Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea riita kumppaneiden määrästä. Onko ~50 liikaa?

Vierailija
13.12.2022 |

Pähkinänkuoressa: etsin vaimolle puhelimen muistiinpanoista yhtä lainausta, jonka olin tallentanut. Rullatessa näyttöä alaspäin näytössä vilahti nimilista, jonka kerran tein kavereiden kanssa saunaillassa, kun keskusteltiin kumppaneiden määrästä. Tai siis jokainen meistä teki. Omalla listallani oli hiukan vajaa 50 nimeä.

Kuten arvata saattaa, vaimo ihmetteli, miksi yksi muistiinpano oli täynnä naisten nimiä. Olin käytännössä pakotettu kertomaan, koska en keksinyt mitään hyvää hätävalhetta.

Nyt meillä on sitten riita pystyssä minun menneisyydestäni. Kuulemma "10 olis vielä mennyt, mutta että 50?????" tms. Hohhoijaa.

Ylireagoiko vaimoni? Mielestäni kyllä.

Kommentit (579)

Vierailija
221/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.

Ymmärrän siis vaimosi reaktion hyvin.

M35

Mistä sä sen luvun tiedät, jos nainen ei kerro tai valehtelee?

Teille kusettaville ihmisille tiedoksi:

Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään. 

Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa

Jos alkaisin olla tyypin kanssa, joka on harrastanut edellisen naisensa kanssa 20 vuotta seksiä kolme kertaa viikossa, olisin ihan onnessani. Oletusarvo olisi se, että meilläkin olisi mahdollisuudet hyvään ja kestävään seksielämään. Jos taas hän olisi harrastanut seksiä 20 vuotta joka vuosi viiden eri naisen kanssa, puhumattakaan viidenkymmenen eri naisen kanssa, hän saisi harrastella sitä toimintaa jatkossakin ilman minua. 

Sama, eikä tästä ison seksikumppanimäärän omaavien ihmisten tarvitse pahastua. Nämä ovat asioita, jotka raajavat osan kumppaniehdokkaista pois, aivan kuten muutkin päätökset, arvot jne. elämässä, kuten asuinpaikka, lasten määrä, uskonnollisuus/ateismi, rahankäyttötavat, siivoustavat, tupakointi, juopottelu, aikaa vievät harrastukset, asenteet, kulttuuri jne.

Minusta muut saavat maata vaikka 5000 ihmisen kanssa, mitä se minulle kuuluu. Se ei tarkoita muuta kuin sitä, että kyseiset ihmiset jäävät kumppanivalintajoukostani pois, ihan samoin kuin minä jään joidenkin asioiden osalta toisten kumppanivalintajoukosta pois.

Ihmeellinen ajatus, että kaikilla pitäisi olla vapaa oikeus harkita ihan ketä tahansa kumppaniksi ja jos tämä ei sovi, siitä pitää loukkaantua verisesti ja vaatia, että minua pitää kyllä ymmärtää. Näissä seksiseikkailijoissa se menee aina niin päin, valitettavasti, että meidän "nirsojen" pitää vaan ymmärtää "ei-nirsoja" ja lakata olemasta niin tiukkapipoja...

Sori. Jos sulla on iso määrä seksikumppaneita, me emme ole sopiva pari. Aivan kuten minä en ole sopiva pari sellaiselle, joka on vaikka hyvin uskonnollinen tai kokoomuslainen tai haluaa minusta pikkuvaimon kotiin.

100% samaa mieltä. Minua ei millään tavalla häiritse, jos joku muu haluaa pariutua ihmisen kanssa jolla on vaikka 50 tai 100 aiempaa seksikumppania.

Itse en tuollaista 50-100 seksikumppanin ihmistä haluaisi missään nimessä, mutta ei minulla ole tarvetta puuttua kenenkään muun mieltymyksiin. Kunnioitan muiden preferenssejä, ja ainoa mitä pyydän että minunkin preferenssejäni kunnioitetaan.

Jos haluaa puhkinussitun naisen..niin ehkä sen saa pitää kun kukaan ei enää huoli?

Tiina on parisuhteessa ikävuodet 18-30. Hän on intohimoisen rakastunut mieheensä, joka sattuu olemaan vieläpä erityisen hyvin varusteltu. Alkuvaiheen jälkeen seksiä on pari-kolme kertaa viikossa, kuten usein pariskunnilla. 12 vuoden aikana seksikertoja kertyy kuitenkin hyvinkin kolmatta tuhatta. Seksi on suojaamatonta, kokeilevaa, estotonta ja jopa rietasta.

Jaana on sinkkuna ikävuodet 18-30. Hänellä on pari lyhyeksi jäävää seurustelusuhdetta, joiden välillä hän on pitkään sinkkuna. Yhteensä 12 vuoden aikana hänellä on 50 kumppania, seksikertoja kolmisen sataa. Seksi on suojattua ja aika perinteistä, koska satunnaisten tuttavien kanssa ei pidä kokeilla bondagea ym.

Kumpi on puhki..tumpi, Tiina vai Jaana.

Jaana on puhki..tumpi. Tietenkin.

Tietenkin Tiina.

Vierailija
222/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse suostuisi ikipäivänä suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka on harrastanut seksiä yli 50 miehen kanssa.

M35

Kukaan täysipäinen ei kerro koko lukemaa jos tietää että toinen ei sitä hyväksy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Ihmisillä on rajat. Tuossa M35 kertoi omat rajansa. Hän hyväksyy lähelleen vain naisen, jonka kumppanimäärä alittaa tietyn rajan. Jos hän sitten ilmaisee nämä rajansa suhteessa ja toinen osapuoli valehtelee, pimittää tms, hän rikkoo M35:n rajoja. Se ei ole M35:n syy vaan sen rajojen rikkojan. Ja nyt sitten kuten viisivuotiaalle joutuu joskus sanomaan niin kerrottakoon, että toisen ihmisen rajojen rikkominen on väärin. Eipä sillä, että se kaikkia kiinnostaisi ja estäisi silti mitenkään. 

Mitä eroa sillä on harrastaako seksiä 50:n eri tyypin kanssa kuin 50 kertaa saman tyypin kanssa

Jos alkaisin olla tyypin kanssa, joka on harrastanut edellisen naisensa kanssa 20 vuotta seksiä kolme kertaa viikossa, olisin ihan onnessani. Oletusarvo olisi se, että meilläkin olisi mahdollisuudet hyvään ja kestävään seksielämään. Jos taas hän olisi harrastanut seksiä 20 vuotta joka vuosi viiden eri naisen kanssa, puhumattakaan viidenkymmenen eri naisen kanssa, hän saisi harrastella sitä toimintaa jatkossakin ilman minua. 

Sama, eikä tästä ison seksikumppanimäärän omaavien ihmisten tarvitse pahastua. Nämä ovat asioita, jotka raajavat osan kumppaniehdokkaista pois, aivan kuten muutkin päätökset, arvot jne. elämässä, kuten asuinpaikka, lasten määrä, uskonnollisuus/ateismi, rahankäyttötavat, siivoustavat, tupakointi, juopottelu, aikaa vievät harrastukset, asenteet, kulttuuri jne.

Minusta muut saavat maata vaikka 5000 ihmisen kanssa, mitä se minulle kuuluu. Se ei tarkoita muuta kuin sitä, että kyseiset ihmiset jäävät kumppanivalintajoukostani pois, ihan samoin kuin minä jään joidenkin asioiden osalta toisten kumppanivalintajoukosta pois.

Ihmeellinen ajatus, että kaikilla pitäisi olla vapaa oikeus harkita ihan ketä tahansa kumppaniksi ja jos tämä ei sovi, siitä pitää loukkaantua verisesti ja vaatia, että minua pitää kyllä ymmärtää. Näissä seksiseikkailijoissa se menee aina niin päin, valitettavasti, että meidän "nirsojen" pitää vaan ymmärtää "ei-nirsoja" ja lakata olemasta niin tiukkapipoja...

Sori. Jos sulla on iso määrä seksikumppaneita, me emme ole sopiva pari. Aivan kuten minä en ole sopiva pari sellaiselle, joka on vaikka hyvin uskonnollinen tai kokoomuslainen tai haluaa minusta pikkuvaimon kotiin.

100% samaa mieltä. Minua ei millään tavalla häiritse, jos joku muu haluaa pariutua ihmisen kanssa jolla on vaikka 50 tai 100 aiempaa seksikumppania.

Itse en tuollaista 50-100 seksikumppanin ihmistä haluaisi missään nimessä, mutta ei minulla ole tarvetta puuttua kenenkään muun mieltymyksiin. Kunnioitan muiden preferenssejä, ja ainoa mitä pyydän että minunkin preferenssejäni kunnioitetaan.

Samaa mieltä myös.

Itse taas en todellakaan haluaisi mitään yhden käden sormilla laskettavan kokemusten omaavaa, ei kiinnosta enää tässä iässä alkaa ketään opettamaan. Haluan myös avarakatseisen ja aidosti elämää ymmärtävän kumppanin. Onneksi vakka kantensa löytää!

Minulla on yhden käden sormilla laskettava kumppanimäärä ja olen seksissä erittäin kokeilunhaluinen, avarakatseinen jne. Voidaan panna vaikka joka päivä monta kertaa päivässä, leluja sun muita voidaan testailla vapaasti yhdessä ja yksin jne. Mutta ainoastaan sen henkilön kanssa, jota aidosti rakastan ja joka rakastaa minua.

Avarakatseisuus = vapaa seksuaalisuus ei ole sama asia. Se kertoo vain, että harrastaa herkästi seksiä toisten ihmisten kanssa, eikä siihen tarvita esimerkiksi tunnesidosta. Pelkkä keho riittää. Mitään se ei kerro libidosta, mielikuvituksesta, kyvystä huomioida kumppania seksissä, kyvystä puhua seksistä ja omista toiveista ja ottaa kumppanin toiveita huomioon, se ei kerro fetisseistä tai niiden puutteesta, leikkisyydestä, kokeilunhalusta jne.

Ikävä stereotyyppinen ajatus, että paljon seksikumppaneita = hyvä ja avarakatseinen rakastaja.

Kai sä tajuat, että myös yhden yön jutussa voi olla kaikkia näitä: " mielikuvituksesta, kyvystä huomioida kumppania seksissä, kyvystä puhua seksistä ja omista toiveista ja ottaa kumppanin toiveita huomioon, se ei kerro fetisseistä tai niiden puutteesta, leikkisyydestä, kokeilunhalusta jne."?

Lisäksi, en viitannut avarakatseisuudella vain seksiin, vaan tekstisi rivien välistä paistavaan ahdasmielisyyteen.

Yksi yö on maksimissaan noin kahdeksan tuntia. Mitä yhden yön aikana fyysisesti ehtii tapahtua keskustelun ja seksin määrässä, jos eletään tässä samassa ulottuvuudessa? Ei hirveästi mitään. 

Ai sä määrittelet jopa aikarajan? Jos sä et kykene lyhyessä ajassa ajassa avoimuuteen ja rehellisyyteen, se kertoo susta.

Ihan oikeasti, ollaanko tässä nyt aikuisia ihmisiä? Jos olen sulle avoin viisitoista minuuttia alkaen hetkestä yksi, saat tietää sen verran dataa kuin viidessätoista minuutissa pystyn tuottamaan ja sinä vastaanottamaan. Sillä ei kuitenkaan pötkitä mihinkään vaan tarvitset niitä viisitoistaminuuttisia vaikka kuinka monta lisää, että alamme tuntea toisemme. Samoin seksissäkin tapahtuu paljon lisää ja uutta jne jne monia kertoja. 

Onhan ystävyyssuhteetkin ihan eri tasolla pikatuttavuuksien kanssa kuin vuosikausia tunnettujen luottoystävien kanssa. Toki uuden ystävänkin kanssa voi klikata heti, silti ystävyyden rakentuminen ottaa väistämättä aikaa. 

Niin, no mä en puhu datasta kun puhun ihmiseen klikkaamisesta. Kertoo taas paljon tuokin. Mekaaninen ihmiskäsitys?

Vierailija
224/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset mieltävät ahdasmielisyydeksi sen, että toisilla on selkeät arvot ja että ne poikkeavat heidän arvoistaan. 

Ja toiset taas mieltävät eriävät arvot moraalittomuudeksi ja likaisuudeksi, vaikka kyse ei olisi kummastakaan 🤗

Vierailija
225/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 100. On ok kunhan yksikään ei ole n*****ri.

Vierailija
226/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Jos haluaa puhkinussitun naisen..niin ehkä sen saa pitää kun kukaan ei enää huoli?

Tiina on parisuhteessa ikävuodet 18-30. Hän on intohimoisen rakastunut mieheensä, joka sattuu olemaan vieläpä erityisen hyvin varusteltu. Alkuvaiheen jälkeen seksiä on pari-kolme kertaa viikossa, kuten usein pariskunnilla. 12 vuoden aikana seksikertoja kertyy kuitenkin hyvinkin kolmatta tuhatta. Seksi on suojaamatonta, kokeilevaa, estotonta ja jopa rietasta.

Jaana on sinkkuna ikävuodet 18-30. Hänellä on pari lyhyeksi jäävää seurustelusuhdetta, joiden välillä hän on pitkään sinkkuna. Yhteensä 12 vuoden aikana hänellä on 50 kumppania, seksikertoja kolmisen sataa. Seksi on suojattua ja aika perinteistä, koska satunnaisten tuttavien kanssa ei pidä kokeilla bondagea ym.

Kumpi on puhki..tumpi, Tiina vai Jaana.

Tietysti oli tärkeä elementti Tiinan suhteessa se, että mies on hyvin varusteltu :D

Ei se, että Tiina rakastaa kumppaniaan ja ei halua monia seksisuhteita useiden miesten kanssa, ei edes sinkkuna, toisin kuin Jaana. Tai siis tämän tarinan mukana haluaisi, jos mies ei olisi ollut hyvin varusteltu. Koska se munan koko on tärkein, miesten itsensä mielestä ainakin.

Kumpikaan ei ole sen enempää puhki nuss1ttu, jos aikuisten oikeasti puhutaan. Tiina tuskin haluaa seurustella Jaana-tyylisen miehen kanssa ja Jaana ei halua seurustella Tiina-tyylisen miehen kanssa. Siitähän tässä puhutaan, tosin se loukkaa näitä Jaana-ihmisiä, että Tiina-ihmiset eivät ole heistä kiinnostuneita kumppanimielessä.

Vierailija
227/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tuli riitaa, kun en suostunut kertomaan miehelle kumppaneiden määrää.

Tosin en ole sitä laskenutkaan, mutta arvelen että parissa kymmenessä ehkä mennään...

Olen yli viidenkymmenen jo, ja miksi mies minua haukkuu hooksi, kun ihan vakavaa suhdetta olen kaivannut, ja ne on nämä miehet jotka ovat kusettaneet.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että luotatko kerta toisensa jälkeen noihin kusettajiin? Itselle riitti yksi kerta ja jos toinen vielä osuisi kohdalle, olisin varmaan loppuiän selibaatissa ihan vapaaehtoisesti ja hyvillä mielin. Hommasin itselleni terapeutin, jotta saan selville, mikä menee pieleen. 

Ja en edes laske tuota yhtä minua seksuaalisesti hyväksikäyttänyttä mihinkään lukumäärään. Ei raiskaajaakaan lasketa kumppaniksi. Se on väkivaltaa, hyväksikäyttöä jne. , ei se ole oikeaa seksiä, millaiseksi päästään terve ihminen seksin mieltää. 

En sentään ollut valmis kahden kusettajan jälkeen luopumaan ajatuksesta saada parisuhde. Minähän olin herran jestas 17v. niiden kahden jälkeen.

Vierailija
228/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joo miehillä ei tosiaan voi olla vauvoja.

Joo, ei missään nimessä voi olla lapsia.

Vierailija
229/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä erottaa on jo panee 50 kertaa yhden tai kahden kanssa kuin 50 kertaa useamman kanssa? Jos olisin itse jäänyt viiteen ensimmäiseen suhteeseeni, en olisi tiennyt että seksi on todella hyvää.

Samat sanat. Huonointa seksiä oli tarjolla nuoruuden 5v avoliitossa. Silloin olin kokematon vielä. Onneksi ei jäänyt siihen. Nyt 50v lukema on n 20. Kymmenen viime vuotta olen ollut naimisissa.

Vierailija
230/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole paljon.

Itselläni luku on 12, miehellä alle 10.

Kaveri sit onki kunnon panomies, sillä on joku 1000 naista.. mutta ne onkin monet yhden yön panoja.

Vierailija
231/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.

Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.

Tieto siis lisää tuskaa.

Kyllä sen toisen kokemuksen (vaihtuvista kumppaneista) huomaa ihan kaikesta. Olemuksesta, itsevarmuudesta, eleistä, rentoudesta ym jotka kaikki paljastaa ettei se eka kerta vieraan/uuden ihmisen kanssa "tunnu missään" vaan on ihan normaalia ja tuttua.

Lisäksi seksi on yleensä mekaanista ja tunteetonta.

Olin 50+ tavatessani nykyisen puolisoni. Olisin kyllä ollut aika hämmentynyt, jos olisin ollut hänelle ensimmäinen. Ja sama päti jo edelliseen seurustelukumppaniini, jonka tavatessani olin 39-vuotias.

Kyllä ne ensimmäiset kerrat koetaan yleensä nuorina. En jaksa kaivaa tilastoa enkä tiedä milloin sellainen on Suomeksi viimeksi edes tehty. Sen sijaan tämä tilasto löytyy helposti:

"viimeisten kahden vuoden aikana parisuhteen solmineilla miehillä ja naisilla kyseinen parisuhdekumppani on ollut keskilukujen perusteella heidän yhdeksäs seksikumppaninsa. Nämä ihmiset ovat olleet pääosin alle 35-vuotiaita."

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/naisten-seksikumppanien-maara-on…

Sen huomaa kyllä onko se "ekakerta" uuden kumppanin kanssa koettu 5 kertaa vain 50 tai 500 kertaa.

Siihenkin kun tulee sellainen rutinoituminen.

Kukaan ei puhunut ekasta kerrasta ikinä.

Tuo tunteenko ympärille rakennat tulevaisuutesi? Entäs kun se ensimmäinen kerta on ohi? Seksin pitäisi maistua vielä loppuelämä saman kumppanin kanssa.

Siis täh? Se seksihän nimenomaan maistuu jatkossakin sellaisen kumppanin kanssa jolle se yhteinen eka kerta ei ole vain panokerta muiden joukossa.

Sen sijaan jos kumppanista huokuu liika kokemus/itsevarmuus ym (jonka tosiaan huomaa ihan kaikesta) niin se eka kerta on myös vika kerta. Ja tarkennan vielä, että se kokemus on vaihtuvista kumppaneista.

Siinä nimenomaan pitää olla sitä oikeaa tunnetta molemmin puolin. Että se on kummallekin merkityksellistä ja tärkeää eikä vain yksi kokemus lisää. Sehän vaan sitten paranee paranemistaan ajan kuluessa.

Muutamaa häntäheikkiä on tullut nuoruudessa kokeiltua ja sen eron todellakin huomaa, vaikka sänkyyn ei ihan ekoilla/tokillakaan treffeillä päädytty.  Eikä millään muotoa ole ollut positiivinen tuo ero.

Vierailija
232/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole paljoa. Mulla on naisena noin 40 kumppania. Yläasteen lopulla, lukioikäisenä ja välivuoden aikana kertyi plakkariin viisi, opiskeluaikana parisenkymmentä eli neljä vuodessa.  Kaikkien näiden kanssa joko seurustelin tai ainakin deittailin, olin myös pitkässä suhteessa, joka päättyi kun lähdin töihin Helsinkiin. Siellä ensimmäiset kolme vuotta olivat villiä sinkkuaikaa ja joukossa oli myös yhden illan suhteita mutta seurusteluja ja deittailujakin. Viitisentoista kumppania. Sitten tapasin nykyisen miehen, ollaan oltu yhdessä jo 12 vuotta, siitä naimisissa 9 vuotta. Hänellä on omien sanojensa mukaan ollut lähemmäs sata kumppania, enkä osaa pitää sitä suurena määränä. Miehillä, varsinkin nuorilla miehillä on yksi tavoite ylitse muiden ja se pääseminen sänkyyn naisten kanssa. Jos on hyvännäköinen ja hauska kaveri, niin nopeasti tulee 50 plakkariin, eikä satakaan ole paljon. Testeissä kävimme suhteen aluksi, kun tätä kuitenkin joku miettii. 

233/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-40, -50, -60, -70, -80, -90 ja-00 -luvulta on panot.

Kyllä matikka on ihmeellistä.

Vierailija
234/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Ei tietenkään mitenkään. Ja varmaan moni jolla on ollut noin monta kumppania, valehtelee asiasta kysyttäessä.

Ainakin itselläni homma menee näin: jos saisin tietää että joku ihminen josta olen kiinnostunut, paljastuukin omaavan yli 50 edellistä seksikumppania, niin tuo tieto aiheuttaisi tietynlaisen kuvotuksen tunteen minussa, ja menettäisin kiinnostukseni kyseistä ihmistä kohtaan. Mutta jos luku ei minulle koskaan paljastu, ei sitä kuvotustreaktiotakaan koskaan synny.

Tieto siis lisää tuskaa.

Kyllä sen toisen kokemuksen (vaihtuvista kumppaneista) huomaa ihan kaikesta. Olemuksesta, itsevarmuudesta, eleistä, rentoudesta ym jotka kaikki paljastaa ettei se eka kerta vieraan/uuden ihmisen kanssa "tunnu missään" vaan on ihan normaalia ja tuttua.

Lisäksi seksi on yleensä mekaanista ja tunteetonta.

Olin 50+ tavatessani nykyisen puolisoni. Olisin kyllä ollut aika hämmentynyt, jos olisin ollut hänelle ensimmäinen. Ja sama päti jo edelliseen seurustelukumppaniini, jonka tavatessani olin 39-vuotias.

Kyllä ne ensimmäiset kerrat koetaan yleensä nuorina. En jaksa kaivaa tilastoa enkä tiedä milloin sellainen on Suomeksi viimeksi edes tehty. Sen sijaan tämä tilasto löytyy helposti:

"viimeisten kahden vuoden aikana parisuhteen solmineilla miehillä ja naisilla kyseinen parisuhdekumppani on ollut keskilukujen perusteella heidän yhdeksäs seksikumppaninsa. Nämä ihmiset ovat olleet pääosin alle 35-vuotiaita."

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/naisten-seksikumppanien-maara-on…

Sen huomaa kyllä onko se "ekakerta" uuden kumppanin kanssa koettu 5 kertaa vain 50 tai 500 kertaa.

Siihenkin kun tulee sellainen rutinoituminen.

Kukaan ei puhunut ekasta kerrasta ikinä.

Tuo tunteenko ympärille rakennat tulevaisuutesi? Entäs kun se ensimmäinen kerta on ohi? Seksin pitäisi maistua vielä loppuelämä saman kumppanin kanssa.

Siis täh? Se seksihän nimenomaan maistuu jatkossakin sellaisen kumppanin kanssa jolle se yhteinen eka kerta ei ole vain panokerta muiden joukossa.

Sen sijaan jos kumppanista huokuu liika kokemus/itsevarmuus ym (jonka tosiaan huomaa ihan kaikesta) niin se eka kerta on myös vika kerta. Ja tarkennan vielä, että se kokemus on vaihtuvista kumppaneista.

Siinä nimenomaan pitää olla sitä oikeaa tunnetta molemmin puolin. Että se on kummallekin merkityksellistä ja tärkeää eikä vain yksi kokemus lisää. Sehän vaan sitten paranee paranemistaan ajan kuluessa.

Muutamaa häntäheikkiä on tullut nuoruudessa kokeiltua ja sen eron todellakin huomaa, vaikka sänkyyn ei ihan ekoilla/tokillakaan treffeillä päädytty.  Eikä millään muotoa ole ollut positiivinen tuo ero.

"Se seksihän nimenomaan maistuu jatkossakin sellaisen kumppanin kanssa jolle se yhteinen eka kerta ei ole vain panokerta muiden joukossa." 

Oletko ollut koskaan oikeasti pitkäaikaisessa suhteessa vai pohjautuuko kokemuksesi romaaneihin ja lyhyisiin epäonnistuneisiin suhteisiin?

Vierailija
235/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Samaa mieltä myös.

Itse taas en todellakaan haluaisi mitään yhden käden sormilla laskettavan kokemusten omaavaa, ei kiinnosta enää tässä iässä alkaa ketään opettamaan. Haluan myös avarakatseisen ja aidosti elämää ymmärtävän kumppanin. Onneksi vakka kantensa löytää!

Minulla on yhden käden sormilla laskettava kumppanimäärä ja olen seksissä erittäin kokeilunhaluinen, avarakatseinen jne. Voidaan panna vaikka joka päivä monta kertaa päivässä, leluja sun muita voidaan testailla vapaasti yhdessä ja yksin jne. Mutta ainoastaan sen henkilön kanssa, jota aidosti rakastan ja joka rakastaa minua.

Avarakatseisuus = vapaa seksuaalisuus ei ole sama asia. Se kertoo vain, että harrastaa herkästi seksiä toisten ihmisten kanssa, eikä siihen tarvita esimerkiksi tunnesidosta. Pelkkä keho riittää. Mitään se ei kerro libidosta, mielikuvituksesta, kyvystä huomioida kumppania seksissä, kyvystä puhua seksistä ja omista toiveista ja ottaa kumppanin toiveita huomioon, se ei kerro fetisseistä tai niiden puutteesta, leikkisyydestä, kokeilunhalusta jne.

Ikävä stereotyyppinen ajatus, että paljon seksikumppaneita = hyvä ja avarakatseinen rakastaja.

Kai sä tajuat, että myös yhden yön jutussa voi olla kaikkia näitä: " mielikuvituksesta, kyvystä huomioida kumppania seksissä, kyvystä puhua seksistä ja omista toiveista ja ottaa kumppanin toiveita huomioon, se ei kerro fetisseistä tai niiden puutteesta, leikkisyydestä, kokeilunhalusta jne."?

Lisäksi, en viitannut avarakatseisuudella vain seksiin, vaan tekstisi rivien välistä paistavaan ahdasmielisyyteen.

Yksi yö on maksimissaan noin kahdeksan tuntia. Mitä yhden yön aikana fyysisesti ehtii tapahtua keskustelun ja seksin määrässä, jos eletään tässä samassa ulottuvuudessa? Ei hirveästi mitään. 

Aika paljon, jos kumppani on oikeanlainen.

Älä jaksa. Ottaa viikkoja ja kuukausia tutustua ihmiseen. Ja sittenkin suhde syvenee vielä vuosia, ellei vuosikymmeniä. 

Hassu oletus, ettei yhden tai muutaman yön seksijutussa voisi olla osapuolena tuttua ihmistä.

Minulla kaikki lyhyemmät seksisuhteet, yö tai pari, ovat olleet nimenomaan vuosien takaa tutun kanssa. Ei niitä ole montaa, ehkä siksikin, että kokonaan tuntematon ei oikein sytytä ja muihin tarjoutuu tilaisuus aika harvoin.

Voin sanoa, että on aika kuumaa kohdata ihminen, jota on pitänyt söpönä jo vuosikymmen sitten, jos lopulta elämäntilanne ja olosuhteet sallivat. Hyvä mieli jäänyt molemmille aina.

Vierailija
236/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Kukaan täysipäinen ei kerro koko lukemaa jos tietää että toinen ei sitä hyväksy.

Epärehellisyys se onkin mitä mainioin pohja parisuhteelle. Miksi ihmeessä sitä ei voi hyväksyä ettei ole kumppanilleen se oikea vaan pitää valehdella olevansa jotain muuta mitä on?

Kummallakin on yhtälainen oikeus määritellä kriteerinsä, mutta jostain syystä nämä kaikenkairaajat kuvittelee omaavansa oikeuden olla kunnioittamatta kumppaninsa tahtoa.

Ja mikä erikoisinta, silti nimenomaan juuri se ihminen pitää saada parisuhteeseen joka ei ansaitse edes rehellisyyttä.

Vierailija
237/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 kuulostaa älyttömän paljolta. Miten olet edes saanut tuollaisen määrän kerättyä? Paljon yhden yön juttuja ilmeisesti? Minulla tuo luku on 1. Joku 5-6 kuulostaisi minusta vielä ok:lta, 10 jo paljolta.

Olen 50-vuotias.

Mitä ihmeellistä tuossa on?

Moni mies piehtaroi vuodessa usean kanssa. Ellei ole vakikumppania, niin niin se vaan on. Onhan se naisillakin sama.

Toki on niitäkin, jota eivät pane. Ei lyhyissä eikä vakisuhteessa kuin joskus tai ei ollenkaan.

Reilu 50 ei kyllä ole paljon.

Ei se olisi paljon kolmekymppisellekään.

Vaimon kanssa tulee panoja 50 -100 vuodessa.

Vierailija
238/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Jos nyt sitten oikaistaisiin tuo kaasuvalotus. 

Kusipää ei kerro koko lukemaa, jos tietää, ettei toinen sitä hyväksy. 

Täysipäinen ihminen kertoo koko lukemansa ja ottaa vastaan sen, mikä siitä seuraa tai sitten jos ei ole munaa tuohon, jättää ihmisen ja kertoo syyksi, että arvot eivät kohtaa. 

Vierailija
239/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 kuulostaa älyttömän paljolta. Miten olet edes saanut tuollaisen määrän kerättyä? Paljon yhden yön juttuja ilmeisesti? Minulla tuo luku on 1. Joku 5-6 kuulostaisi minusta vielä ok:lta, 10 jo paljolta.

Olen 50-vuotias.

Mitä ihmeellistä tuossa on?

Moni mies piehtaroi vuodessa usean kanssa. Ellei ole vakikumppania, niin niin se vaan on. Onhan se naisillakin sama.

Toki on niitäkin, jota eivät pane. Ei lyhyissä eikä vakisuhteessa kuin joskus tai ei ollenkaan.

Reilu 50 ei kyllä ole paljon.

Ei se olisi paljon kolmekymppisellekään.

Vaimon kanssa tulee panoja 50 -100 vuodessa.

Itse en harrasta seksiä kenenkään kanssa, jolla on panoja, jopa vaimon kanssa. 

Vierailija
240/579 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräsin saman määrän kumppaneita 15-30 vuotiaana. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Tuohon mahtuu 780 viikonloppua, eli keskimäärin uusi kumppani yli 15 viikon, yli 3kk välein. Toki oli pidempiäkin seurustelusuhteita tuona aikana.

Mikä sun mielestä on pitkä suhde?

1-4 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi