Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.
Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen
Ihmisten. Kaikkien ihmisten tehtävä on auttaa toista ihmistä.
Se on meidän kansalaisvelvollisuus.
Se on ihan lakiin kirjattu.Mutta, hakattavaksi ei pidä mennä. Katuväkivalta: kutsu poliisi.
Noissa on sepelin, että tulee itse hakatuksi.Jos 25 ihmistä kaikki olisivat puuttuneet, niin tekijä olisi lopettanut.
Noi on hankalia tilanteista. Jos sin oma henki on vaarassa, niin sun pitää sitä suojata.
Toinen esimerkki: vedestä pelastettaessa on ensin varmistettava oma turvallisuus. Sitten voi auttaa, jos voi.
Suomen laki nyt on niin vitsi että sitä nyt ei kukaan noudata.
Edelleenkään muiden tehtävänä ei ole auttaa toisia
Ei kiinnosta auttaa naisia, ootte nykyään vaan esineitä meille. Mielummin katon netistä parikymppisten herutuskuvia ku autan ketää
Itse jouduin ulkomailla metrossa seksuaalisesti ahdistelluksi, koko metro oli täynnä ihmisiä ja kukaan ei tehnyt elettäkään auttaakseen. Sellaista se on vaikka siitäkin on kymmenen vuotta jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stnan lampaat! Jopa kaltaiseni gentlemanni olisi tyrmänny kyseisen öykkäröijän.
Periaatteessa joo, mutta kun naisia ei ole ok lyödä vaikka ne sikailiskin.
Ihan yhtä paljon kuin miehiä
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin ulkomailla metrossa seksuaalisesti ahdistelluksi, koko metro oli täynnä ihmisiä ja kukaan ei tehnyt elettäkään auttaakseen. Sellaista se on vaikka siitäkin on kymmenen vuotta jo.
Se on sitä tasa-arvoa
Onneks tiiän et nää tasa-arvo jankuttajat ja miesvinkujat kuolee yksin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.
Se on juurikin tämä, mikä pitää muistaa.
Aina kannattaa mieluummin puuttua kuin olla puuttumatta, koska hyvin harvoin oikeasti tulee sinulle seuraamuksia tilastollisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Eiväthän ihmiset pelkää auton alle jäämistäkään, niin miksi sitten jotakin vielä paljon epätodennäköisempää tapahtumaa joku pelkäisi.
Joskus joku saa seuraamuksia, mutta ei kai jengi nyt niin negatiivisia ole, että kun uutisissa on joskus hyvin harvoin tällaisia juttuja esillä, niin mieluummin annetaan kanssa-ihmisen kärsiä, koska ihan saletisti tulee juuri sinulle seuraamuksia.
Ei tule.
Mene sinä vaan leikkimään sankaria. Mutta älä tule valittamaan kun käy köpelösti
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Ei todellakaan välttämättä "joudu syytteeseen ja saa rangaistuksen". Suomessa oikeuslaitoksen prosessit on helvetin hitaita, jos edes asia ylipäätään otetaan käsittelyyn, eikä hylätä jo alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
TÄÄ, ehdin jo huolestumaan vähän mutta sitten tajusin, että miehet jotka kirjoittelevat vauvapalstalla ovat enemmän tai vähemmän jälkeenjääneitä ja viallisia.
Ihan hirveitä nuo helsinkiläiset ei sinne teiän kotikylälle ehi pitämään kurii, eihän tuo tapaus sattunut helsingissä ollenkaan.
Mutta silti helsinki on paskapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Ei todellakaan välttämättä "joudu syytteeseen ja saa rangaistuksen". Suomessa oikeuslaitoksen prosessit on helvetin hitaita, jos edes asia ylipäätään otetaan käsittelyyn, eikä hylätä jo alkumetreillä.
Todellakin saa syytteen.
Sitä paitsi siinä voi itselle käydä huonosti. Vakuutus ei todellakaan maksa senttiäkään korvauksia jos saat puukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
TÄÄ, ehdin jo huolestumaan vähän mutta sitten tajusin, että miehet jotka kirjoittelevat vauvapalstalla ovat enemmän tai vähemmän jälkeenjääneitä ja viallisia.
Miten olen jälkeenjäänyt jos kirjotan keskustela keskusteluun tarkoitetulla foorumilla? Ei miehille ole mitään omaa paikkaa, paitsi ylilauta mikä on täynnä pikkupoikia. Te naiset itse halusitte tasa-arvoa. Egual rights, egual fights.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta auttaa naisia, ootte nykyään vaan esineitä meille. Mielummin katon netistä parikymppisten herutuskuvia ku autan ketää
Mitä uutta ja ihmeellistä tuossa muka on? Aina on ollut joukko ihmisiä, jotka suhtautuvat muihin sinun tavoin.
Mutta älä käytä pronominia me kuin se tarkoittaisi kaikkia miehiä. Ei se tarkoita. Se tarkoitaa vain sinua ja kaltaisiasi epäihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olen jälkeenjäänyt jos kirjotan keskustela keskusteluun tarkoitetulla foorumilla? Ei miehille ole mitään omaa paikkaa, paitsi ylilauta mikä on täynnä pikkupoikia. Te naiset itse halusitte tasa-arvoa. Egual rights, egual fights.
Koen, että mies, joka kirjoittelee tällaiseen ketjuun heti ensimmäisenä MUTTA KUN ME MIEHET!!!1-asenteella on jotenkin kapeanäköinen ja itsekäs, täten viallinen, koska terve ihminen osaa ajatella muitakin kuin itseään. Ei osata ajatella asiaa uhrin näkökulmasta vaan heti pillitetään omia juttuja. Ei tarvitse leikkiä mitään sankaria, mutta jos kohtelee muita ystävällisesti, voi päästäkin johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta ja ihmeellistä tuossa muka on? Aina on ollut joukko ihmisiä, jotka suhtautuvat muihin sinun tavoin.
Mutta älä käytä pronominia me kuin se tarkoittaisi kaikkia miehiä. Ei se tarkoita. Se tarkoitaa vain sinua ja kaltaisiasi epäihmisiä.
Älä leiki valkoista miesritaria, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä inkkeleillä on paljonkin eri foorumeita ja sinultahan näyttää tuo englantikin sujuvan. Saat varmasti paljon komppausta ja sympatiseeraamista naisvihaasi.
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä leiki valkoista miesritaria, nainen.
Miten saat liitettyä tuohon viestiin mitään kirjoittajan sukupuoleen liittyvää? Sen on kirjoittanut joku normaali ihminen. Muuta siitä ei pysty päättelemään.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Kukaan täysijärkinen ei rupea tuntematonta auttamaan. Todennäköisesti se tuntematon yrittää varastaa sinulta lompakon samalla kun "autat" sitä.