Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava subjektiivista päivähoito-oikeutta puolustava kirjoitus tänään Hesarin mielipidepalstalla! Huomasitteko?

Vierailija
11.11.2006 |

Tässä lainausta: " Subjektiivinen päivähoito-oikeus on ehdottomasti paras tapa tukea tasa-arvoa kaikkien perheellisten- työttömien ja työllisten, yksi- ja monilapsisten sekä ennen kaikkia miesten ja naisten - välillä. "

Näin on. Tämä siis oli vastineena Kuopion päivähoidon johtahan Pekka Lindellin kirjoitukseen, jossa hän syytti naisia subjektiivisen päivähoidon käyttämisestä tilanteessa, jossa vauva kotona ja vanhemmat lapset hoidossa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin niitä maksan ja mieheni. Mutta silti olen sitä mieltä, että lapsistani olen ennen kaikkea minä vastuussa, eikä yhteiskunta, enkä rupea vain sen takia hoitoon laittamaan, että haluan oman kakkuni verovaroista.

Vierailija
62/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin: ehkä siksi yhteiskunta voisi osallistua lasten (siis myös kotona hoidettavien) kustannuksiin, että heistä nimenomaan kasvaa niitä yhteiskunnalle veroja maksavia ihmisiä. Yksi esimerkki vain kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysymys ei ole siitä, mikä on lapselle tai lapsen vanhemmille paras. VAAN kysymys on siitä, millä perusteella päivähoitolaki velvoittaa kuntia jakamaan päivähoitopaikkoja. Kun päivähoidosta on tullut subjektiivinen oikeus, niin se tarkoittaa, että silloin joku päivähoitopaikka on pakko antaa sitä hakevalle.

JOTEN jos päivähoito-oikeus olisi harkinnanvarainen tai muuten vaan tapauskohtainen, niin arvatkaapa vaan mistä persaukiset kunnat supistaisivat menojaan?? Kunnilla on tapana aina karsia niitä menoista, joiden osalta laki ei ole tarpeeksi tiukka ja yksiselitteinen.

Joten jospa ensin otettaisiin selvää faktoista ennenkuin esitetään näkemyksiä, joiden seuraukset voisivat olla oikeasti katastrofaaliset (päivähoitopaikat vähenisivät entisestään samalla kuin alueellinen epätasa-arvo lisääntyisi).

Vierailija
64/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kuinka se lisää miesten ja naisten välistä tasa-arvoa silloin, kun mies käy töissä ja nainen hoitaa lapsia kotona? Kun minä ihan oikeasti en ymmärrä, niin vääntäkää siitä kuuluisasta langasta mulle se.

____

Meidän kohdalla ainakin siten, että jaksan vaativaa ja rankkaa työtäni ja sen erittäin tarkkaa aikatauluttamista vaativan yhdistämisen perhe-elämään, koska en ole loppuunväsynyt perhevapaiden jäljiltä. Kiitos esikoisen osa-aikaisen kunnallisen päivähoidon. Elämässä saa joskus olla vähän helpompaa, se ei ole mikään rikos. Ja se vaativa työni jos mikä edustaa tasa-arvoa.

Muuten: tämän yhteiskunnan päällimmäinen ongelma ei ole tosiaankaan se, että ei pystyttäisi maksamaan lasten päivähoitoa. Pahin ongelma on se, että ihmiset eivät saa tarpeeksi lapsia, jotta maan väestörakenne pysyisi terveenä. Tämä ilmiö kulkee nimellä eläkepommi. Kyllä nyt on syytä suhtautua suvaitsevasesti siihen, että myös EPÄTÄYDELLISET ihmiset saavat useita lapsia, jopa ne ns. hyvät veronmaksajat, joiden työviikot ovat jotain ihan muuta kuin 40-tuntisia.

Vierailija
65/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja meillä on varaa hoitaa heidät vain yhden palkalla. Minä en ymmärrä, miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lasten tehtailu. Jokainen hankkikoon sen mitä itse pystyy elättämään.

Vierailija
66/66 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämällä kunnan palveluja. Myös motivoi maksamaan veroja... muutenhan isotuloiset nousisivat verokapinaan.

Vierailija:

Vierailija:

ja meillä on varaa hoitaa heidät vain yhden palkalla. Minä en ymmärrä, miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lasten tehtailu. Jokainen hankkikoon sen mitä itse pystyy elättämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä