Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008616

Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.

Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.

Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.

Mites teillä?

Kommentit (1199)

Vierailija
821/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten yhteiskunta toimii on vuosikymmenten tulos.

Kun opiskelin hoitajaksi yli 20 vuotta sitten niin jo silloin oli uhkakuva mitä nyt tapahtuu. Varoitettiin ikääntyvästä väestöstä ja tulevasta hoitajapulasta.

Mitä teki päättäjät ja äänestäjät? Eivät mitään. Nämä nykypäivän eläkeläiset jotka silloin äänestivät ja päättivät asioista?

Nostan kissan pöydälle ja sanon suoraan sen, että ne parikymmentä vuotta sitten työelämässä olleet, ne joiden olisi pitänyt jotain tehdä että tältä tilanteelta olisi vältytty, eivät tehneet mitään. Tämä tilanne ei ole syntynyt nyt, eikä viisi vuotta sitten vaan tilanne on syntynyt täydellisestä välinpitämättömyydestä jo kauan sitten.

Terveydenhuolto ja hoitajien riittävyys olisi pitänyt ennakoida jo aiemmin.

822/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksityinen lääkäriasema on niin superhyvä, niin miksi ne kuitenkin lähettävät sairaat potilaat julkisen hallinnon sairaaloihin?

Nontako sairaalaa Terveystalolla tai Mehiläisellä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä ei ole myöskään synnytyssairaaloita, teho-osastoja, sydänvalvontayksiköitä ,suljettuja psykiatriassia osastoja eikä vaikeita, henkeä uhkaavia traumoja hoitavia leikkausosastoja. Jos kaikki lääkärit ja hoitajat siirtyvät pikkuvaivoja ja nuhaneniä hoitamaan yksityiselle ja loput hoitamaan terveitä työterveyshuoltoon , niin huonosti käy. Mielestäni noista oikeasti vaativista hommista pitäisi maksaa vaativuuden mukaan, tämä ei ole ainakaan tehylle yleensä käynyt. Tosin nuo  vaativat sairaalalääkäreiden palkatkin ovat vain kolmannes noista yksityislääkäreiden palkoista. Aina voi toki sanoa että voihan sitä siirtyä paremmin palkattuihin hommiin, mutta kyllä työn merkityksellisyydelläkin on jotain arvoa. Tietysti toivoisi että myös yhteiskunta ymmärtäisi tämän.

Vierailija
824/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä ei ole myöskään synnytyssairaaloita, teho-osastoja, sydänvalvontayksiköitä ,suljettuja psykiatriassia osastoja eikä vaikeita, henkeä uhkaavia traumoja hoitavia leikkausosastoja. Jos kaikki lääkärit ja hoitajat siirtyvät pikkuvaivoja ja nuhaneniä hoitamaan yksityiselle ja loput hoitamaan terveitä työterveyshuoltoon , niin huonosti käy. Mielestäni noista oikeasti vaativista hommista pitäisi maksaa vaativuuden mukaan, tämä ei ole ainakaan tehylle yleensä käynyt. Tosin nuo  vaativat sairaalalääkäreiden palkatkin ovat vain kolmannes noista yksityislääkäreiden palkoista. Aina voi toki sanoa että voihan sitä siirtyä paremmin palkattuihin hommiin, mutta kyllä työn merkityksellisyydelläkin on jotain arvoa. Tietysti toivoisi että myös yhteiskunta ymmärtäisi tämän.

Ennen kaikkea työn mielekkyydellä on arvoa. Keuruun terveysasemalle haettiin viime talvena lääkäriä 27 000 euron kuukausipalkalla.

Paikkaa ei saatu täytettyä. Terveysasema koetaan liian raskaaksi työpaikaksi. Potilastyön lisäksi joutuu lääkäri tekemään paljon toimistotyötä; esim. lausuntoja, todistuksia ym. ja päivät venyvät kohtuuttomiksi.

Vierailija
825/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.

Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.

Reiluintahan olisi antaa sinulle sitten eläkkeellä indeksikorjattuna sama rahamäärä kuin mitä olet maksanut. Ei odottaa nykyisten työntekijöiden maksavan massiivista eläkettäsi. Systeemiä pitäisi oikeasti muuttaa, koska eläkeläiset ovat miljardien kuluerä valtion budjetissa.

Kun systeemi on tämä, minä en voi millään tavalla vaikuttaa siihen. Kaikki spekulaatiot, entäs jos, pitäisi olla, miksi, miksei, ovat turhaa sanahelinää, jolla ei rakenneta mitään.

Minä olen omalta osaltani maksanut mukisematta edeltävien sukupolvien eläkkeitä (valtava kuluerä), koska minulla ei ole ollut vaihtoehtoa. Ja sitäpaitsi minä saan nyt takaisin sitä, mitä maksoin vuosikymmeniä, ilman typerää katkeruutta siitä, että minä omalta osaltani kannoin vastuuni yhteiskunnan toimimisesta.

Tuloverotusta on alennettu -90 luvulta alkaen. Minä maksoin veroni siltä ajalta, jolloin progressiivinen verotus tarkoitti aggressiivista verotusta. Ja olen edelleen veronmaksaja, merkittävän suuressa veronmaksajien ryhmässä.

Olisi toivottavaa, että te viisaat käyttäisitte järkeänne, vaikka se nykyään vanhanaikaista onkin.

Jos mitään ei muuteta, niin miten kuvittelet saavasi sitten vanhuksena hoivaa? Ehdottomasti, kaikella järjellä ja moraalilla ajateltuna, on tärkeämpää pelastaa terveydenhuolto kuin syytää eläkeläisille ylisuuria eläkkeitä. Sehän se pointti onkin, olet jo tehnyt työtä, olet jo kerryttänyt omaisuutta, sinulla on jo kaikki. No, itsekäs mikä itsekäs.

Toivomukseni oli, että sinäkin käyttäisit järkeäsi.

Sinun ei tarvitse olla huolissasi minun eläkkeestäni, koska minä saan työeläkettä, jota ei valtion pussista makseta.

Oikea pointti on se, että sinun koko argumenttisi on rakennettu sinun väärien mielikuviesi pohjalta. Sinä tunnet raivoa vääristä syistä ja syytät muita sinun tyhmyydestäsi.

Onneksi sinä et ole päättämässä mistään ihmisiä koskevista asioista, koska sinun kaikkitietävä tyhmyytesi estää sinua ottamasta selvää asioista, vaikka nykyään se on helppoa. Missä sinun moraalisi on?

Katso peiliin ja löydä kaiken itsekkyyden äiti sieltä.

Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia, joista 25 miljardia työssäkäyvien palkoista eläkemaksujen kautta ja 5 miljardia rahastosta.

Samallla tavalla on eläkkeet maksettu ihan järjestelmän alusta saakka, osittain rahastoitavalla järjestelmällä. 

Eläkemaksuista vastaavat suuremmalla summalla työantajat,pienemmällä palkansaajat.

Tosin esim. Ruotsissa työantajat vastaavat eläkkeistä huomattavasti enemmän ja siksi Ruotsissa työantajille koituvat palkan sivukulut ovat 10 % Suomea suuremmat. Sivistysvaltioissa toimitaan siten.

Viime aikoina on kuultu ehdotuksia, että palautettaisiin kikyssä palkansaajille siirretyt sivukulut takaisin työantajille. Elinkeinoelämämme on täysin tyrmännyt ajatuksen.

Ruotsalaiset työantajat maksavat siis suurempia palkkoja ja vastaavat pääasiassa eläkemaksuistakin ja silti ne kykenevät tekemään tulosta. Suomessa työantajat vaativat koko ajan lisää helpotuksia.

Mutta eläkkeistä valittavien palkansaajien kannattaisi kävistä ELäketurvakeksuksen sivuilla, siellä on graafi, josta tyhmempikin näkee, että suurin osa eläkeläisitä saa pientä tai melkoisen pientä eläkettä.

En ymmärää, mitä kadehtimista siinä on. Nämä eläkeläiset ovat työssä ollessaan veronmaksullaan kustantaneet nuoremmille sukupolville asioita, joista he itse saattoivat vain unelmoida.

https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakkeensaajien-tulotaso/kes…

Saavat enemmän tuon mukaan rahaa kuin moni työikäinen.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. 200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200000 eläkeläistä leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja, palveluseteleitä ja verovähennystä sekä toimeentulotukea.

Ovatko eläkeläiset syyllisiä hyviin eläkkeisiinsä?

Maksoivat eläkemaksua 5 % palkasta nyt se on 25% palkasta, työntekijä maksaa 7,15 % ja 8,65%, jos on 53-vuotta tai yli ja työnantaja loput. Lisäksi tulee verot.

Oliko tuo vastaus kysymykseen?

Tuossa kysymyksessä on vain viisi sanaa ja sinä et vastaa siihen kahdellakymmenellä sanalla.

Yritetään uudestaan:

Mieti ensin ihan rauhassa ja koita pitää ajatus kysymyksessä. Se on helppo kysymys ja jokainen, jolla on jonkinlainen järki osaa vastata siihen.

Vastauksessa sinun pitää ottaa huomioon se, että kaikki nuo prosentit, joita auliisti jaat, eivät ole olleet työntekijän päätettävissä olevia asioita. Edellinen vastauksesi oli siis heikko olkiukko.

Täällä ei pohdita syyllisiä vaan ratkaisuja. Mietipä tätä. Kumman vaihtoehdon ottaisit (pakko valita jompikumpi, koska valtiolla on rajallinen määrä rahaa käytettävissään):

1. Saat messevää eläkettä, mutta et saa terveydenhoitoa edes rahalla maksamalla

2. Saat pienempää eläkettä, mutta terveyden- ja vanhustenhoito on turvattu.

Vierailija
826/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten yhteiskunta toimii on vuosikymmenten tulos.

Kun opiskelin hoitajaksi yli 20 vuotta sitten niin jo silloin oli uhkakuva mitä nyt tapahtuu. Varoitettiin ikääntyvästä väestöstä ja tulevasta hoitajapulasta.

Mitä teki päättäjät ja äänestäjät? Eivät mitään. Nämä nykypäivän eläkeläiset jotka silloin äänestivät ja päättivät asioista?

Nostan kissan pöydälle ja sanon suoraan sen, että ne parikymmentä vuotta sitten työelämässä olleet, ne joiden olisi pitänyt jotain tehdä että tältä tilanteelta olisi vältytty, eivät tehneet mitään. Tämä tilanne ei ole syntynyt nyt, eikä viisi vuotta sitten vaan tilanne on syntynyt täydellisestä välinpitämättömyydestä jo kauan sitten.

Terveydenhuolto ja hoitajien riittävyys olisi pitänyt ennakoida jo aiemmin.

Olet täysin oikeassa. Nythän tämä on vaan tekohengitystä lähes kuolleelle systeemille. Asioihin olisi kannattanut puuttua silloin, kun uhkakuvat alkoivat olla näkyvissä.

Vierailija
827/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret, ottakaa sairauskuluvakuutus!

Vierailija
828/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.

Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.

Reiluintahan olisi antaa sinulle sitten eläkkeellä indeksikorjattuna sama rahamäärä kuin mitä olet maksanut. Ei odottaa nykyisten työntekijöiden maksavan massiivista eläkettäsi. Systeemiä pitäisi oikeasti muuttaa, koska eläkeläiset ovat miljardien kuluerä valtion budjetissa.

Kun systeemi on tämä, minä en voi millään tavalla vaikuttaa siihen. Kaikki spekulaatiot, entäs jos, pitäisi olla, miksi, miksei, ovat turhaa sanahelinää, jolla ei rakenneta mitään.

Minä olen omalta osaltani maksanut mukisematta edeltävien sukupolvien eläkkeitä (valtava kuluerä), koska minulla ei ole ollut vaihtoehtoa. Ja sitäpaitsi minä saan nyt takaisin sitä, mitä maksoin vuosikymmeniä, ilman typerää katkeruutta siitä, että minä omalta osaltani kannoin vastuuni yhteiskunnan toimimisesta.

Tuloverotusta on alennettu -90 luvulta alkaen. Minä maksoin veroni siltä ajalta, jolloin progressiivinen verotus tarkoitti aggressiivista verotusta. Ja olen edelleen veronmaksaja, merkittävän suuressa veronmaksajien ryhmässä.

Olisi toivottavaa, että te viisaat käyttäisitte järkeänne, vaikka se nykyään vanhanaikaista onkin.

Jos mitään ei muuteta, niin miten kuvittelet saavasi sitten vanhuksena hoivaa? Ehdottomasti, kaikella järjellä ja moraalilla ajateltuna, on tärkeämpää pelastaa terveydenhuolto kuin syytää eläkeläisille ylisuuria eläkkeitä. Sehän se pointti onkin, olet jo tehnyt työtä, olet jo kerryttänyt omaisuutta, sinulla on jo kaikki. No, itsekäs mikä itsekäs.

Sinun ei tarvitse olla huolissasi minun eläkkeestäni, koska minä saan työeläkettä, jota ei valtion pussista makseta.

Oikea pointti on se, että sinun koko argumenttisi on rakennettu sinun väärien mielikuviesi pohjalta. Sinä tunnet raivoa vääristä syistä ja syytät muita sinun tyhmyydestäsi.

Onneksi sinä et ole päättämässä mistään ihmisiä koskevista asioista, koska sinun kaikkitietävä tyhmyytesi estää sinua ottamasta selvää asioista, vaikka nykyään se on helppoa. Missä sinun moraalisi on?

Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia, joista 25 miljardia työssäkäyvien palkoista eläkemaksujen kautta ja 5 miljardia rahastosta.

Samallla tavalla on eläkkeet maksettu ihan järjestelmän alusta saakka, osittain rahastoitavalla järjestelmällä. 

Eläkemaksuista vastaavat suuremmalla summalla työantajat,pienemmällä palkansaajat.

Tosin esim. Ruotsissa työantajat vastaavat eläkkeistä huomattavasti enemmän ja siksi Ruotsissa työantajille koituvat palkan sivukulut ovat 10 % Suomea suuremmat. Sivistysvaltioissa toimitaan siten.

Viime aikoina on kuultu ehdotuksia, että palautettaisiin kikyssä palkansaajille siirretyt sivukulut takaisin työantajille. Elinkeinoelämämme on täysin tyrmännyt ajatuksen.

Ruotsalaiset työantajat maksavat siis suurempia palkkoja ja vastaavat pääasiassa eläkemaksuistakin ja silti ne kykenevät tekemään tulosta. Suomessa työantajat vaativat koko ajan lisää helpotuksia.

Mutta eläkkeistä valittavien palkansaajien kannattaisi kävistä ELäketurvakeksuksen sivuilla, siellä on graafi, josta tyhmempikin näkee, että suurin osa eläkeläisitä saa pientä tai melkoisen pientä eläkettä.

En ymmärää, mitä kadehtimista siinä on. Nämä eläkeläiset ovat työssä ollessaan veronmaksullaan kustantaneet nuoremmille sukupolville asioita, joista he itse saattoivat vain unelmoida.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. 200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200000 eläkeläistä leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja, palveluseteleitä ja verovähennystä sekä toimeentulotukea.

Maksoivat eläkemaksua 5 % palkasta nyt se on 25% palkasta, työntekijä maksaa 7,15 % ja 8,65%, jos on 53-vuotta tai yli ja työnantaja loput. Lisäksi tulee verot.

Tuossa kysymyksessä on vain viisi sanaa ja sinä et vastaa siihen kahdellakymmenellä sanalla.

Yritetään uudestaan:

Mieti ensin ihan rauhassa ja koita pitää ajatus kysymyksessä. Se on helppo kysymys ja jokainen, jolla on jonkinlainen järki osaa vastata siihen.

Vastauksessa sinun pitää ottaa huomioon se, että kaikki nuo prosentit, joita auliisti jaat, eivät ole olleet työntekijän päätettävissä olevia asioita. Edellinen vastauksesi oli siis heikko olkiukko.

Täällä ei pohdita syyllisiä vaan ratkaisuja. Mietipä tätä. Kumman vaihtoehdon ottaisit (pakko valita jompikumpi, koska valtiolla on rajallinen määrä rahaa käytettävissään):

1. Saat messevää eläkettä, mutta et saa terveydenhoitoa edes rahalla maksamalla

2. Saat pienempää eläkettä, mutta terveyden- ja vanhustenhoito on turvattu.

Syy: hoitajapula . Ketään ei ole tulossa. Mistä ajattelit ottaa hoitajat?

Vierailija
829/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Hoitajan työstä maksetaan jo työn vaativuuden mukaan. On maksettu jo kauan.

Ongelma on se, että.hoitajat lähtee alalta ja uusia ei saada tilalle. Kaikki palkattaisiin, mitä olisi tulossa, mutta edes hakijoita ei ole.

Vierailija
830/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus käynyt työterveydessä "terveystarkastuksessa", siellä työterveyshoitaja mittasi mittanauhalla vyötärön ympäryksen, sitten nousin vaa-alle ja katsottiin lukema .ja mitattiin verenpaine.No toki nämä onnistuu itseltänikin ihan kotonakin , ja sitten itseäni 2 kertaa lihavampi työtervyshoitaja lateli sen saarnan, pitää nukkua hyvin (kolmivuorotyöläiselle) , syödä terveellisesti ja muistaa vähentää stressiä. Käytätkö alkoholia ja siihen voi tietysti valehdella mitä tahansa. >tähän kaikkeen meni yhteensä jotain kolme varttia ja koska itsekin työskentelen sote-alalla,mietin että mitä ihmeen voimavarojen haaskausta tämäkin on. Oli ns lakisääteinen terveystarkastus. Jos tätä tekee koulutettu hoitaja 8 x 45 min per päivä, niin aika helppoa hommaa on vaikkaverrattuna  teho-osaston hoitajaan joka hallitsee dialyysit ja hengityskoneen käytöt yms. Sama palkka taitaa olla kummallakin..

Vierailija
831/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun julkinen sektori voisi lopettaa turhat käynnit flunssatodistusten kirjoittamiseksi. Jos työnantaja haluaa paperin, työnantaja sen maksaa ja mitään syytä tätä palvelua tuottaa verovaroin ei ole.

Ei se työnantajan ongelma ole. Jos työntekijä väittää olevansa sairas, HÄN maksaa yksityisen lääkärin hinnan siitä.

Jos työnantaja ei halua maksaa vaatimastaan sairauslomatodistuksesta, hän antaa työntekijän sairastaa ilman todistuksia. Työnantajan vaatimusten vuoksi siellä lääkärissä hypätään.

5 päivää on oikeus sairastaa esimiehen luvalla. Miksi eivät anna? Sitten pitäisi olla tth, joka kirjoittaa slomat.

Vierailija
832/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus käynyt työterveydessä "terveystarkastuksessa", siellä työterveyshoitaja mittasi mittanauhalla vyötärön ympäryksen, sitten nousin vaa-alle ja katsottiin lukema .ja mitattiin verenpaine.No toki nämä onnistuu itseltänikin ihan kotonakin , ja sitten itseäni 2 kertaa lihavampi työtervyshoitaja lateli sen saarnan, pitää nukkua hyvin (kolmivuorotyöläiselle) , syödä terveellisesti ja muistaa vähentää stressiä. Käytätkö alkoholia ja siihen voi tietysti valehdella mitä tahansa. >tähän kaikkeen meni yhteensä jotain kolme varttia ja koska itsekin työskentelen sote-alalla,mietin että mitä ihmeen voimavarojen haaskausta tämäkin on. Oli ns lakisääteinen terveystarkastus. Jos tätä tekee koulutettu hoitaja 8 x 45 min per päivä, niin aika helppoa hommaa on vaikkaverrattuna  teho-osaston hoitajaan joka hallitsee dialyysit ja hengityskoneen käytöt yms. Sama palkka taitaa olla kummallakin..

Ei ole ja ei.

Vierailija
833/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksaisin kyllä yksityiselle vähistäkin rahoistani, jos sieltä oikeasti saisi nopeammin apua, mutta joka kerta kun olen mennyt yksityiselle valittamaan vaivaani, olen saanut "ei tuo mitään ole, seuraava potilas kiitos" -tyylisen vastaanoton. Sitten olen kuitenkin myöhemmin joutunut hakemaan samaan vaivaan apua julkiselta.

En aio käydä enää yksityisellä kuin hammaslääkärissä, kun se on ihan turhaa, mistään ei saa parempaa hoitoa rahallakaan. No, tietysti tuo ei ole totta: kyllä hyvää hoitoa varmasti saa, jos on sitä pätäkkää oikeasti PALJON. Mutta jos puhutaan satasista, niin se on ihan yksi lysti.

Terveyskeskukseen ei päässyt puhelimitse 20 minuuttiin,yksityiselle pääsi heti ja sai lääkäriajan.Työpaikka maksoi laskun.

Vierailija
834/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi firma maksaa Mehiläisen palvelut.

Vierailija
835/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketähän kannattaa  äänestää seuraavissa vaaleissa. Paljon kauniita lupauksia joita ei edes haluta täyttää. Suomi muistuttaa pian sodan jälkeistä suomea...

Vierailija
836/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5602 kirjoitti:

Jos yksityinen lääkäriasema on niin superhyvä, niin miksi ne kuitenkin lähettävät sairaat potilaat julkisen hallinnon sairaaloihin?

Noh, älä nyt suotta aliarvioi. Voihan siellä #teettää ylihintaisen polvileikkauksen ja se kaikki on mukamas julkiselta pois, koska setä tahtoo kempurtaa. Sairasta on nykymeno.

Vierailija
837/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5602 kirjoitti:

Niinkös lähettävät? 😀 Niissähän tehdään kaihileikkauksia, polven ja lonkan keinoniveliä, vatsan ja suoliston tähystyksiä, lihavuusleikkauksia kaikkia niitä sairaaloiden yleisimpiä toimenpiteitä.

Vierailija
838/1199 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään uudestaan:

Niin, työttömät hakevat töitä ja työnantaja on se joka päättää kenet ottaa töihin ja silti työttömiä koko ajan haukutaan ja leikataan ansiosidonnaista

Tosi tyhmää, siellä nuorempi sukupolvi suututetaan ja eläkeläiset jää hoitamatta.

Vierailija
839/1199 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaan on aika monta apukeinoa. Yllättäen mitään ei ole tehty..

-Hoitajille lisää palkkaa

-Rokotepakko pois

-Perusterveydenhuoltoon kunnolla resursseja, jotta kalliit päivystys ja erikoissairaanhoito ei turhaan kuormitu

-Saikkutodistusten kirjoittelu pois julkiselta

-Muistutetaan yleisesti ihmisiä siitä, että perusflunssat yms. pitää sairastaa kotona eikä lähteä turhaan kuormittamaan terveydenhuoltoa

-Äärimmäisessä tilanteessa rajataan ketä hoidetaan

AI HOITAJILLE LISÄÄ PALKKAA!! Juurihan heille annettiin, oikein kauhalla, sellainen palkankorotus, mitä muut työntekijät eivät saaneet. Että mitäpä v**tua! Eikö työt maistu siltikään? Eikö niitä lisäkäsiä tullutkaan?

Korotus oli naurettavan pieni, jumalauta käteen jää kymppejä. No, sitä saa niittää, mitä on kylvänyt. Tämä työstään pitävä hoitaja aloittaa ruotsinkielen parantamisen ja Norjan kielen opiskelun. Viimeinen sammuttaa valot. Päivystyksen tilanne on järkyttävä, samoin jatkojohto paikkojen puute. Hienoa Risikko & CO suuria päätöksiä teitte aikanaan.

Vierailija
840/1199 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketähän kannattaa  äänestää seuraavissa vaaleissa. Paljon kauniita lupauksia joita ei edes haluta täyttää. Suomi muistuttaa pian sodan jälkeistä suomea...

Suomi muistuttaa jo sota-ajan Suomea. Kaikesta on pulaa ja ihmisiä kuolee joukoittain.

Äänestäkää sosialisteja vielä niin kauan kuin kaikki voidaan vielä kustantaa lainarahalla.