeneraatio, kun jokaisesta perheestä tuntuu löytyvän joku puoliapina?
Oi, on näitä aina ollut. Ennen vaan suhtauduttiin eri tavalla. Meidän alakerrassa asui 20 vuotta sitten poika joka ei osannut pitää suutaan kiinni vuorokaudenajasta riippumatta. Välillä sai raivareita. Ihan ok aikuinen siitä kai kuitenkin tuli
Vierailija kirjoitti:
Tekis mieli sanoa sulle vaan että syö pääsi.
10 vuodessa on tapahtunut sellainen jännä juttu kuin laajempi ymmärrys neuropsykiatrisista asioista, ihan siitä lähtien että ei se ole pelkästään poikien juttu kuten 90-luvulla vielä ajateltiin. Toki tuohonkin mahtuu turhia diagnooseja koska jos vanhemmat ei jaksa/viitsi/halua olla kunnon vanhempia, siitähän ne ongelmat lähtee. Ellei siis ole ihan oikeasti pohjalla joku häiriö. Tässä talossa perheiden lapset huutaa ihan sen takia että ei nää ma-mut katso niiden perään ollenkaan. Vanhemmat sisarukset kun hoitaa nuorempia niin käytöshäiriöitä siinä tulee väistämättä.
Ompa se kamalaa jos tarvii naapurin sekopää kakaran huutookin kärsiä ja ihan pakko sietää sellaista kun se on lapsi.
Jos ihminen maksaa vuokran niin ei ei kenenkään tarvitse maksaa järkyttävästä metelistä vaan jotain rauhaa sillä rahalla pitää saada.
Minun mielestäni lapsellakaan ei saa aiheuttaa kohtuutonta melu haittaa naapureille kuten ei koirillakaan.
Maksaisiko nämä järkyttävää meluhaittaa tuottavat itse täyttä vuokraa sellaisesta paikasta jossa olisi jumalaton meteli lähes koko ajan.
Sairaat ihmiset ja lapset kuuluvat sairaalaan jos ne huutavat ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
On tiettyjä ihmisryhmiä joiden häiriöistä ei oikein voi valittaa
Tai toki voi, mutta ei siitä hyötyä ole.
1. Vauvat. Ne itkee ja huutaa, vanhemmat tekee parhaansa ettei näin olisi.
2. Tietyt erityislapset. Sama kuin vauvojen kanssa, vaikka mitä teet ei se välttämättä ole hyödyksi.
3. Muistisairaat. Voivat tehdä mitä vaan. Siirtelevåt huonekaluja koko yön. Voivat huutaa, olla aggressiivisia jne.Kaikissa näissä tilanteissa se huolehtija on varmasti stressaantunut ja yrittää parhaansa.
Vauvat eivät ole vauvoja ikuisesti. Järkevä ihminen ymmärtää että melu loppuu suht pian. Lapsuus sen sijaan kestää aika pitkään. Muistisairaista vanhuksista voi tehdä huoli-ilmoituksen. Jos on oikein pahasti muistisairas eikä saa apua, niin yleensä sekään vaihe ei kestä kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap meidän naapuri? Ihan tiedoksi että meillä esim autistinen lapsi hermostuu moninkertaisesti jos kuulee komentavaa ääntä, huutoa ei siedä tippaakaan, menee ihan sekaisin. Siksi meillä hyssytellään.
Lapsi ei tosiaan voi huutamiselle jne mitään. Kaikki diagnoosilla olevat nepsyt kyllä saavat jonkinlaista terapiaa ja ohjausta jossa näitä asioita harjoitellaan mutta voi olla 10 vuoden projekti. Eli valituksella et kyllä saa mitään aikaan, vanhemmat tiedostaa ongelmat ja esim häätöä ei voi saada erityislapsen vuoksi( näitä toki on yritetty nepsy perheille, mutta äkkiä on tukena taistelussa vammaispalvelu, lastensuojelu jne).
Ulkopuolisten on vaikea tilannetta käsittää. Eikä sitä voi oikein selittää niin että esim naapuri oikeasti ymmärtäisi toisten arjen todellisuuden.
Autistiaikuisena on pakko todeta, että vaikka tilanteenne ymmärrän niin koti on koti. Sinne tullaan rauhaan ja turvaan. Jos joka ilta joutuu kuuntelemaan huutoa ja kirkumista, niin kyllä siinä jaksaminen vain loppuu. Kyllä kai me voimme tätä aloittajaakin ymmärtää, eihän maailma pyöri erityislapsen ympärillä.
Asioista voi asiallisesti keskustella. Nepsy-lapsen vanhemmat antaa naapurille tietoa arjesta oman nepsy-lapsen kanssa ja naapuri sanoittaa asiallisesti kuinka hän häiriintyy. Tosiasia on kuitenkin se, että kenenkään sairauden tai tässä tapauksessa lapsen neuropsykologisten oireiden takia ei saa ketään häätää omasta kodistaan. Ehkä keskustelemalla voisi vaikka päästä molempia tyydyttävään ratkaisuun, esim. jos nepsylapsen perheellä olisi mahdollisuus siirtää vaikka lapsen huone tai sänky toisaalle, jolloin se ei olisi seinänaapurin seinää vasten.
Vammanen zombi tasolle jäänny se on
Niin, ei siinä voi mitään tehdä.
MITÄS JOS KASVATTAISIT LAPSESI TAI ANTAISIT SEN POIS KUN ET ITSE OSAA!? LAITOKSEEN TUOLLAISET ON LAITETTAVA!