Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
501/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä sivullinen nyt voisi vaikka soittaa 112, ja pyytää partio seuraavalle asemalle.

Tuossa sanaharkassa ei ollut aineksia soittaa häkeen eikä partio missään tapauksessa olisi lähtenyt sitä setvimään.

Vierailija
502/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Onks sulle useinkin sattunut niin, että joku ensin haukkuu sua sianpaskaksi ja pyytää sit apua?

Aika yleistä tällä palstalla. Arvostus miehiä kohtaan on käsin kosketeltavissa jokaisessa ketjussa.

Olen tyytyväisenä huomannut että asia alkaa hahmottumaan myös muille miehille.

#miesvihanäkyväksi (ja ohis)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että noissa kehyskunnissa tulevissa junissa ihmiset tukkii eteisen melkein aina ennen kuin istumapaikat on viety. Myöskään kukaan ei tee tilaa kun juna pysähtyy ja ihmiset yrittää ulos, tuijotetaan vain lumoutuneena puhelinta tai lässytetään kaverin kanssa jonnin joutavia.

Itse kuljen tiksi-keskusta väliä ja sen ajan tuijotan puhelintani. Aamuisin ei ole tilaa ja siihen olen tottunut, jos ei heti näy, en mene etsimään. Pasilan kohdalla kun pysähdytään väitän, en ennen sitä. Muuten se koko 15min olisi paikasta toiseen siirtymistä ja väistelyä kun heti Tikkurilasta lähdettä alkaa ne heinäkengät kaivaa takkejaan ja tulemaan siihen eteiseen. Sama heti kun Pasilasta irtaudutaan.

Helpointa olisi että ne joilla kamala kiire ulos junasta eivät menisi ollenkaan istumaan niin jäisi enemmän tilaa muille. Mutta se ei mene niin jostain syystä.

Vierailija
504/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näiden miesten toivoa, ettei omalle äidille/siskolle/tyttöystävälle/tyttärelle tapahdu mitään pahaa, se kun voi olla, että kukaan ei sellaisessa tilanteessa välitä auttaa...Sitten jos se äiti/sisko/muu naispuoleinen läheinen kuolee niin se on sitten voivoi

Eiköhän näille tyypeille oo yks paskan hailee joku äiti, sisko tai muu naispuolinen läheinen. Samaa hørosakki kaikki heidän mielestään, joutavatkin kuolla pois.

Vierailija
505/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että palstalla alkaa olemaan enemmän miehiä kommentoimassa, kun outoja ja syyllistäviä kommentteja saa jatkuvasti lukea, joissa on naiset vs. miehet ja kaikki naiset niputetaan yhteen. Mennyt pilalle koko palsta. 

Itse autan mielelläni pulassa olevaa, koska haluan, että myös minua autetaan, sukupuolesta riippumatta. Toki harkintaa käyttäen eli itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleen mennä päihdeongelmaisten riitoja selvittämään. Toisaalta en koe, että minulla olisi mitään menetettävää enää, ja lopulta tuskainenkin kuolema olisi vain helpotus.

Naiset niputtamassa miehet yhteen: haha! just näin! jätä se sika! kaikki miehet on pedariraiskaajia!

https://www.utupub.fi/handle/10024/151516

Kuka se taas sitä sikaa täällä hokeekaan? Olisitko sinä itse? Ja seuraavassa hetkessä uhriudut, miten naiset tuota sanaa käyttävät ja mieltäsi pahoittavat.

Et ole terve.

Vierailija
506/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miesten tehtävä ei ole puolustaa naisia", mitä vit...? 

Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan. 

Naiset kiittivät avusta, ja pääsivät jatkamaan turvallisesti matkaa.

Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!

M33

Saat vielä puukosta joku päivä tai saat sakot tuolla tavoin toimimalla nykypäivänä.

Ja saa vielä syytteen puukon tahrimisesta omalla verellä. En puutu. Antaa hörhöhesalaisten selviytyä itse aiheuttamastaan ongelmasta.

Vierailija
507/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että noissa kehyskunnissa tulevissa junissa ihmiset tukkii eteisen melkein aina ennen kuin istumapaikat on viety. Myöskään kukaan ei tee tilaa kun juna pysähtyy ja ihmiset yrittää ulos, tuijotetaan vain lumoutuneena puhelinta tai lässytetään kaverin kanssa jonnin joutavia.

Itse kuljen tiksi-keskusta väliä ja sen ajan tuijotan puhelintani. Aamuisin ei ole tilaa ja siihen olen tottunut, jos ei heti näy, en mene etsimään. Pasilan kohdalla kun pysähdytään väitän, en ennen sitä. Muuten se koko 15min olisi paikasta toiseen siirtymistä ja väistelyä kun heti Tikkurilasta lähdettä alkaa ne heinäkengät kaivaa takkejaan ja tulemaan siihen eteiseen. Sama heti kun Pasilasta irtaudutaan.

Helpointa olisi että ne joilla kamala kiire ulos junasta eivät menisi ollenkaan istumaan niin jäisi enemmän tilaa muille. Mutta se ei mene niin jostain syystä.

Helpointa olisi että ne jotka jää seuraavalla on eteisessä, muut voi painua..

Vierailija
508/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.

Vierailija
509/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaa naista ei ollut edes sen näkönen että vittis. vain kauniit ja rikaat ihmiset tarvitsee apua, koyhät tappakoot toisensa

Vierailija
510/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa näiden miesten toivoa, ettei omalle äidille/siskolle/tyttöystävälle/tyttärelle tapahdu mitään pahaa, se kun voi olla, että kukaan ei sellaisessa tilanteessa välitä auttaa...Sitten jos se äiti/sisko/muu naispuoleinen läheinen kuolee niin se on sitten voivoi

Eipä se nainenkaan miestä auttaisi.

Ketä miestä mikä nainen ei auttaisi? Siis sinunko äiti/sisko/tyttöystävä/tytär ei auttaisi ketään miestä? Kulkeeko teillä tuo omanapaisuus ihan suvussa siis?

Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. ’Olla mies’ tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita.

Aurorako se siinä taas nillittää?

Vierailija
511/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meno on riittävän hullua ympärillä, ja joudut vain itse vaikeuksiin siihen puuttumalla käy näin. Kukaan ei enää reagoi mihinkään koska ihmiset ovat oppineet että tämä touhu on normaalia ja saat vain harmia siihen puuttumalla. Suomi on kumma maa nykyään, muistuttaa Ruotsia tässä mielessä.

Selvät merkit jos joku ei väisty niin on vaarallinen.  Yksi rohkelikko ei riitä vaan koko joukon pitää puolustaa. Mut ilmoitus tuosta jotta kameroista jää naama muistiin.

Miksi etuilijoille pitäisi antaa tilaa? Juna ei ollut asemalla eikä ovet vielä auki?

No sanoo sitten että mäkin jonotan ulos.  Ei tarvi huutaa eikä haistatella. Naisvihaa tuossa oli, korstomiehelle olisi antanut nöyrästi tilaa. 

Mies istui portaalla eteisen olessa täynnä. Miksi nainen potkii miestä selkään kun alkaa ryysäämään väkisin jo valmiiksi täyteen eteiseen?

Miksi istui? Lapamato. Ei portaat ole istuinpaikka, seisovan voi ohittaa helpommin. 

Jos nainen tietää jäävänsä aikaisemmin pois kuin suurin osa, sehän voisi jäädä seisomaan itse ja antaa istumapaikan toiselle.

Lisäksi: ei ollut tarvetta tai paikkaa ohittaa. Tilassa oli jo se 15 henkeä.

Vierailija
512/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että palstalla alkaa olemaan enemmän miehiä kommentoimassa, kun outoja ja syyllistäviä kommentteja saa jatkuvasti lukea, joissa on naiset vs. miehet ja kaikki naiset niputetaan yhteen. Mennyt pilalle koko palsta. 

Itse autan mielelläni pulassa olevaa, koska haluan, että myös minua autetaan, sukupuolesta riippumatta. Toki harkintaa käyttäen eli itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleen mennä päihdeongelmaisten riitoja selvittämään. Toisaalta en koe, että minulla olisi mitään menetettävää enää, ja lopulta tuskainenkin kuolema olisi vain helpotus.

Naiset niputtamassa miehet yhteen: haha! just näin! jätä se sika! kaikki miehet on pedariraiskaajia!

Kuka se taas sitä sikaa täällä hokeekaan? Olisitko sinä itse? Ja seuraavassa hetkessä uhriudut, miten naiset tuota sanaa käyttävät ja mieltäsi pahoittavat.

Et ole terve.

https://www.utupub.fi/handle/10024/151516

Vierailija
513/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.

Olette äänestäneet vihervasureita. Käy keväällä äänestämässä toisin.

Vierailija
514/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.

Mene itse synnyttämään. Katsellaan sitten sitä, että viitsinkö antaa sulle ensiapua, kun saat puukosta.

synnyttäminen on vapaaehtoista, niin kuin armeijakin naisille. miehille armeija on pakollista

Vierailija
515/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi riskeerata oma henkeni jonkun tuntemattoman ämmän takia jos sillä toisella äijällä on puukko taskussa tai joutuisin käsirysyyn niin olen pian käräjillä pahoinpitelystä ja joku sivullinen kuvaa tapahtuman ja oma naama on sitten keskustelupalstoilla ja youtubessa ja maine mennyttä. Kuka myös korvaa mahdolliset vahingot kuten rikkoontuneet vaatteet, puhelimet ja lääkärikäynnit? Ämmät ei paljoa ajattele näitä asioita loppuun asti, tärkeintä että pääsevät öyhöttämään ja uhriutumaan kaikesta.

Vierailija
516/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista? Eikös vasemmistoon kallellaan olevana lehtenä HS:n pitäisi kirjoittaa "kohdullisista ahdisteltiin" tai "kohdullista naisoletettua ahdisteltiin"

törkeästi oletettiin ahdistelija mieheksi ja riidanhaastaja naiseksi vaikka ne olisivat voineet olla jotain muutakin nykyisten 50 eri sukupuolen joukosta

Vierailija
517/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, ei ihme että ahdistelee jos et koskaan itse sano tai tee mitään. Jää joskus käytävän vierelle tai mene muiden viereen.  Toinen lapatossu. 

Vierailija
518/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Onks sulle useinkin sattunut niin, että joku ensin haukkuu sua sianpaskaksi ja pyytää sit apua?

Aika yleistä tällä palstalla. Arvostus miehiä kohtaan on käsin kosketeltavissa jokaisessa ketjussa.

Olen tyytyväisenä huomannut että asia alkaa hahmottumaan myös muille miehille.

#miesvihanäkyväksi (ja ohis)

Entä onko sinulla mitään muuta elämää kuin tämä palsta? Miten usein olet ihan oikeassa elämässä joutunut tilanteeseen, jossa sinua sianpaskaksi haukkunut on seuraavassa lauseessa pyytänyt sinulta apua?

Nettimaailmasta: Olen silloin tällöin käynyt palstalla, ja huomannut että olet täällä aina. Olen huomannut myös, että aina myös tuon #miesvihasi varjolla levität erittäin rankkaa #naisvihaa.

Miksi? Pyritkö Tateksi Taten paikalle?

Mikä tarve teillä on aina keskustella minusta?

Puhu aiheesta jos on jotain. Mä vain kerron täällä miesvihastanne.

Vierailija
519/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies47 kirjoitti:

Tuossa tulee helposti käsirysy ahdistelijan kanssa ja sitten saa itse syytteen kun puolustaa itseään. Naisten olis vaan itse hoidettava tilanne.

Alkaa edes kuvata tilannetta, voi vaikuttaa hyökkääjään kun jää todisteet.Ihmiset sais yhdessä helposti häirikön aisoihin. Yks kuvaa todisteeksi

Vierailija
520/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se nainenkaan miestä auttaisi.

Ketä miestä mikä nainen ei auttaisi? Siis sinunko äiti/sisko/tyttöystävä/tytär ei auttaisi ketään miestä? Kulkeeko teillä tuo omanapaisuus ihan suvussa siis?

Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. ’Olla mies’ tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita.

Naisilta onnistuu tuo tunteminen sanoittaminen todella hyvin. Kaikki on yhtä tunteiden verkostoa, jossa ei ole alkua eikä loppua. Ei mitään logiikkaa.