Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vaikka en ole mies itse, niin voin kuitenkin sanoa ihan tätä elämää tarpeeksi nähdessäni, että miehet ei puolusta naisia noissa tilanteissa, koska vihaavat naisia ja jopa itse saattavat usein syyllistyä ahdisteluun. Naiset ymmärtäkää, että meidän pitää itse puolustaa toisiamme, koska miehet eivät koskaan sitä tule tekemään ja niiden väkivalta meitä kohtaan ajan myötä vaan lisääntyy ja raaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Inhottava tilanne. Toki ymmärrän, että ihmisiä pelottaa puuttua, jos häirikkö vaikuttaa uhkaavalta. Mutta jos kaikki tilanteessa mukana olevat pitäisivät yhtä, saataisiin tuollaiset törpöt lannistettua nopeasti.
Itse jouduin kerran parikymppisenä bussissa hiukan vastaavaan tilanteeseen. Istuin ihan perällä, ja niihin takimmaisiin käytäväpaikkoihin levittäytyi joku juopposeurue. Siinä mukana ollut nainen otti minut jostain syystä silmätikukseen, mulkoili todella vihaisesti ja nimitteli minua seurueen miehille koko matkan ajan. Kun olin jäämässä pois, hän asetti jalkansa käytävän poikki eikä meinannut päästää minua. Se oli todella ahdistavaa ja tuntui turvattomalta, vaikka bussi oli täynnä ihmisiä. Ja tämä tapahtui keskellä päivää, ei viikonloppuyönä. En ole tuon jälkeen mennyt takapenkeille, ellei ole ollut ihan pakko.
Julkisessa kulkuvälineessä ei ikinä ikinä kannata mennä takapenkille, jos haluaa matkustaa rauhassa. Sinne tunkee aina kaikki häiriköt mahdollisimman kauas kuskista. Missä hlvetin pullossa nämä nykyajan ihmiset on kasvatettu.
Paikalla 15 kanssamatkustajaa, joilta pyydettiin apua. 1 (eli kirjoittaja) kertoo olevansa mies, muiden sukupuolta ei mainita. Missään ei sanota että juuri miesten olisi pitänyt auttaa tai että juuri heiltä pyydettiin apua. Yksikään henkilö ei auttanut, ei miehet eikä naiset.
Mutta kappas, ensimmäisistä kommenteista lähtien alkaa jälleen kerran miesnäkökulmassa mielikuvitus laukata ja ihan olemattomista vaatimuksista ja syytöksistä on taas saatu ulimaallista uhriutumista ja vähän uhkailua kuutisen sataa kertaa. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en ole mies itse, niin voin kuitenkin sanoa ihan tätä elämää tarpeeksi nähdessäni, että miehet ei puolusta naisia noissa tilanteissa, koska vihaavat naisia ja jopa itse saattavat usein syyllistyä ahdisteluun. Naiset ymmärtäkää, että meidän pitää itse puolustaa toisiamme, koska miehet eivät koskaan sitä tule tekemään ja niiden väkivalta meitä kohtaan ajan myötä vaan lisääntyy ja raaistuu.
Miehiä helpommin tuomitaan vaikka mies puolustaisi. Aika useasti mä oon lukenut uutisia vuosien varrella, joissa miehet ovat tulleet väliin ja sitten vielä ovat saaneet tuomiot pahoinpitelystä tai menettävät henkensä tai vakavasti loukkaantuvat.
Ei se sankarin leikkiminen ole kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä puolustelemassa surkeaa käytöstään, koska ovat laiskoja omaan napaan tuijottavia paskahousuja. Olen ilmeisesti hyvin onnekas nainen, mieheni on mennyt naisia ja lapsia ahdistelevien kusipääukkojen eteen ja ojentanut. Vauvapalstan mies luikkii pakoon itkien keksien tekosyitä miksi ei uskalla puuttua. Hävettää.
Onnekas? Ihan itse olet varmaan valinnut mieheksesi jonkun taistelukykyisen karpaasin, joka kykenee "ojentamaan". On paljon pienikokoisia, fyysisesti vähemmän tappelukelpoisia ja myös sairaita miehiä, jotka eivät pysty moiseen.
Jotenkin oon aina mieltänytkin nämä palstasankarit tuollaisiksi, vaikka uho niillä onkin ihan hirmuinen. Palstalla on hyvä pullistella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä helpommin tuomitaan vaikka mies puolustaisi. Aika useasti mä oon lukenut uutisia vuosien varrella, joissa miehet ovat tulleet väliin ja sitten vielä ovat saaneet tuomiot pahoinpitelystä tai menettävät henkensä tai vakavasti loukkaantuvat.
Sankarin leikkiminen. Se kertookin teistä vellihousuista kaiken. Minä, 50-v. nainen, olen ollut noissa tilanteissa sankari ja tulen olemaan tulevaisuudessakin. Ei katsos tartte leikkiä.
Ei kannata mennä väliin. Joko saa itse turpaan tai syytteen pahoinpitelystä.
Miksi nainen ei ottanut yhteyttä konduktööriin. Hän vastaa junassa turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti tyypilliseltä kirppari käyttäytymiseltä tuo uutinen. Kirppareilla kun aika useasti monet tuuppii minua kärryillä tai kävelee suoraan päin, kun selaan lattiatasossa olevia tuotteita.
Molemmat osapuolet käyttäytyivät asiattomasti.
Itse olen jo niin kyllästynyt joka paikassa tuuppimiseen että koen ettei siinä tilanteessa tuuppittavalla tarvitse olla mitään käytöstapoja takaisin päin. Niin se metsä vastaa kuin huudetaan.
Mä voisin älähtää, mutta fyysinen kontakti on jo liikaa. Yleensä mä vaan mulkkaan, kun mua tönitään niissä kirppareissa.
Kyllä minä tönäisen kärryn takaisin päin jos joku sen työntää päälleni. Miksi kukaan ei tönäisisi? Eikö se ole vaistomaista?
Kassajonoissa itse tuota olen kokenut ja siitä seuraa se että itse ota edellä olevaan vielä enemmän tilaa. Se kärrytuuppija saa odotella hihnan päässä että ostokseni on piipattu ja sitten siirryn eteenpäin maksamaan.
Sama noiden junassa tönivien kanssa. Olen täysin kyllästynyt ja takaisin saa kyynärpäästä tai laukusta. Siirryn kun juna pysähtyy. Siihen asti jos välttämättä on päästävä iholleni niin saa sen sitten kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi riskeerata oma henkeni jonkun tuntemattoman ämmän takia jos sillä toisella äijällä on puukko taskussa tai joutuisin käsirysyyn niin olen pian käräjillä pahoinpitelystä ja joku sivullinen kuvaa tapahtuman ja oma naama on sitten keskustelupalstoilla ja youtubessa ja maine mennyttä. Kuka myös korvaa mahdolliset vahingot kuten rikkoontuneet vaatteet, puhelimet ja lääkärikäynnit? Ämmät ei paljoa ajattele näitä asioita loppuun asti, tärkeintä että pääsevät öyhöttämään ja uhriutumaan kaikesta.
Kuule, ihan rauhassa nyt. Ei sun hei tartte, oikeesti. Jos tuolta tuntuu ja kaikki tuollainen pelottaa, niin ihan voit istua paikallasi ja olla kuin et huomaisi mitään. Selailet vaikka kännykkää. Ei kukaan sua pakota ketään puolustamaan tai pelastamaan.
(Tämä tyyppi syyttää ämmiä uhriutumisesta, eikä ilmeiseti edes ollut sarkasmia? Huhhuh.)
tämä on nyt sitä tasa-arvoa. akkojen pitää ottaa vastuuta tekemisistään, eikä uhriutua.
Kuinka kauan tästä eteenpäin nyt arvioisit akkojen kuuluvan olla vastuunkantajia ja ukkojen uhriutuvan sohvannurkkaan? Parikymmentä vuotta pitää kokonaiskestosta kyllä vähentää, ainakin niin kauan tätä ukkojen uhriulinaa on jo kuulunut ja naiset kouluttautuneet supersankareiksi periaatteella fake it till you make it.
Tai mitäpä turhaa, pysykää rauhassa siellä mamman helmoissa piilossa vaan. Kyllä me akat pidetään tyttöjenkin puolta, pakkohan jonkun on. Poikiakin puolustetaan, itse asiassa, jos on tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista nykymiehistä on täysiä nössöjä. Meidän ukko olisi antanut mikkihiirelle selkään.
Mistä päättelet, että kiusaaja on pieni kokoinen?
Voihan myös sun miehesikin saada turpaansa pienemmältä ihmiseltä. Voihan myös miehesi saada pahoinpitelysyytteenkin.
Ras*stit! Mies puhui naiselle englanniksi.
Joo joo, miehet on vellihousuja jne.
Mitä sitten? Pitäiskö nyt jotenkin alkaa tappelamaan naisten puolesta? Ette halua ritaria valkoisen hevosen selässä, ette saa sitä kun päätätte tarvita sellaista.
Tässä langassa kyllä näkee selvästi, että naiset ajattelevat vain jotain "puuttumista", joka saa häiriköivän henkilön ikään kuin kiinni omasta henkisesti ja moraalisesti väärästä toiminnastaan ja se loppuu "puuttumisen" jälkeen. Miehet taas tietävät (kuten täällä joku aikaisemmin mainitsi), että toisen miehen aggressiiviseen ja häiritsevään toimintaan sekaantuminen on suora haaste, ja seuraukset voivat olla fyysisiä. Et siis ainoastaan epämääräiseti "puutu" johonkin häirintään, vaan haastat toisen uroksen valtataisteluun. Henkiset ja fyysiset valmiudet väkivaltaiseksi eskaloituvaan toimintaan pitää olla olemassa. Oli se sitten jonkun mielestä ihan sairaan väärin tai epistä, mutta näin se menee tässä vähän kehittyneempienkin kädellisten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankarin leikkiminen. Se kertookin teistä vellihousuista kaiken. Minä, 50-v. nainen, olen ollut noissa tilanteissa sankari ja tulen olemaan tulevaisuudessakin. Ei katsos tartte leikkiä.
Järkevät säästävät sut, mutta sekopäitäkin on, joten varovaisuus kannattaa. Itse henkilön olemuskin vaikuttaa siihen kuka tulee hakatuksi ja kuka ei. Sekin kannattaa muistaa, että kaikki eivät näe ihmisiä samassa valossa.
Ite olisin tolasta roistoo vähintään viiltäny
Mies ei ollut nähnyt tätä miljoonabudjetilla tehtyä videota.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ollut nähnyt tätä miljoonabudjetilla tehtyä videota.
Takarivin mies heiluttaa anakondaansa :)
Jos ei halua antaa apua niin turha valittaa sitten kun itse on avuton uhri.
Manster kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Joo, ja pieksen kyllä koko korvauksen edestä vaikka kahteen kertaan jos minun seurassa olevaa naista ahdisteltaisiin. Myötätunto: nolla
Sun nainen alkaa potkimaan tunkiessaan väkisin viattoman miehen ohi, mies toteaa "mitä vit.." ja sä käyt kimppuun?
Jep, teikäläisiä näkee aina välillä, kunnon weetee-porukkaa.
Lukiko ap oikeasti tuota uutista edes ite? Että terveisiä vaan "Patrick Pirskaselle" ja huutonaurut päälle.
Ei kuulkaa, sinipunatukkafemakot ja teidän soijapojat. Ei kiinnosta.
Tehän ootte voimaantuneita.
Just.