Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?
Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.
Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.
Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.
Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
Ymmärrän siis vaimosi reaktion hyvin.
M35
Mistä sä sen luvun tiedät, jos nainen ei kerro tai valehtelee?
Teille kusettaville ihmisille tiedoksi:
Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään.
Aika vähän tuo vielä on. Itsellä määrä liikkuu 300 ja 400 välillä. Tarkkaa lukua en tiedä, kun en ole kirjaa pitänyt. Miesystävälle olen sanonut vain, että onhan noita ollut, kun muutama vuosi sitten uteli kumppaneiden määrää. Suurin osa noista on tietysti sinkkuaikojen yhden illan säätöjä, joten ei voi edes kumppaneiksi sanoa. Kolme pidempää seurustelusuhdetta/avoliittoa on takana ja niistä yksi lapsi.
N41
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aika ihailtavaa, että pystyt muistamaan 50 panon nimet!
Seikka joka saa epäilemään avauksen oikeellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
M35
Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.
Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.
Tieto siis lisää tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään.
Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.
Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.
Tieto siis lisää tuskaa.
Mikä siinä kuvottaa? Oma epävarmuus, huono itsetunto, vertailun pelko?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tuli riitaa, kun en suostunut kertomaan miehelle kumppaneiden määrää.
Tosin en ole sitä laskenutkaan, mutta arvelen että parissa kymmenessä ehkä mennään...
Olen yli viidenkymmenen jo, ja miksi mies minua haukkuu hooksi, kun ihan vakavaa suhdetta olen kaivannut, ja ne on nämä miehet jotka ovat kusettaneet.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että luotatko kerta toisensa jälkeen noihin kusettajiin? Itselle riitti yksi kerta ja jos toinen vielä osuisi kohdalle, olisin varmaan loppuiän selibaatissa ihan vapaaehtoisesti ja hyvillä mielin. Hommasin itselleni terapeutin, jotta saan selville, mikä menee pieleen.
Ja en edes laske tuota yhtä minua seksuaalisesti hyväksikäyttänyttä mihinkään lukumäärään. Ei raiskaajaakaan lasketa kumppaniksi. Se on väkivaltaa, hyväksikäyttöä jne. , ei se ole oikeaa seksiä, millaiseksi päästään terve ihminen seksin mieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa
Se 50 kumppania tuntuu vaan ajatuksena tosi vastenmieliseltä. 50 seksikertaa saman kumppanin kanssa taas ei. En osaa asiaa sen paremmin selittää. Vaistonvarainen kuvotusreaktio siis kyseessä, ei niinkään mikään rationaalinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Tieto siis lisää tuskaa.
Mulla syntyi se kuvotusreaktio jo ennen tietoa. Tieto vahvisti sen, että kuvotusreaktio seksissä syntyi aiheesta eikä korvieni välistä. Siinä seksissä oli jotain todella pahasti pielessä verrattuna siihen, että kyseessä olisi ollut sellainen oikeasti vain muutaman ihmisen kanssa ollut kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihis se AP katosi? Katseleeko siellä popcornit kädessä upean baittinsa etenemistä vai oliko tää ihan tosissaan?
Oon vastannut ainakin neljään jos en viiteen viestiin. AP
Kerro nyt että miten ihmeessä tulee tilanne jossa ruvetaan miettimään joka ikisen panon nimeä ja sitten listaamaan ne sen sijaan että ilmoittaisi vaan tuon lukeman?
Minä ymmärrän kyllä sen, että noissa lukemissa on jo listattava, että varmistuu laskiko jo jonkun. Eikä sormetkaan riitä, niin unohtuu summa välillä.
Ohis
Miten voi muistaa 50 ihmistä nimeltä, mutta kuitenkaan ei muista omaa lukemaansa?
En keksi mitään niin noloa ja halventavaa kuin käydä kuksailemassa ja sen jälkeen laittaa vihkoon että pirjo. Enkä myöskään keksi mitään surullisempaa kuin käyttää aikaansa laskemalla entisiä hetken iloja. Aivan järkyttävää, noloa ja junttia.
Ainakin kannattaa vaimon tässä tapauksessa testauttaa mies hyvin sillä todennäköisesti on kaikki sukupuolitaudit mitkä eivät jää kiinni perustesteissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukupuolitaudit eivät näy testeissä ihan tosta vaan. Omani diagnosoimiseksi jouduin käymään lääkärillä neljästi. Jos olisin vaan antanut periksi ekan testisetin tai vaikka seuraavan lisätestin jälkeen, olisin puhdas.
Kondomi ei myöskään suojaa kaikelta. Mm. Herpes tarttuu kodomin ulkopuoliselta/ulkopuoliselle alueelle ja osana oireettomistakin päivistä.
Pankaa kaikkea liikkuvaa ihmeessä joo, mutta jättäkää rauhaan ne ihmiset, jotka haluavat suojata kehoaan ja mieltään.
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Jos sinulla on testeissä näkymätön mysteeritauti, niin yhtä tietämätön taudin tartuttanut kumppanisikin siitä varmaan oli? Tangoon tarvitaan vähintään kaksi, mitäs panit siis?
Suun alueen herpestä kantaa puolet suomalaisista, ja se voi tarttua myös genitaalialueelle. Riski ei siis ole niinkään kiinni partnerien määrästä, vaan seksitavoista.
Kyllä se diagnoosi saatiin lopulta aikaiseksi. Oireet oli minulla, kusettavasta kumppanista on paha sanoa oliko hänellä jotain oireita vai ei. Jos tyyppi, jolla on kumppaneita ollut kymmeniä ellei satoja, esittää, että niitä on ollut vain muutama pitkäaikainen, oma mahdollisuuteni tehdä pätevä riskiarvio tilanteesta viedään pois. Suun alueen herpestä en laske edes sukupuolitaudiksi, sen saa moni jo lapsena.
Mikä se kusetus siis oli? Kysyitkö aikaisempien kumppanien lukumäärää tuolloiselta kumppaniltasi?
Ymmärtänet, että huuliherpeksen tarttuessa genitaalialueelle siitä *tulee* seksitauti, joka voi myös levitä seksin kautta. Siitä ei myöskään pääse koskaan eroon.
Kuitenkaan seksitaudeilla pelottelijat eivät mainitse tätä riskiä, koska se on myös seksuaalisesti pidättyvillä ihmisillä suuri, ja pelottelijoiden tarkoitus on ihmisten tuomitseminen, ei seksuaaliterveydestä huolehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Tieto siis lisää tuskaa.
Mikä siinä kuvottaa? Oma epävarmuus, huono itsetunto, vertailun pelko?
En oikein osaa sanoa. Se vaan kuvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Se 50 kumppania tuntuu vaan ajatuksena tosi vastenmieliseltä. 50 seksikertaa saman kumppanin kanssa taas ei. En osaa asiaa sen paremmin selittää. Vaistonvarainen kuvotusreaktio siis kyseessä, ei niinkään mikään rationaalinen reaktio.
No kyllä se kannattaisi itselleen selvittää mikä sen aiheuttaa ettet oman estyneisyytensä vuoksi muita paheksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Jos alkaisin olla tyypin kanssa, joka on harrastanut edellisen naisensa kanssa 20 vuotta seksiä kolme kertaa viikossa, olisin ihan onnessani. Oletusarvo olisi se, että meilläkin olisi mahdollisuudet hyvään ja kestävään seksielämään. Jos taas hän olisi harrastanut seksiä 20 vuotta joka vuosi viiden eri naisen kanssa, puhumattakaan viidenkymmenen eri naisen kanssa, hän saisi harrastella sitä toimintaa jatkossakin ilman minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihis se AP katosi? Katseleeko siellä popcornit kädessä upean baittinsa etenemistä vai oliko tää ihan tosissaan?
Kerro nyt että miten ihmeessä tulee tilanne jossa ruvetaan miettimään joka ikisen panon nimeä ja sitten listaamaan ne sen sijaan että ilmoittaisi vaan tuon lukeman?
Varmaan luit aloituspostin? Kuten sanoin, se oli humalaisen äijäporukan typerä päähänpisto, joka olisi pitänyt jättää tekemättä. AP
perusmiesselitykset...
Kumppaneiden määrä ei haittaisi mutta mies joka vertailee panolistaansa muiden miesten kanssa on aika massiivinen turn off.
Onneksi naiset eivät jaa mitään tyttöjen juttuja tyttöjen illoissa. Ehei, ei missään nimessä. :pulmunen:
No tietysti jakaa, mutta aika harva varmasti niistä mitään nimilistaa laatii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukupuolitaudit eivät näy testeissä ihan tosta vaan. Omani diagnosoimiseksi jouduin käymään lääkärillä neljästi. Jos olisin vaan antanut periksi ekan testisetin tai vaikka seuraavan lisätestin jälkeen, olisin puhdas.
Kondomi ei myöskään suojaa kaikelta. Mm. Herpes tarttuu kodomin ulkopuoliselta/ulkopuoliselle alueelle ja osana oireettomistakin päivistä.
Pankaa kaikkea liikkuvaa ihmeessä joo, mutta jättäkää rauhaan ne ihmiset, jotka haluavat suojata kehoaan ja mieltään.
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Jos sinulla on testeissä näkymätön mysteeritauti, niin yhtä tietämätön taudin tartuttanut kumppanisikin siitä varmaan oli? Tangoon tarvitaan vähintään kaksi, mitäs panit siis?
Suun alueen herpestä kantaa puolet suomalaisista, ja se voi tarttua myös genitaalialueelle. Riski ei siis ole niinkään kiinni partnerien määrästä, vaan seksitavoista.
Kyllä se diagnoosi saatiin lopulta aikaiseksi. Oireet oli minulla, kusettavasta kumppanista on paha sanoa oliko hänellä jotain oireita vai ei. Jos tyyppi, jolla on kumppaneita ollut kymmeniä ellei satoja, esittää, että niitä on ollut vain muutama pitkäaikainen, oma mahdollisuuteni tehdä pätevä riskiarvio tilanteesta viedään pois. Suun alueen herpestä en laske edes sukupuolitaudiksi, sen saa moni jo lapsena.
Mikä se kusetus siis oli? Kysyitkö aikaisempien kumppanien lukumäärää tuolloiselta kumppaniltasi?
Ymmärtänet, että huuliherpeksen tarttuessa genitaalialueelle siitä *tulee* seksitauti, joka voi myös levitä seksin kautta. Siitä ei myöskään pääse koskaan eroon.
Kuitenkaan seksitaudeilla pelottelijat eivät mainitse tätä riskiä, koska se on myös seksuaalisesti pidättyvillä ihmisillä suuri, ja pelottelijoiden tarkoitus on ihmisten tuomitseminen, ei seksuaaliterveydestä huolehtiminen.
Ne on eri herpeslajit, huuliherpes EI tartu genitaaleihin eikä siitä mystisesti " tule" seksitautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan luit aloituspostin? Kuten sanoin, se oli humalaisen äijäporukan typerä päähänpisto, joka olisi pitänyt jättää tekemättä. AP
perusmiesselitykset...
Kumppaneiden määrä ei haittaisi mutta mies joka vertailee panolistaansa muiden miesten kanssa on aika massiivinen turn off.
Onneksi naiset eivät jaa mitään tyttöjen juttuja tyttöjen illoissa. Ehei, ei missään nimessä. :pulmunen:
No tietysti jakaa, mutta aika harva varmasti niistä mitään nimilistaa laatii
Toisaalta, onhan se siten ainakin helppo ilmoittaa niistä sukupuolitaudeista kun on kaikkien nimet kätevästi listassa jo valmiiksi.
Miten joku voi muistaa kaikki hoidot!?Mutta miehenä ajattelen et on parempi jos naisella on kokemusta 50stä miehestä kuin 5stä. Tietää...