Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jos hammaslääkäri lähettää laskun 4 kuukautta käynnin jälkeen?

Vierailija
12.12.2022 |

Olin aivan äimän käkenä kun lasku tipahti postiluukusta. Olin ehtinyt jo unohtaa koko käynnin ja nyt tuli sitten jouluylläriksi sähkölaskujen päälle 300 euron hammaslääkärilasku 4 kuukauden viiveellä. Pitääkö tämä maksaa?

Kyse ei siis ole kehoituksesta, vaan en ole saanut mitään laskua tähän mennessä. Kai tässä laskutusviiveessäkin on joku kohtuullisuus? Mielestäni 4 kk on jo melkoisen pitkä aika enkä tosiaan rupea itse soittelemaan laskun perään, jos eivät sitä tajua lähettää.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisi tosiaan, että hammaslääkäreillä (tai kenellä tahansa laskuttajalla) olisi suurempi intressi saada rahat pois pikaisesti. Ihmeen kauan kesti.

Hammaslääkäri on reiluna tyyppinä antanut Ap:lle yli 300 €:n korottoman lainan neljäksi kuukaudeksi.

En pyytänyt lainaa. Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa maksaa, vaan periaatteesta. Olin ihan autuaasti jo unohtanut koko asian ja nyt ei huvita enää maksaa. Olisin maksanut tyytyväisenä käynnin jälkeen, mutta nyt se on jo haihtunut eikä ole enää samaa fiilistä. Ei ihme, että ihmisille voidaan lähettää mitä tahansa huuhaalaskuja, kun viiveet saavat olla näin pitkät. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ensimmäinen  - ja toivottavasti viimeinen - kerta elämässäni kun tälläistä sattuu.

Ja todistaa sen, että hammaslääkäreillä ei todellakaan ole pikkurahasta puutetta.

Jos ei laskua huvita maksaa, niin ei tietenkään tarvitse.😂😂

Vierailija
42/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa nyt sen kun kerta kävit.

Eipä huvita enää maksaa. Olisivat laskuttaneet heti kohta käynnin jälkeen. Ja sehän ei ole minun vikani, jos heillä ei järjestelmä toimi tai eivät saa laskua matkaan edes kuukauden tai kahden viiveellä. NELJÄ KUUKAUTTA. En voi käsittää.

Maksat sen laskus kitisemättä viimeistään eräpäivänä tai laitetaan pojat hakemaan se paikka sinun hampaastasi takaisin ja ilman puudutusta.

Tiedätkö kun ei edes paikattu tällä käynnillä. Tyhjin käsin saatte poikien kanssa lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalsta ei petä koskaan.

Vierailija
44/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toukokuussa poistattamassa hampaan kunnallisella. Kandi hoiti, mutta ei osannut irroittaa tuota ilman apua ja toinen veti sen sitten pois ja meni 1,5h siinä. Laskua ei ole vieläkään tullut. 

Vierailija
45/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksi iso ääliö. Tiesit kyllä, että on tulossa 300 euron lasku. Miksi et laittanut rahaa sivuun? Ei ole lääkärin vika, jos sinulla ei ole elämänhallinta kunnossa.

Ei ole kyse siitä etteikö olisi varaa, kyse on vitutuksesta ja periaatteesta.

Mikä periaate esti maksamasta käyntiäsi heti?

Se, että ko. hammaslääkäriasemalla ei saatu minulle laskua aikaiseksi, kun olin poistumassa käynniltä. Sanottiin, että se lähetetään kotiin. Ja kesti sitten näköjään 4 kuukautta.

Vierailija
46/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä huvita enää maksaa. Olisivat laskuttaneet heti kohta käynnin jälkeen. Ja sehän ei ole minun vikani, jos heillä ei järjestelmä toimi tai eivät saa laskua matkaan edes kuukauden tai kahden viiveellä. NELJÄ KUUKAUTTA. En voi käsittää.

Maksat sen laskus kitisemättä viimeistään eräpäivänä tai laitetaan pojat hakemaan se paikka sinun hampaastasi takaisin ja ilman puudutusta.

Tiedätkö kun ei edes paikattu tällä käynnillä. Tyhjin käsin saatte poikien kanssa lähteä.

Mitä sulle sitten tehtiin noin kalliilla hinnalla?

Vierailija
47/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskutusviiveessä tosiaan on kohtuullisuus, se on kolme vuotta. 

Näin juuri. Mutta minusta ap voi hyvin pyytää reilusti lisää maksuaikaa sillä perusteella, että lasku tuli näin myöhään.

Ai, neljän kuukauden lisäaika ei sulle saatanalle riitä. 😀

Siellä joku köyhä huutelee katkerana. Ei taida itselläsi olla varaa käydä yksityisellä edes maksuajan turvin?

Vierailija
48/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksi iso ääliö. Tiesit kyllä, että on tulossa 300 euron lasku. Miksi et laittanut rahaa sivuun? Ei ole lääkärin vika, jos sinulla ei ole elämänhallinta kunnossa.

Mikä periaate esti maksamasta käyntiäsi heti?

Se, että ko. hammaslääkäriasemalla ei saatu minulle laskua aikaiseksi, kun olin poistumassa käynniltä. Sanottiin, että se lähetetään kotiin. Ja kesti sitten näköjään 4 kuukautta.

Ja nyt se lasku sitten tuli ja voit maksaa sen pois kitisemättä.

Vierailija
49/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei petä, ei. Hienolla yhteishengellä täällä haukutaan ja ristiinnaulitaan ap:tä.

Vierailija
50/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisi tosiaan, että hammaslääkäreillä (tai kenellä tahansa laskuttajalla) olisi suurempi intressi saada rahat pois pikaisesti. Ihmeen kauan kesti.

Hammaslääkäri on reiluna tyyppinä antanut Ap:lle yli 300 €:n korottoman lainan neljäksi kuukaudeksi.

BINGO👍

Vierailija
51/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle ei mikään näköjään riitä!!!!

Vierailija
52/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei petä, ei. Hienolla yhteishengellä täällä haukutaan ja ristiinnaulitaan ap:tä.

Vai oikein ristiinnaulitaan. Et mitään dramaattisempaa keksinyt?

Vierailija
53/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa tanan periaate? Hammaslääkäri on tehnyt työnsä ja sinä maksat ennemmin tai myöhemmin. Viimeistään kun menee ulosottoon. 

Vierailija
54/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle sitten tehtiin noin kalliilla hinnalla?

Siinäpä sulle miettimistä loppuillaksi.

Vierailija
55/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä hammaslääkäriasemalta, meillä on näitä jonkin verran. 🤣 Varataan jatkoaika ja sovitaan että laskutetaan lopuksi. Sitten soitetaan samana päivänä tuntia ennen että nyt tuli korona köh köh ja soitan uutta aikaa kun pystyn taas olemaan istumassa. Ja sitten toivotaan ettei muistettaisi laskuttaa.

Samasta syystä isot ketjut hyväksyy nykyään vain käteis- tai korttimaksun ja perivät siitäkim jonkun 20 € toimistomaksua käynniltä. 🙄

Kiitos vastauksestasi. Tosiaan toivoisin, että laskun voisi maksaa HETI käynnin yhteydessä palvelutiskillä ja tilit olisivat sujut heti eikä hetken päästä. Kyseessä on yksityinen hammaslääkäriasema. Ei ole kyse useista käynneistä vaan kertakäynnistä (ei siis köh-köhittelyä yms. tässä kohtaa :o)).

Ihan varmasti saat joko laskun jokaisesta yksittäisestä käynnistä tai sitten voit maksaa käynnin heti paikan päällä. Eikä kukaan varmasti siitä mitään huonoa tykkää, rohkeasti vaan pyydät! (Sen sijaan on olemassa pieni joukko vakiasiakkaita, jotka saattaisivat loukkaantua jos vakiasiakkaalle mentäisiin joka käynnistä laskua tuputtamaan - kyllä minä olen kuulkaa aina raha-asiani hoitanut! Ei ole helppoa aina olla töissä asiakaspalvelussa ei. 🤪)

T. Se hammaslääkäriasemalla työskentelevä

Vierailija
56/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Pesee rahaa.

Avaatko vähän tätä logiikkaasi.

Et ymmärrä sitä, että asiakas jää velkasuhteeseen vasten omaa tahtoaan ja vielä aivan liian tarpeettoman pitkäksi aikaa? Tai sitä, rahan kierrättämisessä kestää? 4 kuukautta on epäillyttävän pitkä aika. Lisäksi asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta maksaa ilman postitettua laskua. Häntä on pidetty väkisin kiinni laskuttajassa, mikä viittaa siihen, että kaikki ei ole kunnossa.

Älkää jääkö ihmiset kiinni velkoihin luullen, että se on teidän etu!

Vierailija
57/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP itse 😂😂😆😆😆

Vierailija
58/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden sisällä pitää tulla.

Vierailija
59/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Pesee rahaa.

Avaatko vähän tätä logiikkaasi.

Et ymmärrä sitä, että asiakas jää velkasuhteeseen vasten omaa tahtoaan ja vielä aivan liian tarpeettoman pitkäksi aikaa? Tai sitä, rahan kierrättämisessä kestää? 4 kuukautta on epäillyttävän pitkä aika. Lisäksi asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta maksaa ilman postitettua laskua. Häntä on pidetty väkisin kiinni laskuttajassa, mikä viittaa siihen, että kaikki ei ole kunnossa.

Älkää jääkö ihmiset kiinni velkoihin luullen, että se on teidän etu!

Joo kiitos kovasti vastauksesta. Nyt tajuan vielä vähemmän.

Vierailija
60/121 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden sisällä pitää tulla.

Ei vaan kolmen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi