Eikä teillä silmälasittomilla todellakaan satu silmiin kun lumi sataa päin???
Kommentit (12)
Silmät sirrillään kuljetaan sankassa lumisateessa että ripset ottaa hiutaleet vastaan. Se jäätävä tihkusade on kyllä pahin kun ihoonkin osuu kuin neuloja sataisi...
Jaa, en mene koskaan lumisateella ulos rillit päässsä vaan piilarit.
Toinen silmä on muovia ja toinen normaali mutta sokea. Ei haittaa lumisade.
Itsellä on ollut ennen silmälasit ja nyt otin piilolinssit käyttöön ja heti olen huomannut kuinka roskaa lentää silmiin, jos kuorin porkkanaa niin sieltä lentää silmiin vesipisaroita/porkkanaa jotka vaivaa silmässä pitkään, jos puhdistaa kengät rappurallissa niin hiekkaa lentää silmiin, kesällä silmiin menee hyönteisiä, onko muilla lasittomilla näitä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ollut ennen silmälasit ja nyt otin piilolinssit käyttöön ja heti olen huomannut kuinka roskaa lentää silmiin, jos kuorin porkkanaa niin sieltä lentää silmiin vesipisaroita/porkkanaa jotka vaivaa silmässä pitkään, jos puhdistaa kengät rappurallissa niin hiekkaa lentää silmiin, kesällä silmiin menee hyönteisiä, onko muilla lasittomilla näitä ongelmia?
Minä taas olen ennen käyttänyt enimmäkseen piilolinssejä, nykyään käytän pelkästään silmälaseja. Minua häiritsevät kaikki silmiä kohti lentävät pisarat enemmän nykyään, kun tuntuu, että koko ajan silmälaseissa on jotain tahmaa.
Lumi sataa ulkona silmiin siltikin, vaikka on lasit. Ja kun oikein pyryttää, sitä kertyy laseihinkin niin, että lopulta ei näy muuta kuin valkoista.
Tässä on varmaan jotain automatiikkaa, silmä menee kiinni automaattisesti kun kohti lentää jotain. Mulla ei ole ollut laseja ikinä enkä ole erityisemmin huomannut mistään roiskeista tai lumisateesta olevan ongelmaa.
Kesäisin tosin pyöräillessä käytän aurinkolaseja aurinkoisella säällä ja tosiaan lasien ulkopinnalla on usein jotain roiskeita, kuolleita hyttysiä jotka törmänneet lasiin, kuten auton keula on kesäisin aina mustanaan hyttysiä ja on vaikka minkäväristä roiskettakin seassa :P
Kulkevat aurinkolaseissa.