Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008616

Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.

Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.

Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.

Mites teillä?

Kommentit (1199)

Vierailija
801/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei henkilökunta riitä enää kaikkien hoitamiseen niin pitää oikeasti miettiä miten rimaa lasketaan niin että haitta on kaikista pienin. Käsittääkseni se tarkoittaa kaikista sairaimpien ja huonokuntoisimpien siirtämistä entistä enemmän palliatiiviseen tai saattohoitoon.

Tosiasia on että sairauksien hoidossa kuluista suurin osa muodostuu elämän viime kuukausien tai vuosien aikana. Toisaalta 10 prosenttia potilaista aiheuttaa 90 prosentin menot. Voi hyvin kysyä onko järkevää maksaa yksittäisen ihmisen hoidosta vaikka 100 000 euroa vuodessa vuosien tai vuosikymmenten ajan.

On päivänselvää että nykymeno ei voi jatkua sote puolella kun henkilökuntaa ei saada tarpeeksi vaikka palkkoja nostettaisiin. Olemme sellaisten ratkaisujen edessä mitä emmen vielä pari vuotta sitten olisi edes voineet kuvitella.

Vierailija
802/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi."

Muutama satanen ei riitä, jos sairastut vakavasti. Olisitko todella valmis maksamaan reaalihintaa hoidostasi, kuten USA:ssa?

Ei sielläkään oikeastaan kukaan maksa itse. Vakuutusyhtiö maksaa ja kaikkein köyhimmät saavat imaisen hoidon.

En tiedä nykyistä järjestelmää, mutta joskus oli noin että huonoimmassa asemassa oli väliinputoajat eli ne, joilla ei vakuutusta ja ei kuitenkaan oikeus ilmaiseen hoitoon.

Valaiskaa nyt vaan ne, jotka varmasti tiedätte miten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi."

Muutama satanen ei riitä, jos sairastut vakavasti. Olisitko todella valmis maksamaan reaalihintaa hoidostasi, kuten USA:ssa?

Vasta oli uutinen miten appendix poisto maksoi Amerikassa yli 80000 dollaria vaikka potilaalle tuleva lasku oli 2000 dollaria. Kallista on vaikka vakuutus korvaa. Sitten kun ei korvaa niin sairastuminen voi viedä tavallisen ihmisen konkurssiin. Amerikassa kaikki on kallista kuten insuliinihoito 1000 dollaria kuukaudessa....

Vierailija
804/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että vanhukset pitää aina ottaa sisään? Ketään päivystyksessä työskentelevää paikalla?

Siis anteeksi mitä?

Joopa joo. Pitäisikö vanhuksille sitten muka olla oma ovi, jonka vieressä olisi kyltti "Eutanasia"?

Oma äitini teki yhteiskunnallisesti arvokasta työtä täyden työuran. Hän oli vielä 86-vuotiaana skarppi ja fiksu. Olisiko hänet pitänyt jättää keuhkokuumeessa kotiin makaamaan? Vai mitä hänelle olisi pitänyt tehdä?

Hänelle olisi pitänyt kotona antaa riittävä kipulääkitys ja hoiva, ei sairaalahoitoa eikä tehostettua hoitoa. Hän oli jo 86v ! Ootko kuullut että keuhkokuume on monesti vanhuksen paras ystävä?? Paljon hän sai lisää vuosia (ja millä toimintakyvyllä) sairaalareissusta?

Olet sairas.

Yhtenä päivänä olet itsekin vanha, vaikka et nyt sitä ymmärrä.

Tottakai olen ja tiedän sen oikein hyvin. Toivon että kun olen vanha ja hauras niin minua ei väkisin pidetä hengissä vaan annetaan lähteä kun aika on.

Tee ajoissa hoitotestamentti.

Vierailija
805/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauratti, kun joku kysyi, että hänen eläkkeellä olevalla äidillä on iso talo, mistä saa siivousapua.

No, ostamalla yksityiseltä siivousyritykseltä.

Ei kunnilla ja kaupungeilla ole mitään siivouspalveluita eläkeläisille.

Oliko äiti itse myös huolissaan siivouksesta vai oliko vain tyttären huoli? Oliko aito huoli eli äiti ei pystynyt siivoamaan yhtään itse? Kyllä yleensä siinä vaiheessa varmaan omaiset auttaa tai ostavat sen palvelun jos oikein siivotonta alkaa olemaan.

Tilanne ei ole ihan noin lohduton. Jos varaton ja tt tuella oleva vanhus niin kotihoito ja siivouspalvelu on ilmainen tai se maksetaan vanhukselle. Tietenkin ei mitään tietoa top siivouksia, mutta jos on jo lähes terveydelle haitallista, (paskanen vessa tai ruuantähteitä lattialla)niin kyllä järjestyy. Joitain voi harmittaa tietenkin, jos on tottunut tip top siisteyteen, siihen kun ei puututa.

Joku vanhus voi olla sen verran jo dementoitunut, että vaikka on rahaa, ei osta siivouspalveluja. Kivempi ne rahat pankissa. Tuohon pitäisi pystyä kotihoidon tai omaisten puuttua.

.

Jos eläke 1257 tai alle eikä ole omaisuutta eikä tilillä ole rahaa niin eläkeläinen voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa KAKSION kokoiseen asuntoon, mutta pitää olla huonokuntoinen ja sen arvion tekee viranomainen.

Jaa no ehkä se loppuosa hoituu sitten tt tuesta, jos on siihen oikeutettu. Jos ei, niin ei tietenkään makseta. Riippuu muista kuluista esim. asumiskuluista olisiko oikeutettu tt tukeen noilla tuloilla.

Vierailija
806/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sielläkään oikeastaan kukaan maksa itse. Vakuutusyhtiö maksaa ja kaikkein köyhimmät saavat imaisen hoidon.

En tiedä nykyistä järjestelmää, mutta joskus oli noin että huonoimmassa asemassa oli väliinputoajat eli ne, joilla ei vakuutusta ja ei kuitenkaan oikeus ilmaiseen hoitoon.

Noin puolet kuuluu julkiselle, eli on vakuutus ja osalla jopa omat sairaalat kun teet töitä valtiolle tai vastaavalle. Kaikki yli 65-vuotiaat kuuluvat laajan lääkekorvauksen piiriin eli liittovaltio maksaa lääkkeet kuten täälläkin, ehkä kattavammin jopa tuolla. Tätä ei monikaan taistolaisen propagandan kyllästämän Suomen kansasta tiedä eikä haluakaan.

Vierailija
807/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puolet kuuluu julkiselle, eli on vakuutus ja osalla jopa omat sairaalat kun teet töitä valtiolle tai vastaavalle. Kaikki yli 65-vuotiaat kuuluvat laajan lääkekorvauksen piiriin eli liittovaltio maksaa lääkkeet kuten täälläkin, ehkä kattavammin jopa tuolla. Tätä ei monikaan taistolaisen propagandan kyllästämän Suomen kansasta tiedä eikä haluakaan.

"Noin puolet kuuluu julkiselle, eli on vakuutus julkisen työnantajan eli valtion tai armeijan yms. puolesta" piti sanomani.

Vierailija
808/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän 7 hoitajaa jotka lähti menee pakottamispiikkien takia. Eivät tulis enää takas vaikka liksa nousis.

eräässä kunnassa laitettiin työstä pois joka ei suostunut ottamaan koronapiikkiä, työskenteli kansliassa

Vierailija
809/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksityiseltä saa määräyksen jatkotutkimuksiin julkiseen yliopistosairaalaan, onko siellä tutkimukset ja hoito ilmaista vai meneekö yksityisen taksan mukaan.

Yksityinen lääkäri tai julkinen lääkäri voi tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin yliopistosairaalaan. Lähetteen lukee sen alan erikoislääkäri ja hän päättää miten siihen reagoidaan. Yksityispuolen lähetettä ei oikein voi olla hyväksymättä mutta julkisella puolella annetaan joskus hoito-ohjeita tai pyydetään tekemään vielä lisätutkimuksia perusterveydenhuollossa.

Kun lähete on hyväksytty niin suunnitellaan tarvittavat tutkimukset ja käynti sen mukaan mikä on tarve. Laskutus menee julkisen puolen mukaan eli valtaosa kustannuksista jää veronmaksajan kontolle. Potilas maksaa aina vain murto-osan todellisista kustannuksista.

Vierailija
810/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän 7 hoitajaa jotka lähti menee pakottamispiikkien takia. Eivät tulis enää takas vaikka liksa nousis.

eräässä kunnassa laitettiin työstä pois joka ei suostunut ottamaan koronapiikkiä, työskenteli kansliassa

Se oli varmaan ennen omikronin leviämistä. Sen jälkeen ei koronan leviämistä voitu rokotteella estää mutta toki vakavia sairastumisia.

Vierailija
811/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei henkilökunta riitä enää kaikkien hoitamiseen niin pitää oikeasti miettiä miten rimaa lasketaan niin että haitta on kaikista pienin. Käsittääkseni se tarkoittaa kaikista sairaimpien ja huonokuntoisimpien siirtämistä entistä enemmän palliatiiviseen tai saattohoitoon.

Tosiasia on että sairauksien hoidossa kuluista suurin osa muodostuu elämän viime kuukausien tai vuosien aikana. Toisaalta 10 prosenttia potilaista aiheuttaa 90 prosentin menot. Voi hyvin kysyä onko järkevää maksaa yksittäisen ihmisen hoidosta vaikka 100 000 euroa vuodessa vuosien tai vuosikymmenten ajan.

On päivänselvää että nykymeno ei voi jatkua sote puolella kun henkilökuntaa ei saada tarpeeksi vaikka palkkoja nostettaisiin. Olemme sellaisten ratkaisujen edessä mitä emmen vielä pari vuotta sitten olisi edes voineet kuvitella.

Kyllä henkilökuntaa on riittävästi kun perutaan hoitajamitoituslaki ja organisoidaan työt paremmin. Sihteerit ja hallintoammattilaiset hoitamaan sen alan työt ja sairaanhoitajat sekä lääkärit vain ammattiinsa kuuluvat tehtävät ja yksikertaiset haavojen ompelut ym. hoitajille.

Lisäksi panostetaan terveysasemiin niin että sinne pääsee pienellä odottelulla aina ja aukioloaikoja pidennetään iltaan saakka. Nyt terkkareille kuuluvat työt hoidetaan päivystyksessä koska terveyskeskuksissa on viikkojen ajanvaraustakaisinsoitto- ja kuukausien hoitojonot.

Vierailija
812/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä kotihoidon voi saada ilmaiseksi, mutta siivous pitää maksaa kaikissa tapauksissa itse. Saan eläkettä 950e/ kk.

Vierailija
813/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä henkilökuntaa on riittävästi kun perutaan hoitajamitoituslaki ja organisoidaan työt paremmin. Sihteerit ja hallintoammattilaiset hoitamaan sen alan työt ja sairaanhoitajat sekä lääkärit vain ammattiinsa kuuluvat tehtävät ja yksikertaiset haavojen ompelut ym. hoitajille.

Lisäksi panostetaan terveysasemiin niin että sinne pääsee pienellä odottelulla aina ja aukioloaikoja pidennetään iltaan saakka. Nyt terkkareille kuuluvat työt hoidetaan päivystyksessä koska terveyskeskuksissa on viikkojen ajanvaraustakaisinsoitto- ja kuukausien hoitojonot.

Epäilen vahvasti että tilanne korjaantuisi nopeasti koska hoitohenkilökunta on uupunutta ja koko ajan lähtee väkeä eikä ole tulossa takaisin. Mitään muutosta ei ole tullut johtamiskulttuuriin ainakaan Husissa. Henkilökunta ei tule enempää joustamaan ja tarkoittaa että nykyhenkilökunnalla hoidetaan vähemmän potilaita kuin vuosi tai kaksi sitten.

On näitä lean ja muita tehokkuusohjelmia ollut vuosien ajan käytössä melko heikolla tuloksella. Amerikkalaista laatujärjestelmää suunniteltiin otettavaksi käyttöön mutta koronan myötä se jätettiin sivuun. Tavoite on varmasti hoitaa potilaita hyvin mutta nykysairanhoito on uskomattoman kompleksista ja mukana on kymmeniä eri alojen osaajia sekä ohjeita riittää luettavaksi tuhansia sivuja.

Oikeastaan voi pitää ihmeenä että potilaiden hoito on ollut yllättävän laadukasta huomioiden sekava sote järjestelmä Apotteineen.

Vierailija
814/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauratti, kun joku kysyi, että hänen eläkkeellä olevalla äidillä on iso talo, mistä saa siivousapua.

No, ostamalla yksityiseltä siivousyritykseltä.

Ei kunnilla ja kaupungeilla ole mitään siivouspalveluita eläkeläisille.

Oliko äiti itse myös huolissaan siivouksesta vai oliko vain tyttären huoli? Oliko aito huoli eli äiti ei pystynyt siivoamaan yhtään itse? Kyllä yleensä siinä vaiheessa varmaan omaiset auttaa tai ostavat sen palvelun jos oikein siivotonta alkaa olemaan.

Tilanne ei ole ihan noin lohduton. Jos varaton ja tt tuella oleva vanhus niin kotihoito ja siivouspalvelu on ilmainen tai se maksetaan vanhukselle. Tietenkin ei mitään tietoa top siivouksia, mutta jos on jo lähes terveydelle haitallista, (paskanen vessa tai ruuantähteitä lattialla)niin kyllä järjestyy. Joitain voi harmittaa tietenkin, jos on tottunut tip top siisteyteen, siihen kun ei puututa.

Joku vanhus voi olla sen verran jo dementoitunut, että vaikka on rahaa, ei osta siivouspalveluja. Kivempi ne rahat pankissa. Tuohon pitäisi pystyä kotihoidon tai omaisten puuttua.

.

Jos eläke 1257 tai alle eikä ole omaisuutta eikä tilillä ole rahaa niin eläkeläinen voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa KAKSION kokoiseen asuntoon, mutta pitää olla huonokuntoinen ja sen arvion tekee viranomainen.

Tällaiseen laitetaan siis viranomaisen aikaa. On vaikea käsittää mitä järkeä tässä touhussa on. Miksi jokainen ei voi siivota itse tai pyytää ystäväänsä tai sukulaista auttamaan. 

Muistan kyllä ajan terveyskeskuksessa kun pyydettiin todistusta että suurperhe saisi maksusitoumuksen astianpesukoneeseen tai että saisi nopeammin vuokra-asunnon. Eipä ihme että lääkärin aikoja ei sitten ollut kaikille potilaille tarjolle ja lähdin sieltä heti kun palvelut olivat täynnä.

Vierailija
815/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä yläluomileikkaus. Ei olleet niin pahat kun Eskon joka sai julkisen puolen leikkauksen. 4 leikkausta elämän aikana, olisi maksanut paljon jos olisi pitänyt yksityisellä leikkauttaa.

Vierailija
816/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö niitä hoitajia pakko piikittää? Nyt osa on niistä kuollut ja osa ymmärti olla ottamatta osaa ihmiskokeeseen ja sai kenkää. Siinähän nyt ressaatte ja otatte vastaan vittuuntuneiden totuuden hoksanneiden ihmisten vihat.

Helsinki tukehtuu sosialistien tyhmyyteen.

Vierailija
817/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.

Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.

Reiluintahan olisi antaa sinulle sitten eläkkeellä indeksikorjattuna sama rahamäärä kuin mitä olet maksanut. Ei odottaa nykyisten työntekijöiden maksavan massiivista eläkettäsi. Systeemiä pitäisi oikeasti muuttaa, koska eläkeläiset ovat miljardien kuluerä valtion budjetissa.

Kun systeemi on tämä, minä en voi millään tavalla vaikuttaa siihen. Kaikki spekulaatiot, entäs jos, pitäisi olla, miksi, miksei, ovat turhaa sanahelinää, jolla ei rakenneta mitään.

Minä olen omalta osaltani maksanut mukisematta edeltävien sukupolvien eläkkeitä (valtava kuluerä), koska minulla ei ole ollut vaihtoehtoa. Ja sitäpaitsi minä saan nyt takaisin sitä, mitä maksoin vuosikymmeniä, ilman typerää katkeruutta siitä, että minä omalta osaltani kannoin vastuuni yhteiskunnan toimimisesta.

Tuloverotusta on alennettu -90 luvulta alkaen. Minä maksoin veroni siltä ajalta, jolloin progressiivinen verotus tarkoitti aggressiivista verotusta. Ja olen edelleen veronmaksaja, merkittävän suuressa veronmaksajien ryhmässä.

Olisi toivottavaa, että te viisaat käyttäisitte järkeänne, vaikka se nykyään vanhanaikaista onkin.

Jos mitään ei muuteta, niin miten kuvittelet saavasi sitten vanhuksena hoivaa? Ehdottomasti, kaikella järjellä ja moraalilla ajateltuna, on tärkeämpää pelastaa terveydenhuolto kuin syytää eläkeläisille ylisuuria eläkkeitä. Sehän se pointti onkin, olet jo tehnyt työtä, olet jo kerryttänyt omaisuutta, sinulla on jo kaikki. No, itsekäs mikä itsekäs.

Toivomukseni oli, että sinäkin käyttäisit järkeäsi.

Sinun ei tarvitse olla huolissasi minun eläkkeestäni, koska minä saan työeläkettä, jota ei valtion pussista makseta.

Oikea pointti on se, että sinun koko argumenttisi on rakennettu sinun väärien mielikuviesi pohjalta. Sinä tunnet raivoa vääristä syistä ja syytät muita sinun tyhmyydestäsi.

Onneksi sinä et ole päättämässä mistään ihmisiä koskevista asioista, koska sinun kaikkitietävä tyhmyytesi estää sinua ottamasta selvää asioista, vaikka nykyään se on helppoa. Missä sinun moraalisi on?

Katso peiliin ja löydä kaiken itsekkyyden äiti sieltä.

Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia, joista 25 miljardia työssäkäyvien palkoista eläkemaksujen kautta ja 5 miljardia rahastosta.

Samallla tavalla on eläkkeet maksettu ihan järjestelmän alusta saakka, osittain rahastoitavalla järjestelmällä. 

Eläkemaksuista vastaavat suuremmalla summalla työantajat,pienemmällä palkansaajat.

Tosin esim. Ruotsissa työantajat vastaavat eläkkeistä huomattavasti enemmän ja siksi Ruotsissa työantajille koituvat palkan sivukulut ovat 10 % Suomea suuremmat. Sivistysvaltioissa toimitaan siten.

Viime aikoina on kuultu ehdotuksia, että palautettaisiin kikyssä palkansaajille siirretyt sivukulut takaisin työantajille. Elinkeinoelämämme on täysin tyrmännyt ajatuksen.

Ruotsalaiset työantajat maksavat siis suurempia palkkoja ja vastaavat pääasiassa eläkemaksuistakin ja silti ne kykenevät tekemään tulosta. Suomessa työantajat vaativat koko ajan lisää helpotuksia.

Mutta eläkkeistä valittavien palkansaajien kannattaisi kävistä ELäketurvakeksuksen sivuilla, siellä on graafi, josta tyhmempikin näkee, että suurin osa eläkeläisitä saa pientä tai melkoisen pientä eläkettä.

En ymmärää, mitä kadehtimista siinä on. Nämä eläkeläiset ovat työssä ollessaan veronmaksullaan kustantaneet nuoremmille sukupolville asioita, joista he itse saattoivat vain unelmoida.

https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakkeensaajien-tulotaso/kes…

Saavat enemmän tuon mukaan rahaa kuin moni työikäinen.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. 200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200000 eläkeläistä leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja, palveluseteleitä ja verovähennystä sekä toimeentulotukea.

Ovatko eläkeläiset syyllisiä hyviin eläkkeisiinsä?

Maksoivat eläkemaksua 5 % palkasta nyt se on 25% palkasta, työntekijä maksaa 7,15 % ja 8,65%, jos on 53-vuotta tai yli ja työnantaja loput. Lisäksi tulee verot.

Oliko tuo vastaus kysymykseen?

Tuossa kysymyksessä on vain viisi sanaa ja sinä et vastaa siihen kahdellakymmenellä sanalla.

Yritetään uudestaan:

Ovatko eläkeläiset syyllisiä hyviin eläkkeisiinsä?

Mieti ensin ihan rauhassa ja koita pitää ajatus kysymyksessä. Se on helppo kysymys ja jokainen, jolla on jonkinlainen järki osaa vastata siihen.

Vastauksessa sinun pitää ottaa huomioon se, että kaikki nuo prosentit, joita auliisti jaat, eivät ole olleet työntekijän päätettävissä olevia asioita. Edellinen vastauksesi oli siis heikko olkiukko.

Vierailija
818/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän se nyt ole ratkaisu, että mennään yksityiselle, kun julkinen puoli on hoidettu huonosti. Siksi me maksetaan veroja, että tämmöiset toimisivat. Nyt hallitus pistää typerät maailmanparannukset jäihin ja keskittyy olennaiseen, kiitos.

Jos haluaa hoitoa sitä saa yksityiseltä. Verojenmaksu ei liity mitenkään julkisten palveluiden laatuun. Veroja maksetaan tuloerojen pienentämiseksi.

Vierailija
819/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana voisivat lopettaa turhat koronatestaamiset kokonaan, samoin jäljittämiset ja rokotukset.

> Nuo vie turhaan resursseja ja henkilökuntaa ja aiheuttavat vain turhia kuluja.

Rokottamattomat hoitajat ja muu henkilökunta takaisin töihin, se rokotuspakko pois.

Käyttöön myös omailmoituskäytäntö joka yritykseen ja pakolliseksi. Turha vaivata lääkäriä pikkuoireiden takia.

Vierailija
820/1199 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille kaikkea ja kaikki on ilmaista. näinhän sosialismissa käy, suomi on rikas maa ja tuetaan miljardeilla muita maita.