Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?
Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.
Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.
Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.
Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kannattaa vaimon tässä tapauksessa testauttaa mies hyvin sillä todennäköisesti on kaikki sukupuolitaudit mitkä eivät jää kiinni perustesteissä...
Ai vaimon työ, vaimon rahoilla varmaankin myös? Terveyskeskukset testaavat usein vain klamydian, jopa hivistä pitää keskustella. Ehkä kannattaa valehdella, että on harrastanut veristä anaalimenoa satamajätkien kanssa, saa kattavammat testit.
Itse testaan periaatteesta suhteiden välissä, ja maksoin kattavista testeistä yksityisellä viimeksi kaksisataa.
Puhtaat paperit, kuten oletinkin, mutta eipähän tarvitse miettiä.
Te luulette olevanne jotain niiden listojen kanssa, vaikka totuus on että ette toista kertaa kelvanneet saati suhteeseen. Kyllä se kertoo jonkinasteisesta huonommuudesta jos vaan juoksee housuttomana kylillä.
Tein mäkin joskus inventaariolistan, perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 kuulostaa älyttömän paljolta. Miten olet edes saanut tuollaisen määrän kerättyä? Paljon yhden yön juttuja ilmeisesti? Minulla tuo luku on 1. Joku 5-6 kuulostaisi minusta vielä ok:lta, 10 jo paljolta.
Minä lakkasin laskemasta joskus 80:n kohdalla, mikä oli 2000 luvun vaihteessa. Ei sen jälkeen kyllä montaa ole tullutkaan, ehkä puolikymmentä. Nämä kaikki ovat siis vv. 1978-2022 eli 44 vuoden ajalta. Keskimäärin 2/vuosi. Käytännössä jakaantuvat tietysti aivan eri tavalla; olen ollut yhdessä avioliitossa ja nyt yhdeksättä vuotta nykyisen puolisoni kanssa (nykyisin avoliitossa), joten ei ole satunnaissuhteita. Näiden välissä oli kuitenkin muutama villi sinkkuvuosi, samoin ennen ex-aviomieheni tapaamista.
Pystytkö muistamaan 50 naisen nimet?
Eikö miehet todellakaan vieläkään ymmärrä, ettei naiselle kannata kertoa totuutta?
Vierailija kirjoitti:
Inventaariolistan? Siis mistä syystä tällainen tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet todellakaan vieläkään ymmärrä, ettei naiselle kannata kertoa totuutta?
Eikä ymmärrä, että nainen lähtee menemään, kun totuus tulee esille.
Vierailija kirjoitti:
Ai totuutta siitä että kilpailee kenellä on eniten panoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihminen ylipäätään muistelee elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Muistitko kaikkien nimet ja montako oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihminen ylipäätään muistelee elämäänsä?
Jos on saanut HIV:n ja haluaa ilmoittaa siitä muille? ja tekee kuolemaa?
En minä tiedä miksi muuten toi lista tehtäisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukupuolitaudit eivät näy testeissä ihan tosta vaan. Omani diagnosoimiseksi jouduin käymään lääkärillä neljästi. Jos olisin vaan antanut periksi ekan testisetin tai vaikka seuraavan lisätestin jälkeen, olisin puhdas.
Kondomi ei myöskään suojaa kaikelta. Mm. Herpes tarttuu kodomin ulkopuoliselta/ulkopuoliselle alueelle ja osana oireettomistakin päivistä.
Pankaa kaikkea liikkuvaa ihmeessä joo, mutta jättäkää rauhaan ne ihmiset, jotka haluavat suojata kehoaan ja mieltään.
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Jos sinulla on testeissä näkymätön mysteeritauti, niin yhtä tietämätön taudin tartuttanut kumppanisikin siitä varmaan oli? Tangoon tarvitaan vähintään kaksi, mitäs panit siis?
Suun alueen herpestä kantaa puolet suomalaisista, ja se voi tarttua myös genitaalialueelle. Riski ei siis ole niinkään kiinni partnerien määrästä, vaan seksitavoista.
Kyllä se diagnoosi saatiin lopulta aikaiseksi. Oireet oli minulla, kusettavasta kumppanista on paha sanoa oliko hänellä jotain oireita vai ei. Jos tyyppi, jolla on kumppaneita ollut kymmeniä ellei satoja, esittää, että niitä on ollut vain muutama pitkäaikainen, oma mahdollisuuteni tehdä pätevä riskiarvio tilanteesta viedään pois. Suun alueen herpestä en laske edes sukupuolitaudiksi, sen saa moni jo lapsena.
Mikä se kusetus siis oli? Kysyitkö aikaisempien kumppanien lukumäärää tuolloiselta kumppaniltasi?
Ymmärtänet, että huuliherpeksen tarttuessa genitaalialueelle siitä *tulee* seksitauti, joka voi myös levitä seksin kautta. Siitä ei myöskään pääse koskaan eroon.
Kuitenkaan seksitaudeilla pelottelijat eivät mainitse tätä riskiä, koska se on myös seksuaalisesti pidättyvillä ihmisillä suuri, ja pelottelijoiden tarkoitus on ihmisten tuomitseminen, ei seksuaaliterveydestä huolehtiminen.
Ne on eri herpeslajit, huuliherpes EI tartu genitaaleihin eikä siitä mystisesti " tule" seksitautia.
Okei, eli sinun kanssasi ei ainakaan suuseksiä kannata harrastaa, terveystietous nolla.
https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/huuliherpes#Herpes,%20huuli…?
*Herpes, huuliherpes ja genitaaliherpes mitä eroa?
Puhekielessä herpeksellä tarkoitetaan yleensä joko huuliherpestä tai sukuelimissä esiintyvää genitaaliherpestä. Molempien tautien takana on hyvin yleinen virus nimeltä herpex simplex.
Herpes simplex -virusta (HSV) on kahta tyyppiä: huuliherpeksen aiheuttavaa tyypin 1 virusta ja sukuelinherpeksen aiheuttavaa tyypin 2 virusta. Huuliherpes oireilee usein kasvoissa ja sukuelinherpes sukuelimissä ja pakaroissa. Kumpikin viruksen alatyyppi pystyy kuitenkin aiheuttamaan kumpaakin infektiota. Toisin sanoen tyypillisesti huuliherpeksen aiheuttava HSV-1 voi esiintyä myös genitaalialueella ja sukuelinherpeksen aiheuttava HSV-2 kasvoissa.*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistitko kaikkien nimet ja montako oli?
En kaikkien, mutta melkein. Luku on yksityisasiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
Ymmärrän siis vaimosi reaktion hyvin.
M35
Mistä sä sen luvun tiedät, jos nainen ei kerro tai valehtelee?
Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.
Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.
Tieto siis lisää tuskaa.
Mikä siinä kuvottaa? Oma epävarmuus, huono itsetunto, vertailun pelko?
Olen eri, mutta minulla ainakin arvot. Seksi on minulle parisuhteeseen kuuluva asia, ei mikään hetken hurvittelu jonkun (puoli)tuntemattoman kanssa. Kumppanin kanssa voidaan sitten panna vaikka 3 kertaa joka päivä, siitä ei ole kiinni. Minä vaadin seksistä muutakin kuin sen munan.
Miettisin myös sitä, että millä todennäköisyydellä kumppani lähtee heilastelemaan jonkun toisen matkaan, kun tie petiin tuntemattoman kanssa aukeaa niin helposti heittämällä.
Olen itse yhden ihmisen exclusive, joten toivon kumppanilta samaa. Ne, joille en ole sopiva kumppani etsivät tietysti itselleen sopivan parin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
M35
Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.
Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.
Tieto siis lisää tuskaa.
Olen eri, mutta minulla ainakin arvot. Seksi on minulle parisuhteeseen kuuluva asia, ei mikään hetken hurvittelu jonkun (puoli)tuntemattoman kanssa. Kumppanin kanssa voidaan sitten panna vaikka 3 kertaa joka päivä, siitä ei ole kiinni. Minä vaadin seksistä muutakin kuin sen munan.
Miettisin myös sitä, että millä todennäköisyydellä kumppani lähtee heilastelemaan jonkun toisen matkaan, kun tie petiin tuntemattoman kanssa aukeaa niin helposti heittämällä.
Olen itse yhden ihmisen exclusive, joten toivon kumppanilta samaa. Ne, joille en ole sopiva kumppani etsivät tietysti itselleen sopivan parin.
Eli huono itsetunto
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Tieto siis lisää tuskaa.
Ainakin omassa tapauksessani sarjapanijalla oli huono itsetunto, jota paikkaili sillä naisten kaatamisella. Oma (seksuaalinen) itsetuntoni on ihan kunnossa ja tiedän, että oikean kumppanin kanssa pystytään harrastamaan hekumallista seksiä eikä mitään "miehelle paskakin seksi on aina seksiä" -seksiä.
Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia. Kaikki tietävät klassisen lykätyn tarpeentyydytyksen testin karkeilla ja lapsilla. On oletettavaa, että ne lapset, jotka kykenevät lykättyyn tarpeentyydytykseen, ovat myös niitä, joista kasvaa aikuisia, joilla on vähemmän kumppaneita. Ne välittömän tyydytyksen haluajat ovat sitten niitä irtosuhteilijoita, pettäjiä jne. Näillä lapsilla on tutkittu olevan erilainen tyyli tehdä asiat jo lapsina ja myöhemmin elämässä. On siis ihan perusteltua ajatella, että myös näiden seksuaaliset tavat eivät välttämättä sovi yhteen ja ihminen, joka pystyy itse hillitsemään itseään korkeamman tavoitteen vuoksi, ei ole ideaali mätsi hetkessä elävälle sitoutumiskammoiselle. Ja näin ollen jopa kuvotusta voi ilmetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Tieto siis lisää tuskaa.
Eli huono itsetunto
t. Eri
Mikä tuossa indikoi huonoa itsetuntoa? Ihan hyvää pohtivaa tekstiä.
t. Toinen eri
Mitä se sun entinen seksielämä vaimoa haittaa? Kunhan ei ole nimiä sen nimen jälkeen.
Keräsin saman määrän kumppaneita 15-30 vuotiaana. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Tuohon mahtuu 780 viikonloppua, eli keskimäärin uusi kumppani yli 15 viikon, yli 3kk välein. Toki oli pidempiäkin seurustelusuhteita tuona aikana.
Sinkku miehelle tulee tuon verran yhden illan suhteita muutamassa vuodessa. Ainakin itselleni tuli.