YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??
Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.
Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.
Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.
Mites teillä?
Kommentit (1199)
Oon veloissa yksityislääkärikäynneistä. Avun sain toki. Joudun käymään pakosta julkisella jatkossa vaikka hoito huonoa. T.köyhä työkyvyttömyyseläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Haluan vaan pois suomesta!!!
Lähde vain, en vain tiedä enää montaa maata, jossa asiat olisi paremmin.
Jos yksityiseltä saa määräyksen jatkotutkimuksiin julkiseen yliopistosairaalaan, onko siellä tutkimukset ja hoito ilmaista vai meneekö yksityisen taksan mukaan.
Taysin päivystys kaaoksessa – nyt avi otti valvontaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/82f52231-67fb-40ca-aa14-d8adeb68c7ea
Osataan sitä Tampereellakin.
Noh, kaikilla ei ole varaa heittää muutamia satasia yksityisiin palveluihin. Ja vaikka olisikin varaa itse lääkärikäyntiin, kaikki tutkimukset maksaa erikseen. Mitään perusteellista tutkimusta ei saa jos et ole valmis laittamaan satoja jollei tuhansia euroja tiskiin. Jos jokaiseen vaivaan on valmis laittamaan tuollaisia summia niin ei kai siinä sitten mitään ongelmaa, hyvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan vaan pois suomesta!!!
Lähde vain, en vain tiedä enää montaa maata, jossa asiat olisi paremmin.
Yksikin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nauratti, kun joku kysyi, että hänen eläkkeellä olevalla äidillä on iso talo, mistä saa siivousapua.
No, ostamalla yksityiseltä siivousyritykseltä.
Ei kunnilla ja kaupungeilla ole mitään siivouspalveluita eläkeläisille.
Oliko äiti itse myös huolissaan siivouksesta vai oliko vain tyttären huoli? Oliko aito huoli eli äiti ei pystynyt siivoamaan yhtään itse? Kyllä yleensä siinä vaiheessa varmaan omaiset auttaa tai ostavat sen palvelun jos oikein siivotonta alkaa olemaan.
Jos sairastuu vakavaan ja/tai vielä pitkäaikaiseen sairauteen, ei tutkimukset ja hoito ole enää muutamia satasia, puhutaan tuhansista. Tähän tavallinen palkansaaja tuskin pystyy.
Jos ihan tosi vakavasti sairastut, et välttämättä ihan kaikkea hoitoa saa enää yksityiseltä, esim elinsiirrot kokonaan julkisella puolella Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuu vakavaan ja/tai vielä pitkäaikaiseen sairauteen, ei tutkimukset ja hoito ole enää muutamia satasia, puhutaan tuhansista. Tähän tavallinen palkansaaja tuskin pystyy.
Jos ihan tosi vakavasti sairastut, et välttämättä ihan kaikkea hoitoa saa enää yksityiseltä, esim elinsiirrot kokonaan julkisella puolella Suomessa.
Niin, yksityinen sairaanhoito kuorii vain kermoja päältä Suomessa. Ei ole kokonaisvaltaista julkiseen verrattavaa hoitoa noissa tarjolla.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nauratti, kun joku kysyi, että hänen eläkkeellä olevalla äidillä on iso talo, mistä saa siivousapua.
1980-luvulla oli vielä kotiavustajia, mutta ne laitettiin pois jo 1990-luvulla.
Palveliat ja kotiapulaiset saisivat tulla takaisin,
Kyllä niitä nykyäänkin saa, rahalla itse maksamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yksityinen sairaanhoito kuorii vain kermoja päältä Suomessa. Ei ole kokonaisvaltaista julkiseen verrattavaa hoitoa noissa tarjolla.
Esim leikkaukset: ei yksityisellä hoidetaan monivammapotilaita tai sellaisia, joilla perussairauksia/ ikää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko äiti itse myös huolissaan siivouksesta vai oliko vain tyttären huoli? Oliko aito huoli eli äiti ei pystynyt siivoamaan yhtään itse? Kyllä yleensä siinä vaiheessa varmaan omaiset auttaa tai ostavat sen palvelun jos oikein siivotonta alkaa olemaan.
Tilanne ei ole ihan noin lohduton. Jos varaton ja tt tuella oleva vanhus niin kotihoito ja siivouspalvelu on ilmainen tai se maksetaan vanhukselle. Tietenkin ei mitään tietoa top siivouksia, mutta jos on jo lähes terveydelle haitallista, (paskanen vessa tai ruuantähteitä lattialla)niin kyllä järjestyy. Joitain voi harmittaa tietenkin, jos on tottunut tip top siisteyteen, siihen kun ei puututa.
Joku vanhus voi olla sen verran jo dementoitunut, että vaikka on rahaa, ei osta siivouspalveluja. Kivempi ne rahat pankissa. Tuohon pitäisi pystyä kotihoidon tai omaisten puuttua.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi ympäri vuoden käydä siivoamassa jonkun toisen kotia, hyvässä lykyssä monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksityiseltä saa määräyksen jatkotutkimuksiin julkiseen yliopistosairaalaan, onko siellä tutkimukset ja hoito ilmaista vai meneekö yksityisen taksan mukaan.
Julkisen terveydenhuollon taksojen mukaan, poliklinikkamaksu tai jos olet " sisällä",niin hoitopäivämaksu.
Miten saadaan terveysasemalle päteviä lääkäreitä ? Kielitaito pitäisi olla parempi. Väärin ymmärryksiä tulee ja sen takia ihmiset palaa takasin sinne. Aikaa on vaikea saada. Omalla terveysasemalla oli lappu seinällä ,että odotusaika on noin 2 tuntia. Itselläni oli aika, mutta silti jonotin siellä reilun tunnin. Lääkäri puhui huonoa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne ei ole ihan noin lohduton. Jos varaton ja tt tuella oleva vanhus niin kotihoito ja siivouspalvelu on ilmainen tai se maksetaan vanhukselle. Tietenkin ei mitään tietoa top siivouksia, mutta jos on jo lähes terveydelle haitallista, (paskanen vessa tai ruuantähteitä lattialla)niin kyllä järjestyy. Joitain voi harmittaa tietenkin, jos on tottunut tip top siisteyteen, siihen kun ei puututa.
Joku vanhus voi olla sen verran jo dementoitunut, että vaikka on rahaa, ei osta siivouspalveluja. Kivempi ne rahat pankissa. Tuohon pitäisi pystyä kotihoidon tai omaisten puuttua.
.
Jos eläke 1257 tai alle eikä ole omaisuutta eikä tilillä ole rahaa niin eläkeläinen voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa KAKSION kokoiseen asuntoon, mutta pitää olla huonokuntoinen ja sen arvion tekee viranomainen.
olikos lehdessä paljonko oli ulkomaalaisten osuus potilaista siellä eli lue ukrainalais
"Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi."
Muutama satanen ei riitä, jos sairastut vakavasti. Olisitko todella valmis maksamaan reaalihintaa hoidostasi, kuten USA:ssa?
Vierailija kirjoitti:
"Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi."
Muutama satanen ei riitä, jos sairastut vakavasti. Olisitko todella valmis maksamaan reaalihintaa hoidostasi, kuten USA:ssa?
Leikkaukset maksaa yksityisellä mm sydänleikkaus jne
Kunnallisella polvissa tekonivelet ja hyvin kulkee v 2017 ja v 2019 HUS. Kiitos.
Palveliat ja kotiapulaiset saisivat tulla takaisin,