Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Niinpä, sairaita tyyppejä.
Kerran menyt väliin kunmusta mies seuraili vihaisena suomalaista naista. Kysyin tarviiko apua. Musta koki loukkavana koska olikin poikaystävä ja kävi kimppuun. Ei kannata sekaantua suomalaisten naisten ja keppostelijoiden välisiin juttuihin. Sitä paitsi jutussa ei kerrota oliko nainen lähestynyt miestä tyypilliseen tapaan päätä aukoen ja siksi mies oli uhkaavasti seissyt tiellä mitä sekin sitten oikeasti tarkoittaa. Kovin on miesvihaa täynnä lehtien jutut.
Naiset kohtelevat meitä tavallisia suomalaisia miehiä kuin laskiämpäriä.
Sitten kun tuleekin tiukka paikka, niin miesten pitäisi käsi lipassa rientää leikkimään ritaria?
Simo silmu jo sen sanoi:
Sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt. Kun kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
TÄÄ, ehdin jo huolestumaan vähän mutta sitten tajusin, että miehet jotka kirjoittelevat vauvapalstalla ovat enemmän tai vähemmän jälkeenjääneitä ja viallisia.
Miten olen jälkeenjäänyt jos kirjotan keskustela keskusteluun tarkoitetulla foorumilla? Ei miehille ole mitään omaa paikkaa, paitsi ylilauta mikä on täynnä pikkupoikia. Te naiset itse halusitte tasa-arvoa. Egual rights, egual fights.
Kyllä teillä inkkeleillä on paljonkin eri foorumeita ja sinultahan näyttää tuo englantikin sujuvan. Saat varmasti paljon komppausta ja sympatiseeraamista naisvihaasi.
Ei naiset ole tehneet mitään eteeni, miksi minä tekisin heidän eteen jotakin? Itsepähän tätä halusitte, olkaa nyt niitä vahvoja naisia yksin ja kärsikää sitten kuten me miehetkin
Saatanan dorka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit miesten kommentteja lukiessa oon vaan niin tyytyväinen et naisilla on varaa valita kumppaninsa.. jää nää luuserit markkinoilla huomiotta
TÄÄ, ehdin jo huolestumaan vähän mutta sitten tajusin, että miehet jotka kirjoittelevat vauvapalstalla ovat enemmän tai vähemmän jälkeenjääneitä ja viallisia.
Miten olen jälkeenjäänyt jos kirjotan keskustela keskusteluun tarkoitetulla foorumilla? Ei miehille ole mitään omaa paikkaa, paitsi ylilauta mikä on täynnä pikkupoikia. Te naiset itse halusitte tasa-arvoa. Egual rights, egual fights.
Koen, että mies, joka kirjoittelee tällaiseen ketjuun heti ensimmäisenä MUTTA KUN ME MIEHET!!!1-asenteella on jotenkin kapeanäköinen ja itsekäs, täten viallinen, koska terve ihminen osaa ajatella muitakin kuin itseään. Ei osata ajatella asiaa uhrin näkökulmasta vaan heti pillitetään omia juttuja. Ei tarvitse leikkiä mitään sankaria, mutta jos kohtelee muita ystävällisesti, voi päästäkin johonkin.
Toi junan nainen olisi voinut kohdella muita ystävällisesti niin ei olisi saanut haukkuja päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kauhea olo näistä kommenteista 😞 Olen aina jotenkin kuvitellut, että kyllä ihmiset auttavat hädässä, olet sitten nainen tai mies. Minä ainakin olen yrittänyt auttaa muita ja auttaisin varmasti parhaani mukaan miestäkin, totta kai. Jos en pysty fyysisesti tekemään mitään, soittaisin vaikka apua. Hirveää ajatella, että niin moni suhtautuu niin välinpitämättömästi. En tiedä, tahdonko enää poistua kotoa.
N20
Kukaan täysijärkinen ei rupea tuntematonta auttamaan. Todennäköisesti se tuntematon yrittää varastaa sinulta lompakon samalla kun "autat" sitä.
Toivottavasti N20 uskaltaa poistua kotoaan, ja sinä taas lukkiudut kotiisi kokonaan. Kyllä meitä vielä on, jotka hädässä autamme toisia, emmekä pelkää kanssaihmisiämme.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä inkkeleillä on paljonkin eri foorumeita ja sinultahan näyttää tuo englantikin sujuvan. Saat varmasti paljon komppausta ja sympatiseeraamista naisvihaasi.
Ei naiset ole tehneet mitään eteeni, miksi minä tekisin heidän eteen jotakin? Itsepähän tätä halusitte, olkaa nyt niitä vahvoja naisia yksin ja kärsikää sitten kuten me miehetkin
Saatanan dorka.
Tottahan tuo on.
Naisethan huutaa miten he on yhtä hyvä kuin miehet. No olkaa sitten. Mutta älkää huutako miehiä apuun sitten. Ei voi kastso syödä kakkua ja säästä sitä samaan aikaan. Se on joko/tai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan VARMASTI et ole kasvanut pelkästään miesten ympäröimänä. Älä viitsi olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
N20
Älä tee päätelmiä miehistä näiden parin palstalla riehuvan misogynistin perusteella. Se heillä juuri on tavoitteena: saada naiset vihaamaan ja pelkäämään miehiä niin, että nekin ns. alfat (eli normaalit miehet) jäisivät ilman naisia, kun kerran he itsekään eivät saa.
Voin vakuuttaa, että tuolla irl kulkee ihan tavallisia, mukavia poikia ja miehiä, jotka pystyvät ottamaan ihmiset ihmisinä eikä sukupuolina. Tunnen monta, ja olen kasvattanutkin muutaman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20
Kukaan täysijärkinen ei rupea tuntematonta auttamaan. Todennäköisesti se tuntematon yrittää varastaa sinulta lompakon samalla kun "autat" sitä.
Toivottavasti N20 uskaltaa poistua kotoaan, ja sinä taas lukkiudut kotiisi kokonaan. Kyllä meitä vielä on, jotka hädässä autamme toisia, emmekä pelkää kanssaihmisiämme.
N53
Sinä juoksisit karkuun tuossakin tilanteessa. Sitä paitsi tuossa AP:n tilanteessa syyllinen oli nainen joka rupesi käyttäytymän huonosti junassa.
Varmasti joku muukin on kommentoinut jo aiemmin saman, mutta kun junanvaunuissa on useampia ulospääsyjä ja ensimmäiseksi miettii miksi se nainen jää juuri siihen paikkaan kohtaamaan jonkun sekopään. Ei tule yllätyksenä, miten julkisissa tulee usein vastaan hörhöjä ja hulluja. Tärkein neuvo on kiertää ne kaukaa.
Nainenhan oli hyvissä ajoin ennen junan pysähtymistä yhden ulsokäynnin kohdalla ja olisi hyvin ehtinyt vaihtamaan toiseen.
Joskus voi auttaminen olla täysin turhaa, jos "uhri" itse ei käytä järkeään ja koettaisi myös ratkaista tilannetwa. Oliko tuossakin vain kyse siitä kuka saa olla oikeassa? Viisas väistää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun on koti-isänä, niin en voi kun ihmetellä tätä. Ensin halutaan että miehet ottavat vastuun lapsistaan ja kun ottavat, heillä ei ole oikeutta olla edes vauva-palstalla ilman että haukutaa. Ihmetellään miksi ei auteta, vaikka sukupuoli ei tee miehistä mitenkään velvollisia auttamaan sen enempää kuin naisistakaan. Täällä on monesti kysytty miksi naiset eivät tehneet mitään, oletko sinä riittävän fiksu vastaamaan? Sinun mielestä mies on viallinen jos on vauva-palstalla, miten perustelet että nainen joka on ei olisi samalla logiikalla viallinen? Vastauksistasi jokainen voi päätellä sinun todelliset tarkoitusperäsi, joten vastaa asiallisesti.
Juuri näin. Jos ihminen tai eläin on hädässä, silloin autetaan se minkä kyetään - keinoja on erilaisia auttamiseen ja puuttumiseen puhelisoitosta häkeen lähtien.
Itse olen pieni herkkä nainen, mutta autoin suoraan miestä, joka oli hädässä ja tilanne oli vaarallinen - kukaan muu ei silloinkaan puuttunut (muita oli paikalla, julkinen tila) ja hengenlähtö oli miehellä lähellä.
Tilanne ei ollut minulle helppo, normaalin pelon lisäksi on ptsd-stressi. Vaikeampaa kuin ehkä tavan tyypille. Kyse on spiritistä, miten mennään ollaan.
En halua olla yksi niitä ihmisiä, jotka katsovat vierestä eivät tee mitään ja sitten loppuelämä on ehkä vaikea katsoa itseään silmiin.
Miuhan ei auttanut kukaan, kun kimppuun aikoinaan hyökättiin. No ei kyllä ketään näkynytkään missään, mutta näin.
Hienoa että uutislinkin miesmatkustaja sai tapahtuneesta pontta jatkossa toimia erilailla. Sekin on rohkeaa, että hän pystyi kertomaan suoriutumattomuudestaan, inhimillisyydestään, ja miten se sai hänet päättämään, ei enää.
Joskus se koodisto millä maailmassa operoidaan, moraali ja periaatteet, joskus siihen tarvitaan mietintää, ei vain reagointia. Nyt kävi niin. Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Ei todellakaan välttämättä "joudu syytteeseen ja saa rangaistuksen". Suomessa oikeuslaitoksen prosessit on helvetin hitaita, jos edes asia ylipäätään otetaan käsittelyyn, eikä hylätä jo alkumetreillä.
"R-kioskilla varkaan toimintaan puuttunut miesasiakas tuomittiin käräjäoikeudessa lievästä pahoinpitelystä 15 päiväsakkoon.
Helsingin hovioikeuden pöytäkirjasta selviää, että noin 70-vuotias mies oli mennyt vuonna 1991 syntyneen, kioskilla varkaissa käyneen ja riehuneen miehen perässä kioskin pihalle, ottanut tästä kiinni, töninyt ja lyönyt ainakin kerran nyrkillä. Tilanne oli jatkunut pystypainina, minkä seurauksena molemmat olivat kaatuneet maahan.
70-vuotias mies sai kaatuessaan takaraivoonsa tikkejä vaatineen ja verta vuotaneen haavan. Kioskilla riehuneen tilanteessa saamista vammoista ei ollut tarkempaa tietoa, mutta hovioikeuden pöytäkirjassa todetaan hänelle aiheutuneen ainakin kipua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan VARMASTI et ole kasvanut pelkästään miesten ympäröimänä. Älä viitsi olla lapsellinen.
Äitejä ei lasketa. Koska heidän kuuluukin huolehtia lapsistaan kun sellaisia on hankkinut. Siinä ei ole mitään kiitettävää
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos ihminen tai eläin on hädässä, silloin autetaan se minkä kyetään - keinoja on erilaisia auttamiseen ja puuttumiseen puhelisoitosta häkeen lähtien.
Itse olen pieni herkkä nainen, mutta autoin suoraan miestä, joka oli hädässä ja tilanne oli vaarallinen - kukaan muu ei silloinkaan puuttunut (muita oli paikalla, julkinen tila) ja hengenlähtö oli miehellä lähellä.
Tilanne ei ollut minulle helppo, normaalin pelon lisäksi on ptsd-stressi. Vaikeampaa kuin ehkä tavan tyypille. Kyse on spiritistä, miten mennään ollaan.
En halua olla yksi niitä ihmisiä, jotka katsovat vierestä eivät tee mitään ja sitten loppuelämä on ehkä vaikea katsoa itseään silmiin.
Miuhan ei auttanut kukaan, kun kimppuun aikoinaan hyökättiin. No ei kyllä ketään näkynytkään missään, mutta näin.
Hienoa että uutislinkin miesmatkustaja sai tapahtuneesta pontta jatkossa toimia erilailla. Sekin on rohkeaa, että hän pystyi kertomaan suoriutumattomuudestaan, inhimillisyydestään, ja miten se sai hänet päättämään, ei enää.
Joskus se koodisto millä maailmassa operoidaan, moraali ja periaatteet, joskus siihen tarvitaan mietintää, ei vain reagointia. Nyt kävi niin. Hyvä.
Miesmatkustajan ei pitänytkään tehdä mitään. Nainen rupesi haastamaan riitaa junassa ja mies suuttui siitä. Mitä matkustajan olisi pitänyt tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitejä ei lasketa. Koska heidän kuuluukin huolehtia lapsistaan kun sellaisia on hankkinut. Siinä ei ole mitään kiitettävää
Onhan sinulla isä?
Katuväkivalta lisääntyy vauhdilla.
Tämän takaa bunavehreät suosimalla rikollisia ja matuglaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kun on koti-isänä, niin en voi kun ihmetellä tätä. Ensin halutaan että miehet ottavat vastuun lapsistaan ja kun ottavat, heillä ei ole oikeutta olla edes vauva-palstalla ilman että haukutaa. Ihmetellään miksi ei auteta, vaikka sukupuoli ei tee miehistä mitenkään velvollisia auttamaan sen enempää kuin naisistakaan. Täällä on monesti kysytty miksi naiset eivät tehneet mitään, oletko sinä riittävän fiksu vastaamaan? Sinun mielestä mies on viallinen jos on vauva-palstalla, miten perustelet että nainen joka on ei olisi samalla logiikalla viallinen? Vastauksistasi jokainen voi päätellä sinun todelliset tarkoitusperäsi, joten vastaa asiallisesti.
Olen alle parikymppinen mies ja koen olevani viallinen. En osaa mitään ja olen liian heikko mieheksi. Minulla on paljon tyttökavereita, joten ehkä siksi peilaan heidän tunteita niin paljon