Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
1/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!

Olipa taas kerran hyvin rakentava ja älykäs kommentti.

Vierailija
2/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Suomeen

Vierailija
4/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa lehdessä oli juttua, että riitaan puuttunut oli tullut puukotetuksi. Menisitkö katsomaan sairasvuoteen vierelle tai toimittaisitko addressin sureville omaisille?

Vierailija
5/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisastelija.

Vierailija
6/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meno on riittävän hullua ympärillä, ja joudut vain itse vaikeuksiin siihen puuttumalla käy näin. Kukaan ei enää reagoi mihinkään koska ihmiset ovat oppineet että tämä touhu on normaalia ja saat vain harmia siihen puuttumalla. Suomi on kumma maa nykyään, muistuttaa Ruotsia tässä mielessä.

Vierailija
7/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.

Vierailija
8/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...

Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.

Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.

Vierailija
9/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi käydä huonosti jos menee väliin.

Vierailija
10/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ilmapiiri on mikä on ja voimaantuminen tarkoittaa miehille räksyttämistä, niin en minäkään enää auta. Alkaa ihan tosissaan kyllästyttää tämä naisten vaatiminen ja itkeminen. Vaaditaan niin kovin tasa-arvoa, mutta sitten jokaisessa käänteessä räävitään päätä. Sitä tosiaan saa mitä tilaa.

Joo ja puutut tilanteeseen väärin niin saat sapiskaa joko naiselta siitä, että olit sovinisti ja epäilit hänen kykyään selviytyä tilanteesta tai sitten mitoitit voimankäytön väärin eli tilanne olisi pitänyt laukaista puhumalla. Puuttukoot ne, joilla ymmärrys taipuu paremmin.

Vierailija
11/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...

Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.

Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.

Olis mennyt muualle istumaan tai poistunut heti junasta. Mä en tollasta kuuntelisi.

Vierailija
12/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

M30

Vierailija
13/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

Vierailija
14/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.

Vierailija
15/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Uskon kyllä, että olet mennyt auttamaan miestä mäen alla.

Vierailija
16/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas kerran hyvin rakentava ja älykäs kommentti.

Ei ehkä rakentava ja älykäs, mutta totta.

Vierailija
17/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuningas Helsingissä!

Vierailija
18/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.

Vierailija
19/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä häirikkö on ollut kovin aggressiivinen, niin voi olla, että muut eivät uskalla puuttua, koska pelkäävät sen vaan eskaloivan tilannetta.

Toki myös monilla voi olla kuulokkeet päässä eivätkä oikeasti kuule mitä ympärillä tapahtuu. 

Itse olen kerran puuttunut tilanteeseen, jossa keski-iän ylittänyt mies häiritsi teini-ikäisiä tyttöjä linja-autossa. Kyseessä oli epämääräinen velton oloinen juoppo, joka onneksi ymmärsi lopettaa, kun aikuinen puuttui tilanteeseen.

Vierailija
20/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän naiset ovat tällaisen uuden "kulttuurin" puolesta äänestäneet. Ja galluppien mukaan aikovat jatkossakin äänestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi