Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi etuilijoille pitäisi antaa tilaa? Juna ei ollut asemalla eikä ovet vielä auki?
JUNAN SAAPUESSA ASEMALLE SIIRRYTÄÄN OVEN ETEEN. MUUTEN VOI KÄYDÄ NIIN ETTÄ EI PÄÄSE ULOS JUNASTA.
Junan saapuessa Tikkurilan asemalle miehen taakse tuli seisomaan nainen, jonka tarkoitus oli jäädä pois kyydistä.
Pirskasen mukaan mies ei kuitenkaan antanut naiselle tilaa, jolloin tämä oli lähtenyt ohittamaan miestä rappusissa.
Tilanne kesti vielä monta minuuttia sen jälkeen kun huuto oli jo alkanut.
Nainen halusi tunkea väkisin seisomaan sinne missä on jo ahdasta.
MIKSI NAINEN EI OLLUT jo siellä niin se mies olisi voinut olla istumassa penkillä jonka se nainen oli vienyt?
Ikinä en ole ollut tilanteessa jossa joku jäisi junaan, ihmiset väistää kun juna pysähtyy ja se on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meno on riittävän hullua ympärillä, ja joudut vain itse vaikeuksiin siihen puuttumalla käy näin. Kukaan ei enää reagoi mihinkään koska ihmiset ovat oppineet että tämä touhu on normaalia ja saat vain harmia siihen puuttumalla. Suomi on kumma maa nykyään, muistuttaa Ruotsia tässä mielessä.
Selvät merkit jos joku ei väisty niin on vaarallinen. Yksi rohkelikko ei riitä vaan koko joukon pitää puolustaa. Mut ilmoitus tuosta jotta kameroista jää naama muistiin.
Miksi etuilijoille pitäisi antaa tilaa? Juna ei ollut asemalla eikä ovet vielä auki?
No sanoo sitten että mäkin jonotan ulos. Ei tarvi huutaa eikä haistatella. Naisvihaa tuossa oli, korstomiehelle olisi antanut nöyrästi tilaa.
en menisi lähellekään. tulee vielä joku metoo tai sitten joku laittaa nettiin jonkun pätkän, jossa auttaja näyttääkin ahdistelijalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meno on riittävän hullua ympärillä, ja joudut vain itse vaikeuksiin siihen puuttumalla käy näin. Kukaan ei enää reagoi mihinkään koska ihmiset ovat oppineet että tämä touhu on normaalia ja saat vain harmia siihen puuttumalla. Suomi on kumma maa nykyään, muistuttaa Ruotsia tässä mielessä.
Selvät merkit jos joku ei väisty niin on vaarallinen. Yksi rohkelikko ei riitä vaan koko joukon pitää puolustaa. Mut ilmoitus tuosta jotta kameroista jää naama muistiin.
Eikä mies mahtunut väistämään mihinkään, eteinen oli täynnä. Miehen olisi muka vain pitänyt ryysätä sekaan jotta NAINEN säästää 5sec aikaansa kun juna vihdoin pysähtyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mietitään kuinka ihmiset eivät uskalla puuttua tai edes sanoa mitään tai hätänumeroon edes soittaa ja jossain Ukrainassa miehet taas sotivat henkensä uhalla. Mietin vaan mikä on mennyt pieleen. Vähän hävettävääkin jo minusta.
Se, että joku Kaarina ei jaksa odottaa että juna tulee asemalle ennenkuin lähtee täydessä junassa muita tönimään ulospäästäkseen ei ole sotaan verrattavissa oleva kriisitilanne.
Tämä kommentti sai minut melkein naurahtamaan. Osoittaa hyvin miten naurettava tämä keskustelu tappeluineen on.
Tampereella eräs nuori pari riiteli keskenään kaupan pihassa. Mies vaikutti nopealiikkeiseltä jännittävältä mieheltä ja naista dominoivalta. Hän vei naisen lompakon ja juoksi pakoon, nainen huusi apua. Nainen meni miehen perään ja mukaan. Ei tiedetty mitä tehdä, kun aina ei voi soittaa 112. Muitakin tilanteita joskus ollut, nopeita ja epäselviä. Eikä ehdi sanomaan kauheasti, tai aina uskallakaan. -Bussissa tosin on usea ihminen paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mietitään kuinka ihmiset eivät uskalla puuttua tai edes sanoa mitään tai hätänumeroon edes soittaa ja jossain Ukrainassa miehet taas sotivat henkensä uhalla. Mietin vaan mikä on mennyt pieleen. Vähän hävettävääkin jo minusta.
Se, että joku Kaarina ei jaksa odottaa että juna tulee asemalle ennenkuin lähtee täydessä junassa muita tönimään ulospäästäkseen ei ole sotaan verrattavissa oleva kriisitilanne.
Jos pyytää, että voisiko päästä ulos ja joku tyyppi alkaa sen vuoksi uhkailemaan niin se on ikävää käytöstä. Ei se selity millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUNAN SAAPUESSA ASEMALLE SIIRRYTÄÄN OVEN ETEEN. MUUTEN VOI KÄYDÄ NIIN ETTÄ EI PÄÄSE ULOS JUNASTA.
Junan saapuessa Tikkurilan asemalle miehen taakse tuli seisomaan nainen, jonka tarkoitus oli jäädä pois kyydistä.
Pirskasen mukaan mies ei kuitenkaan antanut naiselle tilaa, jolloin tämä oli lähtenyt ohittamaan miestä rappusissa.
Eihän se juna vielä ollut asemalla kun kerran oli ainakin 2,5 minuuttia aikaa kinata sen äijän kanssa ennenkuin se nainen meni ulos. Ei siihen rapuille tarvitse päästä ennenkuin juna tosiaan pysähtyy ja ovet aukeaa.
Eiköhän nykyään kaikki miehet ole oletusarvoisesti ahdistelijoita, joten luultavasti auttajakin saisi sellaisen leiman. Kannattaa pysyä erossa noista tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanoo sitten että mäkin jonotan ulos. Ei tarvi huutaa eikä haistatella. Naisvihaa tuossa oli, korstomiehelle olisi antanut nöyrästi tilaa.
Mies istui portaalla eteisen olessa täynnä. Miksi nainen potkii miestä selkään kun alkaa ryysäämään väkisin jo valmiiksi täyteen eteiseen?
Vierailija kirjoitti:
uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!
mene ite kokeilee jos tulee nyrkkiä tai puukkoa naamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyytää, että voisiko päästä ulos ja joku tyyppi alkaa sen vuoksi uhkailemaan niin se on ikävää käytöstä. Ei se selity millään.
Missään ei sanottu, että nainen olisi pyytänyt yhtään mitään. Oli vaan lähtenyt rynnimään ohi.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt on perspektiivisi. Vielä muutama vuosi sitten tälläkin palstalla esimerkiksi suomalainen ammattisotilas oli vihervasureille ja rauhaa rakastaville naisille halveksittu sotaintoilija, jonka palkanmaksu olisi pitänyt lopettaa ja rahat antaa sosiaalisektorille. Tekopyhää jeesustelua kaikki ketjut nyt täynnä.
Miksi kenenkään pitäis toisten juttuihin puuttua. Oisiko nainen itse rientänyt apuun vaikka nyrkit pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI NAINEN EI OLLUT jo siellä niin se mies olisi voinut olla istumassa penkillä jonka se nainen oli vienyt?
Ikinä en ole ollut tilanteessa jossa joku jäisi junaan, ihmiset väistää kun juna pysähtyy ja se on turvallista.
Oven edessä ei olla jos ei jää pois junasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarina potki selkään kun mies istui
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian myrkyllistä miehekkyyttä mennä manspleinaamaan muiden vuorovaikutustilanteisiin. Ei oo enää tätä päivää semmonen.
ketjun paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava pysäkki oli Tikkurila mutta juna varmaan jossain Savion kohdalla kun siinä ehdittiin saada aikaiseksi tappelu, huutaa apua ja vielä senkin jälkeen matkaa oli usemapi minuutti.
Minne sen miehen olisi pitänyt monta minuuttia ennen pysähtymistä antaa tilaa täydessä junassa?
Ymmärrätkö miten vähän tilaa siellä on etsiä kädensijaa ettei heilahtele muita päin?
Nainen sai mitä halusi, jonkun tönimään toisia useaksi minuutiksi. Mitä se itki?
Ainiin koska MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ. Se sillä naisille oli mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ollut tilanteessa jossa joku jäisi junaan, ihmiset väistää kun juna pysähtyy ja se on turvallista.Oven edessä ei olla jos ei jää pois junasta.
Ei se ollutkaan vaan se oli rappusilla eteisen ja istumatilan välissä, siinä fillareiden vieressä. Eteinen oli täynnä joten ei ollut mitään mihin väistää, ilman että menee muiden päälle sinne eteiseen.
Kaarina kun olisi malttanut olla potkimatta miestä, kaikki olisi ollut hyvin.
Voi, että tuotakin touhua. Ei huvittaisi olla samassa tilassa tuollaisen kanssa.