Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
561/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihei, tiedät kyllä itsekin: Persut ja kokkelit niitä rahtasi. 2015 Never forget. 

Eipä ollut vastustusta muilla puolueilla, vaan vahvaa vaatimusta. 

Vierailija
562/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen meni häiriköimään ja tuuppimaan istuskelevaa miestä ja miehellä meni hermo ja anto samalla mitalla takasin. Olipa uutinen."

Vittuako se hiiri siinä portailla istuu, olis potkassu päähän tätä luuseria niin oppii väistää.

Julkaskaa kuva tästä pellestä niin päästään tönimään sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita noi kiusaamistilanteet. Halua olisi auttaa, mutta väliin puuttuminen ei tunnu turvalliselta.

Muhun ollaan joskus käyty käsiksi ja aika kipeiltä ne tilanteet ovat tuntuneet.

Kaipa se myös kiusaajien auroista on myös kiinni, että uskaltaako puuttua väliin.

Aika monet miehet ovat itseäni rotevampia, että helposti jään kakkoseksi, jos kiusaaja tarttuu itseeni kiinni. Laihoille todennäköisesti voin pärjätä, mutta en roteville. Mä oon jotain rotevan ja laihan väliltä.

M30

Vierailija
564/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä toi mies oikein on? Omalla nimellään halus tehdä tuollaisen jutun?! Ei oo ihan terve tyyppi tuokaan....

Vierailija
565/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mietitään kuinka ihmiset eivät uskalla puuttua tai edes sanoa mitään tai hätänumeroon edes soittaa ja jossain Ukrainassa miehet taas sotivat henkensä uhalla. Mietin vaan mikä on mennyt pieleen. Vähän hävettävääkin jo minusta.

Se, että joku Kaarina ei jaksa odottaa että juna tulee asemalle ennenkuin lähtee täydessä junassa muita tönimään ulospäästäkseen ei ole sotaan verrattavissa oleva kriisitilanne.

Jos pyytää, että voisiko päästä ulos ja joku tyyppi alkaa sen vuoksi uhkailemaan niin se on ikävää käytöstä. Ei se selity millään.

Liikkuvasta junasta ulos? Silloinhan se mies on sankari joka pelasti naisen hengen! Sauli antamaan mitallia hänelle!

Mitali. Tai metalli, riippuen siitä mitä tarkoitit.

Vierailija
566/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä tarinassa mättää. 15 henkilöö ängenneenä siihen junan "eteiseen". Eli tää muija on tuuppinu ja ängenny itteensä väkisin oville liikkuvassa junassa kun se oma naama pitää saada kiinni siihen ulko-oveen 5 minuuttia ennen asemalle saapumista. Äijällä menny hermo kun ei saa rauhassa istua rappusilla ku joku random muija tulee tönimään selkään että pitäs päästä seisoskeleen ja ootteleen asemalle pääsyä just siihen missä tää ukko istuu ja jos ei siihen ni sit siihe ukon eteen että on perse kiinni tän ukon naamassa. Ja sit aletaan kiukumaan, miksei kukaan auta. Omalla paikallaan voi olla niin kauan kun juna pysähtyy ja sitte mennä ulos.

Jos juna on ääriään täynnä ei kaikki välikössä seisoskelijat ole jäämässä pois. Paras varmistaa hyvissä ajoin että pääsee ulos tungoksen läpi. 

Vierailija
567/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ärsyttävää kun junien ovet on blokattu, harvemmin silti olen junaan jäänyt vaikka en ensimmäisenä ovilla olekaan. Vähän pelisilmää ihmiset puolin ja toisin niin elämä on paljon kivempaa.

Vierailija
568/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!

Junantuomat uushelsinkiläiset vai ties miten monennen polven stadilaiset? Kumpia siellä junassa oli, muistatko?

Vierailija
569/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekalla kommenttisivulla alkoi junttimainen vääntö sukupuolinäkökulmasta. Kuvastaa kyllä hyvin nettikeskustelujen perusluonnetta. Tässä ei nyt ollut kyse mistään nais-miesasetelmasta, vaan siitä, että jos joku käyttäytyy huonosti tai uhkaavasti julkisessa tilassa, olisi kiva, jos uhria uskallettaisiin auttaa. Myöskään ei ollut kyse yksinomaan fyysisestä puuttumisesta (tämäkin tulkinta meni pieleen heti ekalla sivulla), vaan lähinnä siitä, että uhrille voi osoittaa tukensa ihan sanallisestikin.

Vierailija
570/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ihmistä seuraa tumput suorina monttu auki eikä tee mitään.

Vierailija
571/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.

Voi jestas, ei ihme että ahdistelee jos et koskaan itse sano tai tee mitään. Jää joskus käytävän vierelle tai mene muiden viereen.  Toinen lapatossu. 

Olen aina kiemurdellut pois. Mutta olen ehkä aina liian kohteliaasti yrittänyt torjua häntä ettei hän ole ymmärtänyt. Jotenkin kun puhuu tuntemattomille jää helposti kohtelias puhetyyli ainakin itselleni päälle... Ja toisaalta tilanne on tuntunut aika uhkaavalta aina niin en ole halunnut suututtaa toista kun toinen muutenkin on jo käynyt käsiksi minuun.

Mutta pointtini oli että Helsingin junissa ja juna-asemilla on tosi paljon ahdistelua naisia kohtaan. Tuo mies mistä puhuin oli omasta kokemuksistani pahin, mutta muitakin seksuaalisia ahdistelijoita on aika usein junassa/juna-asemalla helsingissä. Eikä tuntemattomat ole koskaan puuttuneet tilanteisiin.

Voi ne puuttua kun itse ilmaiset ettet pidä tilanteesta. Karjaise vaikka näpit irti  älä koske  tms.  Jos sattuu tarkastaja vaunuun osoita vakihäirikkö heille. 

Vierailija
572/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Onks sulle useinkin sattunut niin, että joku ensin haukkuu sua sianpaskaksi ja pyytää sit apua?

Aika yleistä tällä palstalla. Arvostus miehiä kohtaan on käsin kosketeltavissa jokaisessa ketjussa.

Olen tyytyväisenä huomannut että asia alkaa hahmottumaan myös muille miehille.

#miesvihanäkyväksi (ja ohis)

Okei. Pahoittelen, jos/kun haukutaan syyttä. Olen luullut että niitä naishörhöjä on vain muutama. Kuten olen ajatellut, että vastaavia mieshörhöjä on vain muutama. Omaan tuttavapiiriin ei kuulu kumpiakaan, ihmiset käyttäytyy normaalisti toisiaan kohtaan.

Vierailija
573/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi ihmistäkin tuossa tilanteessa olisi ollut tarpeeksi kiusaajalle. Ei yksi ihminen monelle ihmiselle pärjää.

M30

Vierailija
574/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt hakata nainen joka töni miestä?

Vierailija
575/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihei, tiedät kyllä itsekin: Persut ja kokkelit niitä rahtasi. 2015 Never forget. 

Jep, persut rahtasi noita ja vasemmisto ajoi suomen natoon ja uusi hävittäjät   ;)

Vierailija
576/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vastaan 1 ja se 1 voittaa koska muut lampaita. Ite en kestä katsoa sivusta, mun omatunto ei salli. Olen puuttunut aina kun näen jotain häirintää! Nuorena likkana näin Helsingin päärautatieasemalla kerran tilanteen missä asema ovien luona istunut nainen tuli jonkun epämääräsen ulkkiksen ahdistelemaksi. Mies intti numeroa ja nainen koitti estellä ahdistelua uskaltamatta sanoa EI. Sanoin sille miehelle että häivy heti paikalla S AATANA! Ei voinut muuta kuin häipyä ettei olisi herättänyt enempää huomiota!

Monesti ihmiset välittää vain omista asioistaan! Siitä johtuu se, että ahdistelu on helppoa ja voi jatkua! Kuka kehtaa olla puuttumatta!?

Vierailija
577/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt hakata nainen joka töni miestä?

Nainen potki, mies "töni selällään" eli horjahti junan vaihtaessa raidetta.

Vierailija
578/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Onks sulle useinkin sattunut niin, että joku ensin haukkuu sua sianpaskaksi ja pyytää sit apua?

Aika yleistä tällä palstalla. Arvostus miehiä kohtaan on käsin kosketeltavissa jokaisessa ketjussa.

Olen tyytyväisenä huomannut että asia alkaa hahmottumaan myös muille miehille.

#miesvihanäkyväksi (ja ohis)

Okei. Pahoittelen, jos/kun haukutaan syyttä. Olen luullut että niitä naishörhöjä on vain muutama. Kuten olen ajatellut, että vastaavia mieshörhöjä on vain muutama. Omaan tuttavapiiriin ei kuulu kumpiakaan, ihmiset käyttäytyy normaalisti toisiaan kohtaan.

Katso huvikses joku miesvihaketju missä haukutaan miehiä. Sieltä näkee viestien tykkäykset.

1200 tykkäystä ei ole sattuma

Vierailija
579/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ekalla kommenttisivulla alkoi junttimainen vääntö sukupuolinäkökulmasta. Kuvastaa kyllä hyvin nettikeskustelujen perusluonnetta. Tässä ei nyt ollut kyse mistään nais-miesasetelmasta, vaan siitä, että jos joku käyttäytyy huonosti tai uhkaavasti julkisessa tilassa, olisi kiva, jos uhria uskallettaisiin auttaa. Myöskään ei ollut kyse yksinomaan fyysisestä puuttumisesta (tämäkin tulkinta meni pieleen heti ekalla sivulla), vaan lähinnä siitä, että uhrille voi osoittaa tukensa ihan sanallisestikin.

Harva mies kehtaa mennä huutamaan naiselle joka ryysää portailla istuvan miehen päälle.

Vierailija
580/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattiraivo elokuva on hyvin opettavainen vastaavanlaisille tilanteille.

Asiallisia kun ollaan puolin ja toisin niin kärhämiltä voisi välttyä.