Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?
Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.
Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.
Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.
Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
On varmaan sata ja miehellä myös. Eihän se ole mitään. Laskekaa ny vuosia, viikkoja kuukausia. Hirveetä siveyden sipulia täällä leikitään. Tai sitten ootte vaan niin nuoria ja rajoittuneita, ettei mitään elämän kokemusta. Ai niin, nämä kertyneet ennen 45 ikävuotta. Helposti. Sinkkuelämää.
Ei siinä mitään, kaikki ei nyt oo niin tarkkoja tavarastaan. Rauha vaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako vaimollasikin olla yhtä paljon panoja kuin sinulla, vai olisiko hän silloin auttamattomasti horop*rse?
Tämä on tosiaan hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Saako vaimollasikin olla yhtä paljon panoja kuin sinulla, vai olisiko hän silloin auttamattomasti horop*rse?
Minulle on ihan sama kuinka paljon tai vähän vaimollani on ollut. En ole koskaan kysynyt enkä koskaan aio kysyä. Ainoa asia, jolla olisi väliä, olisi historia seksityöntekijänä. Sitä en missään nimessä hyväksyisi.
Ei oo liikaa, mutta miksi pidät listaa asiasta? Se ei varmaan miellytä vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tulee tämä ajatus, että jos ei halua harrastaa seksiä ihan kenen kanssa tahansa, vaan ainoastaan parisuhteessa, on jokin estynyt siveydensipuli? Ovatko ympäriinsä seksiä harrastavat sitten tosi avoimia ja taitavia rakastajia?
Jos "siveydensipuli" harrastaa rietasta seksiä ainoastaan kumppaninsa kanssa, ja paljon seksikokemuksia harjoittaa seksiä vaan peiton alla pimeässä (koska näitäkin on), niin se monta kumppania omaava on hurja seksipeto ja yhden kumppanin ihminen estynyt sipuli? Tai jos "sipuli" harrastaa kumppanin kanssa molempia tyydyttävää seksiä ja se toinen vaan omaan orgasmiinsa tähtäävää seksiä?
Onpa ihmisillä valitettavan mustavalkoinen ajatusmaailma seksuaalisuudesta. Paljon kumppaneita = jee, seksipositiivinen, osaa vaikka mitä juttuja ja on tosi hyvä!
Vähän kumppaneita = hyi, estynyt pihtarisipuli, ei sen kanssa voi tehdä mitään.Kuka tahansa voi nyt panna, se ei ole sinällään mikään saavutus seksin saralla. Itse pidän tärkeimpänä saavutuksena sitä, että kumppanilla on terve suhtautuminen seksiin niin, että siitä voidaan keskustella avoimesti, ottaa toisemme huomioon jne.
Vähän sama ajatus kai, että paljon seurustellut ja usein naimisissa ollut on tosi kokenut ja hyvä parisuhde ihminen, ja yhden kumppanin puoliso ei tajua mistään mitään, vaikka eihän tämä kerro muusta kuin siitä, että toisella on ollut useita suhteita, toisella vain yksi.
Luemmekohan samaa keskustelua? Tässä ketjussa useamman kumppanin kanssa sekstailleita h**ritellaan, kyläpyöritellään, nimitellään mielenterveysongelmaisiksi ja kertakäyttöastioiksi.
Minulla on mummin Singaporet käytössä, ja joku vieras saattaa juoda niistä kerran, joku tutumpi sata. Jos nyt astioita ajatellaan.
Jospa annetaan kaikkien taaplata (ja fiilata ja höylätä!) tavallaan.
Nainen pitkässä suhteessa
Turn off. En tekisi mitään moisella himbolla. Sinne varmasti mahtuu paljonkin sydänsuruja ja isoja odotuksia, kun oot vaan panenut menemään.
Sanoit, että avioliiton jälkeen tuli 2/3 listasta. Ihme itselleen todistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama kuinka paljon tai vähän vaimollani on ollut. En ole koskaan kysynyt enkä koskaan aio kysyä. Ainoa asia, jolla olisi väliä, olisi historia seksityöntekijänä. Sitä en missään nimessä hyväksyisi.
No mikäs siinä seksityössä sitten olisi? Sama tapahtuma.
Kumppaneiden määrä parisuhteen alkamisen jälkeen on se relevantimpi luku. Siihen oikea vastaus on 1.
Kukin tyylillään, mutta jos nuorehkolla ihmisellä on yli 100 niin ei niin hyvä. 50 on kanssa jo kova luku.
Haluaako sitten puolisoksi kylän polkupyörän tai siitossonnin on kunkin oma valinta.
Jos on elämäntapasinkku, niin 100, 200 tai 500 on vain luku. Miinuspuolena todennäköisyys saada herpekset tai muut sp-haitat kasvaa.
Ööh melkosta settiä täällä taas. Kaippa naisella saa olla omat preferenssit - jos ei halua äijää joka on nussinut 50 tai enemmän niin kuka sitä voi tuomita. Samahan se on kun jotkut haluavat esimerkiksi kumppaneita ilman lapsia, samaa uskontoa tai ateismia edustavan tai tiettyä ulkonäköä edustavan yksilön..mikä tässä on niin vaikeeta, että pitää alkaa vänkäämään ja uhriutumaan??
Vierailija kirjoitti:
Turn off. En tekisi mitään moisella himbolla. Sinne varmasti mahtuu paljonkin sydänsuruja ja isoja odotuksia, kun oot vaan panenut menemään.
Sanoit, että avioliiton jälkeen tuli 2/3 listasta. Ihme itselleen todistelua.
Mitäs itselleen todistelua se on? 6 vuoden avioliiton jälkeen olin huippukunnossa, laihtunut, luonut työuran ja miehistynyt. Ei se minun vikani ollut, että oli vientiä. :) AP
Vierailija kirjoitti:
Kumppaneiden määrä parisuhteen alkamisen jälkeen on se relevantimpi luku. Siihen oikea vastaus on 1.
Kukin tyylillään, mutta jos nuorehkolla ihmisellä on yli 100 niin ei niin hyvä. 50 on kanssa jo kova luku.
Haluaako sitten puolisoksi kylän polkupyörän tai siitossonnin on kunkin oma valinta.
Jos on elämäntapasinkku, niin 100, 200 tai 500 on vain luku. Miinuspuolena todennäköisyys saada herpekset tai muut sp-haitat kasvaa.
On myös elämäntapasinkkuja, joiden sinkkuaikojen luku on nolla ja lukema kasvaa vain suhteissa.
Jokainen päättää omalla tahollaan mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Ei ole oikeaa tai väärää.
Itse olen 40-vuotias mies, jolla ei ole ollut yhtään kumppania. Tämä on ollut jokaisen kohtaamani naisen mielestä liian vähän, outoa, pelottavaa ja noloa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös, ettei vaimo olisi pelkästään numerosta hermostunut. Mutta kuka leveilee saunaillassa ja pitää panoistaan nimilistaa? Se ei tosiaankaan anna sinusta hyvää kuvaa.
Tämä juuri! En koskaan voisi olla noin pinnallisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ööh melkosta settiä täällä taas. Kaippa naisella saa olla omat preferenssit - jos ei halua äijää joka on nussinut 50 tai enemmän niin kuka sitä voi tuomita. Samahan se on kun jotkut haluavat esimerkiksi kumppaneita ilman lapsia, samaa uskontoa tai ateismia edustavan tai tiettyä ulkonäköä edustavan yksilön..mikä tässä on niin vaikeeta, että pitää alkaa vänkäämään ja uhriutumaan??
"jos ei halua äijää joka on nussinut 50 tai enemmän niin kuka sitä voi tuomita"
Monikin. Ainakin siis tässä ketjussa on ollut lukuisia kirjoittajia, jotka ovat menneet ihan pois tolaltaan kun joku on täällä kehdannut todeta, että jotkut ihmiset eivät vaan halua olla sellaisen ihmisen kanssa jolla on aiemmin ollut kymmeniä tai jopa satoja seksikumppaneita.
Se että seksikumppanien määrällä on joillekin ihmisille merkitystä, tuntuu olevan aika kova paikka näille kirjoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös, ettei vaimo olisi pelkästään numerosta hermostunut. Mutta kuka leveilee saunaillassa ja pitää panoistaan nimilistaa? Se ei tosiaankaan anna sinusta hyvää kuvaa.
Pinnallisen? Vaikka tuon määrän jakaisi 10 vuodelle, niin se olisi vain 5 per vuosi. 20 vuodelle 2,5 per vuosi. Miten pinnalliselta se nyt kuulostaa vuonna 2022???
No mutta, vaimonhan pitäisi olla sitä ylpeämpi mitä isommasta hakijoiden määrästä se on karsiutunut vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisen? Vaikka tuon määrän jakaisi 10 vuodelle, niin se olisi vain 5 per vuosi. 20 vuodelle 2,5 per vuosi. Miten pinnalliselta se nyt kuulostaa vuonna 2022???
Se on pinnallista, että kirjoittelee moisia listoja.
Ei se kumppanien määrä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä erottaa on jo panee 50 kertaa yhden tai kahden kanssa kuin 50 kertaa useamman kanssa? Jos olisin itse jäänyt viiteen ensimmäiseen suhteeseeni, en olisi tiennyt että seksi on todella hyvää.
Sitten sen viidennenkymmenennen kohdalla tajuatkin, että parasta seksiä oli nr. 40 kanssa, mutta hän on jo hyvssä suhteessa jonkun toisen kanssa.
Hehe, sovitaan näin ja jätetään faktat kokonaan pois. :) AP