Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?
Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.
Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.
Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.
Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
Ymmärrän siis vaimosi reaktion hyvin.
M35
Kukaan täysipäinen ei kerro koko lukemaa jos tietää että toinen ei sitä hyväksy.
Itseasiassa täysipäinen kertoo luvun rehellisesti tai on sitten hiljaa, eroaa ja etsii sellaisen kumppanin jolle luku on fine.
Ihan oikeasti, onko joku teistä kysynyt kumppanilta lukumäärää, tai onko teiltä kysytty?
En ole itse kohdannut tällaista enkä ole kuullut ystäviltänikään.
Ei niitä tarvitse kysyä, kun tietää ihmisestä millainen hän on. Harrastaako irtoseksiä vai ei. En tiedä onko ystävälläni kaksi vai kuusi kumppania, kun sillä ei ole väliä. Ystäväpiirissä ei ole ketään, jolla edes tarvitsisi epäillä olevan kymmeniä kumppaneita. Ja sama koskee myös omaa kumppania. Ja kyllä, sen vaistoaa myös ne ihmisestä toiseen juoksevat, ja joko pysyvät kaukana tai yrittävät lähestyä valehdellen.
Näin äkkiseltään en muista kuin kaksi ihmistä (yksi mies ja yksi nainen), jotka ovat kertoneet minulle että heillä on ollut yli sata seksikumppania.
Se nainen oli todellakin kävelevä kasa erilaisia sangen vakavia mt-ongelmia, ja se mies oli pesunkestävä psykopaatti.
Aloittajan ainut seksikumppani on se oma vaimonsa. Pääsyyt siihen ovat, että a) aloittaja ei ole komea b) aloittaja ei ole karismaattinen c) hän ei ole rikas eikä kuuluisa, hänessä ei ole oikein mitään mikä sytyttäisi naisia vaan hän on tavallinen suomalainen lievästi ylipainoinen maantienvärinen möllikkä.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, että mikä ongelma on seksiä paljon harrastaville se, että jos joku ei itse sitä harrasta eikä halua sellaista kumppania? Ei muissakaan asioissa ole mitään vääntämistä, jos haluaa vaikka lapsettoman kumppanin, kumppanin jolla on jo aikuiset lapset, kumppanin joka haluaa asua omissa asunnoissa, kumppanin joka haluaa mennä naimisiin tai kumppanin, joka ei halua, kumppanin jonka kanssa halutaan asua maaseudulla ymv.. Hassuahan se olisi, jos haluaisi vaikka lapsettoman kumppanin ja silti vääntää niiden kanssa, joilla on lapsia, että pitää olla lapseton elämä, kun minullakin on.
Pitää etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa natsaa.
100% samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.
M35
Kukaan täysipäinen ei kerro koko lukemaa jos tietää että toinen ei sitä hyväksy.
Itseasiassa täysipäinen kertoo luvun rehellisesti tai on sitten hiljaa, eroaa ja etsii sellaisen kumppanin jolle luku on fine.
Ihan oikeasti, onko joku teistä kysynyt kumppanilta lukumäärää, tai onko teiltä kysytty?
En ole itse kohdannut tällaista enkä ole kuullut ystäviltänikään.
Ei ole koskaan kysytty enkä ole itse kysynyt.
Olen kohta kuusikymppinen, yhdeksättä vuotta nykyisessä parisuhteessa, takana yksi avioliitto ja sen ja nykyisen suhteen välissä lyhyempiä ja pitempiä tuttavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, että mikä ongelma on seksiä paljon harrastaville se, että jos joku ei itse sitä harrasta eikä halua sellaista kumppania? Ei muissakaan asioissa ole mitään vääntämistä, jos haluaa vaikka lapsettoman kumppanin, kumppanin jolla on jo aikuiset lapset, kumppanin joka haluaa asua omissa asunnoissa, kumppanin joka haluaa mennä naimisiin tai kumppanin, joka ei halua, kumppanin jonka kanssa halutaan asua maaseudulla ymv.. Hassuahan se olisi, jos haluaisi vaikka lapsettoman kumppanin ja silti vääntää niiden kanssa, joilla on lapsia, että pitää olla lapseton elämä, kun minullakin on.
Oisko niin, että ovat tottuneet siihen, että saavat seksiä haluamansa ihmisen kanssa ja ehkä käyttävät sitä osin myös itsetuntonsa pystyssäpitämiseen niin tuntuu pahalta, kun joku sanoo, ettei kelpuuta heitä seksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Epärehellisyys se onkin mitä mainioin pohja parisuhteelle. Miksi ihmeessä sitä ei voi hyväksyä ettei ole kumppanilleen se oikea vaan pitää valehdella olevansa jotain muuta mitä on?
Kummallakin on yhtälainen oikeus määritellä kriteerinsä, mutta jostain syystä nämä kaikenkairaajat kuvittelee omaavansa oikeuden olla kunnioittamatta kumppaninsa tahtoa.
Ja mikä erikoisinta, silti nimenomaan juuri se ihminen pitää saada parisuhteeseen joka ei ansaitse edes rehellisyyttä.
No kun heille tulee paha mieli, jos muut eivät ole samaa mieltä siitä, että paljon seksikumppaneita on ihan fine. Jos on hyvä itsetunto, se ei häiritse, vaan he toteavat, että okei, emme ole hyvä pari ja etsivät henkilön, jolle kumppanien lukumäärä ei ole kynnyskysymys.
Ehkä eniten ihmityttää ihmiset joille kumppaneiden lukumäärä on kynnyskysymys. Vaikka olisi muuten täydellinen puoliso, niin tuo on joillekin se juttu mikä estää parisuhteen. Itselleni on aika harva asia totaalisen parisuhteen estävä asia. Tyhmyys, väkivaltaisuus ja tunnekylmyys ovat ehkä tuollaisia.
Samalla tavalla se on joillekin kynnyskysymys kuin vaikka lapset/lapsettomuus, asuinpaikka, tupakointi, koira ymv. Ihan samalla tavalla kuin se ei ole sinulle mikään kynnyskysymys, mutta varmasti jokin muu asia on, joka on taas toiselle ihmiselle yhdentekevä asia suhteen kannalta kumppanissa. Siksihän me tässä puhumme arvoista ja maailmankatsomuksesta.
Esimerkiksi minulle tupakointi on niin iso kynnyskysymys (astma ja migreeni), että vaikka muuten olisi täydellinen kumppani, ei suhde onnistuisi. Tai siis, eihän se kumppani olisi minulle täydellinen, koska hän tupakoi. Jollekulle toiselle, jolle tupakointi ei ole kynnyskysymys, hän on täydellinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Epärehellisyys se onkin mitä mainioin pohja parisuhteelle. Miksi ihmeessä sitä ei voi hyväksyä ettei ole kumppanilleen se oikea vaan pitää valehdella olevansa jotain muuta mitä on?
Kummallakin on yhtälainen oikeus määritellä kriteerinsä, mutta jostain syystä nämä kaikenkairaajat kuvittelee omaavansa oikeuden olla kunnioittamatta kumppaninsa tahtoa.
Ja mikä erikoisinta, silti nimenomaan juuri se ihminen pitää saada parisuhteeseen joka ei ansaitse edes rehellisyyttä.
No kun heille tulee paha mieli, jos muut eivät ole samaa mieltä siitä, että paljon seksikumppaneita on ihan fine. Jos on hyvä itsetunto, se ei häiritse, vaan he toteavat, että okei, emme ole hyvä pari ja etsivät henkilön, jolle kumppanien lukumäärä ei ole kynnyskysymys.
Ehkä eniten ihmityttää ihmiset joille kumppaneiden lukumäärä on kynnyskysymys. Vaikka olisi muuten täydellinen puoliso, niin tuo on joillekin se juttu mikä estää parisuhteen. Itselleni on aika harva asia totaalisen parisuhteen estävä asia. Tyhmyys, väkivaltaisuus ja tunnekylmyys ovat ehkä tuollaisia.
Eihän siistikään halua suurpiirteistä sotkuliisaa/petteriä tai ruokailuistaan tarkka jotain nakkikiskalla käyvää kebabintilaajaa. Miksi jotkut ovat sokeita tuolle yhdelle kohdalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko niin, että ovat tottuneet siihen, että saavat seksiä haluamansa ihmisen kanssa ja ehkä käyttävät sitä osin myös itsetuntonsa pystyssäpitämiseen niin tuntuu pahalta, kun joku sanoo, ettei kelpuuta heitä seksiin?
Ehkä? Jokaisella on varmasti omat psykologiset syynsä sille, miksi tämä loukkaa henkilökohtaisesti. Kuten siis alkuperäisessä AP:n tapauksessakin, jossa vaimoa loukkaa se, että miehellä on monta seksikumppania ja miestä loukkaa se, että se loukkaa vaimoa.
Kyse on varmaan tunteesta, että minua arvostellaan ja ihmiset eivät oikein tykkää tulla arvostelluiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ei. Enemmän ihmetyttää tuollaisten ihmisten priorisointi. Varmasti saavat puolison minkä ansaitsevat.
Minä ihmettelen, miten voit muistaa kaikkien niiden 50 nimet .
Siis jos olisin ap:n vaimo mua häiritsisi eniten se että muistaa ihmisten nimet. Siis ihan kuin jotain trophyja seksikokemukset. Jotenkin ällöä ja outoa että painanut kaikkien nimet mieleen ja voi vielä vuosien jälkeen muistaa . Häiritseekö ketään muuta tää?
Olen ehkä vain outo.
Mulla on kumppaneita ollut yli 40 ja muistan että nuorena opiskeluaikoina laskin, että 40 tuli täyteen- siitä tiedän että on yli 40. Mutta en pysty muistaa enää kaikkien nimiä todellakaan ja en tiedä edes kumppanien lukumäärää. Ei ole jäänyt mieleen. Veikkaan että jotain 55-60.
Nyt parisuhteessa plus naimisissa ollut jo 5 vuotta joten luonnollisesti ei ole tullut uusia.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku lukuaan alemmaksi valehteleva nyt avata minulle vähän tarkemmin tätä hommaa. Miksi haluat kusettaa jonkun kanssasi suhteeseen? Miksi et mene mielummin yhteen sellaisen kanssa, jonka kanssa arvot ovat samat? Saatko "kaadon" siitä, kun huijaat tällaisen kanssasi sänkyyn? Miten ajattelet pitkän suhteen onnistuvan, jos se pohjautuu valheille? Pysähdytkö koskaan miettimään sen toisen tunteita? Hänen oikeuttaan omaan kehoonsa ja sen koskemattomuuteen?
Voisiko joku lukemaansa pimittävä ystävällisesti vastata tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Eihän siistikään halua suurpiirteistä sotkuliisaa/petteriä tai ruokailuistaan tarkka jotain nakkikiskalla käyvää kebabintilaajaa. Miksi jotkut ovat sokeita tuolle yhdelle kohdalle?
Tuohon siivousvertaukseen tarkennus. Te priorisoitte puolison pois koska hän on ollut aikoinaan sotkuinen. Nykyään siisti ihminen, mutta ei voi mennä parisuhteeseen, koska tuo on ollut elämänsä aikana sotkuinen. Eikö vaikutakin kaistapäiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Mistä sä sen luvun tiedät, jos nainen ei kerro tai valehtelee?
Teille kusettaville ihmisille tiedoksi:
Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään.
Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa
Kysytkö tosissasi? Et onko eroa, et onko yksi liha yhden vai 50:n kanssa. Minulle erittäin intiimiä toimintaa, jota teen vain rakkaudesta, enkä ikinä jaksaisi selittää 50 eri miehelle, miten toimin, rasittavaa ja ero ihan vain jo se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku lukuaan alemmaksi valehteleva nyt avata minulle vähän tarkemmin tätä hommaa. Miksi haluat kusettaa jonkun kanssasi suhteeseen? Miksi et mene mielummin yhteen sellaisen kanssa, jonka kanssa arvot ovat samat? Saatko "kaadon" siitä, kun huijaat tällaisen kanssasi sänkyyn? Miten ajattelet pitkän suhteen onnistuvan, jos se pohjautuu valheille? Pysähdytkö koskaan miettimään sen toisen tunteita? Hänen oikeuttaan omaan kehoonsa ja sen koskemattomuuteen?
Minun arvoni eivät varmasti ole sen huonommat kuin miehenkään. Tai päinvastoin, hän on vähän pettämisen suuntaan suhteissaan toiminut.
Seksikumppaneita on kertynyt jotain 10 luokkaa. Minulla pari kertaa niin paljon.
Tämä kysymys tuli esille vasta suhteen kestettyä vuoden.
Ehkä kerronkin kun olen omassa kodissani ja jättämässä hänet lopullisesti. En halua enää h**itteluja tai turpiin.
Siitä hyvästä että joku on minua huijannut.
En ole yhden yön ajatuksella lähtenyt kenenkään muun mukaan kuin tämän nykyisen. Ja hän halusi sitä, suhteesta vaan tuli enemmän, kuten toki silloin halusinkin, mutten sitä uskonut edes silloin.
Monille ihmisille seksi ja seksuaalisuus on myös intiimiä ja mentaalia. Siksi seksuaaliväkivalta satuttaa ihan eri tavalla kuin muu fyysinen väkivalta. Jo pelkkä sormella koskeminen voi tehdä suurta henkistä vahinkoa, mikä ei onnistu missään muuntyyppisessä fyysisessä kontaktissa.
Ihmiset, jotka ovat herkkiä ja pitävät seksin myös henkisellä tasolla, haluavat suojella itseään ja pitää itsensä puhaina ja ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Monille ihmisille seksi ja seksuaalisuus on myös intiimiä ja mentaalia. Siksi seksuaaliväkivalta satuttaa ihan eri tavalla kuin muu fyysinen väkivalta. Jo pelkkä sormella koskeminen voi tehdä suurta henkistä vahinkoa, mikä ei onnistu missään muuntyyppisessä fyysisessä kontaktissa.
Ihmiset, jotka ovat herkkiä ja pitävät seksin myös henkisellä tasolla, haluavat suojella itseään ja pitää itsensä puhaina ja ehjinä.
Teoreettinen romantikko palasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo kun ei nyt kukaan muista ulkoa 50 ihmisen nimeä. Eri asia jos olet joka kerran jälkeen kirjannut nimet ylös, mutta silloin olisit sekopää jo. Eli mikäli totta niin ei kyllä anna hyvää kuvaa susta. Ällöttävää.
Häh? Muistan minä muistellessa varmaan puolet jokaisen luokka-asteen luokkakavereista ja kaikki oman vuosikurssini opiskelukaverit, muita opiskelijoita, entiset ja nykyiset kollegat ja kaverit ja sukulaiset päälle. Satoja nimiä.
Aiheuttaako seksi muistinmenetystä?
Eri
Tais nyt kalikka kalahtaa ja koira älähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun arvoni eivät varmasti ole sen huonommat kuin miehenkään. Tai päinvastoin, hän on vähän pettämisen suuntaan suhteissaan toiminut.
Seksikumppaneita on kertynyt jotain 10 luokkaa. Minulla pari kertaa niin paljon.
Tämä kysymys tuli esille vasta suhteen kestettyä vuoden.
Ehkä kerronkin kun olen omassa kodissani ja jättämässä hänet lopullisesti. En halua enää h**itteluja tai turpiin.
Siitä hyvästä että joku on minua huijannut.
En ole yhden yön ajatuksella lähtenyt kenenkään muun mukaan kuin tämän nykyisen. Ja hän halusi sitä, suhteesta vaan tuli enemmän, kuten toki silloin halusinkin, mutten sitä uskonut edes silloin.
Sun ei tarvitse kertoa sille yhtään mitään ja suosittelen, ettet kerro. Toteuta ero varoen ja kaikkea hyvää! Ole eron jälkeen täysin erossa miehestä, äläkä anna luikerrella takaisin. Mene matalalla kynnyksellä juttelemaan ammattilaisille.
Youtubessa on Narsisti vs Minä -kanava.
Lämmin halaus <3
P.S. Tuohon kysymykseen voisi vastata joku, joka on itse irtopanija ja yrittää valehtelemalla saada suhteeseen henkilön, joka ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Jos nyt sitten oikaistaisiin tuo kaasuvalotus.
Kusipää ei kerro koko lukemaa, jos tietää, ettei toinen sitä hyväksy.
Täysipäinen ihminen kertoo koko lukemansa ja ottaa vastaan sen, mikä siitä seuraa tai sitten jos ei ole munaa tuohon, jättää ihmisen ja kertoo syyksi, että arvot eivät kohtaa.
Lähdenkö minä nyt ja kerron miehelle että "arvot eivät kohtaa" vaikka olen se parisuhdeihminen joka sellaista on etsinyt ja kaivannut? En todellakaan kerro lukemaa, en aio kuunnella kun asia otetaan esille joka kerta kännätessä. Enkä sitä tarkalleen muista, koska pitäisi ensin kirjata nimet paperille.