Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
521/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että noissa kehyskunnissa tulevissa junissa ihmiset tukkii eteisen melkein aina ennen kuin istumapaikat on viety. Myöskään kukaan ei tee tilaa kun juna pysähtyy ja ihmiset yrittää ulos, tuijotetaan vain lumoutuneena puhelinta tai lässytetään kaverin kanssa jonnin joutavia.

Itse kuljen tiksi-keskusta väliä ja sen ajan tuijotan puhelintani. Aamuisin ei ole tilaa ja siihen olen tottunut, jos ei heti näy, en mene etsimään. Pasilan kohdalla kun pysähdytään väitän, en ennen sitä. Muuten se koko 15min olisi paikasta toiseen siirtymistä ja väistelyä kun heti Tikkurilasta lähdettä alkaa ne heinäkengät kaivaa takkejaan ja tulemaan siihen eteiseen. Sama heti kun Pasilasta irtaudutaan.

Helpointa olisi että ne joilla kamala kiire ulos junasta eivät menisi ollenkaan istumaan niin jäisi enemmän tilaa muille. Mutta se ei mene niin jostain syystä.

Helpointa olisi että ne jotka jää seuraavalla on eteisessä, muut voi painua..

Oletko itse noita joiden pakko päästä tungokseen seisomaan? Miksi alunperin menet sitten penkille? Tämäkin välikohtaus olisi jäänyt käymättä jos nainen olisi pysynyt otse eteisessä ja mies saanut itselleen istumapaikan. Älä mene istumaan jos on kiire junasta ulos heti kun ovet aukeaa.

Vierailija
522/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että palstalla alkaa olemaan enemmän miehiä kommentoimassa, kun outoja ja syyllistäviä kommentteja saa jatkuvasti lukea, joissa on naiset vs. miehet ja kaikki naiset niputetaan yhteen. Mennyt pilalle koko palsta. 

Itse autan mielelläni pulassa olevaa, koska haluan, että myös minua autetaan, sukupuolesta riippumatta. Toki harkintaa käyttäen eli itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleen mennä päihdeongelmaisten riitoja selvittämään. Toisaalta en koe, että minulla olisi mitään menetettävää enää, ja lopulta tuskainenkin kuolema olisi vain helpotus.

Naiset niputtamassa miehet yhteen: haha! just näin! jätä se sika! kaikki miehet on pedariraiskaajia!

Kuka se taas sitä sikaa täällä hokeekaan? Olisitko sinä itse? Ja seuraavassa hetkessä uhriudut, miten naiset tuota sanaa käyttävät ja mieltäsi pahoittavat.

Et ole terve.

https://www.utupub.fi/handle/10024/151516

Oletko siis ollut jäsenenä fb:n naistenhuone-ryhmässä? Miten se tähän Vauva-lehden keskustelupalstaan liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.

Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?

Tässä näkyy hyvin lumihiutaleen asenne, miehen pitäisi ilmaiseksi auttaa auton kanssa, mutta naisen ei vastabuoroisesti siivouksen kanssa?

-Tiesitkö, että autokorjaamo laskuttaa 100 euroa tunti ja siivous maksaa 25 euroa tunti?

Toisin sanoen jo mies korjaa autoasi 8 tuntia, olet hänelle 32 tuntia velkaa siivousta.

Ai vieras nainen pyysi korjaamaan auton. Mä veisin auton korjaamolle.

Varmaan onnistuu puhelu stevareille tai häkeen jos sinua ahdistellaan junassa. Ei siihen miehiä tarvita.

Ne stevarit ja poliisitkin on pääosin miehiä, eli miestähän tässäkin huudat apuun.

En huuda, vaan soitan ammattilaiselle joka palkkaa vasten hoitaa asian.

Jos sinua nyt harmittaa tuo "ei siihen miehiä tarvita" niin okei, "ei siihen sivullisia miehiä tarvita"

Oot outo. Tarkottaako voimaantuminen sitä, että pitää varmuuden vuoksi tussahdella joka suuntaan?

Nyt alkaa olla jotain käryä siitä, mistä osa miehistä on ottanut nokkiinsa. Luulin ettei ne hyväksy sitä, että naiset ja miehet on tasa-arvoisia eikä ketään kourita ilman lupaa. Johtuuko nokkaantuminen enemmän (nuorten?) naisten käytöksestä, joka näyttää saaneen vähän maanisia piirteitä?

Vierailija
524/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että noissa kehyskunnissa tulevissa junissa ihmiset tukkii eteisen melkein aina ennen kuin istumapaikat on viety. Myöskään kukaan ei tee tilaa kun juna pysähtyy ja ihmiset yrittää ulos, tuijotetaan vain lumoutuneena puhelinta tai lässytetään kaverin kanssa jonnin joutavia.

Itse kuljen tiksi-keskusta väliä ja sen ajan tuijotan puhelintani. Aamuisin ei ole tilaa ja siihen olen tottunut, jos ei heti näy, en mene etsimään. Pasilan kohdalla kun pysähdytään väitän, en ennen sitä. Muuten se koko 15min olisi paikasta toiseen siirtymistä ja väistelyä kun heti Tikkurilasta lähdettä alkaa ne heinäkengät kaivaa takkejaan ja tulemaan siihen eteiseen. Sama heti kun Pasilasta irtaudutaan.

Helpointa olisi että ne joilla kamala kiire ulos junasta eivät menisi ollenkaan istumaan niin jäisi enemmän tilaa muille. Mutta se ei mene niin jostain syystä.

Oletko itse noita joiden pakko päästä tungokseen seisomaan? Miksi alunperin menet sitten penkille? Tämäkin välikohtaus olisi jäänyt käymättä jos nainen olisi pysynyt otse eteisessä ja mies saanut itselleen istumapaikan. Älä mene istumaan jos on kiire junasta ulos heti kun ovet aukeaa.

Jotkut urpot menee 5-10 pysäkkiä ja jumittaa koko matkan ovien edessä tukkeena, toki jään eteiseen jos jään seuraavalla pois. Ovien edessä seisojat voisi ymmärtää mennä vaikka itse ulos junasta kun se pysähtyy ja hypätä takaisin kun ihmiset ovat päässeet pois junasta.

Vierailija
525/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitten hauska ketju. On virhevasemmiton vika että junissa on RUUHKA.

Vierailija
526/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan kuin maalaiset liukuportaissa😂

Vierailija
527/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että palstalla alkaa olemaan enemmän miehiä kommentoimassa, kun outoja ja syyllistäviä kommentteja saa jatkuvasti lukea, joissa on naiset vs. miehet ja kaikki naiset niputetaan yhteen. Mennyt pilalle koko palsta. 

Itse autan mielelläni pulassa olevaa, koska haluan, että myös minua autetaan, sukupuolesta riippumatta. Toki harkintaa käyttäen eli itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleen mennä päihdeongelmaisten riitoja selvittämään. Toisaalta en koe, että minulla olisi mitään menetettävää enää, ja lopulta tuskainenkin kuolema olisi vain helpotus.

Naiset niputtamassa miehet yhteen: haha! just näin! jätä se sika! kaikki miehet on pedariraiskaajia!

Kuka se taas sitä sikaa täällä hokeekaan? Olisitko sinä itse? Ja seuraavassa hetkessä uhriudut, miten naiset tuota sanaa käyttävät ja mieltäsi pahoittavat.

Et ole terve.

Oletko siis ollut jäsenenä fb:n naistenhuone-ryhmässä? Miten se tähän Vauva-lehden keskustelupalstaan liittyy?

Eiköhän tuolta yli 100 000 naisen porukasta muutama kirjoittele myös tänne.

Mitä luulet, leviävätkö niiden hassunhauskat sanonnat?

Vierailija
528/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Onks sulle useinkin sattunut niin, että joku ensin haukkuu sua sianpaskaksi ja pyytää sit apua?

Aika yleistä tällä palstalla. Arvostus miehiä kohtaan on käsin kosketeltavissa jokaisessa ketjussa.

Olen tyytyväisenä huomannut että asia alkaa hahmottumaan myös muille miehille.

#miesvihanäkyväksi (ja ohis)

Entä onko sinulla mitään muuta elämää kuin tämä palsta? Miten usein olet ihan oikeassa elämässä joutunut tilanteeseen, jossa sinua sianpaskaksi haukkunut on seuraavassa lauseessa pyytänyt sinulta apua?

Nettimaailmasta: Olen silloin tällöin käynyt palstalla, ja huomannut että olet täällä aina. Olen huomannut myös, että aina myös tuon #miesvihasi varjolla levität erittäin rankkaa #naisvihaa.

Miksi? Pyritkö Tateksi Taten paikalle?

Mikä tarve teillä on aina keskustella minusta?

Puhu aiheesta jos on jotain. Mä vain kerron täällä miesvihastanne.

Jos kerrot mielipiteesi tai *oman kokemuksesi* ja se herättää ihmetystä, niin toki sinulta kysytään tarkennusta. Yleensä vain käy niin, että mitään tarkennusta ei tule vaan alkaa uhriutuminen ja syyttely. Tästä helposti vetää päätelmän, että mitään kokemusta ei ollutkaan vaan tavoitteenasi oli vain lietsoa sukupuolivihaa. Teet sen henkilöimällä ja kohdentamalla väitteesi ns. naisille, TEILLE, mikä minusta on myös kummallista, ellet halua mennä henkilöön vaan keskustella aiheesta yleisellä tasolla.

Tässä ei nyt ollut mitään henkilökohtaista, kerroin vain naisvihastasi.

Vierailija
529/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole terve.

Typerys.

Vierailija
530/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut urpot menee 5-10 pysäkkiä ja jumittaa koko matkan ovien edessä tukkeena, toki jään eteiseen jos jään seuraavalla pois. Ovien edessä seisojat voisi ymmärtää mennä vaikka itse ulos junasta kun se pysähtyy ja hypätä takaisin kun ihmiset ovat päässeet pois junasta.

Avain sanat KUN SE PYSÄHTYY. Tässä ei ollut kyse pysähtyneestä junasta vaan naisen piti tunkea ahtaaseen tilaan kauan ennen pysähtymistä. Tätä tekee moni. Miksi pitäisi koko oma matka käyttää näiden väistelyyn liikkuvassa junassa? Jää oven eteen itse jos sinun pitää juosta junasta ulos.

Vierailija
531/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Kaikkien tehtävänä on toisten ihmisten auttaminen. Aina.

Poikkeukset: sinut ja kaltaisesi jätetään pärjäämään yksin mielipiteesi vuoksi. 

Vierailija
532/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ehkä sikoja, mutta ovathan naisetkin lehmiä.

Jep. Jostain syystä sika on isompi ongelma kuin lehmä.

Vierailija
533/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs tuttava joutui jokin aika sitten lähijunassa hiukan vastaavanlaiseen tilanteeseen. Ei käyty käsiksi, mutta kaksi nark... päihdesairasta oli ottanut ystäväni silmätikukseen ja koko useita pysäkinvälejä kestäneet matkan ajan haukkuneet ja huutaneet hänelle niin törkeitä juttuja, etten niitä tähän voi kirjoittaa. Siis hruotilleet todella rumin sanankääntein, haukkuneet ulkonäköä kuin hirveimmät koulukiusaajat ikinä, nimitelleet ja puhuneet todella alatyylisiä juttuja...

Kukaan muista matkustajista ei ollut millään lailla puuttunut tilanteeseen.

Ystäväni oli purskahtanut itkuun päästyään lopulta ulos junasta, eikä liiku enää lähijunilla, vaan käyttää omaa autoa.

Ei pitäisi ottaa itseensä, jos joku louskuttaa leukojaan. Parempi vain vaihtaa paikka jos se niin raskaalle tuntuu. Olisi iloinen, että eivät tehneet mitään fyysistä pahaa. Nyt tuli kolhu itsetuntoon, ei se kivaa ole, mutta pitää olla kuten ruotsissa sanotaan, skinn på näsan. Yleensä suuremmissa kaupungeissa asuvilla on.

Vierailija
534/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on sitä vihreää siirtymää, kun vain rikkailla on varaa ajaa enää(n) autolla. suomalaiset tunnetusti viihtyvät, kun hajurakoa muihin ihmisiin on 0cm, vai?

Vierailija
535/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Kaikkien tehtävänä on toisten ihmisten auttaminen. Aina.

Poikkeukset: sinut ja kaltaisesi jätetään pärjäämään yksin mielipiteesi vuoksi. 

Avuksi voi tilanteesta riippuen riittää "soitan tästä stevareille"

Se onnistuu naiseltakin jos häneltä estetään väkivaltaisesti poistuminen junasta.

Sitä ei tosin tapahtunut.

Mitä taas poikkeukseesi tulee niin mistäs tiedät kenellä on millaiset mielipiteet? Taidat päätellä niin jostain, esim. sukupuolesta. Miehet... ne kurjat siat... ne voi jättää pärjäämään yksin. Ne ansaitsee kuolla.

Vierailija
536/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua itse auttaa, niin toivottavasti sitten itse pärjää yksin kovemmissa tilanteissa uhrina.

Vierailija
537/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.

Voi jestas, ei ihme että ahdistelee jos et koskaan itse sano tai tee mitään. Jää joskus käytävän vierelle tai mene muiden viereen.  Toinen lapatossu. 

Olen aina kiemurdellut pois. Mutta olen ehkä aina liian kohteliaasti yrittänyt torjua häntä ettei hän ole ymmärtänyt. Jotenkin kun puhuu tuntemattomille jää helposti kohtelias puhetyyli ainakin itselleni päälle... Ja toisaalta tilanne on tuntunut aika uhkaavalta aina niin en ole halunnut suututtaa toista kun toinen muutenkin on jo käynyt käsiksi minuun.

Mutta pointtini oli että Helsingin junissa ja juna-asemilla on tosi paljon ahdistelua naisia kohtaan. Tuo mies mistä puhuin oli omasta kokemuksistani pahin, mutta muitakin seksuaalisia ahdistelijoita on aika usein junassa/juna-asemalla helsingissä. Eikä tuntemattomat ole koskaan puuttuneet tilanteisiin.

Vierailija
538/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.

Olet antanut jotain signaalia tms. Ei kukaan tee tuollaista varsinkaan toistuvasti, jos et itse ole tyrkky, flirttaa tms. Eivät varsinkaan italialaiset, espanjalaiset ja muut tummat miehet jotka ovat kohteliaampia kuin suomijuntit.

Vierailija
539/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruuhka mut ah*istelevat m***t on.

Vierailija
540/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet antanut jotain signaalia tms. Ei kukaan tee tuollaista varsinkaan toistuvasti, jos et itse ole tyrkky, flirttaa tms. Eivät varsinkaan italialaiset, espanjalaiset ja muut tummat miehet jotka ovat kohteliaampia kuin suomijuntit.

En ole, olen vaan matkustanut junassa ja kuunnellut musiikkia :/ Helsingin junissa tulee tosi usein ahdistelijoita. Ja yleensä ovat juuri ulkomaalaisia..