Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?
Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.
Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.
Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.
Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aika ihailtavaa, että pystyt muistamaan 50 panon nimet!
Tai sitten se tarkoittaa jotain sairasta kirjanpitoa panoista
Mitä sairasta siinä on? Mukava niitä on muistella.
-eri
Monien mielestä on mukavampi elää elämäänsä ja luoda joka päivä uusia muistoja sen saman kanssa. Joku tykkää uida pinnalla ja toinen sukeltaa syvälle, ei siinä.
Ja joku tykkää luoda olkiukkoja ja väittää, että sama yksilö ei voi uida pinnalla ja sukeltaa syvälle 😇
Toki voi. Se nyt oli vaan kökkö vertauskuva. Mutta on tasoja, joille ei pääse kuin toiselle. Esimerkiksi en itse pääse irtopanotasolle, koska se rikkoo minut/ antaa vain pahaa oloa. Toisaalta irtopanijalta puuttuu sellainen intiimiys ja herkkyys, mille tasolle minä taas pääsen helposti. Sanotaanko vaikka, että toinen on insinööriluonne ja toinen taiteilija. He eivät voi vaihtaa ammatteja päikseen, koska ominaisuudet puuttuu.
Höpö höpö. Jalustalta käsin on hankala sukeltaa syvälle.
Tärkeintä kuitenkin on, että saa nimitellä toisia epäherkiksi ja irtopanijoiksi :)
MItä se irtopaneminen on, jos ei irtopanemista? Ei se herkkyyskään mikään pelkästään positiivinen määre ole. Hienoahan se olisi, kun voisi vaan porskuttaa eikä tarttisi niin välittää itsestään eikä muista.
Taas tuli hienoja oletuksia. Ilmeisesti jotain jäänyt pahasti hampaankoloon.
No tajuatko yhtään, että miksi se herkkä on niin herkkä. Koska se TUNTEE. Ja jos se, mitä tuntee ei tunnu hyvältä niin ei ole kivaa. Toiset nyt vaan on kovempia ja vähemmän tuntevia ja helpompaahan se on niin olla. Eivätkä kaikki mieti sitä, miltä toisesta tuntuu tai että varovat satuttamasta toisia. Ihan turha siitä on pillastua, näin se vaan on. Vähemmän herkkä ihminen pystyy irtopanemaan ja huolettomammin ottaa toiselta ihmisiltä palveluksia vastaan tarjoamatta vastapalveluksia.
Toiset ihmiset tarvitsevat seksiin tunnesiteen. He myös haluavat kiintyä ja kiinnittyä. Eivät he voi irtopanna eikä heidän kannata kiinnittyä sellaiseen ihmiseen, joka on todennetusti pystynyt sellaista harrastamaan. Se tuntuu pahalta siitä toisesta osapuolesta. Ei sillä ole mitään tekoa mustasukkaisuuden tai epävarmuuden kanssa vaan erilaisuuden ja erilaisen tunnemaailman.
Joo, ja moni, jolla on enemmän seksikumppaneita, voi myös olla herkkä ja aistia paljon.
Ei niitä jyystäjiä ole pakko valita :)
Mutta rakentele sinä vain vastakkainasettelujasi, se on sinulle selvästi tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aika ihailtavaa, että pystyt muistamaan 50 panon nimet!
Tai sitten se tarkoittaa jotain sairasta kirjanpitoa panoista
Mitä sairasta siinä on? Mukava niitä on muistella.
-eri
Monien mielestä on mukavampi elää elämäänsä ja luoda joka päivä uusia muistoja sen saman kanssa. Joku tykkää uida pinnalla ja toinen sukeltaa syvälle, ei siinä.
Ja joku tykkää luoda olkiukkoja ja väittää, että sama yksilö ei voi uida pinnalla ja sukeltaa syvälle 😇
Toki voi. Se nyt oli vaan kökkö vertauskuva. Mutta on tasoja, joille ei pääse kuin toiselle. Esimerkiksi en itse pääse irtopanotasolle, koska se rikkoo minut/ antaa vain pahaa oloa. Toisaalta irtopanijalta puuttuu sellainen intiimiys ja herkkyys, mille tasolle minä taas pääsen helposti. Sanotaanko vaikka, että toinen on insinööriluonne ja toinen taiteilija. He eivät voi vaihtaa ammatteja päikseen, koska ominaisuudet puuttuu.
Höpö höpö. Jalustalta käsin on hankala sukeltaa syvälle.
Tärkeintä kuitenkin on, että saa nimitellä toisia epäherkiksi ja irtopanijoiksi :)
MItä se irtopaneminen on, jos ei irtopanemista? Ei se herkkyyskään mikään pelkästään positiivinen määre ole. Hienoahan se olisi, kun voisi vaan porskuttaa eikä tarttisi niin välittää itsestään eikä muista.
Taas tuli hienoja oletuksia. Ilmeisesti jotain jäänyt pahasti hampaankoloon.
No tajuatko yhtään, että miksi se herkkä on niin herkkä. Koska se TUNTEE. Ja jos se, mitä tuntee ei tunnu hyvältä niin ei ole kivaa. Toiset nyt vaan on kovempia ja vähemmän tuntevia ja helpompaahan se on niin olla. Eivätkä kaikki mieti sitä, miltä toisesta tuntuu tai että varovat satuttamasta toisia. Ihan turha siitä on pillastua, näin se vaan on. Vähemmän herkkä ihminen pystyy irtopanemaan ja huolettomammin ottaa toiselta ihmisiltä palveluksia vastaan tarjoamatta vastapalveluksia.
Toiset ihmiset tarvitsevat seksiin tunnesiteen. He myös haluavat kiintyä ja kiinnittyä. Eivät he voi irtopanna eikä heidän kannata kiinnittyä sellaiseen ihmiseen, joka on todennetusti pystynyt sellaista harrastamaan. Se tuntuu pahalta siitä toisesta osapuolesta. Ei sillä ole mitään tekoa mustasukkaisuuden tai epävarmuuden kanssa vaan erilaisuuden ja erilaisen tunnemaailman.
Vastaan tähän keskustelun ulkopuolelta:
Olen joutunut tyytymään lyhkäisiin suhteisiin, koska minut aina jätetään alkuhuuman jälkeen. Jopa kerta juttuja on ollut. "Panoja" on kertynyt sellainen määrä joka ei sinulle kelpaisi. Sinäkin katsot oikeudeksesi rikkoa minua vielä lisää, koska eihän sinunkaan kannattaisi kiinnittyä tällaiseen huonoon ihmiseen.
Naimisiinkin pääsin, mutta tulin siinäkin jätetyksi. En pystynyt lopulta tarjoamaan sellaista elämää minkä toinen vaati. Itse en materiasta edes välitä.
Olen taatusti herkempi kuin sinä ja olen koko elämäni haaveillut loppuelämän suhteesta, mutta epäkelpo olen mielestäsi sellaiseen. *itkuhymiö*
Eihän sulla ole yhtään panoa, jos ei ole yhtään panoa. Ja onko niitä suhteenalkuja sitten viisi, viisitoista vai viisikymmentä? Ei ihminen voi olla elämättä elämäänsä, mutta siinä on ero, kulkeeko tuolla netissä ja baareissa tahallaan törmäämässä jatkuvasti uusiin ihmisiin vai tuleeko epäonnistumisia yrityksissä. Tuossa puhuttiin kuitenkin tietoisesta irtopanemisesta. Tai tietoisesta sarjasuhteilusta. Sairaaseen suhteeseenkaan ei todellakaan kannata jäädä ihan vaan sen takia, ettei taas tule yksi suhde lisää tulevaisuudessa. Näistä asioista selviää puhumalla, silloin ihmisen arvot ja sisin selviää. Mutta jos irtopaneskelija vaan toteaa, ettei ole irtopannut, se on toisen huijaamista.
Nykyään jos on tinderpano per viikko niin normi 25v naisella on jo aikuistumisesta lähtien 300-400 eri miestä. Moni horoilee enmmänkin, mutta toi 50/v on normi.
Kuka helvetti laskee panojaan? Ei ole mitään mielikuvaa lukumääristä, saatikka että minkä nimisiä olivat.
N46
Itse ole aina laittanut uuden loven sängynpäätyyn merkiksi kaadosta. Nimistä mulla ei ole hajuakaan, eikä kiinnosta. Nykyinen avokki vähän ihmetteli lovista sängynpäätyä, mutta selitin sen johtuvan puutyöharrastuksestani (kunnon puujalka siis ;) älkää kertoko hänelle!)
Jos on aikuielämästään vaikka viisi vuotta sinkku, niin tuo 50 on silti alle yksi/kk.
Itsellä oli muutamia villejä sinkkukausia, joten tuo on varmaan meikäläiselläkin lukema, mutta nyt tässä kuitenkin uskollisessa parisuhteessa oltu yli 20 vuotta.
En kyllä lähtisi nimilistaa tekemään.
Mulla 50 kaatoa.
Ollut myös useita pitkiä suhteita. Kuten 3v, 10v, 4 v, 8 v...
Eli on onnistunut niin lyhyet kuin pitkätkin suhteet.
M 49 v
Herpes tarttuu myös oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia ja se tartuu suuseksissä suuhun.
Itellä ei oo 50 nimeä listassa, enkä kyllä nimiä osalta edes tiedä. Lista löytyy kyllä vielä (paperilla, ei sähkösenä :D), kirjottelu lopettu 21-vuotiaana.
Ei 50 mitään pahaa oo.
50 on ehdottomasti liikaa niin miehellä, kuin naisella. Olet lähes 100% varmuudella myös HPV.n syöpäviruksen kantaja, joten suosittelen nykyisen tyttöystävän käyvä jatkossa tasaisesti papa-kokeissa hamaan loppuun asti, sekä jos hänen peräsuolestaan alkaa tulemaan verta, niin välittömästi lääkäriin, kuin myös sinäkin. Jos koet yllättävää pitkittynyttä kurkkukipua tai nielemisvaikeuksia, niin ehdottomasti lääkäriin, sillä kurkun ja ruokatorven syöpä on erittäin kohtalokas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 50 kaatoa.
M 49 v
Jos tulisi ero niin en alkaisi kyllä seurustelemaan yhdenkään miehen kanssa ja yksi syy on juuri tuo, että miehillä on nykyään ollut älyttömästi seksikumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 50 kaatoa.
M 49 v
Mun mielestä eivät ole onnistuneet. Noita on monta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi olkoon! Olet panomies.
Ja vastaavasti naiselle (ehdottakaa panomiehen tilalle sopivaa sanaa):
Onneksi olkoon! Olet _ _ _ _ _.
Määkin muistelin tuossa taannoin tyyppejä ja laskeskelin lukuja. En kerro määrää, mutta huomattavasti vähemmän. Niin kauan aikaa sitten, että huolella piti muistella. Nyt 25v. saman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
Ymmärrän siis vaimosi reaktion hyvin.
M35
Mistä sä sen luvun tiedät, jos nainen ei kerro tai valehtelee?
Teille kusettaville ihmisille tiedoksi:
Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään.
Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa
Jos alkaisin olla tyypin kanssa, joka on harrastanut edellisen naisensa kanssa 20 vuotta seksiä kolme kertaa viikossa, olisin ihan onnessani. Oletusarvo olisi se, että meilläkin olisi mahdollisuudet hyvään ja kestävään seksielämään. Jos taas hän olisi harrastanut seksiä 20 vuotta joka vuosi viiden eri naisen kanssa, puhumattakaan viidenkymmenen eri naisen kanssa, hän saisi harrastella sitä toimintaa jatkossakin ilman minua.
Sama, eikä tästä ison seksikumppanimäärän omaavien ihmisten tarvitse pahastua. Nämä ovat asioita, jotka raajavat osan kumppaniehdokkaista pois, aivan kuten muutkin päätökset, arvot jne. elämässä, kuten asuinpaikka, lasten määrä, uskonnollisuus/ateismi, rahankäyttötavat, siivoustavat, tupakointi, juopottelu, aikaa vievät harrastukset, asenteet, kulttuuri jne.
Minusta muut saavat maata vaikka 5000 ihmisen kanssa, mitä se minulle kuuluu. Se ei tarkoita muuta kuin sitä, että kyseiset ihmiset jäävät kumppanivalintajoukostani pois, ihan samoin kuin minä jään joidenkin asioiden osalta toisten kumppanivalintajoukosta pois.
Ihmeellinen ajatus, että kaikilla pitäisi olla vapaa oikeus harkita ihan ketä tahansa kumppaniksi ja jos tämä ei sovi, siitä pitää loukkaantua verisesti ja vaatia, että minua pitää kyllä ymmärtää. Näissä seksiseikkailijoissa se menee aina niin päin, valitettavasti, että meidän "nirsojen" pitää vaan ymmärtää "ei-nirsoja" ja lakata olemasta niin tiukkapipoja...
Sori. Jos sulla on iso määrä seksikumppaneita, me emme ole sopiva pari. Aivan kuten minä en ole sopiva pari sellaiselle, joka on vaikka hyvin uskonnollinen tai kokoomuslainen tai haluaa minusta pikkuvaimon kotiin.
100% samaa mieltä. Minua ei millään tavalla häiritse, jos joku muu haluaa pariutua ihmisen kanssa jolla on vaikka 50 tai 100 aiempaa seksikumppania.
Itse en tuollaista 50-100 seksikumppanin ihmistä haluaisi missään nimessä, mutta ei minulla ole tarvetta puuttua kenenkään muun mieltymyksiin. Kunnioitan muiden preferenssejä, ja ainoa mitä pyydän että minunkin preferenssejäni kunnioitetaan.
Jos haluaa puhkinussitun naisen..niin ehkä sen saa pitää kun kukaan ei enää huoli?
Tiina on parisuhteessa ikävuodet 18-30. Hän on intohimoisen rakastunut mieheensä, joka sattuu olemaan vieläpä erityisen hyvin varusteltu. Alkuvaiheen jälkeen seksiä on pari-kolme kertaa viikossa, kuten usein pariskunnilla. 12 vuoden aikana seksikertoja kertyy kuitenkin hyvinkin kolmatta tuhatta. Seksi on suojaamatonta, kokeilevaa, estotonta ja jopa rietasta.
Jaana on sinkkuna ikävuodet 18-30. Hänellä on pari lyhyeksi jäävää seurustelusuhdetta, joiden välillä hän on pitkään sinkkuna. Yhteensä 12 vuoden aikana hänellä on 50 kumppania, seksikertoja kolmisen sataa. Seksi on suojattua ja aika perinteistä, koska satunnaisten tuttavien kanssa ei pidä kokeilla bondagea ym.
Kumpi on puhki..tumpi, Tiina vai Jaana.
Jaana kelpaa vain kertapanoksi, Tiina parisuhteeseen.
Entäs musta kissa?
Vähän huono sinänsä tuo provo. Kyllä nyt olisi jonkun selityksen keksinyt. Esim. siinä meidän saunailtalaisten hoidot vuosien varrelta tms.
No ei se seksikumppanien lukumäärä vaan se että parisuhteessa oleva mies listailee entisten hoitojensa nimiä jossain äijien saunaillassa. Ja vielä muistaa ne kaikki kun niitä tuollainen liuta on, tai on listannut ne jonnekin. Kertoo paljon ihmisen sielunelämästä - et ole oikein laatumies. Luulen että sen paljastumisesta kumppanisi on enemmän järkyttynyt kuin siitä naisten määrästä ja järkytys purkautui riitana.
Naisena on pakko sanoa että useampi kymmenen partneria on ollut, mutta kaikkien nimiä en todellakaan muista enää jos olivat jotain yhden illan tuttuja. Pitempiaikaiset seurustelukumppanit kyllä muistan.
Veikkaan ettet itse edelleenkään ollenkaan tajua miksi tuollainen listailu ja listan säilyttely puhelimessa on WT-miesten hommaa.
Ehkä kumppanisi pääsee yli pettymyksestään ja oppii elämään asian kanssa. Ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huono sinänsä tuo provo. Kyllä nyt olisi jonkun selityksen keksinyt. Esim. siinä meidän saunailtalaisten hoidot vuosien varrelta tms.
Joo, tää on paaaljon parempi. "Me istuttiin miesporukassa ilkosillaan saunassa miettimässä kaikkien entisten hoitojen nimiä. Tunnelma kohosi kattoon ja yksi asia johti toiseen...."
Mitä minulta kysyt kun naisesi kertoi juuri mikä on liikaa hänelle.
Kumppanisi, et sinä, päättää itse omat mieltymyksensä ja epämukavuutensa.
Monella naisella on jo parikymppisenä tuo 50 plakkarissa, sakset auki läpi lukion ja yliopiston