Liikunnan hyödyt, motivoikaa mua
Kaksi kuukautta erilaista liikkumista takana. (Jumppaa, kuntosalia, uintia, sulkapalloa). Tarkoitus oli laihtua, mutta vaaka näyttää samaa kuin 2 kk sitten aloittaessa.
Voi pettymys. Olen kuitenkin mielestäni ollut vähän virkeämpi ja voinut paremmin nyt kun olen liikkunut ja ajattelin, että jatkan kuitenkin, koska vaikka ei laihduta, niin kai tästä jotain hyötyä on.
Mitä hyötyä?
Olen vakavasti ylipainoinen istumatyöläinen.
Kommentit (13)
Itsehän tuon juuri sanoit; olet virkeämpi ja voinut paremmin. Älä tuijota vaakaa, ota käyttöön mittanauha ja mittaa vyötärön ympärys. Se pienenee kun liikkuu ja lihakset kiinteytyy. Kun liikkumista jatkaa pitempään se vaikuttaa myös terveyteen, sekä fyysiseen ja psyykkiseen, ulkona liikkuessa saat myös raitista ilmaa ja näet vuodenaikojen vaihtelun paremmin kuin ikkunasta.
Entä aerobisesta liikunnasta? Mitä hyötyä lihavalle?
Liikunnasta tulee hyvä mieli! Ja sitä mukaa kun kunto ja voimat kasvavat, toimintakyky paranee ja liikkuminen helpottuu. Liikunnan harrastaminen näkyy olemuksessa, kasvoissa ja iloisessa mielessä.
Elämäntapa muutos, olet mitä syöt!
Unohda vaaka ja mittanauhat keskity siihen että syöt oikein ja jatka liikkumista!
tsemppiä 🍀
Huoh. Kokeile Googlea. Liikunnan hyödyistä tuskin on vaikea löytää tietoa.
Miksi ihmiset käyttävät jotain vauvapalstaa tiedonhakuun??!
Naisilla aina tuntuu olevan pakkomiellettä tuohon laihtumiseen ja varsinkin vaa'an lukemaan.
Kyllähän se paljon suurempi hyöty on kunnon, voiman ja toimintakyvyn lisääntymisestä. Lihaksikkaampi nainen näyttääkin paremmalta, sanokoot vaaka mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kokeile Googlea. Liikunnan hyödyistä tuskin on vaikea löytää tietoa.
Miksi ihmiset käyttävät jotain vauvapalstaa tiedonhakuun??!
Luulisi googlaamalla jo heti löytävänsä vastauksen, sen sijaan sivu tolkulla jaaritellaan täällä palstalla; saamatonta on 😳
Kannattaa myös kävellä. Auttaa vatsan toimintaa. Mulla oli ennen vatsa tosi usein löysällä. Sitten aloitin ruumillisen työn. Vatsa toimii tosi hyvin. Luin just jostain lehdestä, miten käveleminen tukee suoliston hyvää mikrobikantaa. Voin omalla kohdallani todistaa, että näin on.
Minulla meni noin 1,5 vuotta ennenkuin saavutin painon minkä halusin. Jos haluaa pudottaa painoa, niin kannattaa asennoitua pitkään grindaamiseen ihmedieettien sijaan. Koska en tingi terveydestäni, syön terveellisesti, liikun mutta en myöskään näännytä itseäni.
Ja seuraava askel on tehdä liikkumisesta ja terveellisemmistä elintavoista pysyvä. Mitään oikotietä ei ole onneen, se on grindaamista päivästä toiseen.Hyötyjä on lukemattomia, paremmat yöunet, jaksaminen, virkeystaso, ei ole kauheasti rajoitteita koska on kunnossa ja voi tehdä mitä haluaa, terveys kiittää monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Entä aerobisesta liikunnasta? Mitä hyötyä lihavalle?
Nimenomaan aerobinen liikunta polttaa rasvaa. Anabolinen liikunta kasvattaa lihasta.
Vaikka harrastaa liikuntaa niin syöt varmaan silti kaloreita yhä liikaa ja et laihdu. Eli saatat liikkua liian vähän kuitenkin. Laihduttaminen ei sinänsä ole vaikeaa vaan se että pitää tietää paljonko syö ja mitä syö ja syökö liikaa kaloreita. Minä ole laihtunut aikoinaan 30 kg. Harrastin noin 2 tuntia kuntopyöräilyä päivisin. Ruokavalioni oli aika yksinkertainen. Paljon ananasta, riisiä , kanaa ja vihanneksia. Lähes 4 kuukautta sama ruokavalio.
Liikunta ei laihduta, ruokavalion muutos laihduttaa.
Mutta niihin liikunnan hyötyihin: istumatyöläiselle erittäin tärkeä saada niskoihin verenkiertoa, vähentää diabetes-, sydän- ja verisuonitautien riskiä, lihaskunnon kasvattaminen on erittäin hyvä idea ennen eläkeikää, naiselle luuston kannalta hyvä asia, jotkut saa liikunnasta hyvän olon...